Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Aby ne,zvlášť v těchto vedrech si musí motor jen pochrochtávat.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Zdravím, omlouvám se za dotaz, protože se to tu řešilo dost - téma jsem se snažil pročíst, ale prostě odpověď definitivní nějaká pořádná tu není
Mám motor 1,6 Vti 88kw - 2011 rok výroby a chystám se na výměnu oleje a tak nějak si nevím rady. Doporučený od výrobce je samozřejmě Total INEO 5w30 , ale čtu tu na něj samá negativa i na jiných fórech, že je do tohoto motoru špatný, rychle mizí a že je dělán hlavně do nafťáků což je i potvrzeno třeba na stránkách projdeců kde je psáno že je hlavně pro auta z FAP.
Přemýšlím jestli místo 5w30 zkusit 5w40 a jestli by se dalo použít třeba něco takového:
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 0-5L-P208/
A nebo tam prostě prdnout to co chtějí oni i když ta cena je o hodně vyšší :/
https://jaknaauto.cz/Produkty/Oleje-a-m ... L-P619836/
Mám motor 1,6 Vti 88kw - 2011 rok výroby a chystám se na výměnu oleje a tak nějak si nevím rady. Doporučený od výrobce je samozřejmě Total INEO 5w30 , ale čtu tu na něj samá negativa i na jiných fórech, že je do tohoto motoru špatný, rychle mizí a že je dělán hlavně do nafťáků což je i potvrzeno třeba na stránkách projdeců kde je psáno že je hlavně pro auta z FAP.
Přemýšlím jestli místo 5w30 zkusit 5w40 a jestli by se dalo použít třeba něco takového:
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 0-5L-P208/
A nebo tam prostě prdnout to co chtějí oni i když ta cena je o hodně vyšší :/
https://jaknaauto.cz/Produkty/Oleje-a-m ... L-P619836/
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
ake presne auto? obycajny benzinak by mohol mat b71 2296, to je idealne- full saps.
som spokojny s motul je to acea a3/b4 , je to olej nie ekovoda.
som spokojny s motul je to acea a3/b4 , je to olej nie ekovoda.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Paulie88: Klidně dej ten Total 5W-40, Ineo je opravdu o ničem,snad jen na skákání kolem komína na zimu. Já tedy udělal nejlepší zkušenost s olejem 0W-40,jednak se motor rychleji ''zaolejoval'' a navíc měl i větší teplotní rezervu,pokud jsem motor více zatěžoval.Nejdůležitější je včasná výměna,já měnil po max 6.-7.000 km.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Asi tak jak psáno výše. Máš benziňák - vyhni se "řidinám" A5 a C2, a dej olej A3. A vyměň včas.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Je to C4 právě s tím "oblíbeným" Vti motorem benzínovým takže starost nejenom o olej, ale snad vydrží.
Právě teď je v motoru 5w30 , jakýsi Shell nevím přesně teď, už tam byl a příde mi, že motor je celkem dost hlučnej, jestli to může být i tím olejem. Vím, že VTi motor je dost hlučný díky tomu slavnému řetězu, ale olej to dělá často taky.
Takže tento by třeba šel? Líbí se mi cena, je to Total co je dvorní olejář pro Citroeny a normu A3 má, i když né tu 2290
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 0-5L-P208/
Právě teď je v motoru 5w30 , jakýsi Shell nevím přesně teď, už tam byl a příde mi, že motor je celkem dost hlučnej, jestli to může být i tím olejem. Vím, že VTi motor je dost hlučný díky tomu slavnému řetězu, ale olej to dělá často taky.
Takže tento by třeba šel? Líbí se mi cena, je to Total co je dvorní olejář pro Citroeny a normu A3 má, i když né tu 2290
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 0-5L-P208/
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pokud tam máš pleťovku od Shellu,tak tomu trochu pomůže,ale nečekej zázraky.Nepsal jsi kolik má auto najeto a jak je to z výměnou svíček,vzduchového filtru atd.Nicméně VTI není totéž co první generace THP,takže se není třeba kácet. Pokud jezdíš jen krátké trasy a jednou za uherák někam dál,tak bych po zimě vždy olej vyměnil a dal na léto nový.A ještě jedna věc,kterou jsem zde několikrát zmiňoval,hlídej si hladinu oleje.Ono je vždy lepší cvrnknout do motoru 2 decky,než čekat na rozsvícení hlášky a dolévat litr.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ten Total Quartz 5w40 můžeš. Ale kdyby si chtěl být fakt pintlich, dej 5w40 s normou 2296....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Auto má najeto momentálně skoro 90 000 ... Svíčky sem neměnil a kdy je měnil majitel předemnou netuším, vzduchový a kabinový filtr jsem měnil na začátku léta.
Trasy spíš ty kratší do práce cca 15 tam a zpět (50% dálnice , 50% okreska) a semtam nějakej ten větší výlet dál ...
Trasy spíš ty kratší do práce cca 15 tam a zpět (50% dálnice , 50% okreska) a semtam nějakej ten větší výlet dál ...
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A nepřijde ti divné řešit olej a ignorovat svíčky, které (jaké vlastně?) jsou tam Bůh ví jak dlouho? :-/
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Předpis pro 1.6 VTI říká,že se mají měnit v 60.000km.To je samozřejmě hnus a pokud je majitel měnil,tak máš nejvyšší čas.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
neni tam iridium? to by 60tis mohlo vydrzat.
je to ten "slavny" motor v spolupraci s bmw?
som cital nejake staznosti na retaz a motor samotny, proste karma , nemec+retaz=problem
na sare xu7jb - remen; tu eb2 - remen no problema.. jak keby nemci boli posadnuti retazami
je to ten "slavny" motor v spolupraci s bmw?
som cital nejake staznosti na retaz a motor samotny, proste karma , nemec+retaz=problem
na sare xu7jb - remen; tu eb2 - remen no problema.. jak keby nemci boli posadnuti retazami
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Z výroby Bosch,iridia jsem tam dával já posléze.Bohužel Denso nemá odpovídající náhradu,takže jsem dával NGK,co jsou původně do THP. A moc se neprs,1.8 měly také svoje problémy a začátky EB taky měly mouchy.Tedy ty atmosférické,přeplňované e-THP nikoliv.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
http://www4.total.fr/asia-oceania/malay ... 20sepc.pdfPitris píše:Ten Total Quartz 5w40 můžeš. Ale kdyby si chtěl být fakt pintlich, dej 5w40 s normou 2296....
http://www.madoil.cz/dodavatelsky-progr ... _5W40_.pdf
Total normu 2296 dle všeho plní. (nicméně TL jsou staršího data)
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
no moment , xu drzak jak svin, dal som pred rokmi menit remen (a veci okolo neho) len preto lebo slzilo guferko na kluke- remen bol mastny. inak by isiel furt aj bez toho zasahu, hladina v pohode.lengy60 píše: A moc se neprs,1.8 měly také svoje problémy a začátky EB taky měly mouchy.Tedy ty atmosférické,přeplňované e-THP nikoliv.
a novy trojval, ano bola tam tolerancna vada (prve rocniky, uz je to 6rokov odstranene) kluky, bola zvolavacka. ked servis nameral volu, tak zakaznik dostal bez debaty novy motor
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30