Jednak netuším, proč sem taháš gumu s hřeby, když ty jsou v ČR zakázány, jednak jsi rovněž podlehl "wishful thinking". Vždy totiž platí, že záleží jen na tom, jak konstruktér celoroční gumy s označením M+S namíchá její vlastnosti, které se ve výsledném mixu mohou blížit letní, nebo naopak zimní gumě. Hledat za tím něco víc je už jen hraním si s marketingovými výrazy.NO HITS píše:...Je tam vidět že celoroční se podobá letní a funguje více méně hlavně na suchu , zatímco pneu do každýho počasí se drží za každých podmínek jen trochu hůř za pneu určenou do danýho počasí. (R3 je extra měkká do velkých mrazů a hakkapeliitta 9 má hřeby.
Pneumatiky v Rakousku a přilehlém okolí
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké pneu?
Re: Jaké pneu?
m+s nedefinuje chovanie v zimnych podiemkach. ono dokonca to znacenie kludne nafasuje aj guma ktora je pohromou v zime. jedina zaruka zimneho provozu je 3pmsf symbol; aby dostala certifikat musi absolvovat zimne testy.Jerry3 píše:Ano, je celoroční! Vidíš na ní označení M+S? Vidíš! No tak vidíš sám, že je celoroční!lengy60 píše:OK,takže tedy adresně. Připadá ti tohle,jako celoroční pneumatika?
https://www.goodyear.eu/cs_cz/consumer/ ... LHPAW.html
No samozřejmě,že není celoroční,bo je to ten univerzál,o kterém píšu.Také nemá na sobě ten symbol se štíty hor.
preto uz nemci neberu m+s, a u nich v zime za to dostanes pokutu.
otazka, ze jake stare gumy budu, ak budu mat iba m+s...to sa dneska uz nevyraba.
osobne hocijaku gumu (zimnu) s iba m+s bych vobec nebral
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Jaké pneu?
@pepoh: Vším tím, co jsi napsal, jenom potvrzuješ nesmyslnost "celoročních gum". A já se pod to rád podepíšu!
Re: Jaké pneu?
Říkali jsme kolegyni s novým SUV, že si má pořídit pořádné zimáky. Hned na prvním sněhu se nabourala. A hádejte, co bylo to první, co udělala, když po dlouhé době konečně dostala své auto zpět z opravny? No šla si koupit ty zimáky!lengy60 píše:Přesně! Pro běžného uživatele celoroční pneumatika současné úrovně bohatě stačí...
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Neznám(e) detaily, ale s vysokou pravděpodobností z toho nelze vinit aktuální gumy na autě. Troufnu si vyslovit podezření, že by (nezvyklá na nový vůz a ještě k tomu SUV a klamný pocit bezpečí za jeho volantem) měla problém i na nových zimních...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
A já si myslím, že při 3,9 mm bude riziko vodosmyku prakticky stejné a mnou náhodně generované číslo má stejný zdůvodnění jako uvedené 4 mm Nebo snad je někde statistika s ojetými zimáky, které reprezentují zastoupení jednotlivých pneu na trhu, z něhož by vzešel "hockey stick" graf, který by se přesně na 4 mm lámalJerry3 píše:Zimní, resp. celoroční, pokud už jsou na autě i v létě, by měly mít minimální hloubku dezénu ony 4 mm. Důvod je prostý: menší odolnost zimních/celoročních gum vůči aquaplaningu.
Re: Jaké pneu?
No, ona měla prapůvodně problém hlavně s tím, že by vůbec mohla potřebovat zimní gumy, když přece má ty "univerzální" a k tomu ještě i náhon 4x4. A jelikož jsem jeden čas měl služebáka dokonce s permanentním 4x4, vím moc dobře, jak je ten nesoulad (v porovnání zejména s FWD) mezi trakcí a brzdnou schopností zrádný. Ano, nedobrzdila - o jinou ženskou!
Re: Jaké pneu?
Tak zrovna tento druh diskuse je úplně bezpředmětný, jelikož zákonodárce stanovil 4 mm, tedy je zbytečné se bavit o 3,9 mm.skodovkar píše:...A já si myslím, že při 3,9 mm bude riziko vodosmyku prakticky stejné a mnou náhodně generované číslo má stejný zdůvodnění jako uvedené 4 mm
Re: Jaké pneu?
Pokud akceptujeme, že má zákonodárce vůbec stanovit nějaký limit, tak se pak nelze divit, že nějaký limit stanovil.skodovkar píše:Nebo snad je někde statistika s ojetými zimáky, které reprezentují zastoupení jednotlivých pneu na trhu, z něhož by vzešel "hockey stick" graf, který by se přesně na 4 mm lámal
Problém není v tom, zda je podstatný rozdíl mezi 3,9 mm a 4,0 mm, ale v tom, že:
- státní aparát je schopen tě za 3,9 mm trestat úplně stejně jako za pneumatiky sjeté pod 1 mm;
- ten, kdo má vzorek 1 mm, ale umí v tom chodit, se z toho nakonec vykroutí s odkazem na to, že měření nebylo provedeno kalibrovaným nástrojem, zatímco slušného člověk, který do protokolu připustí, že věděl že má gumy na hraně a chtěl je celkem racionálně dojezdit, dostanou na to, že přestupek byl navíc úmyslný.
----
Mimochodem, u alkoholu ten hokejkový graf existuje, ale limit podle něho stanovený není na základě názoru, že na prostý lid musí být přísnost
Re: Jaké pneu?
A co tak vydat doporučení? Když nic nepoděláš, tak si jezdi, když poděláš, tak ti to přitíží? Když už teda nějakou buzeraci musíme zavést.
Re: Jaké pneu?
Pořádek muší bejt!
Re: Jaké pneu?
To s alkoholem je obdobný příklad: nulová hladina neznamená nic jiného než že ten, kdo chlastá i za volantem, pak chlastá o to víc, poněvadž z hlediska trestu je to už vlastně jedno.Shi píše:Problém není v tom, zda je podstatný rozdíl mezi 3,9 mm a 4,0 mm, ale v tom, že:
- státní aparát je schopen tě za 3,9 mm trestat úplně stejně jako za pneumatiky sjeté pod 1 mm;
... u alkoholu ten hokejkový graf existuje, ale limit podle něho stanovený...
Jinak hloubky dezénu 1,6 mm (kdysi to byl pouhý 1 mm) a 4 mm "nespadly s nebe", ale jsou výsledkem dohody expertů na půdě EHK OSN. Tedy původně čistě "vládních" expertů, ovšem už dlouho pouze "vládami pověřených" expertů, jinak také pracovníků soukromoprávních podnikatelských subjektů nucených tvořit zisk... Jinak řečeno, chtěli jste štíhlý stát, tak za to plaťte!
Re: Jaké pneu?
A na tomhle principu funguje tzv. autocertifikace, což ale s auty jako takovými má společného pouze to, že např. v USA nahrazuje typovou homologaci. Průvodním projevem autocertifikačního režimu je to, že snad žádný z výrobců neplní u svých výrobků nic z toho, co slibuje, jen to neplnění nesmí nikdo zažalovat u soudu - viz počátek Dieselgate!skodovkar píše:A co tak vydat doporučení? Když nic nepoděláš, tak si jezdi, když poděláš, tak ti to přitíží? Když už teda nějakou buzeraci musíme zavést.
Re: Jaké pneu?
Proti ohni jedině ohněm! Vydat se do boje proti minimu vozrku pod záminkou zastavení rozšiřování kaučukovníkových plantáží a když by to nestačilo, tak přihodíme jako jeden z důsledků i snižování lidské populace, z čehož bude Ochranný Svaz Nemakačenků skákat radostí
Re: Jaké pneu?
Jenže třeba zrovna ona typová homologace je výdobytkem EHK OSN.skodovkar píše:...Ochranný Svaz Nemakačenků