Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Itall »

Nojo, bjukemene, s pneu je to těžké. Téměř žádné zobecnění nefunguje.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od bjukemen »

.preto mam dilemu ake teraz kupit, teda ja si mam vybrat a otec zaplatí :mrgreen: :mrgreen: ale tak ci tak podstatna je nova pneu ,bo mal som uz aj 10rocne dunlopky uplne nove ale leteli ako na lade...
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Itall

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Itall »

Nerozumím. 10-ti leté nové dunlopky? Jako desetiletá whisky nebo jak? :roll:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od skodovkar »

Tak koukám, že jsem měl s Matador Elite MP 44 velké štěstí. Nebo spíše, jak bylo napsáno v onom sáhodlouhém příspěvku, se nedostanu na hranice jejich použitelnosti. Tím pádem nám to pro příměstské plížení vlastně vyhovuje :idea:
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od bjukemen »

Itall píše:Nerozumím. 10-ti leté nové dunlopky? Jako desetiletá whisky nebo jak? :roll:

..myslel som to tak ze boli nepozuite, teda nove , ale stare 10rocne :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Itall

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Itall »

Aha, jako ta whisky :D . Já mám na terénní motorce na předku ještě lepší vhisky :lol: . Barum Rudý říjen Otrokovice :shock: . Jezdí dobře...
emge
Příspěvky: 373
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od emge »

Re: NOP
Tvoje hodnetenie zrejme vychádza z porovnania budgetových (Matador) a prémiových (Michelin) pneumatík. Keby si z Matadoriek prešiel na iné kvalitnejšie (prémiové) pneumatiky, tak by si tiež dosiahol zlepšenie. Lenže s inými pneumatikami by si mohol dosiahnuť zlepšenie aj na mokrej vozovke. A navyše by boli pneumatiky pravdepodobne aj lacnejšie.

Vlastnosti Michelinov vlastne sám potvrdzuješ - NOP: "Kdykoliv jsem v minulosti měl michelinky, ano, na mokru to byl pouze průměr. Ale to mi nevadí, ..."
Mne osobne by to vadilo a veľmi. Vlastnosti na mokrej vozovke považujem pri pneumatikách za kľúčové. Na suchej vozovke medzi pneumatikami nie sú až také zásadné rozdiely (ak sa nejazdí "na hrane"). Mokrá vozovka však výrazne preverí ich vlastnosti. Do kritickej situácie sa vodič môže dostať ľahko zavinením niekoho iného, takže vlastná opatrnosť nepostačuje. Navyše sa každý typ vozovky správa za mokra inak a rozdiely sú aj pri miernom zvlhčení "prachu" na ceste a hustom daždi. Takže voda na ceste je dosť nevyspytateľná.

Niektorí výrobcovia sa zameriavajú na určité vlastnosti pneumatík. Napr. Uniroyal sa zameriava na pneumatiky do dažďa a Michelin na pneumatiky s dlhou životnosťou a nižším valivým odporom. Že je to vždy na úkor niektorých iných vlastností, je fakt.
Pre mňa osobne nízke opotrebovanie nie je prioritou. Celková životnosť pneumatík je aj tak limitovaná vekom cca 5 rokov. Za 5 rokov by som ich( pri striedaní so zimnými) neopotreboval, takže by som jazdil na prestárlych pneumatikách, alebo by som menil málo ojazdené pneumatiky.
Ale každý má iné priority...
Itall

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Itall »

skodovkar: Já vím, že ty 195/50-15 jsou povoleny, však jsem na nich jezdil. Právě proto bych je nemusel. Jede to jak po kolejích, to jo, kolejový je, bohužel, i komfort. Proč vlastně máte ty patnáctky? Většinou to vzniká tak, že už byly na autě, zákazník to koupí jako "lepší" výbavu, a pak se stím prndá (nějak nemám vhodné slušné slovo, tak tedy novotvar :P ), dokud to neprodá. Koupí další sadu disků jiného rozměru atd. Ale někoho to baví, to je pak OK.
NOP

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od NOP »

To EMGE:

„George B. Shaw: Inteligentní člověk ví, že polovina informací, které čte, slyší v médiích, jsou lži. A jen velmi inteligentní člověk ví, která polovina to je.“

Nikdy jsem nepočítal Matador mezi budgetové pneu. To především a jestli třeba skodovkar je má dnes
obuty, nemyslím si, že to po tolika letech bude stejná kvalita. Mně tehdy na nich vadilo, že vzorek na nich
ubýval tempem, které bylo patrné po ujetí několika set km. Proto moje hodnocení takové, jaké bylo a proto
jsem je prodal tak brzy. Navíc v té době mi v rod. v domku dělal obklady starší pán z Blanska, který od místních
policajtů dostal pokutu za ojeté pneu. Jednalo se o novou Škodu Fabii 1,4, stejné pneu a měl najeto
něco málo přes 17 tis. km. Dodnes si velmi živě pamatuji jeho rozhořčení, protože to celé absolvoval
při cestě ke mně. Ani se mu nedivím, neboť ani mne by nenapadlo, že po ujetí takové vzdálenosti bych
měl kontroloval pneu na hloubku vzorku.
A že jsem mluvil o tom, že se dá žít i budgetovými pneu, tak to bylo proto, že jsem do nedávna také vlastnil Citroen
C2, dvoumístné užitkové provedení, takový malý náklaďák. Z výroby tam byly letní Micheliny (ach jo, už zase), zimní jsem
koupil jakési bezejmenné pneu z Globusu. Přezouvám sám, ale na jejich název si nevzpomínám. Jezdil jsem s tím
autem 7 let, vlastně zim. Tu poslední
jsem trnul, aby mi policajti nezměřili vzorek, ale o tom, že se s takovými pneu dá žít, to proto, že jsem s nimi
po sedm roků žil a jezdil. Prostě člověk s tím jede jinak, ale jede. Prosím, nehledejte v tom nic jiného.

Já jsem v původním příspěvku chtěl poukázat pouze na to, že Continantal poplil kdysi pneu Energy Saver od Michelinu,
hlavní argument bylo to, že to špatně brzdí, to převzaly mnohdy doslovně různé motoristické časopisy a internetové
portály a po nich např. v diskuzích spousta brouků pytlíků, jejichž jedinou předností je to, že po pátém pivu jsou
soukromými docenty přes pneumatiky, které ani neviděli, natož měli možnost vyzkoušet. A najednou jsou tu
testy v Auto Bildu, které zjistí pravý opak.

Nic ve zlém Emge, ale velice rád bych věděl, co Vás vůbec opravňuje tyto testy zpochybňovat. Pochopil bych to,
pokud by třeba napsali něco nepravdivého o domácí firmě Continetal, ale podezírat je, že preferují frantíky,
to už je docela silná káva. Ono testy pneu je docela nákladná záležitost, která kromě patřičné výbavy a financí
vyžaduje rovněž odpovídají zkušenosti. Smím se zeptat, jak testujete Vy. Čím to měříte, krejčovským metrem,
kukačkami a logaritmickým pravítkem? A pokud se týká např. fy Uniroyal, která se má specializovat na pneu
do deště, jak píšete, tak můj švagr by mohl vyprávět, ony jsou myslím použitelné pouze v tom dešti. Děkuji
nechci. A jak vůbec zajistíte, aby jste měl stejné podmínky, jak o tom píšete. Nedávno nějaké sdružení výrobců
pneu vydalo prohlášení, že celková životnost pneu je až 10 roků a při skladování cca 4 roky nijak neutrpí
jejich kvalita. No prosím, i toto vy víte lépe. Přiznám se, máte můj obdiv. Do nedávna to byl například modelář,
pitris, skodovkář a další - oni totiž o problematice, které já v podstatě moc nerozumím psali opravdu zasvědceně.
Ale pneu, to je trochu jiná káva, můj názor je, že nejvíce objektivní jsou právě testy, jakkoliv můžeme
mít někdy pochybnosti o výsledcích s ohledem na ty, kdo tyto testy financují…. Vše ostatní je natolik subjektivní
a tudíž neobjektivní, že to prostě nestojí za řeč. Ano, každý máme jiné priority, vy měníte pneu po pěti letech,
já měním holky pouze občas, vdolky ještě častěji.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od skodovkar »

Itall píše: Proč vlastně máte ty patnáctky?
Protože mě už štvalo jezdit dvakrát ročně do servisu a zaplatit tak cca 1500Kč pouze za přezutí gum. Navíc se musí člověk objednávat nebo stát v kolonách. Tak jsem nahlédl do TP a zjistil povolené rozměry. Našel jsem vhodnou sadu 4ks disků s pneumatikami za cca 2500Kč. Na těch gumách se pak ještě jezdily dvě sezony, i když byly na krajích nadměrně sjeté. Pak jsem sehnal ty Matadory a ty byly o poznání měkčí, lépe tlumily rázy a obecně jsem s nimi spokojen. Samozřejmě je třeba brát v úvahu provoz, kterému jsou vystaveny. Jedná se o klidné značně defenzivní dojíždění do práce s ženou za volantem. Před koupí jsem prošel mnoho diskuzí a dospěl jsem k jasnému závěru, že bude stačit, když koupím nějakou běžnou evropskou gumu. Tak se tedy stalo a při dané výborné ceně 960Kč za kus nemohu říct křivé slovo. Auto se běžně nepohybuje nad hranicí 100km/hod a je vystaveno především městským couračkám.
Letos jsme dojížděli zimáky, protože byly na hranici 4mm a taky už byly starší (165/70 R14 ?).
A co z toho plyne pro mě? Nemusím řešit přezouvání, přehazuji disky (někdy spíše skopávám) dle potřeby, pneumatiky a disky se nepoškozují při sundávání a dochází i k nezanedbatelné finanční úspoře.
PS: v obou případech se jedná o plecháče, prostě hlínu nechci
emge
Příspěvky: 373
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od emge »

To NOP:

Diskusia nie je súboj, v ktorom jeden musí byť víťazom. Ak má niekto iný názor, tak ešte nemusíš na neho útočiť.
Ty si vo svojom hodnotení tiež neuviedol, aké konkrétne údaje si sám nameral, ale opísal si svoje subjektívne hodnotenie.
Ja som pneumatiky Michelin nehodnotil, ale reagoval som na Tvoje hodnotenie:
"Kdykoliv jsem v minulosti měl michelinky, ano, na mokru to byl pouze průměr. Ale to mi nevadí, ..."
To, čo jednému nevadí, druhému vadiť môže. Moje priority sú očividne iné.
NOP píše:Nikdy jsem nepočítal Matador mezi budgetové pneu...
OK, ak pneumatiky rozdelíš do 4 kategórií, tak Matador patrí do ekonomickej triedy. Budget to nie je, ale k prémiovým pneumatikám tiež nepatrí.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/

K životnosti pneumatík pridám odkaz na vyjadrenie Continentalu:
http://www.conti-online.com/generator/w ... ce_cz.html

Testy pneumatík ma zaujímajú už hodne dlhú dobu, ale ich výsledky beriem len orientačne. Nespochybňujem ich, ale beriem ich len ako hodnoty namerané na konkrétnom okruhu (povrchu) za konkrétnych podmienok (hladina vody, teplota...)
Ak si nájdeš z minulosti testy ADAC a OAMTC, a porovnáš ich, tak zistíš, že pri testovaní rovnakých pneumatík dosiahli rozdielne výsledky. Prečo asi?

Pneumatiky Uniroyal som použil ako príklad, že niektorí výrobcovia sa zameriavajú na niektoré vlastnosti. Mám s nimi osobné skúsenosti ako s letnými, tak aj so zimnými, a sú len pozitívne.

Moje meno nie je "emge", je to nick. Predpokladám, že ani Ty sa nevoláš NOP. Vykať nicku mi pripadá nelogické. Na fórach tohto typu je bežné tykanie a je vhodné to rešpektovať.
NOP

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od NOP »

To EMGE:
Malé doporučení (chcete-li poučení) také ode mne. Přestaňte poučovat. Pokud napíšete svoji reakci na něčí příspěvek způsobem, kterým to činíte VY, že poučujete o věcech, které s největší pravděpodobností zná i můj pes, příjemce takového příspěvku možná nabyde pocitu, že jej máte za úplného blbce a dočkáte se podobné odpovědi. Vše ostatní ponechávám bez komentáře....
Itall

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Itall »

skodovkar: 1500,- Kč za přezutí 4 ks gum? Tak to bylo hodně předražené. Naopak 960,- Kč za pneu 195/50-15 je opravdu super. Při uvedeném provozu by bylo vhodnější používat stále 165/70-14, třeba pořídit ještě 3 takové disky (předpokládám, že původně jich bylo k autu 5 ks). S dojížděním zimáků souhlasím. Pokud jde o přezouvání, modelář, myslím, tady někde psal, že gumám to neškodí a možná spíš prospívá :roll: . Tedy diskům to neprospívá určitě, s tou výhradou, že někdo si je alespoň v tomto případě je ochoten očistit. Nevím, jak v servisu, tam jsou asi schopni gumu narvat na bláto a s tím blátem to také vyvážit. Hotovo, zaplať a další...Pokud Ti kola myli, také to jistě naúčtovali (proto těch 1500,- :lol: ). Hliníkové disky také nechci, ale pokud budou k autu zdarma, přežiju :D .
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od skodovkar »

Sundání kol, sundání gum (+likvidace), nasazení gum, vyvážení kol a nasazení na auto cca 750Kč za 4ks (k tomu projetý benzín, telefon, čas), ale je to třeba dělat dvakrát ročně tedy přes 1500Kč. Navíc je pro mě příjemnější, že pokud se rozhodnu pro nové zimní gumy v létě (protože jsou třeba v akci) tak mi vyhovuje okamžitá montáž a připravenost pro zimu. A v létě se obvykle nestojí dlouhé fronty před pneuservisy. Jinými slovy, po počáteční investici do disků následují z mého pohledu jen výhody. Ty pak mohou být ještě větší, jsou-li zimní a letní kola (a pneumatiky) stejných rozměrů, protože stačí jedna rezerva. I když třeba nebude naplněna litera zákona o shodnosti kol na nápravě :?
Itall

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Itall »

skodovkar: No právě, stejný rozměr. Rezerva je sice pro mě důležitá, ale legislativně už ne, vždyť není povinná a na rozměru asi už vůbec nezáleží (dojezdovky). Ty máš i rezervu patnáctku? Bravo! Právě proto (a nejen proto) bych měl radši 8 stejných disků, než 5+5. Koneckonců, k P107 jich mám 6, a také si vystačím. Jezdím ale už stále na zimácích. Zajímalo mě, kolik motoristů tak také jezdí a udělal jsem 2x nový průzkum. Tentokrát jsem napočítal více, než 25% (ze 100 aut) a 60% z 10-ti aut. Ten malý vzorek 10-ti aut mě překvapil, asi náhoda, že se to tak sešlo. Každopádně myslím, že počet "stálezimáků" už se bude blížit jedné třetině.
Odpovědět