Palivový filtr.

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Příspěvek od Itall »

Ahoj anonymní, jak žiješ, čeče? Nechceš být zas neanonymní? :P
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

to Itall: není to ten anonymní, kterého zřejmě myslíš.....
A u palivového filtru nejde jen o odstraňování nečistot, ale i vody. Proto by se měl měnit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris: Nechme to, já jen, že ten příspěvek s oxidací hliníku byla spíš provokace. Tak jsem reagoval pouze přátelským dotazem, i když jsem mohl nasadit něco peprnějšího. Jinak bych ho nechal být, ať je to kdokoliv. Neměj obavy, toho bohdá už nebude, že bych já se tu s někým hádal. :lol:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Příspěvek od Colommbo »

Protože Fóbia nemá moc silnej motór, musejí do ní dávat odlehčený palivový filtry. My, co máme pořádný auta, máme filtry ze železa! :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Hliník rád křehne, pokud byl filtr opravdu starý a ještě k tomu vystaven soli aj. tak se není čemu divit.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

skodovkar píše:Hliník rád křehne...
Hliník má paměť na mechanické namáhání, ale hlavně oxiduje v celé hloubce materiálu, zvláště pak když je vystaven posypové soli. :idea:
Itall

Příspěvek od Itall »

Colommbo píše:Protože Fóbia nemá moc silnej motór, musejí do ní dávat odlehčený palivový filtry. My, co máme pořádný auta, máme filtry ze železa! :lol:
Jo, Tys to vystihl. A právě proto, že ten filtr není jenom ze železa a jenom z hliníku, tak ten "hliníkový" vydrží patrně podstatně déle, aniž by se "proklubal". Jaká je to slitina a jak legovaná, to tu asi nikdo rozebírat nebude. Podstatné je, že po více než 10-ti letech pod autem a více než 152000 km byl plášť filtru bez jakýchkoliv známek stárnutí, křehnutí, oxidace nebo co to tu ještě povídají. Měl hladký a celkem i lesklý povrch. A při řezání to rozhodně nebyla nějaká "hrachovina". Zkrátka kvalitní hliníkový plech.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Anonymous píše:Hliník má paměť na mechanické namáhání, ale hlavně oxiduje v celé hloubce materiálu, zvláště pak když je vystaven posypové soli. :idea:
Co myslíš tou pamětí? Materiály s tvarovou pamětí jsou něco jiného :idea:
Pavko

hliník

Příspěvek od Pavko »

Byste se divili jak je hliník nachylný na oksidaci. stačí jak se do nho dostane sul a je po nem. Oksiduje do hloubki a vzniká tam vodik a začne krehnout a pak stačí vibrace a material se rozpadne ti filtri by meli být ošetřeny náterem nebo popr eloksováním. ze vnitr se vetšinou nerozpadne. To by to palivo muselo být kontaminované sirou ve velkem mnozství coz se nedeje. Hliník nemá rád cyklické namáhání.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nemyslím tvarovou paměť, ale únavovou paměť. Pokud srovnáš vlastnosti např. rámu jízdního kola z chromové oceli vs. z hliníku, bude to hned jasnější.
Co do oxidace hliníku, úplně postačí, když si důkladně prohlídneš nalévací hrdlo nádrže paliva v prostoru pravého podběhu Š100.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Mě by zajímal ten pojem "únavová paměť" ačkoliv jsem měl několil předmětů zaměřených na kovové/nekovové materiály, tak si na nic takového nepamatuji (a ani google) :shock:
Pavko

unávová pamet

Příspěvek od Pavko »

A si má na mysli cyklické namáhání což u hliníku jak se trošku překročí mez kluzu v ohybu má kritické následky ješte kdiž vezmeme v uvahu ze to bude najký levný tenký plech který se muže vibracemi poškodit tak ze se v nem začnou tvořit trhlinky ale to tak nehrozí vetším nebezpečím je sul a vodík.
Návštěvník

Re: unávová pamet

Příspěvek od Návštěvník »

Pavko píše:A si má na mysli cyklické namáhání což u hliníku jak se trošku překročí mez kluzu v ohybu má kritické následky ...
Přesně ono cyklické namáhání mám na mysli! Ovšem už nikoli to, co je řečeno ve druhé části věty, nýbrž spíše "paměť absolvovaného počtu cyklů", tedy jakési odčerpávání z předem dané množiny počtu námahových cyklů. Touhle nepříjemnou vlastností trpí kromě samotného hliníku snad i většina jeho slitin, zejména ty s hořčíkem.
Pavko

cyklické namáhání

Příspěvek od Pavko »

Ano to je pravda ze se počet cyklu snizuje a ze si to material pamatuje musel by se znovu material teplnotne upravit aby se to vrátilo do normálu.Pokud se překroči o trošku mez kluzu v ohybu tak ten material odleti např po 10 cyklech a ne po 1000.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Lékem je výrazné předimenzování či zpracování kováním, ovšem pak se vytrácí výhoda nízké hmotnosti anebo láce.
Odpovědět