Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Havrda201
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 09, 2024 9:49

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Havrda201 »

mám W903 2004, motor 2.2cdi 80KW, OM611.981 LE, 80kw. A mám ho bez katu, natož bez DPF. Bylo tak vyrobené.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od jerome »

Aby si tomu porozumel tak :
1. Áno maš motor bez DPF to sme sa už dozvedeli :)
2. Ak chceš dodržať normu MB229.3 tak existujú stránky kde zadáš túto normu do filtra keď chceš vyhľadať konkrétnejší olej a vyhodí ti to takúto nejakú ponuku: oleje MB229.3
Keď si prelistuješ všetkých 9 strán z ponuky zbadáš,že do tejto normy spadajú oleje SAE triedy od 0W30,5W30,5W40 do 10W40 Vhodná SAE trieda sa volí podľa toho či jazdíš krátke trasy/zimné obdobie (0W30,5W30,5W40) alebo skôr dlhšie jazdy/leto (5W30,5W40,10W40) alebo keď máš ja neviem 1 alebo 2 štarty za deň a motor beží potom dlhší čas dá sa použiť možno aj celoročne tá 10W40 (ja ju mám teraz v Civicu a okrem toho týždňa čo mrzlo, tak sa to dalo vydržať :mrgreen: ) Čím menšie číslo je pred W tak tým viac pomôžeš motoru pri studených štartoch,lebo olej bude menej redší. Takže ak jazdíš vyslovene okolo komína, tak v zime by bola najideálnejšia SAE trieda z tých ponúknutých 0W30 kapišto ? Ak meníš olej 2x do roka môžeš kľudne striedať SAE triedy. Alebo meníš raz za rok a jeden rok dáš trebárs 5W40 potom zistíš,že ozaj jazdíš len také poskakovačky,tak ďaľšiu výmenu môžeš v kľude dať 0W30.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Pitris »

jerome píše: ned úno 11, 2024 9:04Čím menšie číslo je pred W tak tým viac pomôžeš motoru pri studených štartoch,lebo olej bude menej redší....
Rozdíl čeština / slovenština a opravdu to znamená nízkoviskóznější, nebo tam patří víc řidší / viacej redší?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
1.9JTD

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od 1.9JTD »

Zrejeme nechtiac spojil "menej hustý" a "redší" :)
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Taky by mi to tak vycházelo. Protože méně viskózní = více řidší, spínač tak to chápu já :lol:
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
1.9JTD

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od 1.9JTD »

Spojenie "spínač tak to chápu já" zas nechápem ja :D
Havrda201
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 09, 2024 9:49

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Havrda201 »

Počkej, to jsi mi vyfiltroval plný sintetiky, to je přece blbost, nalít do motoru, kde se dává polo přejít na plnou.....A navíc, mám v autě manuál od Mercedesu a tam tu normu mám, řídím se podle ní.
jerome píše: ned úno 11, 2024 9:04 Aby si tomu porozumel tak :
1. Áno maš motor bez DPF to sme sa už dozvedeli :)
2. Ak chceš dodržať normu MB229.3 tak existujú stránky kde zadáš túto normu do filtra keď chceš vyhľadať konkrétnejší olej a vyhodí ti to takúto nejakú ponuku: oleje MB229.3
Keď si prelistuješ všetkých 9 strán z ponuky zbadáš,že do tejto normy spadajú oleje SAE triedy od 0W30,5W30,5W40 do 10W40 Vhodná SAE trieda sa volí podľa toho či jazdíš krátke trasy/zimné obdobie (0W30,5W30,5W40) alebo skôr dlhšie jazdy/leto (5W30,5W40,10W40) alebo keď máš ja neviem 1 alebo 2 štarty za deň a motor beží potom dlhší čas dá sa použiť možno aj celoročne tá 10W40 (ja ju mám teraz v Civicu a okrem toho týždňa čo mrzlo, tak sa to dalo vydržať :mrgreen: ) Čím menšie číslo je pred W tak tým viac pomôžeš motoru pri studených štartoch,lebo olej bude menej redší. Takže ak jazdíš vyslovene okolo komína, tak v zime by bola najideálnejšia SAE trieda z tých ponúknutých 0W30 kapišto ? Ak meníš olej 2x do roka môžeš kľudne striedať SAE triedy. Alebo meníš raz za rok a jeden rok dáš trebárs 5W40 potom zistíš,že ozaj jazdíš len také poskakovačky,tak ďaľšiu výmenu môžeš v kľude dať 0W30.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Proč bys nemohl vyměnit polo za plnou a naopak? To se nevylučuje. 🙂
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Pitris »

Havrda201 píše: ned úno 11, 2024 10:24 Počkej, to jsi mi vyfiltroval plný sintetiky, to je přece blbost, nalít do motoru, kde se dává polo přejít na plnou.....
Pánové a není to zas (jak tehdy) jezevčík s rejží.... :twisted:

to Havrda201: A jak víš že to jsou plný ??
Buď si jistý že polovina těch olejů 5w30 a 5w40 jsou "polosyntetiky" a i ten Tvúj LM 10w40 může být víc syntetický jak některá 5w40 a i 15w40 může být plná.
Ale to by bylo na dlouho....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Havrda201
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 09, 2024 9:49

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Havrda201 »

ty voe, já už se Víc ptát nebudu, Původně to jezdilo někde do 150.000 km na Shell Rimula R6...
s LM jsem spokojený, začínali jsem na černočerné tmě a teď to bude snad už lepší po třetí výměne. Ale měníme to inhned co přijedu k švagrovi... ještě za tepla po 40km jízdě.
Pitris píše: ned úno 11, 2024 11:39
Havrda201 píše: ned úno 11, 2024 10:24 Počkej, to jsi mi vyfiltroval plný sintetiky, to je přece blbost, nalít do motoru, kde se dává polo přejít na plnou.....
Pánové a není to zas (jak tehdy) jezevčík s rejží.... :twisted:

to Havrda201: A jak víš že to jsou plný ??
Buď si jistý že polovina těch olejů 5w30 a 5w40 jsou "polosyntetiky" a i ten Tvúj LM 10w40 může být víc syntetický jak některá 5w40 a i 15w40 může být plná.
Ale to by bylo na dlouho....
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Ono to, ze 5w je plná, 10w je polo a 15w je minerál, fungovalo pár desítek let zpět. Doba je jiná, dost se změnilo co se receptur a výroby olejů týče. Viskozitu si můžeš volit defakto jakou chceš, libovolně, dle typu jízd - vzdálenost, množství startů, léto / zima... Ty jako uživatel se musíš akorát držet normy kterou má auto předepsanou 🙂
Ještě 10 let zpět na škole nám to taky říkali takto, že 5 je plná a 10 polo, tou dobou to však už byla blbost. Na zimu pro tebe ta 10w není úplně ideální a to jestli je to polo nebo plná, je celkem jedno. Jak zde psal Jerome 👍
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
1.9JTD

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od 1.9JTD »

Plno, polo, nepolo - bolo alebo nebolo:

https://www.oleje.cz/poradna/mazivarske ... -syntetika

(AutoEXPERT, listopad 2004, číslo 11 - Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha)
Naposledy upravil(a) 1.9JTD dne ned úno 11, 2024 12:58, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Pitris »

Havrda201 píše: ned úno 11, 2024 12:07 ty voe, já už se Víc ptát nebudu, Původně to jezdilo někde do 150.000 km na Shell Rimula R6...
s LM jsem spokojený, začínali jsem na černočerné tmě a teď to bude snad už lepší po třetí výměne.....
Ty voe neptej, my tady chceme jen pomoct 🤣
Ale kdyby si chtět Ty, tak si přečti co postnul JTD.
Ten LM 10w40 co dáváš je dobrý olej a jestli je auto v garáži nebo jezdíš dlouhé štreky s málem studených startů tak ho klidně dávej dál. Ale jak psáno - na časté starty a spíš kratší jizdy je vhodnější 5w....
A to že olej (z)tmavne je v pořádku - nedovolí zbytkům spalin se usadit, a i čistí již usazené. A ta Rimula co píšeš že dával bejvalej moc vhodna taky nebyla protože je to náklaďákový olej aditivovaný pro jiný typ jízd a motorů. A možná jste to chytli v hodině dvanácté protože jestli to nejezdilo dálky a motor byl zahumusený tak taky mohl být plný studených kalů se kterými se olej do náklaďáků neumí moc poprat a mohlo by se ucpat síto na sacím koši. A to by bylo KO.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
1.9JTD

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od 1.9JTD »

Presne tak - ja mám to šťastie, že náš dlhoročný mechanik vie čo robí a nie len pri určení oleja no ak by som ho nemal - možno by som akceptoval tunajšie rady ohľadom vhodnosti oleja pre konkrétny motor a jazdné podmienky. Alebo hľadal ekvivalent inde/sám...
Naposledy upravil(a) 1.9JTD dne pon bře 11, 2024 18:51, celkem upraveno 1 x.
Havrda201
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 09, 2024 9:49

Re: Peugeot Boxer 2.2Blue HDI 165 - čím nahradit Ineo First

Příspěvek od Havrda201 »

Nikdy hnedka nevyjíždím, nastartuju a jdu domů pro děti a do 5-10 minut to necham klapat na volnoběh, občas zapnu příhřev. A pak jedeme 20km... pak odpo repete.... na ježdění po městě mám Supa 2004, 1.8T :-). A Děkuju! Popřemýšlím nad tím na další zimu. Jinak auto najelo těch 225 tak nějak postupne, nejezdilo moc.... řekl bych, že jezdí kolem komína celý život.
Pitris píše: ned úno 11, 2024 12:55
Havrda201 píše: ned úno 11, 2024 12:07 ty voe, já už se Víc ptát nebudu, Původně to jezdilo někde do 150.000 km na Shell Rimula R6...
s LM jsem spokojený, začínali jsem na černočerné tmě a teď to bude snad už lepší po třetí výměne.....
Ty voe neptej, my tady chceme jen pomoct 🤣
Ale kdyby si chtět Ty, tak si přečti co postnul JTD.
Ten LM 10w40 co dáváš je dobrý olej a jestli je auto v garáži nebo jezdíš dlouhé štreky s málem studených startů tak ho klidně dávej dál. Ale jak psáno - na časté starty a spíš kratší jizdy je vhodnější 5w....
A to že olej (z)tmavne je v pořádku - nedovolí zbytkům spalin se usadit, a i čistí již usazené. A ta Rimula co píšeš že dával bejvalej moc vhodna taky nebyla protože je to náklaďákový olej aditivovaný pro jiný typ jízd a motorů. A možná jste to chytli v hodině dvanácté protože jestli to nejezdilo dálky a motor byl zahumusený tak taky mohl být plný studených kalů se kterými se olej do náklaďáků neumí moc poprat a mohlo by se ucpat síto na sacím koši. A to by bylo KO.
Odpovědět