Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od Matěj »

Dobrý večer.

Já jsem si toho nikdy nevšiml, takže si troufnu tvrdit, že se to nedělo.

Nyní když brzdím motorem, třeba při jízdě z kopce ( mám tedy zařazenou rychlost ), tak při následném přidání plynu auto lehce škubne. To samé se děje i opačně, tedy pokud jedu se zařazenou rychlostí pod plynem a najednou sundám nohu z plynu. Auto škubne a jede dál už bez škubání.
Já jsem laik, ale přijde mi to jako když ........vstřiky nic nedávají protože brzdím motorem a najednou i třeba lehce přidám plyn, vstřiky začnou dávat a motor jde do tahu a tak auto na cca půl vteřiny škubne, opačně taky, jedu, vstřiky dávají, sundám nohu z plynu a mám zařazenou rychlost a vstřiky přestanou krmit a tak si auto škubne, jak se zastaví přívod paliva a pak už brzdí motorem bez škubání, pak přidám a ..... no a pořád dokola. Jakmile jedu pod plynem a jen řadím, tak auto neškube a jede v jakékoli rychlosti plynule.
Auto Honda HR-V 1,6 i-DTEC

Jo a pozoruji to zhruba měsíc po nabrání nafty u SHELL. Bral jsem 2x symptomy trvají, ale auto jede lépe, prostě jede lépe, nájezd na nádrž vyšší = spotřeba je nižší.
Nemůže to způsobovat ještě ta nafta ? Že by čistila třeba vstřiky a ty takto reagovaly ?

Tohle je moje teorie, jak jsem psal vůbec tomu nerozumím.
Mohl by mi někdo napsat, zda je to tak, jak si myslím, nebo jestli tyhle příznaky mohou znamenat něco jiného ?

Děkuji
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27493
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od Pitris »

Asi bych zkusil vzít naftu jinde (a třeba Eurooil ji má bez bio), a pro (nejen) přímaz a čištění dal VIF a počkal co to udělá.
A nevázne třeba pedál plynu? Nebo palivové čerpadlo či filtr.... Nevím, diesely nejsou můj šálek kávy.

Edit: při přidání plynu po brždění motorem - není vidět z výfuku modrý kouř? > (někdo ať jede za Tebou). To by gufera ventilů propouštěly olej ☹️
Ale to by vlastně asi necukalo i při odstavení plynu..... Tak už nevím ☹️
Naposledy upravil(a) Pitris dne úte říj 10, 2023 21:30, celkem upraveno 2 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od Colommbo »

Má auto dvouhmotový setrvačník, Matěji...? A kolik má najeto...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od Matěj »

Má dvouhmotu a má najeto 80 652 km přesně.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

To je ještě dost brzo na dvouhmotu. Viděl bych to na nečistoty případně nějaký biohumus někde v palivovým systému. Nasadit VIF jak již bylo zmíněno a klidně dát i nějaký ten více koncentrovanější one-shot.
Také bych hodil voko na škrtící klapku, jestli není zalepená.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od jarson1 »

Hladate problem kde nie je.
Je to elektronickym plynom. A obuvou.
Mne sa to stáva tiez, kym si znova zvyknem po " prezuti ".
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od Matěj »

Dobré ráno, mohl byste to víc upřesnit ? Děkuji
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od jarson1 »

no, nemam to nijako racionalne zdôvodnene, iba vlastná odsledovaná skusenost s motorom R18A2 od hondy. Plus nejaké debaty na forach ( napr.civic8G forum, ale aj iné....). Tu sa sice riesili motory zvycajne 2.2 nafta a 1.8 i-vtec , ale pointa bola rovnaka.
Stavalo sa mi to obvykle ked som sa prezul . Myslím ja. Topánky . Napriklad som si dal vibramy a tak. Proste cit nohy vs elektronický plyn.
Na spomenutých forach tento dovod sice nie je ( a ja som ho tam nejako neprezentoval), spomína sa proste zmenená reakcia tohoto plynu z dovodu roznych vplyvov ( palivo, počasie...) ale nic podložené niečim realnym. Co som z toho vypátral tak vela prípadov ma spoločný menovatel zmenu teploty. A to nahráva mojej kacírskej a vysoko neodbornej teorii o topankach . Vo výsledku sa diskuteri viac menej zhoduju, že ide o vlastnost týchto elektronických plynov, ked z nejakého dovodu má ako keby oneskorenú reakciu, resp, nie tak plynulú ako by mala byt. A to sa prave ma prejavovat tým "škubnutím" . Niekde skusali nejake precistenie kontaktov elektroniky co s tým súvisí ...asi nejaké čidlá...to je na mna už príliš na pochopenie....
Ja som moju teoriu topankovu získal v situacii , ked som bol v Tatrách a mal som v aute dvoje topanky. Prisiel som v lahkých botaskách - nic neskubalo. Tam som sa prezul do pohorkov. A v rámci presúvania v mieste som zase toto zaregistroval. Naschval som sa prezul naspäť a zase bolo vsetko v poriadku. Som si ale istý, že po niekolko desiatkach km, by problém zmizol aj s pohorkami.
Uznávam, že moja hypotéza vyzerá ako totálna blbosť a možno aj je , ale faktom je , že na druhom aute s klasikou lankovým plynom sa mi nieco také nikdy nestalo.
Takže tak.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Zajímavá hypotéza 😁
Je pravda že s Akoušem 7g kde byl elektronický plyn, jsem toto cukání občas taktéž cítil, ale toto by mě nenapadlo 😅
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od jarson1 »

No, je to taka "Cimrmannovska" teoria . Takze porosim k tomu aj takto pristupovat .
:mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 129
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od sosko »

Robil(i) mi to obe autá v popise, bez ohľadu na obutie, natankovanú naftu a značku (pravidelne pridávaného) aditíva, či stará či nová dvojhmota, jedno auto pri 130tis. km, druhé aj pri 290tis.km :? Ani teória o vylágrovaných silentblokoch motora/prevodovky sa nepotvrdila.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od Matěj »

Dobrý večer, ve středu jsem vzal plnou nádrž u Euroil ( zbývalo v ní cca 5 litrů ).
Od té doby najeto 300 kilometrů a škubání se jaksi nekoná.

Psal jsem, že je to až potom, co jsem nabral u Shell.
Ale zase na druhou stranu, ty předchozí 2 nádrže od Shell a najetých cca 1700 kilometrů byly rozhodně sametovější, co se týká chodu motoru. Nafta od Eurooil aditivovaná VIFem má o mnoho tvrdší chod motoru. I dynamika je slabší, to si troufnu tvrdit.
Ale zase to neškube. :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27493
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od Pitris »

Byla by to (možná) metoda pokus - omyl, ale co místo VIFu zkusit od Millerse Power ecomax nebo "jednoráz" One shot boost?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od Matěj »

Od Millerse Power ecomax jsem koupil 3x, vždy po nějaké době. I jsem vždy poctivě dávkoval, ale pocitově jsem necítil vůbec nic, ač očekávání bylo velké. Ani ten Placebo efekt se nedostavil.
Vždy to bylo do nafty od Eurooil, tam beru z 99%.

Pocitově je Maxx Motion úplně jinde, ale i cenově teda. :D

No a ta nafta od Shell, ač Shell teda nemám v lásce, byla pocitově také o vesmír lepší, než Eurooil + VIF.

Ale jak jsem psal neškube to a to je fain.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27493
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Po brždění motorem a přidání plynu auto škubne -- ???

Příspěvek od Pitris »

Já teda dlouhodobě používám jak VIF, tak i Millers (ale benzinové) a zkušenost spíše opačná té Tvé.... Jinak občas i Wynn's, každému z nás ale motor baští jiný chleba 😉

Jinak MM nafta by měla být přímo z Rakouska.
Ono byť je to pro někoho asi možná úsměvné, tak já věřím že motor byť je to stroj, tak nějakou tu svoji duši má. A holt každýmu chutná trošku něco onačejšiho 😄
neyli píše: čtv říj 19, 2023 9:00 Po poslední zkušenosti také končím s naftou Shell; dvě nádrže V-Power a regenerace každých 200-250km, dvě celé nádrže. Předtím jsem měl eurooil + wynns a regenerace 500-700km.
Aktuálně po shellce jsem tam dal effectu od Orlenu a regenerace se zase vrátila na svoje. Mušle už ne!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět