Podivné olejové viskozity

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Shi píše: Alif: Zajímalo by mě, co si myslíš o "náhradě" Motul 8100 x-max 5w-30 novinkou Motul 8100 x-max 0w-40, protože když se podívám na TL, tak si radši do motoru naliju ten starší, než ten novější, který jej má "nahradit".

Mimochodem máš toho Motul 8100 x-max 5w-30 zásobu, nebo mám s objednáním spěchat ?
Na tu "náhradu" kouknu, nemám zatím informace....
Zmiňovaný olej je zatím normálně dostupný, kdyžtak přez SZ.
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Shi píše: Mýtus se nehroutí. Když se podáváš na specifikaci API, tak velmi rychle zjistíš, že celá řada požadavků se týká jen olejů s viskozitami 0w-20 až 10w-30. Na viskozity jako 0w-40, 5w-40, 5w-50 se celá řada restriktivních požadavků API na obsah aditiv nevztahuje.....
Pochybuju, že norma API Sx řeší obsah "nežádoucích látek" pro každou viskozitu různě...
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Shi píše: Proč asi Penrite mezi zázračnými oleji nemá ani jeden populární olej 5w-30 ? :-D
za tím jejich "10 Extra" se možná mj. skrývá snaha vymanit se mezi viskozity, na které jsou méně restriktivní eko-požadavky.
Sice 5W-40 v API SM......http://www.penriteoil.com.au/products/m ... /hpr/hpr_5

a 5W-30 "EKO" mají taky, přesně dle evropských předpisů...
http://www.penriteoil.com.au/products/m ... _plus_5w30

Ta 5W-40 ma v tom "ekologickém" API SM má TBN 9,5 a to "ostatní" taky nenasvědčuje moc na tu ekologii..... :wink:
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

alfi166silver píše: Pochybuju, že norma API Sx řeší obsah "nežádoucích látek" pro každou viskozitu různě...
API SL:
Obsah fosforu:
0w-20 az 10w-30: Max 0,1%
Ostatni viskozity: neurceno


API SM:
Obsah fosforu:
0w-20 az 10w-30: 0,06% az 0,08%
ostatni viskozity: minimalne 0,06%

Obsah siry:
0w-20 az 5w-30: max 0,5
10w-30: max 0,7
ostatni viskozity: neurceno
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Nejde mi o viskozitu, ale o API http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1941 je tam mj. "EC" to je něco pro elektromobily? :lol:
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

Tipuji Energy Conserving, tedy něco jako "lehkoběžný" :-D
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

Kolegové - pro informaci máme tady API SN
modelář

Příspěvek od modelář »

Tak už to přišlo! :o :x :cry:
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..už sa teším aky to bude supr-čupr olej :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Podivné olejové viskozity

Příspěvek od Pitris »

0w15 :roll: (využiji název vlákna a z vlákna jiného Harryho příspěvek)
http://www.motorspot.com/300V%20Sprint% ... 8GB%29.pdf
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Podivné olejové viskozity

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět