Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

On ten Ineo zase tak velká novinka není,jen ho začali doporučovat nyní,ale kdo skáče s dieselem kolem baráku,tak si stejně nepomůže a ten FAP ucpe dřív.Na citroen fóru jsou kluci,co odjezdili s 5W-40 bez C třeba 250000 km a pak jiní,co tam lijí výhradně olej doporučený výrobcem a mají FAP ve 150 tis.po smrti.Jsem přesvědčen o tom,že tomu fitru škodí mnohem víc ty krátké jízdy s napůl studeným motorem a časté starty než olej bez C.On se totiž ten FAP regeneruje za určitých podmínek a ty když nejsou splněny,tak regenerace neproběhne nebo jen napůl a vo tom to je.Proto jsem také málem vyletěl z kůže,když mojí dcerce její kamarádi radili,aby si radši koupila HDI,protože benzínová 1.6 strašně žere. :twisted:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:... mojí dcerce její kamarádi radili,aby si radši koupila HDI,protože benzínová 1.6 strašně žere. :twisted:
Největší radiči obvykle vědí o věci samé tak akorát velký kulový.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

A samosebou jezdí zásadně na naftu (páč ty benzíny žerou)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:... mojí dcerce její kamarádi radili,aby si radši koupila HDI,protože benzínová 1.6 strašně žere. :twisted:
Největší radiči obvykle vědí o věci samé tak akorát velký kulový.
No jo,jenže kamarádi toho ví přeci víc než starý taťka,co má už třetí 1.6 po sobě a s těmi TDI a HDI a jsou cool. :lol: Naštěstí ta 1.4 16 V zase není(podle nic)takový průšvih,takže dobrý. :wink: :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Colommbo píše:A samosebou jezdí zásadně na naftu (páč ty benzíny žerou)...
Jasně, a nejlépe s vykuchanými DPF nebo FAP fitry a každou chvíli někdo z nich bulí na fóru,co dělat s těmi mrtvými vstřiky nebo turbem. :lol: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:A samosebou jezdí zásadně na naftu (páč ty benzíny žerou)...
Vyrazil mi dech dotaz kolegy, proč jsem si nepořídil diesela, když je lepší. Odpověděl jsem otázkou, proč, resp. v čem že je lepší. Kolega nedokázal vznést jediný argument, a to dokonce ani spotřebu, jelikož jeho malé SUV jezdí za min. 7,5 l/100 km nafty, tj. za více, než můj vůz střední třídy s benzínovým motorem.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

:lol: :lol: :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
NOP

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od NOP »

peterp píše:.....ked ešte nebol Total Ineo 5w-30,tak sa do tých motorov z FAPom davala 5w40....
Motory 1.6 HDi byly, hlavně zpočátku docela problematické. Odcházela turba následkem vysoké tvorby karbonu v oleji. To bylo údajně způsobeno buď chybnou funcí EGR ventilů, které doslova dusily motor výfukovými plyny, nebo ucpáváním tenkých sacích ventilů 16V hlavy rovněž karbonem nebo také nedořešenou konstrukcí vany motoru, kde i po vypuštění oleje zůstávala většina toho sajrajtu, který se zde takto hromadil a následně znečišťoval i fungl nový motor. olej. Když přišlo EURO 5, byla hlava motoru předělána na osmiventil. rozvod, snad i další úpravy, ale dle mých osobních zkušeností extrémní tvorba karbonu v oleji prostě zůstala. Nemohu ale posoudit, do jaké míry a zda vůbec se to zlepšilo. Dříve 1.4 HDi bez DPF, vlastně zde FAP, nyní 1.6 HDi 68 kW již s částicovým filtrem. S obojím jezdila a jezdí většinou paní. Na druhou stranu, snad pouze Honda a PSA umí udělat hliníkový diesel tak, že se postupem doby nedeformuje. Druhá věc je to spec. aditivum, které se dávkuje do nafty ze zásobníku, pomůže sice sazím shořet, ale v část. filtru zůsátává. Takže životnost takového filtru je stanovena myslím na cca 150 tis. km, no většinou to bývá méně. Ale ceny zase nejsou v porovnání s konkurencí nijaké závratné, alespoň Citroen to dělá údajně výměnným způsobem. Ale to již se dodávám někam, kam jsem ani nechtěl. Takže k tomu motor. oleji. Dle mého skromného názoru, kvalita oleje a interval jeho výměny je u tohoto motoru velmi důležitý. Pokud má motor část. filtr, nic jiného, než olej C2, raději s C3 bych tam prostě nenalil. A po poslední výměně motor. oleje, kterou jsem dělal paní na Citroenu C3 Picasso 1.6 HDi FAP (Mobil 1 ESP Formula 5w30) jako obvykle po 10 tis. km, když jsem viděl, co z toho opět teče za hrůzu, jsem se rozhodnul zkrátit ten interval výměny na 8 tis. km. A to prosím není problém tohoto konkrétního motoru. Podobné to bylo i u 1.4 HDi (na který ale jinak nedám dopustit) a mám zkušenosti i s jinými diesel. motory HDi. Jo, ještě pokud se týká oleje Total Ineo ECS 5w30, pokud mne paměť neklame, poprvé jsem jej použil někdy v roce 2006, myslím, že to byla tehdy novinka. To bylo do EURA 5 ještě docela daleko...
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Pokud vím,tak hlavní příčinou toho,že odešlo turbo,byl krátký šroub,který držel trubku k jeho mazání a ucpané sítko.A zase,problémy měli ve většině případů ti,co s autem jezdili způsobem ,který jsem popisoval a ti druzí byli v pohodě.Co se týče výdrže FAP fitru,tak se mrkni na fórum,co s tím někteří najezdí,nájezdy přes 200 tis.nejsou vyjímkou.Něco jiného je aditivum,tam je výdrž podle četnosti tankování 50-150 tis.km.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše: Kolega nedokázal vznést jediný argument, a to dokonce ani spotřebu, jelikož jeho malé SUV jezdí za min. 7,5 l/100 km nafty, tj. za více, než můj vůz střední třídy s benzínovým motorem.
Jemu palubní pohádkář neukazuje spotřebu do pěti litrů?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Known

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Known »

Není tvorba karbonu v oleji problém oleje než motoru?
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

Ne, není.
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

Jezevcik píše:Jemu palubní pohádkář neukazuje spotřebu do pěti litrů?
Jelikož se nejedná o koncernový vůz, tak neukazuje. :mrgreen:
known

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od known »

Já jen že ten motor mám a nikdy jsem žádný karbon ve vypuštěném oleji ani ve vaně neměl.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

known píše:Já jen že ten motor mám a nikdy jsem žádný karbon ve vypuštěném oleji ani ve vaně neměl.
Bylo by dobré napsat jaký motor a v jakém režimu je provozován. :D :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět