Dann píše: ↑čtv úno 15, 2024 11:16
Ano měli jsme 2,2 i poslední slavné 2.0hdi 120kw s adblue a tam ta norma PSA B71 2312 je určená tuším do všech typu HDi o roku 2016 kdy byl facelift a možná i do starších, protože ty motory jsou skoro všechny konstrukčně stejné kromě těch nejnovějších. Total jsme používali taky, ale ten olej prostě mizel a tipuju, že prostě Total má všeobecně větší odparnost.
Ma nestraš ,ja uspešne do mojho lejem YACCO 5w-40 C3.
Ale na jar tam na skúšku idem naliať Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP Synthetic Motor Oil, tak som zvedavý
Strašit néé ty motory fungují skvěle a najezdily opravdu spoustu km, problémy nastávají jen kolem vstřiků a adblue dávkování a to nemá nic společného jaký používáš olej. Naše boxery v pohodě ujely 800-900tis a pak umřely na utahání, protože ty dálniční km je prostě zabily. Jen říkám, že znaly jen výše zmíněný olej od Mobilu a prostě fungovaly bez problémů krom závad hlavně u novějších 2.0hdi s adblue už, to už taková hitparáda nebyla.
Dann píše: ↑čtv úno 15, 2024 15:04
Strašit néé ty motory fungují skvěle a najezdily opravdu spoustu km, problémy nastávají jen kolem vstřiků a adblue dávkování a to nemá nic společného jaký používáš olej. Naše boxery v pohodě ujely 800-900tis a pak umřely na utahání, protože ty dálniční km je prostě zabily. Jen říkám, že znaly jen výše zmíněný olej od Mobilu a prostě fungovaly bez problémů krom závad hlavně u novějších 2.0hdi s adblue už, to už taková hitparáda nebyla.
Tak jsem žil v domnění, že máme záruku po dobu splácení, ale nastavili nám to asi standartně na 2 roky nebo 80 tisic km...Takže jsme už rok bez záruky.
Měl bych ještě dotaz. Může mít na krátkých trasách tento motor chuť na olej? Že by občas trochu oleje sežral? a další dotaz, máme olejovou vanu s výpustí ve dně a ne zboku, takže předpokládám, že tam vždy nějaký ten sajrajt zůstane. Pomůže vyměnit náplň, filtr, a jet to po výměně projet a znovu vypustit? Díky za normální odpovědi. Vím, že s tím PSAčka měli problémy a že to kdosi předělával, aby to mělo výpusť níž než dno vany.
Tak krátké jízdy bez pořádného zahřátí jsou vždy příznivé pro úbytek oleje, to tak nějak všeobecně je
Co se týče proplachu, ten má opodstatnění vždy, ideálně ještě s něčím takovým: https://www.motora.cz/autochemie/bg-pro ... 6wQAvD_BwE
Kia CEED 1.6 GDI 99kWN98+Mannol 9950 Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40 Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Dann píše: ↑čtv úno 15, 2024 15:04
Strašit néé ty motory fungují skvěle a najezdily opravdu spoustu km, problémy nastávají jen kolem vstřiků a adblue dávkování a to nemá nic společného jaký používáš olej. Naše boxery v pohodě ujely 800-900tis a pak umřely na utahání, protože ty dálniční km je prostě zabily. Jen říkám, že znaly jen výše zmíněný olej od Mobilu a prostě fungovaly bez problémů krom závad hlavně u novějších 2.0hdi s adblue už, to už taková hitparáda nebyla.
Tak jsem žil v domnění, že máme záruku po dobu splácení, ale nastavili nám to asi standartně na 2 roky nebo 80 tisic km...Takže jsme už rok bez záruky.
Jojo, to Peugeot dělá, zkrátili záruku a asi věděli proč
S tím, že to bere olej tak si myslím, že to je hlavně tím olejem Total, jak jsem psal výše, že si myslím že právě tato značka má všeobecně problém s odparností..
Skrz vanu měly problém se mi zdá ale jen pickupy 1.6hdi a tam byl spíše větší problém se sítkem od olejové trubky co vede do turba z vany, že se ucpávalo když jezdil někdo longlife
Jestli je blbě tvarovaná vana, někdy pomůže olej i odsát. To že by výměna (a i filtru) proběhla "nadvakrát" by určitě pomohlo, ale bylo by to finančně náročnější. Když se olej bude měnit po 8 - 10 tkm tak by v něm zas tolik "bordelu" být nemělo a tu 2x výměnu kdyžtak udělat třeba objedno.
Olejová vana u boxeru je fakt v pohodě oproti 1.6HDi, tam bych to asi nějak neřešil..ideální vyměnit na zemi, dostaneš se tam v pohodě pod auto a pokud možno čumákem do kopce a vyteče skoro všechno a samozřejmě zahřáté ať je co nejdřidší..
Havrda201 píše: ↑sob úno 17, 2024 22:34
Dotaz ohledně AdBlue - mám ho nechat softwarově odpojit? Prý se to tak jako tak posere, a já doteď tankoval 4x? Vychází to na cca nádrž 8000km....
To je asi rozumné, většinou to odejde kolem 100-200tis km... Odejde jeden z X senzorů-snímačů na nádržce na adblue, auto začne odpočítávat km a potom už nenastartuješ, protože si myslí že adblue dochází... Ty snímače nejdou zvlášť vyměnit natož sehnat a musíš vyměnit celou nádobku, kterou seženeš jen v Peugeotu nebo Citroenu a 25tis v čudu
Havrda201 píše: ↑sob úno 17, 2024 22:34
Dotaz ohledně AdBlue - mám ho nechat softwarově odpojit? Prý se to tak jako tak posere, a já doteď tankoval 4x? Vychází to na cca nádrž 8000km....
To je asi rozumné, většinou to odejde kolem 100-200tis km... Odejde jeden z X senzorů-snímačů na nádržce na adblue, auto začne odpočítávat km a potom už nenastartuješ, protože si myslí že adblue dochází... Ty snímače nejdou zvlášť vyměnit natož sehnat a musíš vyměnit celou nádobku, kterou seženeš jen v Peugeotu nebo Citroenu a 25tis v čudu
Havrda201 píše: ↑sob úno 17, 2024 22:34
Dotaz ohledně AdBlue - mám ho nechat softwarově odpojit? Prý se to tak jako tak posere, a já doteď tankoval 4x? Vychází to na cca nádrž 8000km....
To je asi rozumné, většinou to odejde kolem 100-200tis km... Odejde jeden z X senzorů-snímačů na nádržce na adblue, auto začne odpočítávat km a potom už nenastartuješ, protože si myslí že adblue dochází... Ty snímače nejdou zvlášť vyměnit natož sehnat a musíš vyměnit celou nádobku, kterou seženeš jen v Peugeotu nebo Citroenu a 25tis v čudu
Budu citovat nejmenované forum, aniž bych měl ověřenou pravost, ale podle toho by to nemělo mít vliv na emise: