Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Splete se každý a hloupý určitě nejsi - buď by sis ani neuvědomil, že je někde chyba, anebo bys chybu nepřiznal...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Zdarec pánové, tak olej cca před 10 dny (500km)vyměněn a zatím nadšení, jak u mě tak u motoru. Dost jsme s mým kamarádem čuměli, co za sajrajt z motoru vytekl. Motor samotný se zklidnil nemá takový kovový zvuk a PP ukazuje dokonce nižší spotřebu paliva. Zítra valím do Chebu, tak mu zase trošku provětrám faldy. Jinak všem velké díky, zejména Pitrisovi a e1H za nakopnutí správným směrem.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Síce diskusia sa tu medzitým zvrhla iným smerom ( ), ale som rád (a asi aj Pitris), že sa podarilo vybrať dobrý olej s ktorým si spokojný.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Diskuze je v pohodě,aspoň si lidi udělají jasno.Copak já,hlavně motor je spokojený.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
a jaky ze jsi tam nakonec dal? ja premejslim o zmene z klasiky total ineo na shell ultra extra
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Dal jsem do auta to nejlepší na trhu. http://www.mobil1.de/produkte/esp-formula-5w-30.aspx koupil jsem ho samozřejmě v NDR.
Na oleji najeto cca 3.500 km a zatím v pohodě. Teď jsem přeléval zbytek z 5l kanystru do litrové flašky, aby mi to nezabíralo v autě zbytečně místo a slzu jsem ještě pro sichr nalil do motoru, protože ta měrka je taky moc fajn. Motor běží jako drak, dokonce mi spadla i spotřeba. Až se vrátím z dovolené, tak budu mít najeto dalších 2.500 km, tak podám další report. V každém případě po 10 tis. půjde olej ven a dostane nový olej. Nemíním si nechat zmrvit motor nesmyslnými radami výrobce.
Ještě malá vsuvka co se týče paliva. Motor běží líp na obyč 95 od Benziny než na FuelSave od Shellu.
Na oleji najeto cca 3.500 km a zatím v pohodě. Teď jsem přeléval zbytek z 5l kanystru do litrové flašky, aby mi to nezabíralo v autě zbytečně místo a slzu jsem ještě pro sichr nalil do motoru, protože ta měrka je taky moc fajn. Motor běží jako drak, dokonce mi spadla i spotřeba. Až se vrátím z dovolené, tak budu mít najeto dalších 2.500 km, tak podám další report. V každém případě po 10 tis. půjde olej ven a dostane nový olej. Nemíním si nechat zmrvit motor nesmyslnými radami výrobce.
Ještě malá vsuvka co se týče paliva. Motor běží líp na obyč 95 od Benziny než na FuelSave od Shellu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak nakonec jsem nemusel čekat na návrat do vlasti a mám nové poznatky.Včera na mě vyskočila známá hláška nízká hladina oleje,takže jsem musel dolévat.Pravda je,že při výměně jsem nedával olej po horní rysku,ale někam do půlky a teď jsem dolil cca 750ml a mám to do 3/4 rysky.Pokud to teď vydrží do výměny po 10 tis. tak to bude asi v poho,ale ještě zvažuji,zda potom přeci jen nedat nějakou 40-ku.Buď 5w40 nebo spíše 0w40,samozřejmě Mobil.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak jsem napsal soudruhům do Citroenu ČR a jsem zvědav co mi odpoví. Zjistil jsem totiž, že v servisní knize jsou uvedeny 2 druhy olejů.Total Quartz 0W-30 s normou B71 2296 a Total Quartz Ineo Ecs 5W-30 s normou B71 2290. Zvláštní je, že hned ve vedlejším sloupci je olej Total Quartz 9000 5W-40 s normou B71 2296,který ovšem doporučený není,přičemž by byl asi nejvhodnější.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Snad proto, že v dnešní "nízkoemisní" době se preferují nízkoviskózní oleje pro filtry pevných částic, což je právě ta B71 2290....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tomu bych rozuměl,kdybych měl v autě naftový motor,který pracuje v rozsahu otáček řekněme 1500-3000 a ne benzínový motor v rozsahu 2000-4500 s maximem 6700 ot/min.Ještě lepší je,že s olejem NEnízkoemisním mám menší spotřebu paliva než s tím ecomomy olejem.No jsem zvědav,co budou blekotat,jestli se tedy vůbec budou obtěžovat mi odpovědět.
Teď mě žádné větší jízdy po dálnicích nečekají,takže předpokládám,že olej v pohodě vydrží do výměny 10000km a pak tam na férovku pošlu olej 5 nebo 0W-40, který bude mít normu B71 2296 nebo se bude parametry tomuto oleji podobat.Dle mého soudu je v mém případě zásadní to vyšší viskozitní číslo,ta 30-ka je na tenhle motor prostě málo.
Teď mě žádné větší jízdy po dálnicích nečekají,takže předpokládám,že olej v pohodě vydrží do výměny 10000km a pak tam na férovku pošlu olej 5 nebo 0W-40, který bude mít normu B71 2296 nebo se bude parametry tomuto oleji podobat.Dle mého soudu je v mém případě zásadní to vyšší viskozitní číslo,ta 30-ka je na tenhle motor prostě málo.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Má pravdu, předsedo
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ten předseda byl na mě?Asi v tom prvním slově chybí písmenko. Nicméně,až budu olej opět měnit,tak vás místní mágy požádám o sofistikované porovnání technických parametrů olejů,abych ho bez obav do motoru mohl nalít.Nejraději bych ten 0W40,vzhledem ke studeným startům ta 0 a vzhledem k žravosti ve vyšších otáčkách zase ta 40-ka i když už jsem pokukoval i po 50-ce.Samozřejmě zase Mobil.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
"Padesátku" dělá Mobil 5w (a 15w) a co jsem se tak zběžně díval, tak 0w40 s B71 2296 má jenom Castrol.
PS: ten předseda byl na....
....s tím jsem souhlasil. Jinak porovnání porovnání technických parametrů zvládneš i sám a laboratorní zkoušku Ti tady přes fórum asi nikdo neudělá.... a dobrá 5w40 s B71 2296 je třeba Motul Specific 2296, Yacco Lube FR, Total Quartz 9000, Mobil Super 3000 X1 nebo třeba Fuchs Titan SuperSyn....
PS: ten předseda byl na....
lengy60 píše:....tam na férovku pošlu olej 5 nebo 0W-40, který bude mít normu B71 2296 nebo se bude parametry tomuto oleji podobat.Dle mého soudu je v mém případě zásadní to vyšší viskozitní číslo,ta 30-ka je na tenhle motor prostě málo.
....s tím jsem souhlasil. Jinak porovnání porovnání technických parametrů zvládneš i sám a laboratorní zkoušku Ti tady přes fórum asi nikdo neudělá.... a dobrá 5w40 s B71 2296 je třeba Motul Specific 2296, Yacco Lube FR, Total Quartz 9000, Mobil Super 3000 X1 nebo třeba Fuchs Titan SuperSyn....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No já zvažoval,že se na tu jejich normu vyprdnu a dám tam olej,který bude mít parametry shodné jako olej plnící tuto normu a na to si netroufnu.Já netuším,který údaj je důležitý a který méně,myslím obsah fosforu apod.Teď mluvím o oleji 0W40 nebo 0W50,olej 5W40 není problém,tam mohu dát Mobil,který plní i firemní normu.I když jsem uvažoval i o Millersu,ale zase nechci vymýšlet kolo. Mně jde v podstatě o spotřebu oleje a samozřejmě zdraví motoru,zrovna včera jsem se na německém fóru dočetl o problémech s vačkami po dlouhodobém používání oleje Total Ineo Ecs.Upřímně,ani se nedivím.
Teď jsem si uvědomil,že mě čeká výměna oleje v sestřině autě,má tam stejný motor a najeto ca 90 tis.tak tam zkusím vrazit ten Mobil 5W40 a uvidíme jak se na to bude motor tvářit.Jestli baští olej nevím,protože auto je v domě pár týdnů.Jezdilo to na výše zmíněný Total,ale zaplať pánbůh aspoň po max 20tis.
Teď jsem si uvědomil,že mě čeká výměna oleje v sestřině autě,má tam stejný motor a najeto ca 90 tis.tak tam zkusím vrazit ten Mobil 5W40 a uvidíme jak se na to bude motor tvářit.Jestli baští olej nevím,protože auto je v domě pár týdnů.Jezdilo to na výše zmíněný Total,ale zaplať pánbůh aspoň po max 20tis.
Naposledy upravil(a) lengy60 dne úte zář 23, 2014 10:03, celkem upraveno 1 x.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
lengy60 píše: ...zase ta 40-ka i když už jsem pokukoval i po 50-ce.Samozřejmě zase Mobil.
Trošku jsem si prošel tohle vlákno a tvoje příspěvky v něm a bez jakýchkoli postranních úmyslů ti navrhuju velmi vážně popřemýšlet o oleji Mobil1 5W50 Peak Life...lengy60 píše: ...Mně jde v podstatě o spotřebu oleje a samozřejmě zdraví motoru...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90