Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Zdravím pánové, můžu použít do svého motoru 1.4 VTI, 50.000km, LPG tento olej? :
http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... D-5W-40-5L
teď požívám Mobil1 5W-30 formula, je to určitě kvalitnější olej, ale na léto bude určitě lepší 40ka, nebo to nemám až tak hrotit díky
http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... D-5W-40-5L
teď požívám Mobil1 5W-30 formula, je to určitě kvalitnější olej, ale na léto bude určitě lepší 40ka, nebo to nemám až tak hrotit díky
- Colommbo
- Příspěvky: 9955
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ano, můžeš.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ahoj,jak dlouho máš auto,po celou dobu nebo jsi koupil ojetinku?Jezdíš krátké trasy a řekněme okresky nebo spíše dálniční provoz a svižně?Pokud máš auto od nova a nedoléváš olej mezi výměnami,tak můžeš použít klidně ten původní.Jestliže provádíš výměnu oleje častěji než doporučuje výrobce(po 10-12 tis.) i vhledem k LPG,tak ten 5W-40 můžeš klidně použít.Vidím,že máš v motoru Mobil,takže pokud chceš zůstat u stejného výrobce,tak potom Mobil Super 3000 X1 5W-40,který je ale dražší a v našich luzích můžeš snadno natrefit na fejk.Jinak ten co máš v úmyslu použít je taky gut,jak píše kolega a já o jeho použití uvažuji rovněž.Co máš za auto,jestli to není tajemství?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jak napsali kluci Kvůli plynu určitě olej A3/B3 a "40" bude v létě teplotně zatížitelnější než "30"....
A to Sunoco - stejně jako interval výměny 10tkm - můžu jen doporučit.
A to Sunoco - stejně jako interval výměny 10tkm - můžu jen doporučit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Peugeota 308 1.4, 72 kW, LPG jsem koupil nového v roce 2013 a z 90% jezdím město a okresky. Motor zatím nežere olej (Mobil1 5W-30 Formula) a měním ho od začátku provozu po 10.000 km a vůbec ho nevytáčím, jezdím na pohodulengy60 píše:Ahoj,jak dlouho máš auto,po celou dobu nebo jsi koupil ojetinku?Jezdíš krátké trasy a řekněme okresky nebo spíše dálniční provoz a svižně?Pokud máš auto od nova a nedoléváš olej mezi výměnami,tak můžeš použít klidně ten původní.Jestliže provádíš výměnu oleje častěji než doporučuje výrobce(po 10-12 tis.) i vhledem k LPG,tak ten 5W-40 můžeš klidně použít.Vidím,že máš v motoru Mobil,takže pokud chceš zůstat u stejného výrobce,tak potom Mobil Super 3000 X1 5W-40,který je ale dražší a v našich luzích můžeš snadno natrefit na fejk.Jinak ten co máš v úmyslu použít je taky gut,jak píše kolega a já o jeho použití uvažuji rovněž.Co máš za auto,jestli to není tajemství?
Ale co mě, ještě vrtá hlavou je to, že ani jeden z těchto dvou olejů (Mobil 3000 X1, Sunoco gold) neplní normu B71 2290 ale "jen" B71 2296.
- Colommbo
- Příspěvky: 9955
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Protože:
PSA B71 2290 Peugeot/Citroën specifikace motorového oleje vydaná v roce 2009. B71 2290 je low-SAPS olej určený pro motory s filtry pevných částic a emisní normou Euro 5. Všeobecná specifikace: ACEA C2 nebo C3 s dodatečnými testy PSA a
PSA B71 2296 Peugeot/Citroën specifikace motorového oleje vydaná v roce 2009. Všeobecná specifikace: ACEA A3/B4 a dodatečné testy PSA.
Kapišto...?
PSA B71 2290 Peugeot/Citroën specifikace motorového oleje vydaná v roce 2009. B71 2290 je low-SAPS olej určený pro motory s filtry pevných částic a emisní normou Euro 5. Všeobecná specifikace: ACEA C2 nebo C3 s dodatečnými testy PSA a
PSA B71 2296 Peugeot/Citroën specifikace motorového oleje vydaná v roce 2009. Všeobecná specifikace: ACEA A3/B4 a dodatečné testy PSA.
Kapišto...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jen ve zkratce,ale pokud se do toho chceš více ponořit,tak začni od začátku tohoto vlákna.renal píše: Peugeota 308 1.4, 72 kW, LPG jsem koupil nového v roce 2013 a z 90% jezdím město a okresky. Motor zatím nežere olej (Mobil1 5W-30 Formula) a měním ho od začátku provozu po 10.000 km a vůbec ho nevytáčím, jezdím na pohodu
Ale co mě, ještě vrtá hlavou je to, že ani jeden z těchto dvou olejů (Mobil 3000 X1, Sunoco gold) neplní normu B71 2290 ale "jen" B71 2296.
Takže protože jezdíš na pohodu a město+okresky,tak se motor zřídka podívá do vyšších otáček.Navíc měníš olej po 10tis.takže pravděpodobně olej mezi výměnami nedoléváš .Jiná píseň je ovšem jízda po dálnici,kdy motor běží ve vyšších otáčkách a tam pak Tebou uvedený olej ubývá,pravda je že méně než výrobcem doporučený Total Ineo Ecs.My,co jezdíme po dálnici a točíme motor až k 6tis.ot/min proto dáváme olej 5W-40.Ona totiž norma B71 2290 je prioritně určena pro naftové motory s FAP filtrem a do benzínu ji výrobce doporučuje k vůli spotřebě.
Kolega mě předběhl,ale to nevadí.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
to kapišto ale ve všech mazacích plánech i v uživatelské příručce je norma B71 2290 5W-30Colommbo píše:Protože:
PSA B71 2290 Peugeot/Citroën specifikace motorového oleje vydaná v roce 2009. B71 2290 je low-SAPS olej určený pro motory s filtry pevných částic a emisní normou Euro 5. Všeobecná specifikace: ACEA C2 nebo C3 s dodatečnými testy PSA a
PSA B71 2296 Peugeot/Citroën specifikace motorového oleje vydaná v roce 2009. Všeobecná specifikace: ACEA A3/B4 a dodatečné testy PSA.
Kapišto...?
- Colommbo
- Příspěvky: 9955
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Však Míra ti už psal, že tyhle a jim podobné oleje jsou výrobcem doporučovány kvůli spotřebě paliva a emisím a jaký vliv mají na motor samotný, to už dnes výrobce vůbec nezajímá... Do normálního benzínového motoru se oleje s nízkým obsahem popelovin (low-saps) nehodí.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A taky jsem psal,že pokud nemáš úbytek oleje,tak nic neřeš,protože vhledem k provozu na LPG i provozu jako takovému(okresky+město),je ten Mobil 1 Formula ESP 5W-30 lepší než Mobil Super 3000 X1. Já nebo jiní jsme to museli řešit,protože jsem po 3-5 tisících km doléval 1L oleje. Jezdím v jiném(normálním)režimu a navíc mám C4 Picasso,což je vůz jiné váhové kategorie a motor je více zatěžován než ten Tvůj. Ale nedávej tam Total Ineo ECS,on má sice stejnou normu jako ten Mobil 1,ale jinak je to úplně jiný olej,jaké jsou mezi nimi rozdíly,lze dohledat v tomto vlákně.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Děkuji a jaký názor má na to Pitris?
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Souhlas s lengym a Colommbem
Podívej, třeba VW má těch norem tolik, že 80% lidí se v nich ztrácí a stejně - a kolikrát i v servisu - dají nevhodný olej. PSA jich tolik nemá ale ta 2290 je preferovaná, protože je univerzální pro většinu jejich motorů - a hlavně je to ekonorma. Je určena přednostně pro naftové motory s filtrem pevných částic Ty máš benziňák a tam vyhoví i ta 2296. Jestli to nehoníš, jezdíš spíš kratší trasy a měňíš po 10-ti tkm, klidně nechej Mobil ESP Formula 5w30 - je to dobrý olej, mj. proto, že má ACEA A3/B3: to je důležité. ALE na vyšší teplotní zatížení je vhodnější 5w40 s tou 2296....
Podívej, třeba VW má těch norem tolik, že 80% lidí se v nich ztrácí a stejně - a kolikrát i v servisu - dají nevhodný olej. PSA jich tolik nemá ale ta 2290 je preferovaná, protože je univerzální pro většinu jejich motorů - a hlavně je to ekonorma. Je určena přednostně pro naftové motory s filtrem pevných částic Ty máš benziňák a tam vyhoví i ta 2296. Jestli to nehoníš, jezdíš spíš kratší trasy a měňíš po 10-ti tkm, klidně nechej Mobil ESP Formula 5w30 - je to dobrý olej, mj. proto, že má ACEA A3/B3: to je důležité. ALE na vyšší teplotní zatížení je vhodnější 5w40 s tou 2296....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
VW má tých noriem veľa, ale treba dodať, že vyznať sa v tom dá, ak si to trochu preštuduješ.
Tu je pomocník:
http://www.oilspecifications.org/img/vw ... -chart.png
Tu je pomocník:
http://www.oilspecifications.org/img/vw ... -chart.png
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No a jak známo,tak ani s těch norem VW se není třeba kácet. Stačí se podívat na skodaforum,kde jsou lidi co na normy tak nějak z vysoka .....a nemají problém. Kolegové v práci mají také samý koncern v naftě,od rotačky až po commonrail a lejou svorně do aut 5W-40 blíže neurčené provenience a objeli z auty 5 x zeměkouli.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Děkuju pánové asi zůstanu u toho Mobilu1 5W-30 formula, sice má C3, C2 ale někde jsem tady četl, že dokonce snese vyšší teplotní zatížení, než kdejaká 40ka, ale nevím co je na tom pravdy....