pevny vs longlife interval
Moderátor: Colommbo
pevny vs longlife interval
zdravim , chcem sa spytat auto od nova jazdilo na longlife ale teraz tam naliali olej pre pevny interval (nic sa cez pocitac nemenilo.) moze sa tam nazad naliat ten longlife olej ? alebo uz pokracovat z pevnym intervalom na 15000 . auto je passat 96kw avf 2004
Re: pevny vs longlife interval
LL olej sa dava pri dlhych trasach. Skratit interval vymeny v tvojom pripade na 15.000km je dobre pri kratsich trasach. Ale kludne tam moze byt LL olej stale akurat ze ho skorej vymenis. Alebo das neLL olej vymenis po 15.000 a potom ked vies ze jazdy budu zase dlhe das LL a predlzis interval vymeny. Ale lepsie je olej vymenit skor jak ho tam nechavat dlho.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: pevny vs longlife interval
Pokračovat s pevným intervalem, který i tak zkrať na deset tisíc. Předpokládám, že je to PD, takže vyhoví olej s normou VW 505.01.
Třeba tento:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... P-5W-40-5l
Třeba tento:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... P-5W-40-5l
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: pevny vs longlife interval
Prověř si, jestli tam máš správný typ LL oleje pro tvůj motor a pak klidně jezdi LL. Tady ti doktoři jsou schopni ti doporučit naprosto zbytečně měnit olej po pár tisících. LL jezdím více jak 10 let, motor má namotámo půl míče a je v nejlepší kondici.Návštěvník píše:zdravim , chcem sa spytat auto od nova jazdilo na longlife ale teraz tam naliali olej pre pevny interval (nic sa cez pocitac nemenilo.) moze sa tam nazad naliat ten longlife olej ? alebo uz pokracovat z pevnym intervalom na 15000 . auto je passat 96kw avf 2004
Re: pevny vs longlife interval
To je ale hloupý příspěvek Zkrátit výměnný interval je jednoznačně pozitivní pro motor, LL interval už zkracuje životnost motoru.Návštěvník píše:Prověř si, jestli tam máš správný typ LL oleje pro tvůj motor a pak klidně jezdi LL. Tady ti doktoři jsou schopni ti doporučit naprosto zbytečně měnit olej po pár tisících. LL jezdím více jak 10 let, motor má namotámo půl míče a je v nejlepší kondici.Návštěvník píše:zdravim , chcem sa spytat auto od nova jazdilo na longlife ale teraz tam naliali olej pre pevny interval (nic sa cez pocitac nemenilo.) moze sa tam nazad naliat ten longlife olej ? alebo uz pokracovat z pevnym intervalom na 15000 . auto je passat 96kw avf 2004
Přeloženo, dva identické motory jezdící jeden na pevný a druhý na LL interval. Ten co jezdí na pevný interval bude mít vnitřnosti v lepší kondici.
Re: pevny vs longlife interval
Když někteří budou furt tvrdit, že hra s odjištěným granátem je přece bezpečná.
Re: pevny vs longlife interval
daval sa tam nejaky castrol co plnil longlife normu. teraz je tam shell helix hx7 professional av 5w-30 505,01
Re: pevny vs longlife interval
Ten Passat z 2004 ma DPF ?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: pevny vs longlife interval
Vítej paciente. Když najedeš 50tkm za rok, tak to určitě nejsou přískoky se studeným motorem, coNávštěvník píše:Tady ti doktoři jsou schopni ti doporučit naprosto zbytečně měnit olej po pár tisících. LL jezdím více jak 10 let, motor má namotámo půl míče a je v nejlepší kondici.
A to je to co se tu snažíme vysvětlit - když už "LL" provoz, tak určitě NE na krátké studené jízdy
Takže pokud kolega s Passatem bude jezdit denně 200km po dálnici, ať si tam klidně olej VW504/507 dá, a klidně i na 30tkm - brrrr ale pro motor bude VŽDYCKY vhodnější olej "neLL" - v tomto případě VW505.01 (a když by náhodou měl DPF tak i ACEA C3) měněný po 10-ti při krátkých nebo do 15-ti tkm při dlouhých jízdách....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: pevny vs longlife interval
DPF nema . necham tam ten 505,01 netreba cez vag zmenit ten interval ?
Re: pevny vs longlife interval
Zřejmě ne, jen si napiš stav kilometrů při výměně - nebude to totiž na Tebe "pištět", že "něco" chce.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: pevny vs longlife interval
Interval výměny oleje 30000 km nebo 2 roky podporuje u uživatelů, kteří najedou hodně km, tendenci najet na oleji co nejvíce km. Může to vést k "přejíždění" prodlouženého intervalu tak, jako se někdy přejíždějí běžné intervaly. Když najede 25000 km/rok, má 30000 km za rok a čtvrt. Takže si může říci - mám 30000 km, ale do 2 let je ještě hodně daleko, tak budu ještě chvíli jezdit. Kdo zase najede málo, si může říci - už jsou to 2 roky, ale najeto mám jen 15000 km, ještě budu chvíli jezdit.
Re: pevny vs longlife interval
Tak nejako to je. Olej je alfa a omega toho aby motor fungoval v poriadku. Zvolenim nespravneho oleja alebo nespravneho intervalu vymeny dostava motor poriadne na drzku. A toto sa tazko vysvetluje dementom co sem chodia mudrovat
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30