Palivový filtr.
Moderátor: Colommbo
to Itall: není to ten anonymní, kterého zřejmě myslíš.....
A u palivového filtru nejde jen o odstraňování nečistot, ale i vody. Proto by se měl měnit.
A u palivového filtru nejde jen o odstraňování nečistot, ale i vody. Proto by se měl měnit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jo, Tys to vystihl. A právě proto, že ten filtr není jenom ze železa a jenom z hliníku, tak ten "hliníkový" vydrží patrně podstatně déle, aniž by se "proklubal". Jaká je to slitina a jak legovaná, to tu asi nikdo rozebírat nebude. Podstatné je, že po více než 10-ti letech pod autem a více než 152000 km byl plášť filtru bez jakýchkoliv známek stárnutí, křehnutí, oxidace nebo co to tu ještě povídají. Měl hladký a celkem i lesklý povrch. A při řezání to rozhodně nebyla nějaká "hrachovina". Zkrátka kvalitní hliníkový plech.Colommbo píše:Protože Fóbia nemá moc silnej motór, musejí do ní dávat odlehčený palivový filtry. My, co máme pořádný auta, máme filtry ze železa!
hliník
Byste se divili jak je hliník nachylný na oksidaci. stačí jak se do nho dostane sul a je po nem. Oksiduje do hloubki a vzniká tam vodik a začne krehnout a pak stačí vibrace a material se rozpadne ti filtri by meli být ošetřeny náterem nebo popr eloksováním. ze vnitr se vetšinou nerozpadne. To by to palivo muselo být kontaminované sirou ve velkem mnozství coz se nedeje. Hliník nemá rád cyklické namáhání.
unávová pamet
A si má na mysli cyklické namáhání což u hliníku jak se trošku překročí mez kluzu v ohybu má kritické následky ješte kdiž vezmeme v uvahu ze to bude najký levný tenký plech který se muže vibracemi poškodit tak ze se v nem začnou tvořit trhlinky ale to tak nehrozí vetším nebezpečím je sul a vodík.
Re: unávová pamet
Přesně ono cyklické namáhání mám na mysli! Ovšem už nikoli to, co je řečeno ve druhé části věty, nýbrž spíše "paměť absolvovaného počtu cyklů", tedy jakési odčerpávání z předem dané množiny počtu námahových cyklů. Touhle nepříjemnou vlastností trpí kromě samotného hliníku snad i většina jeho slitin, zejména ty s hořčíkem.Pavko píše:A si má na mysli cyklické namáhání což u hliníku jak se trošku překročí mez kluzu v ohybu má kritické následky ...
cyklické namáhání
Ano to je pravda ze se počet cyklu snizuje a ze si to material pamatuje musel by se znovu material teplnotne upravit aby se to vrátilo do normálu.Pokud se překroči o trošku mez kluzu v ohybu tak ten material odleti např po 10 cyklech a ne po 1000.