Dúfam že zase netrepnem blbosť že toto tiež dokazuje fakt že nešlo o problém použitého toho či onoho samotného oleja ako takého...ale konštrukčná vada ktorú žiadny olej nevyrieši....jarson1 píše: Alebo niektore toyoty radu ZZ.
...ale aj ine. Do zrkadla vylestene a u 1ZZ-fe ako bonus ovalita. Bezproblemovy motor dokazal utrpiet tak nahly kolaps, ze zozral olejovu nspln doslova behom par km z nicoho nic a zaklepal na kluke.
Smutne bolo, ze neslo o to ci sa to stane, ale kedy. Problemom boli zle vyriesene stieracie kruzky. Trvalo niekolko rokov kym to toyota dala do poriadku.
Takze napriklad ak kupujes toyotu 1zz 1.8 litra ( napriklad avensis alebo celica), tak radsej len od 5/2005 vyssie.
To len na okraj. Spolocny menovatel s temou - strata honovania.
Přesunuto z jiných témat - dohady, nesouvisející příspěvky
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
To není "názor", to je fakt! A zbytku motoru je hodnota HTHS úplně ukradená - tam jde totiž naopak výhradně o rozsah SAE.Mirec 29 píše:Témou dňa ak som v obraze je názor niekoho že honovanie je jediná vec čo predurčuje používanie olejov so zníženou hths...
Boháča chlapi to nemyslíte vážne....motor nie je len piest a valec....
Re: Olej s Ford normou
Tak ho doložte odborným článkom ktorú to potvrdí....žiadam opakovane
Prepáčte toto som nepochopil ako bolo myslené.... skúste na konkrétnom motore objasniť...Jerry3 píše: A zbytku motoru je hodnota HTHS úplně ukradená - tam jde totiž naopak výhradně o rozsah SAE.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Domnívám se, že vysvětlení dostatečně názorně plyne ze slovního rozvedení samotné zkratky HTHS. Pokud ani tohle nechápeš, je zbytečné s tebou ztrácet čas nějakým vysvětlováním.
Re: Olej s Ford normou
Jerry3 píše:Jenom jestli ta prasklina není spíše následek, nikoli příčina...Brodys píše:Prasklina v bloku motoru je ta vada, co jsem myslel, asi tomu podtáčení dost pomůže, ale z výroby to soudruzi blbě udělali...
Jinak dokáže i zahořet, zejména pak v rukou ženy, která doslova spálí spojku. Sice na to byla svolávačka, nicméně nic nelze z výroby udělat absolutně blbuvzdorně neprůstřelným.
V tom souhlasím, prasklina je následek, nikde jsem nenašel, co přesně jí způsobí, jestli lokální přehřátí, každopádně je to uzavřené s tím, že toho uživatel moc nenadělá. I druhé řady benzínových 1.6 s kódem motoru tuším HSDA, byl zase problém s mazacími kanálky, které, když se přicpaly, přidřel se pístní čep. Zajímavé je, že další kódy motoru tyhle problémy již neměly. Každopádně bych tak nějak řekl, že všechny ty motory spojuje, že chtějí kvalitní olej, tedy zejména včas měněný a určité rozumné chování od uživatele. Že by někdo dojezdil, protože nedodržel fordí normu, takový případ neznám....
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Olej s Ford normou
Dobre tak inak.... chytím sa prvej časti vety kde tvrdíte že zbytku motora je hths ukradnutá....dobre takže môžem v astre G použiť olej s hths 2.6 čo je sae 20 a keď vynecháme valec/piest zbytku motor je to fuk myslené taktoJerry3 píše:Domnívám se, že vysvětlení dostatečně názorně plyne ze slovního rozvedení samotné zkratky HTHS. Pokud ani tohle nechápeš, je zbytečné s tebou ztrácet čas nějakým vysvětlováním.
Alebo v mojom motore kde výrobca povoľuje sae 20 ho môžem smelo používať pretože je mu to fuk...
Alebo napr honda kde je len povolená jedna sae a to 20 ju môžem bez obáv používať pretože je to motoru fuk...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Bolo by zaujímavé (pre niekoho) zistiť prečo a čím sa zápchami mazacie kanály... použitím oleja A5 (Ford) ktorý bol nemení v rozumných intervaloch isto nie.Brodys píše:Jerry3 píše:Jenom jestli ta prasklina není spíše následek, nikoli příčina...Brodys píše:Prasklina v bloku motoru je ta vada, co jsem myslel, asi tomu podtáčení dost pomůže, ale z výroby to soudruzi blbě udělali...
Jinak dokáže i zahořet, zejména pak v rukou ženy, která doslova spálí spojku. Sice na to byla svolávačka, nicméně nic nelze z výroby udělat absolutně blbuvzdorně neprůstřelným.
V tom souhlasím, prasklina je následek, nikde jsem nenašel, co přesně jí způsobí, jestli lokální přehřátí, každopádně je to uzavřené s tím, že toho uživatel moc nenadělá. I druhé řady benzínových 1.6 s kódem motoru tuším HSDA, byl zase problém s mazacími kanálky, které, když se přicpaly, přidřel se pístní čep. Zajímavé je, že další kódy motoru tyhle problémy již neměly. Každopádně bych tak nějak řekl, že všechny ty motory spojuje, že chtějí kvalitní olej, tedy zejména včas měněný a určité rozumné chování od uživatele. Že by někdo dojezdil, protože nedodržel fordí normu, takový případ neznám....
Vždy je teba si každý problém rozobrať a hlavne poznať všetky fakty a až potom vyvodiť záver...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Mirec,ty si hlavne pozri , čo je honovanie a nepíš 3.14čoviny že pošleš svokra aby mu ho znovu spravili.Ako bývalý technolog viem o čom píšem.Je to veda,treba nastaviť prítlak,zrno a materiál segmentov,oscilaciu,rezný olej...a potom skúšať a skúšať aby sa vytvorilo správne križovanie rýh aby sa tam daný olejový film udržal čo najlepšie a ver mi že olej s normálnou HTHS sa tam udrží najlepšie.A ešte píšeš že motor nieje len piest a válec,ale práve tam olej dostáva najviac na frak.No a keď nechceš pochopiť že oleje, ktoré tu právom volajú ekovodičky sú iba na zníženie spotreby a emisií,tak je každá rada drahá a pomoci ti už niet.Toto mi potvrdili aj priamo u Millersovci , keď som tam bol.
Re: Olej s Ford normou
Stále čakám na konkrétne argumenty ktorými ťa presvedčila teta v labáku že oleje 5w40 A3 sú najlepšie....a stále nič...
Honovanie je len jeden z mnohých procesov pri výrobe...a tu ide o to že tu niekto tvrdí že toto a jedine toto predurčuje motor na použitie low hths...
Prepáč ale je nezmysel že "hrubší" olej lepšie drží na stene valca...je to proti fyzike..."tenší" (menej viskozny) olej lepšie "zmáčajú" povrch či inak povedané lepšie preniknú do oných mikro škrabancov kde zabezpečia lepšie klzanie piestu okrem toho majú menšie povrchové napätie čiže dosiahneš vyššiu účinnosť.... nepatrnú ale predsa...
Bavíme sa aby bolo jasné o motoroch kde to výrobca povoľuje či prepisuje
Vieš čo a ja napíše že som hovoril so špecialistom od fuchs-a kde začali konečne robiť reológiu že oleje sae 20 sú najlepšie.... prepáč nijako ti to ale neviem dokázať... má toto moje tvrdenie váhu ? Sotva...
Honovanie je len jeden z mnohých procesov pri výrobe...a tu ide o to že tu niekto tvrdí že toto a jedine toto predurčuje motor na použitie low hths...
Prepáč ale je nezmysel že "hrubší" olej lepšie drží na stene valca...je to proti fyzike..."tenší" (menej viskozny) olej lepšie "zmáčajú" povrch či inak povedané lepšie preniknú do oných mikro škrabancov kde zabezpečia lepšie klzanie piestu okrem toho majú menšie povrchové napätie čiže dosiahneš vyššiu účinnosť.... nepatrnú ale predsa...
Bavíme sa aby bolo jasné o motoroch kde to výrobca povoľuje či prepisuje
Vieš čo a ja napíše že som hovoril so špecialistom od fuchs-a kde začali konečne robiť reológiu že oleje sae 20 sú najlepšie.... prepáč nijako ti to ale neviem dokázať... má toto moje tvrdenie váhu ? Sotva...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Mirec,čuduješ sa čo napísal Jerry o ostatných častiach motora a má pravdu, takže si doštuduj aj konštrukciu motora, kde a ako je olej namáhaný.Ak by bolo možné oddeliť spalovaciu časť od ostatnej, čo nieje možné,tak na mazanie ostatných častí by bol najvhodnejší olej prevodový.No a v spaľovacom motore je olej zaťažovaný do značnej miery aj tapelne a preto sa tam musí používať olej motorový a preto je hodnota HTHS taká dôležitá.Takže si túto skratku prelož do slovenčiny a možno pochopíš čo znamená.
Re: Olej s Ford normou
Ale tu nejde o "hrubší ,tenší"ako píšeš ale o hodnote kedy sa ten film začne trhať.JTM , JTM.
Re: Olej s Ford normou
Prepacte pani, ale prave tato skutocnost uz tu bola spominana v suvislosti s argumentaciou pre pouzitie znizenej HTHS.
A myslim, ze to bol prave Mirec, takze pocitam ,ze prave on to vie. Totiz ze hrubsi automaticky neznamena pevnejsi, na druhej strane ale obvykle s hrubkou sa pevnost zvysuje. Nojo, ta teoria...je to trochu viac nez na dva riadky, ale v danom kontexte nateraz staci.
Z praktického hladiska ale hths uz od 2,9 hore je stale dostatocne pevna pre bezpecne pouzitie v akomkolvek beznom motore. Realne riziko trhania filmu a poskodenie povrchu z tohoto dovodu bolo zaznamenane az pri hodnotach nizsich , okolo 2,6.
Ale nemusite mi verit, nemam laboratorium, tiez som to iba precital.
A myslim, ze to bol prave Mirec, takze pocitam ,ze prave on to vie. Totiz ze hrubsi automaticky neznamena pevnejsi, na druhej strane ale obvykle s hrubkou sa pevnost zvysuje. Nojo, ta teoria...je to trochu viac nez na dva riadky, ale v danom kontexte nateraz staci.
Z praktického hladiska ale hths uz od 2,9 hore je stale dostatocne pevna pre bezpecne pouzitie v akomkolvek beznom motore. Realne riziko trhania filmu a poskodenie povrchu z tohoto dovodu bolo zaznamenane az pri hodnotach nizsich , okolo 2,6.
Ale nemusite mi verit, nemam laboratorium, tiez som to iba precital.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej s Ford normou
k obdobným info som sa svojho času doklikal aj ja..jarson1 píše: Z praktického hladiska ale hths uz od 2,9 hore je stale dostatocne pevna pre bezpecne pouzitie v akomkolvek beznom motore. Realne riziko trhania filmu a poskodenie povrchu z tohoto dovodu bolo zaznamenane az pri hodnotach nizsich , okolo 2,6.
Ale nemusite mi verit, nemam laboratorium, tiez som to iba precital.
nakoľko je to aplikovateľné vo všeobecnosti, si netrúfam tvrdiť.
Re: Olej s Ford normou
Tie tabuľky zároveň potvrdzujú Jerryho tvrdenie,že zbytku motoru je HTHS ukradnutá
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Samozrejme. Klucova je prave pre piestnu skupinu. Ide o TEPLOTU. Preto HTHS - vysokoteplotna, tu ako vieme pri 150C.
Ostatne su bud mazane hydrodynamicky ( napriklad saly na kluke) co znamena ze diely su oddelene nestlacitelnou kvapalinou privadzanou pod tlakom - teoreticky to zvladne aj voda), potom mazanie vacky, rolny, ventily, retaze ...kde maju hlavne slovo potom aditiva proti oderu a tlaku ( suciastok na seba navzajom).
Teda veeelmi zjednodusene povedane, ale v principe je to takto.
To vsak neznamena, ze aj takato nizka viskozita HTHS nie je pouzitelna. Klucovym predpokladom vsak je uzposobenie tejto piestnej skupiny na jej pouzitie uz z vyroby ( matrialy, konstrukcia). Priklad honda.
Ak ford odporuca takuto HTHS a ma s tymto problem , ocividne v konstrucii inzineri nieco pokazili.
A nemusi to byt honovanie.. jeho poskodenie resp. strata je obvykle uz len dosledok niecoho iného... Vid priklad s toyotimi motormi ZZ kde za to mohla nespravna konstrukcia stieracich kruzkov.
Ostatne su bud mazane hydrodynamicky ( napriklad saly na kluke) co znamena ze diely su oddelene nestlacitelnou kvapalinou privadzanou pod tlakom - teoreticky to zvladne aj voda), potom mazanie vacky, rolny, ventily, retaze ...kde maju hlavne slovo potom aditiva proti oderu a tlaku ( suciastok na seba navzajom).
Teda veeelmi zjednodusene povedane, ale v principe je to takto.
To vsak neznamena, ze aj takato nizka viskozita HTHS nie je pouzitelna. Klucovym predpokladom vsak je uzposobenie tejto piestnej skupiny na jej pouzitie uz z vyroby ( matrialy, konstrukcia). Priklad honda.
Ak ford odporuca takuto HTHS a ma s tymto problem , ocividne v konstrucii inzineri nieco pokazili.
A nemusi to byt honovanie.. jeho poskodenie resp. strata je obvykle uz len dosledok niecoho iného... Vid priklad s toyotimi motormi ZZ kde za to mohla nespravna konstrukcia stieracich kruzkov.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey