Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To je ten Shell toliko kvalitní? Když koukám na ceny, za které se dá koupit (neberu nejlevněji vyhlížející e-shopy) tak se mi tomu nechce ani věřit
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Dovolím si citovat kolegu Shi, bo to tu už napsal....
Jen je ale třeba koupit Shell, a ne Jakoshell.
A i výsledky laboratorních testů na fórech u ruských soudruhů to potvrzují....Shi píše:PAO je něco jako superčistý produkt vyrobený skutečnou syntézou z plynu (tuším, že na začátku je ethylen). GTL technologie vychází ze zemního plynu, ne z ropy. PAO má své výhody a nevýhody, GTL nepochybně také. Osobně nevidím důvod připlácet si za PAO základ, pokud je alternativa GTL základ, protože výsledné vlastnosti ve výsledku je podstatnější aditivační balíček, jaký tam výrobce přimíchal. GTL je třeba údajně o něco šetrnější k těsněním, což ten, kdo má PAO základ, musí řešit dodatečnou aditivací.
GTL oleje by měly mít zajímavou cenu a to Shell třeba u Shell Helix Ultra 5w-40 perfektně splňuje, protože v rámci jejich koncernu roli prémiové značky na sebe bere Mobil s řadou Mobil1 a Shell má roli dobrého produktu za dobrou cenu.
Jen je ale třeba koupit Shell, a ne Jakoshell.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A YACCO nejsou francouzi? Hele,ono je to stejně buřt,bo to míchají někde v Leuně. A ani bych se nedivil,kdyby to bylo ruka ruku myje,jelo to na jedné lince,jen na konci to dávali do rozdílných piksel s patřičnými nálepkami podle vkusu každého soudruha.pepoh píše:..pokracujem tu...lengy60 píše:To máš Jarku pravdu,nicméně já mám poněkud jiný motor než kolega a navíc mám výrobcem striktně předepsán olej C1,C2 0W_30. Pokud bych měl atmo 1.2 Puretech jako pepoh,tak tam dám jakoukoliv 5W-40 a nic neřeším. Proto jsem se ptal,vo co go.Pitris píše:Ano, jsme v Germany vlákně, ale zrovna Ty si lengy do Puretechu EXTRA olej dal. Ono totiž moc olejů víc extra než CFS NT asi není
mna vytocilo proste to ze fr olejfirma vie spravit esterovy pre vag, ale pre p.s.a. ani bohovi...
rad by
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Řada Shell Helix Ultra je velmi dobrá a za ty peníze je to super. V některých ohledech je Shell Helix Ultra 5w-40 lepší než Motul X-cess 5w-40, který naopak na to, co jako celek v průměru nabízí, je ukrutně předražený.rosso píše:To je ten Shell toliko kvalitní? Když koukám na ceny, za které se dá koupit (neberu nejlevněji vyhlížející e-shopy) tak se mi tomu nechce ani věřit
Co se týče Yacco, opět není olej jako olej. Na rozdíl od Ravenolu takové Yacco je ještě víc skoupé na technické informace, než mnohem známější značky a mě celkem štve, když si informace musím pokoutně hledat u rusů, protože výrobci tají vše co můžou.
Pokud mi Yacco chce prodat olej, tak by mělo dávat tolik informací, jako Ravenol, místo toho Yacco tají i hodnotu TBN, máchají kolem sebe nápisy 100% syntetika a přitom je to hydrokrak, co se týče bóru a molybnenu, tak s ním taky šetří (např Yacco VX 1500 0w-30 neobsahuje ani bór ani molybden a odparnost má vysokou protože je to na hydrokrakovaném základě) ... Kdysi jsem o použití Yacco uvažoval, ale nějak k tomu nemám důvod. K francouzům mám averzi od té doby, co mi Total tiše změnil olej (ze základu PAO+estery tiše přešel na hydrokrak), ale nezměnil obchodní název produktu.
Naposledy upravil(a) Shi dne úte úno 05, 2019 21:33, celkem upraveno 1 x.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
http://www.yaccooleje.sk/produkty/yacco ... be-de-5w30 zas pao pre nemca...
http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/0 ... _5W-40.pdf 4l 23€
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492017445 xcess 5l 29€ drahsi o 5c/l
ted babo rad.
http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/0 ... _5W-40.pdf 4l 23€
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492017445 xcess 5l 29€ drahsi o 5c/l
ted babo rad.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Yacco je info trošku skoupé, to je fakt, ale něco se zjistit dá (tady je třeba TBN). http://www.oleje.cz/forum/oleje-yacco-t5181.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
pepoh:
Máš DPF ? Ten Yacco DE 5w-30 je totiž ACEA C3, hodnota TBN bude mizerná jako u všech C3 olejů a nedohledatelná jako u všech Yacco olejů.
Motul X-CESS - minimálně z půlky hydrokrak, molybnedu ani trocha, jinak není špatný - pokud nevadí trochu vyšší cena.
Shell Helix Ultra - velmi slušný za ty prachy.
Já bych si vzal Ravenol - třeba VST 5w-40 je celkem pecka, SSO 0w-30 nebo SSL 0w-40 jsou také zatraceně zajímavé. (Do jednoho auta budu objednávat Ravenol VST 5w-40 a do druhého 0w-30 SSO, protože Ravenol momentálně nemá žádný pro mě zajímavý 5W-30 v ACEA A3).
----
Pitris: Mě poněkud uráží, když mě výrobce v technickém listu oblbuje marketingovými kecy, ale technické parametry vynechává, jako by se za ně styděl.
Máš DPF ? Ten Yacco DE 5w-30 je totiž ACEA C3, hodnota TBN bude mizerná jako u všech C3 olejů a nedohledatelná jako u všech Yacco olejů.
Motul X-CESS - minimálně z půlky hydrokrak, molybnedu ani trocha, jinak není špatný - pokud nevadí trochu vyšší cena.
Shell Helix Ultra - velmi slušný za ty prachy.
Já bych si vzal Ravenol - třeba VST 5w-40 je celkem pecka, SSO 0w-30 nebo SSL 0w-40 jsou také zatraceně zajímavé. (Do jednoho auta budu objednávat Ravenol VST 5w-40 a do druhého 0w-30 SSO, protože Ravenol momentálně nemá žádný pro mě zajímavý 5W-30 v ACEA A3).
----
Pitris: Mě poněkud uráží, když mě výrobce v technickém listu oblbuje marketingovými kecy, ale technické parametry vynechává, jako by se za ně styděl.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
U toho Ravenolu je v tabulce, co vytvořil rtsax, uveden Sulphated ash 1,5 kdežto v TL na stránkách Ravenolu, je hodnota 1,05
https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 5W40_1.pdf
https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 5W40_1.pdf
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ty testy z Ruska jsou i na oleje prodávané v EU? Prodává se stejná šarže i v EU? Nějak se , mi nechce věřit, že to jsou identické oleje. Nemají tam ekoteroristy a pořád je berou jako východ.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Rusové testují co jim pod ruku přijde, takže i evropskou produkci. Je tam třeba i srovnání Shell Helix Ultra vyrobeného v Evropě a v Rusku a rozdíly jsou minimální. Vyvinout olej je drahé jako hrom, takže u seriozních značek není důvod, aby se složení toho co se prodává na východě a na západě nějak podstatně lišilo. Každopádně lepší zdroj informací není, takže není důvod nad informacemi od rusů ohrnovat nos. Navíc často dělají i IR spektrum a z něho se dá usuzovat i na složená základového oleje.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Asi bych věřil výrobci. Já za důležitější než SAPS považuji TBN a NOACK, protože vysoké SAPS jsou tak trochu nežádoucí účinky a ty se dají potlačit nejrůznějšími triky. Takže podle mého názoru vyšší SAPS neznamená lepší olej, stejně jako větší množství ZDDP neznamená lepší ochranu motoru.rosso píše:U toho Ravenolu je v tabulce, co vytvořil rtsax, uveden Sulphated ash 1,5 kdežto v TL na stránkách Ravenolu, je hodnota 1,05
https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 5W40_1.pdf
VST má slušné TBN. Vynikající NOACK i pourpoint dokládají hodně dobrý základový olej. Podle mě z hlediska mazání lepší než VST budou již jen Ravenoly z R řady a ty již ale nemusí být vhodné pro běžný provoz.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A na co by dělalo Yacco 5W-30 pro PSA s PAO,když samotné PSA dnes téměř výhradně tlačí 0W-30pepoh píše:http://www.yaccooleje.sk/produkty/yacco ... be-de-5w30 zas pao pre nemca...
http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/0 ... _5W-40.pdf 4l 23€
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492017445 xcess 5l 29€ drahsi o 5c/l
ted babo rad.
http://www.yaccooleje.sk/produkty/yacco ... ube-p-0w30 ? Pouze atmo 1.2 Puretech má povolen olej
5W-40 a 1.0 Daihatsu (C1) olej 10W-40.
Ano,dal jsem loni a ještě letos MO,ale příští rok šoupnu na léto do motoru nějakou 0W-40,zda to bude YACCO,SHELL,CASTROL nebo MOBIL1 je fuk,těch max. 8.000 km vydrží s prstem v nose.
Kolik najezdíš ročně km?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A po kolika měníš Ty Po 30-ti tkm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF