Převodový olej 75W-85, GL4

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

testus

Převodový olej 75W-85, GL4

Příspěvek od testus »

Zdravím všechny diskutující, v manuálu k autu (Hyundai) mám uvedený jako převodový olej 75W-85 GL-4. Takových olejů v nabídce moc není, tak se ptám, půjde tento olej nahradit olejem 75W-90 GL4+? Co třeba vychvalovaný Castrol TAF-X 75W-90, nebo Mogul Syntrans 75W-90 a pod.
Díky za informaci.
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

testus

Příspěvek od testus »

Díky, tu Tutelu jsem už taky našel, ale spíš mě zajímá jestli je možná i taková náhrada jako je 75W-90 GL-4.
Jo a jaký je rozdíl mezi Tutela Car Technyx 75W/85 a Tutela Car Matryx 75W/85 kromě GL-4+ u Technyxu?
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

V teoretické a i praktické rovině ano. Důležité je, ale důkladně prostudovat technické listy nahrazovaných olejů, protože nízkoteplotní i vysokoteplotní vlastnosti dvou různých olejů v jedné SAE třídě mohou být diamerálně odlišné. Na toto téma již zde mnoho napsal modelář a já s ním vceku souhlasím(v tomto případě :D :D :D )
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

testus píše: Jo a jaký je rozdíl mezi Tutela Car Technyx 75W/85 a Tutela Car Matryx 75W/85 kromě GL-4+ u Technyxu?
GL4+ by snad mělo být to samé co GL5, ale bez sirných přísad, tudíž použitelné i tam, kde vysokotlaké sirné přísady vadí.....
Mav

Re: Převodový olej 75W-85, GL4

Příspěvek od Mav »

testus píše:Zdravím všechny diskutující, v manuálu k autu (Hyundai) mám uvedený jako převodový olej 75W-85 GL-4. Takových olejů v nabídce moc není, tak se ptám, půjde tento olej nahradit olejem 75W-90 GL4+? Co třeba vychvalovaný Castrol TAF-X 75W-90, nebo Mogul Syntrans 75W-90 a pod.
Díky za informaci.
Dobrý večer,

když jsem se o to zajímal, tak mi renomovaný odborník řekl, že se u převodovek dodržovat přesně daná specifikace. Dám-li GL4+, tak jí poničím, a nebude dobře řadit. Jedná se o výrobní tolerance + použité materiály + povrchové úpravy a na to vše navazující kombinace chemikálií ve vysokotlakých přísadách. Toto Know-how si každý chrání.
Taky jsem si myslel, že když dám olej s lepší specifikací, tak tomu pomůžu, ale těžce jsem se mýlil, ať u převodovky, nebo motoru u sekačky a trávu.

Jiná situace je ale u přídavků, tady se každý může vyřádit.....
modelář

Příspěvek od modelář »

To Mav: Nevím, přes co byl ten dotyčný "odborník", ale o převodových olejích toho zřejmě mnoho neví. Zde platí to, co už napsal Alfi a já s ním v tomto případě plně souhlasím! :lol: :lol: :lol:

Ale aby to bylo jasné: GL4+ je plně kompatibilní s GL4, jen obsahuje navíc vysokotlaké přísady, ovšem bezsirnaté, které se pro změnu obvykle používají v GL5. Proto lze ve většině případů GL5 nahradit GL4+, ale nikoli naopak! Se schopností řadit tohle v krátkodobém horizontu nijak nesouvisí, neboť to je primárně o viskozitních vlastnostech oleje při konkrétní teplotě.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

tak v tom případě vůbec nechápu proč u převodových olejů jsou nějaké třídy a specifikace když oleje spadající papírově do stejné třídy jsou ve skutečnosti odlišné?????
modelář

Příspěvek od modelář »

Protože ty třídy jsou dnes v podstatě pouze tři, GL3, GL4 a GL5, a do nich se musí "vejít" často diametrálně odlišné požadavky na mazání převodovek nejrůznějších konstrukcí, povrchů, materiálů, výrobních tolerancí... Ale také zatížení a rozsahu provozních teplot. Takže např. do vysoce zatížených převodovek se synchrony z určitého materiálu nelze nalít GL5 s velkým podílem EP přísad na sirnaté bázi, jelikož ty by odrovnaly synchronizaci, takže je nutno použít GL4 nebo - ještě lépe - GL4+.

No a proto také může existovat olej, který plní všechny tři shora zmíněné normy a ještě k tomu je hypoidní a navíc dokonce teplotně širokorozsahový, s mimořádným rozsahem mezi "studenou" a "teplou" hodnotou viskozity: neobsahuje totiž látky, které by v rámci kterékoli z norem "vadily" převodovce. Ale to zároveň ještě ani zdaleka neznamená, že je vhodný do každé převodovky: rozhodně však platí, že přinejmenším nehrozí její poškození. Prostě výběr nejvhodnějšího oleje do převodovky je jedna velká alchymie...
scott
Příspěvky: 78
Registrován: pát kvě 28, 2010 15:28

Re: Převodový olej 75W-85, GL4

Příspěvek od scott »

Nechcem zakladať novú tému napíšem to sem. Potrebujem vymeniť olej v prevodovke Hyundai i30 2016 a 2017 1,6 88kw 6qalt. Podľa návodu je tam predpísaný 75W85, GL4. Nie je ich veľa na trhu čo by ste mi odporučili? Potom dám info po výmene jedno auto má 40 000km a druhé 84 000km.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Převodový olej 75W-85, GL4

Příspěvek od Pitris »

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=37549
Ale odpovědi jsou i v tomto vlákně
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Převodový olej 75W-85, GL4

Příspěvek od jerome »

Ravenolom nespravíš krok vedľa preto by som odporúčal ich 75W85
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
scott
Příspěvky: 78
Registrován: pát kvě 28, 2010 15:28

Re: Převodový olej 75W-85, GL4

Příspěvek od scott »

jerome dik za odpoveď objednám ten ravenol a som zvedavý aký olej bude po 40tkm a 84tkm. Olej sa mení preventívne prevodovky nemajú žiaden problém...
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Převodový olej 75W-85, GL4

Příspěvek od jerome »

Má okrem iných aj štyri Hyundai normy,tak snáď bude ok :wink: Ďaľšia možnosť je zavolať do Hyundai servisu či neponúkajú OEM prevodový olej
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 129
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Převodový olej 75W-85, GL4

Příspěvek od sosko »

scott píše: pon říj 02, 2023 14:21 Olej sa mení preventívne prevodovky nemajú žiaden problém...
Budem rád za skúsenosť po výmene pri studených štartoch pri teplotách 5st.C a nižšie :oops:
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Odpovědět