Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pokiaľ viem, tak v spisovnej slovenčine sa toto slovo nenachádza. Ani v online slovníkoch som to nenašiel, správne sa má používať slovo váhať. Na druhej strane v hovorovej slovenčine sa používa. Ja osobne si myslím, že v našich končinách je prebraté najskôr z maďarčiny. Tá pozná (aj spisovne) slová hezitál/hezitálni, a pomerne často ich aj používa.
Samozrejme pôvod slova bude s najväčšou pravdepodobnosťou v latinčine: haesitabundus.
Samozrejme pôvod slova bude s najväčšou pravdepodobnosťou v latinčine: haesitabundus.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nebýt latiny, tak speciálně germánské a románské jazyky mají dnes úplně jinou podobu.
Latina je úžasný jazyk, který vidím skoro za vším.
Latina je úžasný jazyk, který vidím skoro za vším.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Proč ? Kvůli obalu ? http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... rove-olejeUser píše:....Strašne sa mi páči ten Magnatec (aj keď s tými molekulami možno len marketing)....
Podívej - když budeš jezdit jen krátké popojížďky, klidně dej ten Motul Eco-clean. Jestli tam ale bude i dálnice nebo delší jízdy, bude vhodnější olej s normální HTHS viskozitou....User píše:....Ale čo som si všimol, že nakoľko Mobil má klasickú HTHS viskozitu, nábeh mazania je o dosť pomalší (vid. technické listy, kinematicka viskozita.) Motul má 57,9 mm2/s a mobil 72,1 mm2/s . A rychli nábeh mazanie je tiez alfa - omega....
A nepleť si rychlý náběh mazání při startu - který bude u olejů 5w (téměř) totožný - s viskozitou za provozu při 100°C....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Zdravím všechny,
jsem tu nováček a prosím o radu.
Kupuji ojete C4 Picasso s motorem 1,6 VTi 88 kW s najetymi 40tkm, rv 2012,servisovane v servisech. Jaký olej doporučíte, abych nemusel tolik dolevat a neznicil motor? Cetl jsem, ze pan lengy60 tu dost testoval. Jo a planuji prestavbu na LPG.
Díky všem a hezke podzimni dny!
jsem tu nováček a prosím o radu.
Kupuji ojete C4 Picasso s motorem 1,6 VTi 88 kW s najetymi 40tkm, rv 2012,servisovane v servisech. Jaký olej doporučíte, abych nemusel tolik dolevat a neznicil motor? Cetl jsem, ze pan lengy60 tu dost testoval. Jo a planuji prestavbu na LPG.
Díky všem a hezke podzimni dny!
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pan lengy60, hned se mi dnes bude lépe pracovat. Mně se velmi osvědčil olej Castrol Edge Titanium 0W-40 C3 ,pak vyrábí olej v téhle specifikaci Mobil 1 ESP.
A v žádném případě bych do auta nedával LPG,tedy pokud netoužíš po problémech.
A v žádném případě bych do auta nedával LPG,tedy pokud netoužíš po problémech.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Diky moc,take ho zkusim. Jak casto a kolik pote dolevate,po kolika km davate novy?
A take se ptam na duvody,proc LPG nedoporucujete? Planuji Tartarini s primazavanim flashlube-prikapavani oleje do smesi.
V nekterych zemich jsou tyto motory dodavany s LPG od vyrobce,jen nevim,s jakymi upravami.
Diky za odpoved!
A take se ptam na duvody,proc LPG nedoporucujete? Planuji Tartarini s primazavanim flashlube-prikapavani oleje do smesi.
V nekterych zemich jsou tyto motory dodavany s LPG od vyrobce,jen nevim,s jakymi upravami.
Diky za odpoved!
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Lengy60 uz nedolieva. Radsej sa toho problemu zvaneho 1.6VTi zbavil
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak to jste me velice potesil, budu doufat a verit ve spolehlivy a levny chodjerome píše:Lengy60 uz nedolieva. Radsej sa toho problemu zvaneho 1.6VTi zbavil
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
to jerome: dobrý
to jacoubek87: oleje C2 jsou se sníženou HTHS viskozitou, které ale - byť jsou výrobcem motoru povolené - při vyšší zátěži "zřídnou" natolik že začne docházet k poškozování olejového filmu a následovat bude vyšší hlučnost motoru, vyšší opotřebení motoru kvůli meznímu tření a tím pádem pak i vyšší spotřeba oleje a nižší výkon motoru. Proto je vhodné použít olej sHTHS viskozitou normální - ACEA A3 nebo C3.
A stejně tak důležitá je i včasná výměna oleje, která by měla býti praktikována při krátkých či ostřejších jízdách do 10-ti nebo při delších klidných do 15-ti tkm/1rok.... A vždy i s filtrem.
Pokud jde o LPG, tak pokud se Ti to vyplatí (je potřeba započíst ale i tu počáteční investici, každoroční STK, po 10-ti letech měnit nádrž a nemožnost vjetí do podzemních garáží, trochu vyšší spotřeba plynu vs. benzin a nižší výkon na plyn) tak bych olej měnil i ještě o něco km dřív.
to jacoubek87: oleje C2 jsou se sníženou HTHS viskozitou, které ale - byť jsou výrobcem motoru povolené - při vyšší zátěži "zřídnou" natolik že začne docházet k poškozování olejového filmu a následovat bude vyšší hlučnost motoru, vyšší opotřebení motoru kvůli meznímu tření a tím pádem pak i vyšší spotřeba oleje a nižší výkon motoru. Proto je vhodné použít olej sHTHS viskozitou normální - ACEA A3 nebo C3.
A stejně tak důležitá je i včasná výměna oleje, která by měla býti praktikována při krátkých či ostřejších jízdách do 10-ti nebo při delších klidných do 15-ti tkm/1rok.... A vždy i s filtrem.
Pokud jde o LPG, tak pokud se Ti to vyplatí (je potřeba započíst ale i tu počáteční investici, každoroční STK, po 10-ti letech měnit nádrž a nemožnost vjetí do podzemních garáží, trochu vyšší spotřeba plynu vs. benzin a nižší výkon na plyn) tak bych olej měnil i ještě o něco km dřív.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak olej vymenuji vzdy s filtrem a vubec se divim,ze nekdo meni jen olej.
Jelikoz mam Feldu na plyn,tak komplikace jsou mi znamy,ale co 1km to 1Kc,nekdy i mene, se vyplati.
Tedy,jak rikal lengy60 0w-40? Nebo nejaky jiny?
Jelikoz mam Feldu na plyn,tak komplikace jsou mi znamy,ale co 1km to 1Kc,nekdy i mene, se vyplati.
Tedy,jak rikal lengy60 0w-40? Nebo nejaky jiny?
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ano. 0w40,5w30 nebo 5w40 s normou A3 nebo C3. A pro klid duše můžeš i s Peugeot normou B71 2296.
Lengy možná doplní i BMW LL-04 protože ta má přísnější schválení ohledně emisí - určitě se dá, a třeba Yacco VX 1000 FAP 5w40, Motul 8100 X-CESS 5w40, Sunoco Synturo Gold 5w40, Mobil1 NewLife 0w40 nebo ESP Formula 5w30 anebo třeba i ten Castrol Edge....
Lengy možná doplní i BMW LL-04 protože ta má přísnější schválení ohledně emisí - určitě se dá, a třeba Yacco VX 1000 FAP 5w40, Motul 8100 X-CESS 5w40, Sunoco Synturo Gold 5w40, Mobil1 NewLife 0w40 nebo ESP Formula 5w30 anebo třeba i ten Castrol Edge....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Super, díky moc vám všem za rady , pomohli jste mi.
Tedy něco takového: http://maziva.heureka.cz/castrol-magnat ... e/#section
Tedy něco takového: http://maziva.heureka.cz/castrol-magnat ... e/#section
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Napíšu pár svých poznatků s provozem na lpg.Vlastním C4 1,6VTi r.v.2014,koupené nové.Po ujetí 5000km jsem vůz nechal přestavět na lpg.Mám zařízení Lovato,nádrž je toroid 52 l. V současné době mám najeto za dva roky provozu cca 45000 km a zatím bez sebemenších problémů.Výkon proti benzínu stejný,pokud by byl nějaký neznatelný rozdíl,tak já jsem ho nezaznamenal.Jezdím denně do práce po dálnici 20km tam a 20km zpět.Spotřeba se při rychlosti 110km/h pohybuje dlouhodobě kolem 7,5l na 100 km.Když autu občas vyženu pavouky tak si vezme více.Přimazávaní sedel ventilu mám, a navíc je nastaven přívstřik benzínu při otáčkách motoru nad 4000ot/min.Motorový olej používám sunoco synturo gold a měním maximálně po 10000 km ,někdy i dříve jak mi to zrovna časově vyjde.Výměny si dělám sám.Oleje jsem zatím mezi výměnami nedoléval ani deci.Na stk se určitě nejezdí každý rok,to si kolega popletl s každoroční revizí lpg zařízení,kterou by měla provádět firma,která zařízení instalovala.Je to záležitost asi na půl hodiny,cena asi 300 Kč.Toto je v pořadí už druhý vůz co provozuji na lpg,předtím jsem měl C3 1,4i taky na lpg.Šla do světa když měla najeto asi 130000 a rovněž bez sebemenších problémů.Vstřikovače na lpg tam byly ještě původní.Ono taky hodně záleží na firmě,která
zařízení instaluje,pokud to jsou diletanti,tak problémy s provozem mohou nastat.Při mém nájezdu se mi investice 30000Kč vrátila za necelé dva roky.Tolik moje zkušenosti s provozem.Pokud by byly potřeba nějaké doplňující informace,můžu napsat do e-mailu.
zařízení instaluje,pokud to jsou diletanti,tak problémy s provozem mohou nastat.Při mém nájezdu se mi investice 30000Kč vrátila za necelé dva roky.Tolik moje zkušenosti s provozem.Pokud by byly potřeba nějaké doplňující informace,můžu napsat do e-mailu.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Super, díky za recenzi. Já jsem u Feldy taky nepoznal žádný rozdíl výkonu. Ono ty revize nejsou vůbec povinné, je to jen na kontrolu systému a úniku plynu.
Jinak uvažuji o Tartarini, dělá to firma, která mi dělala před několika lety LPG do Feldy a byl jsem moc spokojený. Tam mám dlouhodobou cca 7,7 l/100km a olej se mi zdá čistčí oproti benzínu, asi díky vyšší teplotě. Přimazávání tam nemám, ale do C4P ho nechám určitě dát.
Díky moc za recenzi s motorem 1,6 VTi.
Jinak uvažuji o Tartarini, dělá to firma, která mi dělala před několika lety LPG do Feldy a byl jsem moc spokojený. Tam mám dlouhodobou cca 7,7 l/100km a olej se mi zdá čistčí oproti benzínu, asi díky vyšší teplotě. Přimazávání tam nemám, ale do C4P ho nechám určitě dát.
Díky moc za recenzi s motorem 1,6 VTi.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To je možné - sorryLada 57 píše:Na stk se určitě nejezdí každý rok,to si kolega popletl s každoroční revizí lpg zařízení....
To je důležité a 5w40 jako bonusLada 57 píše:....Motorový olej....měním maximálně po 10000 km....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF