Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Pokiaľ viem, tak v spisovnej slovenčine sa toto slovo nenachádza. Ani v online slovníkoch som to nenašiel, správne sa má používať slovo váhať. Na druhej strane v hovorovej slovenčine sa používa. Ja osobne si myslím, že v našich končinách je prebraté najskôr z maďarčiny. Tá pozná (aj spisovne) slová hezitál/hezitálni, a pomerne často ich aj používa.
Samozrejme pôvod slova bude s najväčšou pravdepodobnosťou v latinčine: haesitabundus.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jezevcik »

Nebýt latiny, tak speciálně germánské a románské jazyky mají dnes úplně jinou podobu.
Latina je úžasný jazyk, který vidím skoro za vším.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

User píše:....Strašne sa mi páči ten Magnatec (aj keď s tými molekulami možno len marketing)....
Proč ? Kvůli obalu ? http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... rove-oleje
User píše:....Ale čo som si všimol, že nakoľko Mobil má klasickú HTHS viskozitu, nábeh mazania je o dosť pomalší (vid. technické listy, kinematicka viskozita.) Motul má 57,9 mm2/s a mobil 72,1 mm2/s :shock: . A rychli nábeh mazanie je tiez alfa - omega....
Podívej - když budeš jezdit jen krátké popojížďky, klidně dej ten Motul Eco-clean. Jestli tam ale bude i dálnice nebo delší jízdy, bude vhodnější olej s normální HTHS viskozitou....
A nepleť si rychlý náběh mazání při startu - který bude u olejů 5w (téměř) totožný - s viskozitou za provozu při 100°C....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jacoubek87

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jacoubek87 »

Zdravím všechny,
jsem tu nováček a prosím o radu.
Kupuji ojete C4 Picasso s motorem 1,6 VTi 88 kW s najetymi 40tkm, rv 2012,servisovane v servisech. Jaký olej doporučíte, abych nemusel tolik dolevat a neznicil motor? Cetl jsem, ze pan lengy60 tu dost testoval. Jo a planuji prestavbu na LPG.
Díky všem a hezke podzimni dny!
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Pan lengy60, :lol: hned se mi dnes bude lépe pracovat. :lol: :wink: Mně se velmi osvědčil olej Castrol Edge Titanium 0W-40 C3 ,pak vyrábí olej v téhle specifikaci Mobil 1 ESP.
A v žádném případě bych do auta nedával LPG,tedy pokud netoužíš po problémech.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
jacoubek87

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jacoubek87 »

Diky moc,take ho zkusim. Jak casto a kolik pote dolevate,po kolika km davate novy?
A take se ptam na duvody,proc LPG nedoporucujete? Planuji Tartarini s primazavanim flashlube-prikapavani oleje do smesi.
V nekterych zemich jsou tyto motory dodavany s LPG od vyrobce,jen nevim,s jakymi upravami.
Diky za odpoved!
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

Lengy60 uz nedolieva. Radsej sa toho problemu zvaneho 1.6VTi zbavil :D
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
jacoubek87

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jacoubek87 »

jerome píše:Lengy60 uz nedolieva. Radsej sa toho problemu zvaneho 1.6VTi zbavil :D
:-D Tak to jste me velice potesil, budu doufat a verit ve spolehlivy a levny chod ;-)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

to jerome: dobrý :P :wink:

to jacoubek87: oleje C2 jsou se sníženou HTHS viskozitou, které ale - byť jsou výrobcem motoru povolené - při vyšší zátěži "zřídnou" natolik že začne docházet k poškozování olejového filmu a následovat bude vyšší hlučnost motoru, vyšší opotřebení motoru kvůli meznímu tření a tím pádem pak i vyšší spotřeba oleje a nižší výkon motoru. Proto je vhodné použít olej sHTHS viskozitou normální - ACEA A3 nebo C3.
A stejně tak důležitá je i včasná výměna oleje, která by měla býti praktikována při krátkých či ostřejších jízdách do 10-ti nebo při delších klidných do 15-ti tkm/1rok.... A vždy i s filtrem.

Pokud jde o LPG, tak pokud se Ti to vyplatí (je potřeba započíst ale i tu počáteční investici, každoroční STK, po 10-ti letech měnit nádrž a nemožnost vjetí do podzemních garáží, trochu vyšší spotřeba plynu vs. benzin a nižší výkon na plyn) tak bych olej měnil i ještě o něco km dřív.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jacoubek87

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jacoubek87 »

Tak olej vymenuji vzdy s filtrem a vubec se divim,ze nekdo meni jen olej.
Jelikoz mam Feldu na plyn,tak komplikace jsou mi znamy,ale co 1km to 1Kc,nekdy i mene, se vyplati.
Tedy,jak rikal lengy60 0w-40? Nebo nejaky jiny?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Ano. 0w40,5w30 nebo 5w40 s normou A3 nebo C3. A pro klid duše můžeš i s Peugeot normou B71 2296.
Lengy možná doplní i BMW LL-04 protože ta má přísnější schválení ohledně emisí - určitě se dá, a třeba Yacco VX 1000 FAP 5w40, Motul 8100 X-CESS 5w40, Sunoco Synturo Gold 5w40, Mobil1 NewLife 0w40 nebo ESP Formula 5w30 anebo třeba i ten Castrol Edge....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jacoubek87

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jacoubek87 »

Super, díky moc vám všem za rady ;), pomohli jste mi. ;-)
Tedy něco takového: http://maziva.heureka.cz/castrol-magnat ... e/#section
Lada 57
Příspěvky: 21
Registrován: ned lis 06, 2016 13:18

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Lada 57 »

Napíšu pár svých poznatků s provozem na lpg.Vlastním C4 1,6VTi r.v.2014,koupené nové.Po ujetí 5000km jsem vůz nechal přestavět na lpg.Mám zařízení Lovato,nádrž je toroid 52 l. V současné době mám najeto za dva roky provozu cca 45000 km a zatím bez sebemenších problémů.Výkon proti benzínu stejný,pokud by byl nějaký neznatelný rozdíl,tak já jsem ho nezaznamenal.Jezdím denně do práce po dálnici 20km tam a 20km zpět.Spotřeba se při rychlosti 110km/h pohybuje dlouhodobě kolem 7,5l na 100 km.Když autu občas vyženu pavouky tak si vezme více.Přimazávaní sedel ventilu mám, a navíc je nastaven přívstřik benzínu při otáčkách motoru nad 4000ot/min.Motorový olej používám sunoco synturo gold a měním maximálně po 10000 km ,někdy i dříve jak mi to zrovna časově vyjde.Výměny si dělám sám.Oleje jsem zatím mezi výměnami nedoléval ani deci.Na stk se určitě nejezdí každý rok,to si kolega popletl s každoroční revizí lpg zařízení,kterou by měla provádět firma,která zařízení instalovala.Je to záležitost asi na půl hodiny,cena asi 300 Kč.Toto je v pořadí už druhý vůz co provozuji na lpg,předtím jsem měl C3 1,4i taky na lpg.Šla do světa když měla najeto asi 130000 a rovněž bez sebemenších problémů.Vstřikovače na lpg tam byly ještě původní.Ono taky hodně záleží na firmě,která
zařízení instaluje,pokud to jsou diletanti,tak problémy s provozem mohou nastat.Při mém nájezdu se mi investice 30000Kč vrátila za necelé dva roky.Tolik moje zkušenosti s provozem.Pokud by byly potřeba nějaké doplňující informace,můžu napsat do e-mailu.
jacoubek87

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jacoubek87 »

Super, díky za recenzi. Já jsem u Feldy taky nepoznal žádný rozdíl výkonu. Ono ty revize nejsou vůbec povinné, je to jen na kontrolu systému a úniku plynu.
Jinak uvažuji o Tartarini, dělá to firma, která mi dělala před několika lety LPG do Feldy a byl jsem moc spokojený. Tam mám dlouhodobou cca 7,7 l/100km a olej se mi zdá čistčí oproti benzínu, asi díky vyšší teplotě. Přimazávání tam nemám, ale do C4P ho nechám určitě dát.
Díky moc za recenzi s motorem 1,6 VTi.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Lada 57 píše:Na stk se určitě nejezdí každý rok,to si kolega popletl s každoroční revizí lpg zařízení....
To je možné - sorry :?
Lada 57 píše:....Motorový olej....měním maximálně po 10000 km....
To je důležité :wink: a 5w40 jako bonus 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět