Ošetření dutin a podvozku
Moderátor: Colommbo
Re: Ošetření dutin a podvozku
Zdravim,trochu to tu ozivim Chystam sa osetrit dutiny,su ovsem uz miestami dost chytene vo vnutri,mate niekto overenu kombinaciu pripravkov co pouzit ked uz je neskoro? Alebo dat len klasiku napr Resistin ML?Dakujem za odpovede.
Re: Ošetření dutin a podvozku
Dinitrol....Třeba. Ale ked uz je neskoro?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
skusenost nemam, ale skus sa trochu poinformovat o tomto :
https://www.fluidfilm.sk/CO-JE-FLUID-FILM-a5_0.htm
https://www.fluidfilm.sk/CO-JE-FLUID-FILM-a5_0.htm
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Ošetření dutin a podvozku
Dinitrol už má i niečo na skorodované časti,len si treba vybrat balenie. Dintrol voskom som vystriekal dutiny i podvozok. Dutiny neviem posudit,boli bez známky korozie,podvozok po 3 rokoch-vosk stále drží,neodlupuje sa,nekoroduje nič. Mal som na pár miestach lahku povrchovu koroziu,tá je zastavená. Jediné,čo korodovalo dalej,su matice na spoji výfuku,ale tam nič nevydrží-vysoké teploty pri regenerácii DPF
https://dinitrol.sk/produkt/dinitrol-ml-1lit/
https://dinitrol.sk/produkt/dinitrol-ml-1lit/
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Ošetření dutin a podvozku
Zdravím, pánové, snažil jsem se trošku nacyhtřit v této diskuzi, ale raději se zeptám, ať to mám udělané pořádně ...
Mám 13 let staré auto, a pravděpdobně na něm vysříkání dutin a další kroky proti korozi nikdo nedělal. Rovněž už někde LOKÁLNĚ vylézá drobná koroze - jinak blatníky zevnitř, podběhy po demontáži plastů apod. části karoserie jsou až na ty lokální bolavá místa OK. Zespod auta už je to horší. Rád bych to ale dal nějak do kupy.
Zatím jsem (při příležitosti jiného servisu) lokální puchýřky a orezlé např. rožky plechů a místa bodových svárů v nadkolí oškrábal šroubovákem, vydrhl ocelovým/mosazným kartáčem a natřel odrezovačem (Perdix 220). Otázka zní, co s tím dál? Mám koupený REZISTIN car nepřelakovatelný v plechovici, pak REZISTIN car přelakovatelný ve spreji a ještě nějakou obyč černou základovku ve spreji. Napadlo mě to vzít tím rezistinem ve spreji v několika vrstvách (lokálně), ale je to dobrý nápad?
Asi bych se tomu rád věnoval na jaře, až se oteplí - pravděpodbně by bylo dobré pak všechny povrchy natřít tím nepřelakovatelným Rezistinem (po ošetření koroze kartáčem a odrezovačem). Zespod určitě, to nadkolí klidně taky. Na dutiny pak Tectyl? ... byl zde několikrát chválen.
Nemám v zásadě nic proti tomu dát to někomu na ošetření. Sám tomu (očividně) zatím tolik nerozumím. Bojím se ale, že by to skončilo napipláním něčeho, pod čím by to stále žilo bez mého vědomí. Ale máte-li někde na Brněnsku osvědčeného člověka, klidně si nechám poradit.
Díky za Vaše rady.
Mám 13 let staré auto, a pravděpdobně na něm vysříkání dutin a další kroky proti korozi nikdo nedělal. Rovněž už někde LOKÁLNĚ vylézá drobná koroze - jinak blatníky zevnitř, podběhy po demontáži plastů apod. části karoserie jsou až na ty lokální bolavá místa OK. Zespod auta už je to horší. Rád bych to ale dal nějak do kupy.
Zatím jsem (při příležitosti jiného servisu) lokální puchýřky a orezlé např. rožky plechů a místa bodových svárů v nadkolí oškrábal šroubovákem, vydrhl ocelovým/mosazným kartáčem a natřel odrezovačem (Perdix 220). Otázka zní, co s tím dál? Mám koupený REZISTIN car nepřelakovatelný v plechovici, pak REZISTIN car přelakovatelný ve spreji a ještě nějakou obyč černou základovku ve spreji. Napadlo mě to vzít tím rezistinem ve spreji v několika vrstvách (lokálně), ale je to dobrý nápad?
Asi bych se tomu rád věnoval na jaře, až se oteplí - pravděpodbně by bylo dobré pak všechny povrchy natřít tím nepřelakovatelným Rezistinem (po ošetření koroze kartáčem a odrezovačem). Zespod určitě, to nadkolí klidně taky. Na dutiny pak Tectyl? ... byl zde několikrát chválen.
Nemám v zásadě nic proti tomu dát to někomu na ošetření. Sám tomu (očividně) zatím tolik nerozumím. Bojím se ale, že by to skončilo napipláním něčeho, pod čím by to stále žilo bez mého vědomí. Ale máte-li někde na Brněnsku osvědčeného člověka, klidně si nechám poradit.
Díky za Vaše rady.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Ošetření dutin a podvozku
O tom Tectylu jsem psal třeba já - ano, dělával jsem si s ním na autech jak spodek tak i dutiny. Ale takovým tím domácím způsobem: zvednout auto, lehnout pod to, co šlo oškrabat a sprejem nastříkat. Dutiny pak s hadičkou. Už bych se na to mohl....
Teď toto současné auto jsem si nechal hned po koupi udělat v servisu v Tuřanech na Ivanovickým náměstí. Dovnitř samozřejmě nevidím, ale ze všech otvorů ve dveřích, prazích, kapotě a vzadu na kufru to vyteklo otvorama, spodek natočili na video před i po očištění, po ošetření a po nástřiku - tak snad gut. Ovšem ten majitel servisu mě byl děsně nesympatický, a bo a protože si chci to auto nechat ještě dlouho, nechám si to v příštím roce udělat znovu. A díval jsem se i jinam, a zaujal mě https://www.canocar.cz/antikorozni-ochrana
Teď toto současné auto jsem si nechal hned po koupi udělat v servisu v Tuřanech na Ivanovickým náměstí. Dovnitř samozřejmě nevidím, ale ze všech otvorů ve dveřích, prazích, kapotě a vzadu na kufru to vyteklo otvorama, spodek natočili na video před i po očištění, po ošetření a po nástřiku - tak snad gut. Ovšem ten majitel servisu mě byl děsně nesympatický, a bo a protože si chci to auto nechat ještě dlouho, nechám si to v příštím roce udělat znovu. A díval jsem se i jinam, a zaujal mě https://www.canocar.cz/antikorozni-ochrana
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
Díky Pitrisi za odpověď. Lokální bolístky v nadkolí a na šavlích už jsem odřel a odrezil. Stříknu to Rezistinem CAR přelakovatelný (píšou, že je i na povrchy bez základovky) a zbytek buď ručně na jaře, nebo možná v tom CanoCaru - to mě celkem zaujalo - díky za tip.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Ošetření dutin a podvozku
Není zač bo jsem napsal o nevyzkoušeném. Ale ta nabídka CanoCaru špatně nevypadá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
Znám člověka, který do dutin stříká vyjetý hydraulický olej. Nějak jsem tu o tom nic nenašel, tak se ptám - co vy na to? Palivo oproti motorovému neobsahuje, nějakou vodu asi ano, nepochybně dobře vzlíná, ale nějak nevím, já zatím dával vždy nějaký vosk, ale přestože jsem ho nastříkal ve vrstvách, tak jsou místa, která už jsou suchá...
Re: Ošetření dutin a podvozku
Tak pokud se bavíme o exotických praktikách :
Já znal člověka, který před cca 30ti lety stříkal spodek auta vyjetým motorovým olejem a pak se šel projet na prašnou cestu. Udělalo to několikacentimetrový mastný tmel. Opakoval to každý rok. Autu to výrazně pomohlo nekorodovat. Dnes by se řeklo eko havárie (protože mu to hodně okapalo), ale ony se ropné látky docela dobře rozkládají.
Já znal člověka, který před cca 30ti lety stříkal spodek auta vyjetým motorovým olejem a pak se šel projet na prašnou cestu. Udělalo to několikacentimetrový mastný tmel. Opakoval to každý rok. Autu to výrazně pomohlo nekorodovat. Dnes by se řeklo eko havárie (protože mu to hodně okapalo), ale ony se ropné látky docela dobře rozkládají.
- Colommbo
- Příspěvky: 9982
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ošetření dutin a podvozku
Ano, metoda vyjetého oleje na spodek vozu a pak "safari" se v dobách mého mládí nejen tradovala, ale i používala, podobně jako olej do dutin vozu (co je mastné, nebude rezivět, tedy korodovat.) Z dnešního pohledu to fakt není zrovna moc eko, ale účel světí prostředky. Jako kluk z vesnice jsem o tom už několikrát uvažoval taky, odvahu jsem zatím nenašel...
P.S. V Kaufu se prodává konzervační olej ve spreji (doma jím dycky vystříkám vnitřek kotle na uhlí po jeho vyčištění po topné sezóně), ten by se třeba dal na dutiny použít taky. Dokonce hezky voní.
P.S. V Kaufu se prodává konzervační olej ve spreji (doma jím dycky vystříkám vnitřek kotle na uhlí po jeho vyčištění po topné sezóně), ten by se třeba dal na dutiny použít taky. Dokonce hezky voní.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ošetření dutin a podvozku
To s tím vyjetým olejem můžu potvrdit. Taky jsme to doma kdysi dělávali, jen jsme ještě do vyjetýho oleje přimíchávali grafitový prášek nebo co to bylo. On to pokaždé dotáhnul strýc co " byl lampasák " ,tak nevím na co se to v armádě používalo. Dělalo se to min. jednou ročně a opravdu to fungovalo . Měli jsme žigula přes 30 let a plechy pořád jako nové. Akorát pokaždé na STK prskali ,když chtěli do protokolu automaticky napsat " koroze , spojení dílů " a táta si nenechal líbit a chtěl , ať mu ukáže kde je to rezavé
ex: Hyundai Santa fe 2,2 CRDI 110kw 2006 ještě bez DPF ,
aktual: Hyundai IX 20 1,4 CRDI 57kw 2013
Fiat Ducato 2.0l JTDm 85kw 2016
aktual: Hyundai IX 20 1,4 CRDI 57kw 2013
Fiat Ducato 2.0l JTDm 85kw 2016
Re: Ošetření dutin a podvozku
A když vyjetej olej zbyl, tak se ještě natřel plot.
Re: Ošetření dutin a podvozku
Do dutin (kromě dveří) je "pecka" lanová vazelína:-)
Nebo bitumen na podvozky rozředěný konzervačním olejem..
Nebo bitumen na podvozky rozředěný konzervačním olejem..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Ošetření dutin a podvozku
Nakonec jsem všechna tři rodinná auta, u kterých to ještě mělo smysl, protáhl skrz CanoCar.Pitris píše:Není zač bo jsem napsal o nevyzkoušeném. Ale ta nabídka CanoCaru špatně nevypadá.