Ostatní

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Ostatní

Příspěvek od lengy60 »

Takže postupně,nikdo nevíte(ani já ne) v jakém stavu a jakém stupni vývoje se ty skelety nebo dílce převážejí.Nemyslím si,že je to prostý svařenec,ale bude mít za sebou už pozinkování,případně základní vrstvu.Neptal jsem se,bo je mi to jedno,jen jsem to zde uvedl jako zajímavost,která se dokonce včera objevila i v tisku a opravdu jsem netušil(no možná ano),že se tady opět strhne přestřelka na téma zloďejský koncern(škoda) versus český Pepík. :roll: Jak je to po ekonomické stránce nedovedu také posoudit,ale vsadím si na to,že má Škoda při přepravě takové podmínky,o jakých se jiným zákazníkům ani nesní. :wink: Takže jestli jede na vlaku o 3-6 vozů víc,kde hmotnost jednoho naloženého auty je 35 t nehraje v podstatě žádnou roli. :wink: Ale chápu,že jakkoli jste každý ve svém oboru jistě odborník,tak o železniční přepravě nevíte naprosto nic.Mohl bych uvést jiné případy,co se kam vozí a nestačili byste valit bulvy. :shock: A vy někdo víte jak to má ošetřené jiná automobilka,že to tak zasvěceně komentujete?Já mám i nějaké info z jiných a vím,že to tam funguje naprosto stejně,prostě jeden závod nestíhá,tak se to vyrobí jinde,samozřejmě to,co je technicky možné.Takže to,co může někomu z vás přijít jako naprostý nesmysl,jim smysl dává,bo potřebují to auto vyrobit a vyexpedovat,tak to je.Udělejte si výlet do Nymburka k nákladovému nádraží a mrkněte na harfu,co tam stojí odstavených vlaků s auty,které se nestíhají odvézt,neuvěřitelný pohled.Jinak jak píše Petr,mně je fuk zda odbavím vlak s auty,uhlím,benzínem nebo obilím.Já jen nechápu,kam se ta auta nakonec podějí,to snad na druhé straně háží do moře.Petře Herkula nemáme,zbavili se ho,aby záhy zjistili,že chybí.Ale máme 2 nové Traxx Bombardier na přepravu návěsů,700 m dlouhý vlak.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Nejspíš si stále nerozumíme. Mně vůbec nejde o to, že se auta skládají z komponentů dovážených kdoví odkud. Jenže přerušení procesu finalizace výroby karoserie ve fázi, kdy by její čistota měla být prioritou a její zachování při přepravě či obnovení po transportu něco stojí, je ekonomickotechnologickým zvěrstvem. Samozřejmě nevylučují, že výrobce buď na technologickou disciplínu kašle, nebo pořizuje lakování v zahraničí o dost laciněji než doma, tak se mu to i s těmi vícenáklady stále vyplatí. Anebo to Pepíci dychtící po těch skvělých fabkách 1,0 jednoduše rádi zatáhnou i s dýškem pro lengyho a spol. :mrgreen:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Ostatní

Příspěvek od lengy60 »

Jenže ono se těch úžasných Fábií s litrovým motorem v porovnání s ostatními modely vyrábí méně,než by se dalo očekávat. :wink: A jinak lakování vozu ve výrobním závodě nemá nic společného s lakováním v garáži pomocí kompresoru a odháněním dotěrných much tamtéž. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

To ovšem nic nemění na tom, co jsem napsal.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Ostatní

Příspěvek od rousini »

Já to vidím tak, že Škodovka nestíhá. Na auta jsou dlouhý čekací doby a tak s tím asi něco musí dělat. Docela pochybuju o tom, že by jí to někdo v Německu lakoval levněji než dokáže sama. Záruku na kastli dává, takže na nějakou odfláknutou práci asi taky nepřistoupí. Ve finále s tím má vícenáklady a je to technologicky a logisticky náročnější.

Projevilo se to na cenách? Nutí to někdo Pepíka kupovat? Když to nechci můžu to ignorovot...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Možná ty vícenáklady zaplatí ti, kdož si od Škody auto pořídí něco jiného. A není vyloučeno, že ty výrobní náklady jsou takové, že se do nich vzhledem k prodejní ceně vejde ledaccos. Trvám však na tom, ze vozit kastle lakovat do zahraničí je ekonomickotechnologické zvěrstvo.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Ostatní

Příspěvek od rousini »

Zvěrstvo to je, ale když nemáš ideální řešení musíš hledat nejmenší zlo. Prostě je to pro ně schůdnější, než aby zákazníci šli k sousedovi z Nošovic :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Ostatní

Příspěvek od Hombre »

Vývar z každého auta je takový, že kdyby to na lak převáželi desetkrát, tak stejně ještě pošlou na konto do německa, půlku ceny vozu.Je to židovský prodej, raději menší zisk, ale čárka za prodaný vůz.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Ostatní

Příspěvek od Pedro »

Miro dik za info o loko. Traxxy jsou ok, ale uni Herkul, co utaha slony, no skoda ho. Samozrejme do eko nevidim. A co se týká Fabii, je mi to fuk. Kdyz to tak Skodofka chce, musi..., je mi fuk. Da se to pochopit.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2270
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Ostatní

Příspěvek od tonny »

rousini píše:Zvěrstvo to je, ale když nemáš ideální řešení musíš hledat nejmenší zlo. Prostě je to pro ně schůdnější, než aby zákazníci šli k sousedovi z Nošovic :mrgreen:
:wink:

Proč rozšiřovat kapacitu, co když příští rok nebude.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Ostatní

Příspěvek od jerome »

Jerry neviem čomu sa divíš. Finálna kasňa zo zvarovne sa zabalí - prepraví - odbalí - prejde klasickým cyklom v lakovni tj odmasťnenie - kataforéza - farba - lak - znovu sa zabalí a ide späť. Pri tomto sa nič dramatické s nou nestane. Max sa jemne zapráši pri prevoze späť čo neni problém. Zo SK sa vozia síce už nalakované a zabalené kasne C3 do Iránu. Tam sa len montuje.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Nevím, zda se balí či ne, ale určitě se musí umístit na nějaký "podvozek", aby se s ní bez rizika poškození dalo manipulovat s využitím manipulační techniky. Ten "podvozek" musel někdo někde vyrobit a něco stál. Něco stojí umístění kastle na podovozek, její sejmutí před lakováním, opětovné nandání pro zpětnou přepravu a odendání ve fabrice před konečnou montáží. Tohle všechno představuje vícenáklady (ekonomické hledisko) a nese s sebou logistické potíže a rizika s dopady na kvalitu a životnost (technologické hledisko). Co je na tom k nepochopení?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Ostatní

Příspěvek od jerome »

Spominane "úkony" sú pre dané firmy drobnosť. A potom staci jedna malickost. Vystavit papier na predaj polotovaru z CZ do D a potom naopak. Samozrejme nejaka zaujímavá suma. Potom vybrat vratky na DPH a v rámci VAG zostanú po kope peniaze a ešte sa aj niečo zarobí :mrgreen: Nakoniec može byť celý tento proces jemne ziskový . V rámci EU sa toto robí vo veľkom a aj preto je na cestách toľko kamionov. Z NL príde kamión s AdBlue na SK tam sa vytankuje potom ide natankovať do Šale také isté AdBlue a šup s ním napr. do PL. Všetci o tom vedia - nikto s tým nič nerobí. A prečo aj... :evil:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Jo, tak zrovna tohle jsem nezohlednil. 8)
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Ostatní

Příspěvek od bloke »

Niektoré teórie sa priznám mi hlava poberá ťažšie, aj tak že poriadne nikdy. Aj tú záväznú o DPH. Síce jej teoretické priamočiare základy akoby prešli mojím pochopením, ale všetky tie kombinácie a účely... Fakt neviem, načo je vhodný takýto komplikovaný systém, keď je možné vybraným subjektom na ňom ryžovať vo velkom (z verejných zdrojov). Niekoho občas kontrolóri čapnú, niekoho nechajú vedome prejsť bez úhony, ďalšie ofuky ani nepostrehnú.

Aj toto je milé: Pre úplnosť výpočet dôvodov, prečo sa platiteľom DPH nestať, dopĺňam na základe podnetu od čitateľa o situáciu, na ktorú som tak trochu pozabudol. Áno, byť platiteľom DPH je vyslovene výhodné pre firmy, ktoré v SR nakupujú svoje vstupy, no svoje produkty dodávajú do iných krajín bez DPH. V takomto prípade zdaňuje tovar alebo službu odberateľ (ide napr. o dodanie tovaru do EÚ s oslobodením od DPH alebo dodanie služby s miestom dodania v zahraničí), resp. sa nezdaňuje vôbec (vývoz tovaru do krajín mimo EÚ), no z nákupov v SR si DPH môže odpočítať. Legálne tak dostáva späť DPH ako “čistý biznis”, čo ho v porovnaní s ostatnými firmami (platiteľmi i neplatiteľmi DPH) tak trochu zvýhodňuje.
A to je len jedna možnosť, je o tom systéme na nete dosť popisov, ... do googla napr. ako funguje DPH.

Postreh z dávnejšej praxe. Neviem, či to malo už v tej dobe súvis aj s DPH (pravdepodobne áno, nenechajú si predsa ujsť...) alebo len s nadsadenými nákladmi, ale dosť ma zarazila suma, ktorú naša DE-AT pobočka registrovaná v SR, už začiatkom milénia platila za SAP: ročne 300.000 SK za každé jedno PC, kde bol nainštalovaný (takmer na každom z pár stoviek stolových PC a na množstve prenosných). Pritom jeho obsluha a zákaznícky servis boli značne kostrbaté (len v nemčine, užívatelsky nepriatelsky nastavený, hotline neexistúca, občasné vzácne návštevy supportu z AT nepokryli potreby - napr užitočných zmien, nastavení... a otázne, či neboli ešte znova osobitne fakturované) .

To sú s DPH všeobecne také arci-odžuby... keby išlo aspoň o proforma prospech všetkých v reťazci: stále solídna porcia platby daní štátu (v ktorom sa pracuje/obchoduje), slušné mzdy, prínos na výstupe (to asi bol prípad spomínanej firmy), no často z toho niečo nie je prítomné, alebo vôbec nič.

V konečnom dôsledku DPH-čku zaplatí (štátu) komplet na konci bežný človek-zákazník, ktorému ju (štát) už nikdy nevráti, a ešte ju od štátu vycicajú viacerí chytrácki podnikatelia, ktorí už krátili svoje riadne povinnosti v platbách všetkých druhov daní, riadne nevyplatili zamestnancov (mzdy, odmeny, príplatky, odvody, podvodne vymámené náhrady škôd..).
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Odpovědět