Ostatní
Moderátor: Colommbo
Re: Ostatní
Jelikož jsem měl 20 let co do činění s tvorbou technických předpisů pro konstrukci silničních kolových vozidel, dobře vím, proč se airbagů bát.
Re: Ostatní
Miro,delam v silnicni nakladni doprave a pred tim vic ja 1/4 stoleti v osobni hromadne. A nyni jeste v zeleznicni a motam se okolo vozidel a sleduji. Vim jak se co flikuje.
Letadla povazuji za bezpecne stroje. Ovsem i tam se muze pokadit technika ci lidske pochybeni. Pri mnozstvni osob a nakladu co se premisti,ztraty minimalni.
Neletel jsem vsak v helikoptere. Ty tak moc neverim...
Letadla povazuji za bezpecne stroje. Ovsem i tam se muze pokadit technika ci lidske pochybeni. Pri mnozstvni osob a nakladu co se premisti,ztraty minimalni.
Neletel jsem vsak v helikoptere. Ty tak moc neverim...
Naposledy upravil(a) Pedro dne úte srp 27, 2019 14:45, celkem upraveno 1 x.
Re: Ostatní
I helikoptéra dokáže přistát na autorotaci, za určitých podmínek... Ale také dokáže spadnout na vírový prstenec.
Re: Ostatní
A právě proto je dobře že se někdo snaží je vylepšitJerry3 píše:....proč se airbagů bát.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ostatní
To v každém případě! Možná by pro začátek úplně stačilo vrátit se k jejich původní, "americké" velikosti, tj. cca dvojnásobku stávajícího evropského objemu.
Re: Ostatní
No jo, ale aby se pak vešly do "proevropsky" zmenšeného auta s litrovým foukaným něčím pod kapotou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ostatní
Taky pravda...
Re: Ostatní
Jo, pilot vrtulníku má po "vysazení" prý cca sekundu na to, aby stroj navedl správně do autorotace...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ostatní
Pokud má dopřednou rychlost, má času dost. Při visení je to podstatně horší.
Re: Ostatní
Dovolím si nesouhlasit. Při dopředné rychlosti a dostatečné výšce letu má pilot při vysazení motoru u lehkého vrtulníku odhadem cca max 2 sec, aby přešel do autorotace, protože vlivem úhlu náběhu listu nosného rotoru po vysazení motoru dochází velice rychle k poklesu otáček nosného rotoru. Takže pokud pilot nezareaguje okamžitě (sníží páku kolektivního řízení na minimum=minimální úhel náběhu listu) poklesnou otáčky nosného rotoru tak nízko, že nabíhající proud vzduchu z oblasti pod nosným rotorem už nedokáže rotor rozočit do provozních otáček=ztráta řiditelnosti, pád.Jerry3 píše:Pokud má dopřednou rychlost, má času dost. Při visení je to podstatně horší.
Vysazení motoru ve visu v cca 5-8 stopách (imitace vysazení=motor na volnoběh) takový průser zase není a často a pravidelně se tato situace cvičí. Kdyby se ale stalo v reálu, tak čas na zvládnutí je minimální a pilot musí být ve střehu. Sorry za off-topic.
Naposledy upravil(a) Suru dne sob srp 31, 2019 11:51, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback H6 3,6R 191 kW
Re: Ostatní
Je tam vždy vazba mezi dopřednou rychlostí, výškou a otáčkami motoru/rotoru, resp. úhlem náběhu rotorových listů (pokud jede v tzv. governor módu, kde se v případě funkčního pohonu nemění otáčky rotoru, ale pouze úhel náběhu listů). K tomu nutno připočítat ještě i nároky ocasní stabilizační vrtulky. A vždy je možno "vyměnit" jedno za druhé, samozřejmě jen pokud je co měnit.
Re: Ostatní
Ano, to je samozřejmě všechno pravda. Nicméně dostatečná výška nebo dopředná rychlost nebo kombinace obého rozhodně automaticky nezaručuje bezpečný přechod do ATR NR, vždy je to o rychlosti reakce a stupni vycvičenosti pilota. Čas pro přechod do ATR při vysazení motoru závisí také na režimu letu, tzn. stoupá/klesání tzn. úhlu náběhu listů NR. Pokud už pilot do ATR přejde, tak hlavní dvě veličiny, které musí sledovat, aby mohl provést tzv. fléru a přistát, je dopředná rychlost a otáčky NR.
Mimochodem se neříká/nepíše přistát na ATR a pád na vírovém prstenci, ale přistání v ART ( v režimu práce NR) a pád ve vírovém prstenci ( v režimu vírovém prstence NR).
Mimochodem se neříká/nepíše přistát na ATR a pád na vírovém prstenci, ale přistání v ART ( v režimu práce NR) a pád ve vírovém prstenci ( v režimu vírovém prstence NR).
Subaru Outback H6 3,6R 191 kW
Re: Ostatní
Jsem pouze letecký modelář, nikoli pilot. Sice jsem měl svého času pracovně co do činění s ICAO, nikoli však v oblasti technického vyšetřování incidentů. Vrtulníky navíc obvykle nespadají do kategorie civilního provozu. To jen na margo mé terminologické neobratnosti v daném oboru.
Re: Ostatní
Pokud jde o mé původní vyjádření shora, nějak na něm ani po cíleném upozornění, res. po kritice jeho nesprávnosti, neshledávám nic špatného, neboť jde o slovní hříčku. Něco jako:Jerry3 píše:I helikoptéra dokáže přistát na autorotaci, za určitých podmínek... Ale také dokáže spadnout na vírový prstenec.
"Na co zemřel?"
"Na tramvaj, přejela ho."
Re: Ostatní
Já se v oboru přeci jen trochu orientuji, chtěl jsem jen tuto problematiku zjednodušeně vysvětlit, rozhodně jsem nechtěl děláte”chytrého” .
Co se týče předložek v/na, tak jsem rozhodně dalek někoho kritizovat. Opět jsem jen reagoval z pohledu člověka, který dané prostředí zná. Takže kritika z mé strany nee .
Co se týče předložek v/na, tak jsem rozhodně dalek někoho kritizovat. Opět jsem jen reagoval z pohledu člověka, který dané prostředí zná. Takže kritika z mé strany nee .
Subaru Outback H6 3,6R 191 kW