Ošetření dutin a podvozku
Moderátor: Colommbo
Re: Ošetření dutin a podvozku
tak za posledny rok som dal za vyvaranie mazdy 323 F BJ 1200eur : dost zhnite to bolo na podlahe, zadnych lemoch, prednom blatniku, dverach, prahoch , motorovom priestore , kufrovych dverach a kapote. A druhe auto co mam fiat uno kde bola dost zhnita podlaha a ulozenie zadnych tlmicov tak vyvaranie vyslo na 450 eur . Ale ta mazda bola zhnita najviac skoda ze mazdy maju tak mizernu antikoroznu ochranu
Re: Ošetření dutin a podvozku
Konečně, teda pro mi, neco zajimaveho. O sva auta se staras, tohle uz dela malokdo
Uno jsi i technicky ozivil a nevyhodil ho
Az budes vyvarena mista antikorozne osetrovat, je nutno radne odmastit. Potom antikorozni zakladovka, treba na mostni konstrukce. Nebo antikoro ve sprey.
Pak dve vrstvy neprelakovatelne ochrany. Pistoli nebo sprey, stetkou.
Mezi vsemi operacemi, vse nechat dlouho zaschnout.
Nutno vse delat v teplotě +15 a vic!
Jestli plechy, které jsi varil, jsou hladke, mírně zdrsnit zeleznym kartacem.
Kde se plechy spojuji s puvodni kastli, nutno obrousit i par cm puvodniho.
Neni od veci, vse odstrojit, cely spodek brutalneji umyt a ofouknot vsechno.
Ja to delam u vsech aut, co si hodlam ponechat. Osetruji i napravy, vnitřek ramen, nosniku, vyztuh... Taky prohnat vodou a pak zakladovka. Sundavam i kola a plastove kryty, kvuli podbehum.
Celkově nechutná prace na pul tydne. Dutiny ve sloupkach, prazich, dverich..., pak to chvilku smrdi.
Neni to videt, narozdil od umyte a nalestene kastle. To zas moc neresim ja. Radeji techniku a veci ucelne, osetruji.
Mam to tak i u jedne stopy.
Uno jsi i technicky ozivil a nevyhodil ho
Az budes vyvarena mista antikorozne osetrovat, je nutno radne odmastit. Potom antikorozni zakladovka, treba na mostni konstrukce. Nebo antikoro ve sprey.
Pak dve vrstvy neprelakovatelne ochrany. Pistoli nebo sprey, stetkou.
Mezi vsemi operacemi, vse nechat dlouho zaschnout.
Nutno vse delat v teplotě +15 a vic!
Jestli plechy, které jsi varil, jsou hladke, mírně zdrsnit zeleznym kartacem.
Kde se plechy spojuji s puvodni kastli, nutno obrousit i par cm puvodniho.
Neni od veci, vse odstrojit, cely spodek brutalneji umyt a ofouknot vsechno.
Ja to delam u vsech aut, co si hodlam ponechat. Osetruji i napravy, vnitřek ramen, nosniku, vyztuh... Taky prohnat vodou a pak zakladovka. Sundavam i kola a plastove kryty, kvuli podbehum.
Celkově nechutná prace na pul tydne. Dutiny ve sloupkach, prazich, dverich..., pak to chvilku smrdi.
Neni to videt, narozdil od umyte a nalestene kastle. To zas moc neresim ja. Radeji techniku a veci ucelne, osetruji.
Mam to tak i u jedne stopy.
Re: Ošetření dutin a podvozku
Já na to už nemám prostor ani čas, tak jsem spodek a dutiny po koupi současného Akouše nechal udělat. Pán mě to natočil na video před, během a po, a vypadá to že je to gut. Za 7 Palackých.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
Většinou u kámoše na rampe v horach, obetoval jsem dva víkendy. Pres týden ji tam nechal. Almu co dva roky, ted uz asi nebude potreba, bo téměř nejezdi. V zimě uz vubec.
Fiat je dva roky.
Yi jsem delal na podzim, v praci zvedl jesterou pred každou operaci.
Auta používáme sporadicky.
Čas? Toho mam ku svým potřebám, hobby, jaky potřebuji. 50% nutné veci, prace, povinnosti... 50% k dispozici.
Fiat je dva roky.
Yi jsem delal na podzim, v praci zvedl jesterou pred každou operaci.
Auta používáme sporadicky.
Čas? Toho mam ku svým potřebám, hobby, jaky potřebuji. 50% nutné veci, prace, povinnosti... 50% k dispozici.
Re: Ošetření dutin a podvozku
Zkoušel jsem na spodky všechno možný. Hnilo to různě, auto od auta. Co ale za ty léta můžu říct, tak klasický nástřiky spodku, dneska s cenou 5-12 000 Kč, jsou k ničemu!
Po dvou letech se rez objeví znova. Přesně, jak jsou tady fotky: http://www.xcp-protection.cz/xcp-blog/xcp-na-podvozek/
Zkusil jsem tedy naposledy toto: http://www.xcp-protection.cz/xcp-rust-blocker-5-l/
A je to asi nejlepší varianta. Stříkám to vždy jednou ročně (na podzim) a pokaždý při výměnně kol a oleje všude kam dosáhnu. V podstatě jen kvůli tomu, abych obnovil ochranu. Rez to zastavilo - to mě nejvíc baví, prostě to zrzavý na plechu XCP vyžere a povrch zůstane na pohled jakoby vlhký.
Na omak je to mírně lepkavé, pružné. Nemusím nic zakrývat, nesmrdí to, chrání elektriku, nevadí to gumě ani laku. A je to i na dutiny. Jakmile někde vidím kousek rzi, už to tam rvu. Takže roční ošetření mě vyjde na cca 1 000 - 1 500 Kč se vším všudy (5 litrů kanystr na cca 3 roky, mám stříkací pistoli, kompresor).
Po dvou letech se rez objeví znova. Přesně, jak jsou tady fotky: http://www.xcp-protection.cz/xcp-blog/xcp-na-podvozek/
Zkusil jsem tedy naposledy toto: http://www.xcp-protection.cz/xcp-rust-blocker-5-l/
A je to asi nejlepší varianta. Stříkám to vždy jednou ročně (na podzim) a pokaždý při výměnně kol a oleje všude kam dosáhnu. V podstatě jen kvůli tomu, abych obnovil ochranu. Rez to zastavilo - to mě nejvíc baví, prostě to zrzavý na plechu XCP vyžere a povrch zůstane na pohled jakoby vlhký.
Na omak je to mírně lepkavé, pružné. Nemusím nic zakrývat, nesmrdí to, chrání elektriku, nevadí to gumě ani laku. A je to i na dutiny. Jakmile někde vidím kousek rzi, už to tam rvu. Takže roční ošetření mě vyjde na cca 1 000 - 1 500 Kč se vším všudy (5 litrů kanystr na cca 3 roky, mám stříkací pistoli, kompresor).
Re: Ošetření dutin a podvozku
zaujimave. hovoris ze vlhke?
nasiel som brunox epoxy, je to priesvitny lak.
kontakt s hrdzou to scerna. po zaschnuti sa to moze aj prelakovat.
mozno by to mohlo trochu ochranit aj pred odletujucimi kamenmi
nasiel som brunox epoxy, je to priesvitny lak.
kontakt s hrdzou to scerna. po zaschnuti sa to moze aj prelakovat.
mozno by to mohlo trochu ochranit aj pred odletujucimi kamenmi
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Ošetření dutin a podvozku
Pepoh, nepochopil si reklamu?
Na druhej strane, preco sa o tom trochu viac nedozvediet.
Tester, ked to používaš , daj foto svojho auta zospodu. Najlepšie predtým a potom.
Na druhej strane, preco sa o tom trochu viac nedozvediet.
Tester, ked to používaš , daj foto svojho auta zospodu. Najlepšie predtým a potom.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Ošetření dutin a podvozku
Brunox určite prelakovat,skvele chráni ale je krehký. Poznám ho už nejakých 15 rokov,je ale i pekne drahý.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Ošetření dutin a podvozku
Až budu přezouvat, tak ramena, leda. Teď žádný fotky nemám, spodek jako celek jsem nefotil.
Re: Ošetření dutin a podvozku
ako najlepšiaa ochrana sa mi javia vosky. Maju kratšiu životnost kvoli kamienkom ale na povrchu držia a nič podseba nepustia. Bitumén dobre chráni pred kamienkami,ale ked sa pod neho dostane vlhkost,tak to tam kvitne,len to nie je vidno. Odpadne až vtedy,ked je neskoro-nemá na čom držat.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Ošetření dutin a podvozku
Pokud se už něco ošetřuje, je potřeba to udělat pořádně, tedy sundat plasty i z podběhů kde zůstává bláto u předních blatníků přede dveřmi, různá zákoutí zadních blatníků i z kufru. Také do toho patří nejen prahy ale i sloupky, dveře včetně pátých. Voskem také stříkám nad nádrž a nad rám včetně dutin rámu (mám ještě rám u Explorera). Prostě se přiblížit tomu, jak to u své Hondy HR-V udělal kdysi Libor.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Ošetření dutin a podvozku
Na ochranu podvozku je nejlepsi motor nebo prevodovka ze ktereho zleha ucurava olej. Na Dodgi jsem tak mel prostredek podvozku novy jako z tovarny (po umyti a odmasteni), a okraje, ktere byly suche, byly misty prorezle i skrz.
Jinak to co popisuje tady pan reklama, tedy ehm. Tester, dela v podstate kazdy rust converter. Ja pouzivam obcas treba Bilt Hamber Hydrate 80.
Jinak to co popisuje tady pan reklama, tedy ehm. Tester, dela v podstate kazdy rust converter. Ja pouzivam obcas treba Bilt Hamber Hydrate 80.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Ošetření dutin a podvozku
O tom dále tady: kde-jsme-ne-byli-spokojeni-t7712.htmljarson1 píše:Viete ako vyzera odborné a drahé ošetrenie , ba dokonca "renovácia" ( lebo tak hovorí reklama danej firmy , že "Renovácia podvozkov" ) po slovensky ?
Reklamný snímok vyzerá takto:
https://ibb.co/KqK2Vzw
Realita?
...pre zaciatok chuťovka - s čím vas pošle tato firma domov s úsmevom a želaním šťastnej cesty
https://ibb.co/FzN9Mb6
https://ibb.co/z8y61PS
https://ibb.co/tBcqJhm
https://ibb.co/b1dG7PZ
https://ibb.co/nrKpwFY
...ešteže sme mali náhodou v každom aute hasičák
raz darmo , život je velká sranda
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
Kde to mám podepsat?jarson1 píše:....to by mohlo byt nosné posolstvo do vlakna "Ošetření dutin a podvozku" a to , že udržujte páni tie auta kým su este zdravé. Pravidelne, často a dôkladne. Možno budete na smiech susedom a známym , ale to je ich problém. Totiž ak to neurobíte, potom žial akákolvek oprava , nech je ako chce drahá je proste prúser
Lidé, udržujte podvozky, mám vás rád
Bude to potřeba, a v dnešni době víc než kdy dřív....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
Všechno je jinak My blázni se ji zbavujem, a ono je "in" mít auto rezavý.... Ach bože
https://www.novinky.cz/auto/clanek/je-k ... r-40360071
https://www.novinky.cz/auto/clanek/je-k ... r-40360071
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF