Ošetření dutin a podvozku
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9956
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ošetření dutin a podvozku
Ano, děkujeme!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ošetření dutin a podvozku
Chapu, diky za odpovedShi píše:Věk auta, celkový stav antikorozní ochrany, předpokládaný osud auta v následujících letech.yosemitak píše: Co bylo rozhodujicim faktorem mezi "ma to jeste smysl" vs. "nema to uz smysl"?
Toyota z roku 2003 jako jediná ochranu nedostala, protože z výroby byla ošetřená zjevně nadstandardně, roční nájezd je malý a nečekám, že by měla vydržet dalších 10 let.
Honda z roku 2008 nástřik dostala, byť letos už asi půjde do světa. Motor je ve skvělém stavu a k tomu autu celkové mám mimořádně kladný vztah, takže peníze za nástřik se mi sice zcela určitě v prodejní ceně nevrátí, ale to nevadí. Podstatné pro můj klidný spánek je, že případný nový majitel dostane auto s podvozkem a motorem ve slušném stavu bez skrytých vad.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Ošetření dutin a podvozku
Já teď dutiny, spodek i nápravy nechal dělat Dinitrolem v Brně v CanoCaru u starého letiště na Olomoucké. Vypadá to solidně
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
Já tam dnes dal třetí auto. Vloni moje a tchánovo, teď taťkovo
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9956
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ošetření dutin a podvozku
V tomto případě hned čtyři. Vytápěná garáž je báječná věc, může (po)sloužit i jako trucovna či odpočívárna. V zimním období však Bacha!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ošetření dutin a podvozku
Keby dotyčný poznal základy fyziky, mohol tomu predísť a neprechádzal by z extrému do extrému.
Podstatou je poznať fungovanie relatívnej vlhkosti vzduchu a závislosť rosného bodu na teplote. A dôležitý je aj zákon zachovania energie.
Vlhkosť vzduchu je relatívna a závisí od teploty. Kolísanie teploty, hlavne na jar a na jeseň, spôsobuje, že automobil "garážovaný" vonku sa nadránom pravidelne zarosí. A to aj v dutinách a na podvozkových dieloch. V dažďových dňoch ani nevyschne.
Garáž, ktorá znižuje kolísanie teplôt, je jednoznačnou výhodou. A relatívna vlhkosť v nej je kvôli vyššej teplote nižšia.
Vykurovaná garáž/dielňa je super na prácu, ale vykurovať garáž kvôli autu je nezmysel.
Keď sa auto so zahriatym motorom zaparkuje v garáži, tak motor ju (do istej miery) vyhreje (zákon zachovania energie). Ak je na aute sneh, námraza..., tak sa roztopí, čo je výhodou. Ale to zvýši vlhkosť vzduchu a relatívna vlhkosť sa ešte zvýši, keď garáž vychladne (únik tepla stenami a stropom). Preto garáž treba následne vyvetrať. Čo pri garáži nie je žiadny problém, má predsa veľké dvere, ktoré stačí na chvíľu dokorán otvoriť.
Na vine nie je garáž, ale jej majiteľ. A keď teraz auto prestane garážovať, tak prejde z blata do kaluže.
Podstatou je poznať fungovanie relatívnej vlhkosti vzduchu a závislosť rosného bodu na teplote. A dôležitý je aj zákon zachovania energie.
Vlhkosť vzduchu je relatívna a závisí od teploty. Kolísanie teploty, hlavne na jar a na jeseň, spôsobuje, že automobil "garážovaný" vonku sa nadránom pravidelne zarosí. A to aj v dutinách a na podvozkových dieloch. V dažďových dňoch ani nevyschne.
Garáž, ktorá znižuje kolísanie teplôt, je jednoznačnou výhodou. A relatívna vlhkosť v nej je kvôli vyššej teplote nižšia.
Vykurovaná garáž/dielňa je super na prácu, ale vykurovať garáž kvôli autu je nezmysel.
Keď sa auto so zahriatym motorom zaparkuje v garáži, tak motor ju (do istej miery) vyhreje (zákon zachovania energie). Ak je na aute sneh, námraza..., tak sa roztopí, čo je výhodou. Ale to zvýši vlhkosť vzduchu a relatívna vlhkosť sa ešte zvýši, keď garáž vychladne (únik tepla stenami a stropom). Preto garáž treba následne vyvetrať. Čo pri garáži nie je žiadny problém, má predsa veľké dvere, ktoré stačí na chvíľu dokorán otvoriť.
Na vine nie je garáž, ale jej majiteľ. A keď teraz auto prestane garážovať, tak prejde z blata do kaluže.
Re: Ošetření dutin a podvozku
Pro auto je asi nejlepší něco takového
ale než vytápěná garáž tak to už raději ať auto parkuje venku.
ale než vytápěná garáž tak to už raději ať auto parkuje venku.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
1. Garáž má normou předepsané odvětrávání, což bych chtěl vidět jak bylo u vytápěné garáže dodrženo. (Ještě že máme tu buzeraci se stavebním povolením a kolaudačním řízením můžeme číst jak úředníci všechno kontrolují a proto jsou potřeba a všechno trvá tak dlouho.)
V zimě je venkovní vzduch suchý (vymrzlý), takže pokdu je větrání, tak s vlhkostí nebývá problém. Mám temperovanou garáž (nikolv vytápěnou) a zatím tam žádné auto nezrezavělo, byť v garáži prakticky nikdy nemrzne. Ale jsou tam předepsané větrací otvory ...
2. Pokud má člověk rozum, tak má garáž jako samostatný požární úsek, ale mám pocit, že normy pro RD na to mají nesmyslnou výjimku. Nicméně očekávám, že časem poroste množství požárů při dobíjení a pokud budou mít pojišťovny trochu rozumu, tak rychle doplní pojistné podmínky u domů o tuto "drobnost" a lidé se pak budou divit, že jim od auta zhořel dům a nedostanou od pojišťovny ani korunu.
-----
Edit: oprava v první větě
Naposledy upravil(a) Shi dne úte dub 30, 2024 11:01, celkem upraveno 1 x.
Re: Ošetření dutin a podvozku
Prístrešok je dobrá vec, chráni auto pred poveternostnými vplyvmi. Nebezpečné je hlavne krupobitie.
Čiastočne zníži aj rosenie a námrazu, ale nie tak, ako garáž. Výkyvom teplôt prístrešok nezabráni, vyššia relatívna vlhkosť vzduchu sa po ochladení prejaví. V zime auto mrzne, v daždi tiež nie je celkom v suchu, lebo dážď je často sprevádzaný vetrom. Ak sa nejazdí denne, po daždivom období brzdové kotúče často hrdzavejú, čo je vidieť hneď.
Pre auto je najlepšia "obyčajná" nevykurovaná garáž. Vykurovaná nie je vhodná, ak je v nej vyššia teplota, časti karosérie auta (dutiny...) sa v nej zarosia už len tým, že auto prejde zo zimy do tepla.
Pointa je však vo vetraní. Buď by mala byť garáž vetraná, ako spomína Shi (ani som nevedel, že sú na to normy), alebo ju treba vetrať (veď aj obytné priestory si vetráme). Po jazde v daždi, či v snehu, by som vyvetral (po primeranom čase) aj tú vetranú. V suchom období vetrať netreba, auto nedýcha (ak nie je garáž vlhká).
V zime relatívna vlhkosť vzduchu tiež výrazne kolíše. Počas sneženia, či dažďa so snehom, sa bežne pohybuje aj okolo 80 - 90% . Ak sú vyššie výkyvy teplôt, tak bežne vzniká rosný bod. Námraza je len zamrznutá rosa.
Garáž je však, ako píšeš, výhodou. Kolísanie teplôt je v nej oveľa nižšie a je v nej (aj bez vykurovania) vyššia teplota ako vonku, čím je v nej nižšia relatívna vlhkosť vzduchu. Podmienkou je, samozrejme, vetranie.