Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
On ten Ineo zase tak velká novinka není,jen ho začali doporučovat nyní,ale kdo skáče s dieselem kolem baráku,tak si stejně nepomůže a ten FAP ucpe dřív.Na citroen fóru jsou kluci,co odjezdili s 5W-40 bez C třeba 250000 km a pak jiní,co tam lijí výhradně olej doporučený výrobcem a mají FAP ve 150 tis.po smrti.Jsem přesvědčen o tom,že tomu fitru škodí mnohem víc ty krátké jízdy s napůl studeným motorem a časté starty než olej bez C.On se totiž ten FAP regeneruje za určitých podmínek a ty když nejsou splněny,tak regenerace neproběhne nebo jen napůl a vo tom to je.Proto jsem také málem vyletěl z kůže,když mojí dcerce její kamarádi radili,aby si radši koupila HDI,protože benzínová 1.6 strašně žere.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Největší radiči obvykle vědí o věci samé tak akorát velký kulový.lengy60 píše:... mojí dcerce její kamarádi radili,aby si radši koupila HDI,protože benzínová 1.6 strašně žere.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A samosebou jezdí zásadně na naftu (páč ty benzíny žerou)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No jo,jenže kamarádi toho ví přeci víc než starý taťka,co má už třetí 1.6 po sobě a s těmi TDI a HDI a jsou cool. Naštěstí ta 1.4 16 V zase není(podle nic)takový průšvih,takže dobrý.Návštěvník píše:Největší radiči obvykle vědí o věci samé tak akorát velký kulový.lengy60 píše:... mojí dcerce její kamarádi radili,aby si radši koupila HDI,protože benzínová 1.6 strašně žere.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jasně, a nejlépe s vykuchanými DPF nebo FAP fitry a každou chvíli někdo z nich bulí na fóru,co dělat s těmi mrtvými vstřiky nebo turbem.Colommbo píše:A samosebou jezdí zásadně na naftu (páč ty benzíny žerou)...
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Vyrazil mi dech dotaz kolegy, proč jsem si nepořídil diesela, když je lepší. Odpověděl jsem otázkou, proč, resp. v čem že je lepší. Kolega nedokázal vznést jediný argument, a to dokonce ani spotřebu, jelikož jeho malé SUV jezdí za min. 7,5 l/100 km nafty, tj. za více, než můj vůz střední třídy s benzínovým motorem.Colommbo píše:A samosebou jezdí zásadně na naftu (páč ty benzíny žerou)...
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Motory 1.6 HDi byly, hlavně zpočátku docela problematické. Odcházela turba následkem vysoké tvorby karbonu v oleji. To bylo údajně způsobeno buď chybnou funcí EGR ventilů, které doslova dusily motor výfukovými plyny, nebo ucpáváním tenkých sacích ventilů 16V hlavy rovněž karbonem nebo také nedořešenou konstrukcí vany motoru, kde i po vypuštění oleje zůstávala většina toho sajrajtu, který se zde takto hromadil a následně znečišťoval i fungl nový motor. olej. Když přišlo EURO 5, byla hlava motoru předělána na osmiventil. rozvod, snad i další úpravy, ale dle mých osobních zkušeností extrémní tvorba karbonu v oleji prostě zůstala. Nemohu ale posoudit, do jaké míry a zda vůbec se to zlepšilo. Dříve 1.4 HDi bez DPF, vlastně zde FAP, nyní 1.6 HDi 68 kW již s částicovým filtrem. S obojím jezdila a jezdí většinou paní. Na druhou stranu, snad pouze Honda a PSA umí udělat hliníkový diesel tak, že se postupem doby nedeformuje. Druhá věc je to spec. aditivum, které se dávkuje do nafty ze zásobníku, pomůže sice sazím shořet, ale v část. filtru zůsátává. Takže životnost takového filtru je stanovena myslím na cca 150 tis. km, no většinou to bývá méně. Ale ceny zase nejsou v porovnání s konkurencí nijaké závratné, alespoň Citroen to dělá údajně výměnným způsobem. Ale to již se dodávám někam, kam jsem ani nechtěl. Takže k tomu motor. oleji. Dle mého skromného názoru, kvalita oleje a interval jeho výměny je u tohoto motoru velmi důležitý. Pokud má motor část. filtr, nic jiného, než olej C2, raději s C3 bych tam prostě nenalil. A po poslední výměně motor. oleje, kterou jsem dělal paní na Citroenu C3 Picasso 1.6 HDi FAP (Mobil 1 ESP Formula 5w30) jako obvykle po 10 tis. km, když jsem viděl, co z toho opět teče za hrůzu, jsem se rozhodnul zkrátit ten interval výměny na 8 tis. km. A to prosím není problém tohoto konkrétního motoru. Podobné to bylo i u 1.4 HDi (na který ale jinak nedám dopustit) a mám zkušenosti i s jinými diesel. motory HDi. Jo, ještě pokud se týká oleje Total Ineo ECS 5w30, pokud mne paměť neklame, poprvé jsem jej použil někdy v roce 2006, myslím, že to byla tehdy novinka. To bylo do EURA 5 ještě docela daleko...peterp píše:.....ked ešte nebol Total Ineo 5w-30,tak sa do tých motorov z FAPom davala 5w40....
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pokud vím,tak hlavní příčinou toho,že odešlo turbo,byl krátký šroub,který držel trubku k jeho mazání a ucpané sítko.A zase,problémy měli ve většině případů ti,co s autem jezdili způsobem ,který jsem popisoval a ti druzí byli v pohodě.Co se týče výdrže FAP fitru,tak se mrkni na fórum,co s tím někteří najezdí,nájezdy přes 200 tis.nejsou vyjímkou.Něco jiného je aditivum,tam je výdrž podle četnosti tankování 50-150 tis.km.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jemu palubní pohádkář neukazuje spotřebu do pěti litrů?Návštěvník píše: Kolega nedokázal vznést jediný argument, a to dokonce ani spotřebu, jelikož jeho malé SUV jezdí za min. 7,5 l/100 km nafty, tj. za více, než můj vůz střední třídy s benzínovým motorem.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jelikož se nejedná o koncernový vůz, tak neukazuje.Jezevcik píše:Jemu palubní pohádkář neukazuje spotřebu do pěti litrů?
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Já jen že ten motor mám a nikdy jsem žádný karbon ve vypuštěném oleji ani ve vaně neměl.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Bylo by dobré napsat jaký motor a v jakém režimu je provozován.known píše:Já jen že ten motor mám a nikdy jsem žádný karbon ve vypuštěném oleji ani ve vaně neměl.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW