Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Pitris »

Havrda201 píše: ned úno 11, 2024 13:12 Nikdy hnedka nevyjíždím, nastartuju a jdu domů pro děti a do 5-10 minut to necham klapat na volnoběh....
Toto teda taky není moc dobré ☹️ Nechat minutku dvě jo, ale 5 - 10....?? Proč? Pomalejší jízdou motor ohřeheš dřív, krom toho na místě neohřeješ převodovku, a taky v tom oleji vinou delší doby běhu zastudena na volnoběh přibývá nespálené nafty a vlhkosti ☹️ Nechat brblat motor dlouho na místě (byť si dost lidí myslí že jo) není to nejlepší - ba naopak. A nejde o emise, jde o to auto.

Jinak ještě k tomu SAE....
Není to ani měřítko kvality oleje, ani měřítko syntetičnosti. A třeba oleje 0w30 i 15w50 pokud budou mít stejné API a ACEA, tak budou stejně kvalitní. Rozdil bude pouze v nízko a vysoko teplotních vlastnostech, v ochraně motoru právě při min a max teplotě, a v oblasti jeho použití co se týče teploty a zatížení.
A ty potřebuješ ACEA B4 do medvěda a C2 do lva. To jsou oleje pro osobáky a lehké dodávky. ACEA E jsou právě pro ty náklaďáky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Havrda201
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 09, 2024 9:49

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Havrda201 »

LM je B4, Ravenol bude C2 - btw ten Ravenol..... jiný známý mi doporučil přejít na 5W-30.... ale já jsem v té normě od PSA nenašel vhodný olej, nicméně mě na ten ravenol přesvědčil o Piotr Tester na YT - https://www.youtube.com/watch?v=I3ij7UJwxWE - vím, že to není FES

A k těm startům.... Když mercedesem jet nemusím, tak s ním nejedu, o převodovce vím, stál mě už dost peněz, tak ho šetřím :-) mám ho 6ti místného.
Pitris píše: ned úno 11, 2024 13:27
Havrda201 píše: ned úno 11, 2024 13:12 Nikdy hnedka nevyjíždím, nastartuju a jdu domů pro děti a do 5-10 minut to necham klapat na volnoběh....
Toto teda taky není moc dobré ☹️ Nechat minutku dvě jo, ale 5 - 10....?? Proč? Pomalejší jízdou motor ohřeheš dřív, krom toho na místě neohřeješ převodovku, a taky v tom oleji vinou delší doby běhu zastudena na volnoběh přibývá nespálené nafty a vlhkosti ☹️ Nechat brblat motor dlouho na místě (byť si dost lidí myslí že jo) není to nejlepší - ba naopak. A nejde o emise, jde o to auto.

Jinak ještě k tomu SAE....
Není to ani měřítko kvality oleje, ani měřítko syntetičnosti. A třeba oleje 0w30 i 15w50 pokud budou mít stejné API a ACEA, tak budou stejně kvalitní. Rozdil bude pouze v nízko a vysoko teplotních vlastnostech, v ochraně motoru právě při min a max teplotě, a v oblasti jeho použití co se týče teploty a zatížení.
A ty potřebuješ ACEA B4 do medvěda a C2 do lva. To jsou oleje pro osobáky a lehké dodávky. ACEA E jsou právě pro ty náklaďáky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Pitris »

V PSA B71 2312 oleje 5w něco nejsou. Má přísnější požadavky mj. i na ty nízkoteplotní vlastnosti a to plní 0w. A jestli chceš zainvestovat do fakt dobrého oleje, tak ten Ravenol FES je :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Havrda201
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 09, 2024 9:49

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Havrda201 »

Počítám s ním :-)
Pitris píše: ned úno 11, 2024 13:50 V PSA B71 2312 oleje 5w něco nejsou. Má přísnější požadavky mj. i na ty nízkoteplotní vlastnosti a to plní 0w. A jestli chceš zainvestovat do fakt dobrého oleje, tak ten Ravenol FES je :wink:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od jerome »

Pitris píše: ned úno 11, 2024 9:44
jerome píše: ned úno 11, 2024 9:04Čím menšie číslo je pred W tak tým viac pomôžeš motoru pri studených štartoch,lebo olej bude menej redší....
Rozdíl čeština / slovenština a opravdu to znamená nízkoviskóznější, nebo tam patří víc řidší / viacej redší?
Chcel som napísať menej viskózny :P
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od abc »

Havrda201 píše: ned úno 11, 2024 13:41nicméně mě na ten ravenol přesvědčil o Piotr Tester na YT
Na Piotra se vybodni a zapomeň na něj, je to o ničem. 8)
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od bjukemen »

ja by som tam celorocne daval total quartz 9000 5w-40
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Pitris »

A myslíš tím ten Mercedes, ne ten Peugeot.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od bjukemen »

samozrejme do mercedesa
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Dann
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 22, 2016 15:32

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Dann »

Havrda201 píše: sob úno 10, 2024 9:10 Jde mi o životnost motoru, jestli udělám olej po 8 nebo 10 tisic km, mě uplně netrápí. Jsou to halířové položky. Záruku neřeším, četli jsme podmínky při koupi :-) Hledal jsem ještě technické listy, ale u LM jsem nenašel hodnotu TBN. Chtěl jsem ještě Petro Canada, ale nenašel jsem odpovídající olej. Duron to tuším neplní. Děkuji.
Technický list LQM:

Product information PI 35/10/04/2023
Top Tec 4310 0W-30
LIQUI MOLY GmbH
Jerg-Wieland-Str. 4
89081 Ulm-Lehr
Phone: +49 (0)731/1420-0
Fax: +49 (0)731/1420-82
e-mail: info@liqui-moly.de
Technical hotline: +49 (0)731/1420-871
www.liqui-moly.com

Specifications / Approvals
ACEA C2 • Peugeot Citroen (PSA) B71 2312
LIQUI MOLY also recommends this product for
vehicles or assemblies for which the following
specifications or original part numbers are
required
Fiat 9.55535-DS1 • Fiat 9.55535-GS1
Technical data
SAE class (engine oils) 0W-30
SAE J300
Density at 15 °C 0,845 g/cm³
DIN 51757
Viscosity at 40 °C 51,0 mm²/s
ASTM D7042
Viscosity at 100 °C 9,7 mm²/s
ASTM D7042
Viscosity at -40 °C (MRV) < 60000 mPas
ASTM D4684
Viscosity at -35 °C (CCS) ≤ 6200 mPas
ASTM D5293
Viscosity index 175
DIN ISO 2909
HTHS at 150°C ≥ 2,9 mPas
ASTM D5481
Pour point -42 °C
DIN ISO 3016
Evaporation loss (Noack) 10,9 %
CEC-L-40-A-93
Technical data
Flash point 230 °C
DIN ISO 2592
Total base number 10,5 mg KOH/g
DIN ISO 3771
Sulfate ash ≤ 0,8 g/100g
DIN 51575
Color number (ASTM) L 3,5
DIN ISO 2049

a Ravenol:

Technical Product Data
PROPERTY UNIT DATA AUDIT
Density at 20 °C kg/m³ 844,0 EN ISO 12185
Colour gelbbraun VISUELL
Viscosity at 100 °C mm²/s 9,4 DIN 51562-1
Viscosity at 40 °C mm²/s 47,3 DIN 51562-1
Viscosity Index VI 186 DIN ISO 2909
HTHS Viscosity at 150 °C mPa*s 3,0 ASTM D5481
CCS Viscosity at -35 °C mPa*s 4800 ASTM D5293
Low Temp. Pumping viscosity (MRV) at -40 °C mPa*s 12.300 ASTM D4684
Pourpoint °C -57 DIN ISO 3016
Noack Volatility % M/M 9,0 ASTM D5800
Flashpoint °C 236 DIN EN ISO 2592
tbn mg KOH/g 9,4 ASTM D2896
Sulphated Ash %wt. 0,76 DIN 51575
Havrda201
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 09, 2024 9:49

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Havrda201 »

Díky, na DE stránkách jsem byl taky ale nenašel jsem. DO kterého bys šel?
Dann
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 22, 2016 15:32

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Dann »

Havrda201 píše: stř úno 14, 2024 19:47 Díky, na DE stránkách jsem byl taky ale nenašel jsem. DO kterého bys šel?
Já osobně z těchto 2 variant do LQM, protože je použivám X let a mám je ověřené na osobácích. Nicméně na Boxerech máme osobně vyzkoušené, že suverénně na tom byly pocitově nejlepší Mobil Super 3000 Formula P 0W-30 a ty Boxery jezdily 180-200tis km ročně a výměna byla pravidelně co 20tis km, ale podotýkám jen dálničních.
Havrda201
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 09, 2024 9:49

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Havrda201 »

My budeme jezdit okolo komína, občas trochu dál od komína :-)
Šlo taky prosím o BlueHDI a obsah 2.2? Včera jsem doléval litřík posledního INEA co tu mám koupené.
Dann
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 22, 2016 15:32

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Dann »

Ano měli jsme 2,2 i poslední slavné 2.0hdi 120kw s adblue a tam ta norma PSA B71 2312 je určená tuším do všech typu HDi o roku 2016 kdy byl facelift a možná i do starších, protože ty motory jsou skoro všechny konstrukčně stejné kromě těch nejnovějších. Total jsme používali taky, ale ten olej prostě mizel a tipuju, že prostě Total má všeobecně větší odparnost.
Uživatelský avatar
peterp
Příspěvky: 29
Registrován: čtv dub 30, 2015 12:45
Bydliště: Praha(povodom zo Žiliny)

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od peterp »

Dann píše: čtv úno 15, 2024 11:16 Ano měli jsme 2,2 i poslední slavné 2.0hdi 120kw s adblue a tam ta norma PSA B71 2312 je určená tuším do všech typu HDi o roku 2016 kdy byl facelift a možná i do starších, protože ty motory jsou skoro všechny konstrukčně stejné kromě těch nejnovějších. Total jsme používali taky, ale ten olej prostě mizel a tipuju, že prostě Total má všeobecně větší odparnost.
Ma nestraš :D ,ja uspešne do mojho lejem YACCO 5w-40 C3.
Ale na jar tam na skúšku idem naliať Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP Synthetic Motor Oil, tak som zvedavý :?:
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Odpovědět