Ošetření dutin a podvozku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Ošetřil jsem na moderním automobilu:

Jen dutiny
240
35%
Jen spodek n
81
12%
Spodek Tlumexem
33
5%
Dutiny i spodek
251
37%
Nic
76
11%
 
Celkem hlasů: 681

Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od NOVON »

Jasně,ji do toho.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Libor »

Od Würthu jsem neměl nikdy odrezovač, ale vosk do dutin a podvozkový vosk mám na Hondě dvě zimy a jeví se v pohodě (tedy ten na podvozku).
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
miple
Příspěvky: 19
Registrován: ned srp 12, 2018 18:41

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od miple »

Tak jsem se dnes plazil pod autem a zjistil jsem že mám odlouplou vrstvu origo nástřiku až na pozink plech v místě kde mi v pneuservisu zdvihali auto. Jestli tím zvedákem? Tak se chci zeptat jak místo oštřit? Patrně základovku na pozink, jakou? Na to nějaký ten nástřik podvozku, jaký? Aby šel přestříknou vrchní barvou. Nebo základovku vynechat a hned tu zatřít tou izolační vrstvou a následně vrchní barvou? Dát základovku i mezi izolační vrstvu a vrchní lak? Dík
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Libor »

Klasika u zvedání v servise, nepoužívají puky, nebo jsou už za zenitem. Za to bych zabíjel.
Jestli máš pryč jen tu jakoby "gumovinu", použil bych na obnovení už zmiňovanou hmotu od Body 999, je k tomu určená. Mám odzkoušeno, neboť jsem měl taky stejný problém (já musel rovnat i falcování na prazích). Je to jak žvýkačka, po zatuhnutí ideální konzistence. Nanášel jsem to prstem (v chirurgických rukavicích), hezky si to pak rozetřeš do požadované tloušťky a tvaru.
Pořádně ale odstraň zbytky původní ochrany a koukni, zda pod ní už není rez. Jestli je tam jen holý plech, bez rzi, tak stačí základ a na to Body 999. Jestli i rez, tak ještě bezpodmínečně odrezovač, ale to jsme už probírali.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
miple
Příspěvky: 19
Registrován: ned srp 12, 2018 18:41

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od miple »

Tak rez tam není. To Body 999 jak píšeš je přelakovatelné? Je to na místě kde je prah ještě lakovaný. Nechci aby tam byl flek jiné barvy. Tu základovku použít jakou? Jakoukoli na pozink plech?
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Libor »

O základovce na pozink se píše výše.
Ano, 999 je přelakovatelné, vyzkoušeno v praxi. Nesnesl bych flekaté auto.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Roumen
Příspěvky: 26
Registrován: ned srp 27, 2017 13:34
Bydliště: Karviná

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Roumen »

Dotaz :?:
Jeden týpek mi nabízí nástřik dutin + podvozku pro mne vcelu netradičním a neznámým způsobem.
Jedná se o nástřik olejem :?:
Říkal, že cenově to vychází na cca 2000,- Kč (vč. oleje - klasický motorový). Ochrana je prý na rok minimálně...
Nebo víte o někom tady z okolí Ostravy (Karviné) kdo dělá tradiční nástřik dutin a podvozku kvalitními přípravky?
Díky :)
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Jerry3 »

Tak do toho (oleje) bych já osobně určitě nešel.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Libor »

Olejová lázeň - postup našich otců z dob, kdy se neřešilo eko a nebyly kvalitní materiály. Za mě - Ne. Otec tak svou stařičkou Vectru stále opečovává (dveře, dutiny), ale dnes bych takto nelaboroval.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Jerry3 »

Jsem přesvědčen o tom, že olej, zvláště pak ten vyjetý, narušuje materiály povrchové úpravy plechů, snad s výjimkou samotného zinkování. A to, že "co je mastné, nerezaví", platí jen potud, dokud je to mastné. Jinak řečeno, jakmile se to neudržuje stále dostatečně mastné či se ona mastnota dokonce záměrně smyje, okamžitě to zrezne, poněvadž původní povrchová úprava plechů byla tím olejem znehodnocena. K tomuto přesvědčení mne přivedl návrat do mého rodiště a opětovná práce s dlouhodobě neudržovanými mechanismy, které byly nezřídka zčásti nakonzervovány olejem, byť nikoli záměrně.

P.S.: Jediný materiál, na kterém olejování z hlediska jeho ochrany funguje, je dřevo.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Libor »

Otec to každý rok obnovuje, což by mne už jen z toho důvodu nebavilo. Tzn. demontovat tapecíra dveří, kapoty a víka zavazadelníku... To radši pořádný ML vosk a mám klid na řadu let.

Vyjetý olej vs. dřevo fakt funguje. Mám tím natřený krov + boky garáže a 11 let dřevo jak nové ;-) Soused si ode mne bere na "šopu" a stále neprožraná, celkově pěkná. Počáteční obavy se rozplynuly.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Roumen
Příspěvky: 26
Registrován: ned srp 27, 2017 13:34
Bydliště: Karviná

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Roumen »

Jerry3 píše:Jsem přesvědčen o tom, že olej, zvláště pak ten vyjetý, narušuje materiály povrchové úpravy plechů, snad s výjimkou samotného zinkování. A to, že "co je mastné, nerezaví", platí jen potud, dokud je to mastné.
Tvrdil mi právě, že nepoužívá vyjetý ale fungl nový, že koupí 5l balení nějakého oleje a tím to celé zastříká...Ukazoval mi to na nějaké Fóbii, fakt to bylo všude namaštěné, ale..
Libor píše:Otec to každý rok obnovuje, což by mne už jen z toho důvodu nebavilo. Tzn. demontovat tapecíra dveří, kapoty a víka zavazadelníku... To radši pořádný ML vosk a mám klid na řadu let.
To je právě to co se mi moc nepozdává - furt to obnovovat... Parkrát člověk zajede na myčku a už se to nějakým způsobem asi spláchnout musí ne? Pak přijde česká zima a...
Ten ML vosk myslíš na podvozek? Kde se to dá zrobit a kolik by to vyšlo?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pitris »

V tomto jsem za používání oleje do motoru do motoru a na spodek a dutiny dát to, co tam patří.
Vyjetý olej obsahuje kyseliny, a i k novým olejem natřenýmu spodku se bude lepit bordel :roll:
Ale vím že to někdo dělá.... Já věřím Tectylu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Brembo »

olej velmy učinne narušuje a leptá bituménové zmesy-vrátane asfaltových. Takže ked bude auto zospodu nastriekané nejakou asfaltovou zmesou,bude kvalitne naleptaná olejom.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Roumen
Příspěvky: 26
Registrován: ned srp 27, 2017 13:34
Bydliště: Karviná

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Roumen »

Co se podvozku týče, tak ten je jak byl z výroby, takže možná nějaká základní ochrana tam kdysi byla.
Teď ale místy je nějaká povrchovka, kterou nechci aby se rozjela a nechci aby přibylo něco dalšího.
Sám si na to ale netroufám, jsem trošku "jouda" tak bych raději svěřil někomu šikovnému... :oops:
Odpovědět