origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Moderátor: Colommbo
1.4 MPI - nejvhodnější prevoďák
Zdravím,
byť jsem při pátrání v historii na svou motorizaci v souvislosti s převodovým olejem narazil, jasnou směrodatnou odpověď jsem nenašel.
Ptám se tedy zde na fóru tomu určeném - jaký převodový olej do Fabia 1.4 MPI, převodovky VW 002 FNK?
V DP se píše: G50 SAE 75W-90 (syntetický)
Možnosti:
1) Dát tam origo VW G060726A2. Nenašel jsem však jeho specifikace. Je to syntetika/minerál? Viskozita..? Na jiném fóru jsem se dočetl, ze nějak extra nemaže a řazení nešlo zrovna ukázkově na, už tak docela tuhé, převodovce.
2) Castrol Syntrans Transaxle - byl mi doporučen jinde, kde originál vůbec nenabídli. Na fórech jsem vyčetl chválu a jen chválu. Jinde jsem ale zase našel, že maže moc a pak špatně funguje synchronizace. To je to jediné, co nechci - počítat zuby...
Lze doporučit něco extra, co s touto převodovkou bude dobře fungovat? Máte někdo přímo zkušenost?
P.S. originál jsem viděl, čuchal k němu (nic víc) a přijde mi, že je to minerálka. Podobný Spiraxu. Připomíná olej do friťáku... Třeba je ale dobrý. Já tam mám mít ale údajně syntetiku.
Děkuji!
byť jsem při pátrání v historii na svou motorizaci v souvislosti s převodovým olejem narazil, jasnou směrodatnou odpověď jsem nenašel.
Ptám se tedy zde na fóru tomu určeném - jaký převodový olej do Fabia 1.4 MPI, převodovky VW 002 FNK?
V DP se píše: G50 SAE 75W-90 (syntetický)
Možnosti:
1) Dát tam origo VW G060726A2. Nenašel jsem však jeho specifikace. Je to syntetika/minerál? Viskozita..? Na jiném fóru jsem se dočetl, ze nějak extra nemaže a řazení nešlo zrovna ukázkově na, už tak docela tuhé, převodovce.
2) Castrol Syntrans Transaxle - byl mi doporučen jinde, kde originál vůbec nenabídli. Na fórech jsem vyčetl chválu a jen chválu. Jinde jsem ale zase našel, že maže moc a pak špatně funguje synchronizace. To je to jediné, co nechci - počítat zuby...
Lze doporučit něco extra, co s touto převodovkou bude dobře fungovat? Máte někdo přímo zkušenost?
P.S. originál jsem viděl, čuchal k němu (nic víc) a přijde mi, že je to minerálka. Podobný Spiraxu. Připomíná olej do friťáku... Třeba je ale dobrý. Já tam mám mít ale údajně syntetiku.
Děkuji!
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Přesunul jsem to do vlákna zde již jsoucího, kde o tom číst můžeš taky.
A teda pojmy že maže málo nebo moc ->
Nešpekuloval bych a dal origo https://www.bonatrade.cz/olej-prevodovy ... dNEALw_wcB - příp. olej normy VW 501.50
A teda pojmy že maže málo nebo moc ->
Nešpekuloval bych a dal origo https://www.bonatrade.cz/olej-prevodovy ... dNEALw_wcB - příp. olej normy VW 501.50
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Aha, ok. Do tohoto vlákna už jsem koukal. Ovšem dostatečná odpověď tu není.
Ono je, řekl bych, rozdíl nakrmit převodovku 002 FNK stejným olejem jako převodovku od 1.4 16V. Přeci jen se chová jinak.
Vím, jak mi to řadí teď. Známý měnil převoďák za origo a to řazení o nic lepší není (má sice najeto o 150 kkm více, ale převodovka je určitě stavěná na větší porci).
Ono je, řekl bych, rozdíl nakrmit převodovku 002 FNK stejným olejem jako převodovku od 1.4 16V. Přeci jen se chová jinak.
Vím, jak mi to řadí teď. Známý měnil převoďák za origo a to řazení o nic lepší není (má sice najeto o 150 kkm více, ale převodovka je určitě stavěná na větší porci).
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Tak jestli chces nutne experimentovat, muzes si vyjet mazaci plany treba Millersu a zkusit Millers, s tim tady mel nekdo dobre zkusenosti, ale cenove jsi zhruba na OEM; pripadne Liquy Moly ma ted nove (resp. nove od moji posledni vymeny v 2016 a nekdy letos me to ceka zas) prevodove oleje, se kteryma jsou lidi taky vesmes spokojeni a kdyby to nahodou nefungovalo, tak ani nejsou drahe.
Osobne bych si ale taky proste vyjel jaky olej tam ma byt aktualne podle ETKA a dal tam ten. To ze se vymeni olej a nezlepsi se razeni prece neni znamka toho, ze ten olej je tam spatne, jen muze byt proste uz vylitana cela prevodovka, to uz novy olej moc nezachrani. Ja jsem treba pro vymene v 60 tis. od noveho auta zadne vyrazne zlepseni (ani zhorseni) nezaznamenal, presto si pamatuju, ze to auto jako uplne nove radilo pocitove lepe nez pozdeji.
Osobne bych si ale taky proste vyjel jaky olej tam ma byt aktualne podle ETKA a dal tam ten. To ze se vymeni olej a nezlepsi se razeni prece neni znamka toho, ze ten olej je tam spatne, jen muze byt proste uz vylitana cela prevodovka, to uz novy olej moc nezachrani. Ja jsem treba pro vymene v 60 tis. od noveho auta zadne vyrazne zlepseni (ani zhorseni) nezaznamenal, presto si pamatuju, ze to auto jako uplne nove radilo pocitove lepe nez pozdeji.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Experimentovat nechci. Chci tam něco nalít a mít pokoj. Dostal jsem nezávisle několik tipů na Castrol Syntrans. Na ten jsem koukal a je fakt, že deklarují normu 501.50. Údajně byl vyvinut přímo pro VW (nevím ale, jestli převodovka 002 není jen přepracovaná z Feldy - pak by jí asi VW olej nešmakoval).
Na autech, kde jsem zatím měnil, tak se řazení vždy krapet odlehčilo. Ne nějak razantně, ale pocitově i synchrony, jako by pracovaly rychleji a s menší sílou vynaloženou na páku.
Možná je MPI převodovka 002 prostě taková tuhá normálně, no.
Co je etka?
Ty máš klasiku MPI OHV 8V?
Na autech, kde jsem zatím měnil, tak se řazení vždy krapet odlehčilo. Ne nějak razantně, ale pocitově i synchrony, jako by pracovaly rychleji a s menší sílou vynaloženou na páku.
Možná je MPI převodovka 002 prostě taková tuhá normálně, no.
Co je etka?
Ty máš klasiku MPI OHV 8V?
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
ETKA je elektronicky katalog dilu pro VAG, takze bys tam asi nasel to co uz vis – ze olej G060726A2. Zarucit, ze se razeni zazracne zlepsi se asi rict neda, leda by to uz nekdo pred tebou ozkousel na konkretni prevodovce.
Ten Castrol vypada, ze vesmes asi by mel jit pouzit taky, a pokud uz to nekdo zkousel, tim lip. Kdyby to radilo blbe, tak bych original dal potom, a mas aspon proplachnutou prevodovku. Osobne bych asi dal original rovnou. Na to odkud mechanicky 002 pochazi by asi dokazal odpovedet pan Sixta. Taky jsem mu kdysi psal, a ochotne mi poradil. Mozna uz to ma napsane nekde primo na webu. K MQ200 prevodovkam toho ma na webu mraky.
Jinak (asi ano). Mam oktavku uz skoro 10 let od nove a co s prevodovkovym resim uz pres 6 let a vzdycky z toho mam hlavu jak balon. Vzdycky, kdyz na neco relevantniho narazim v diskuzich, tak si to pisu do poznamek - a ta ma dneska nekolik A4.
Ten Castrol vypada, ze vesmes asi by mel jit pouzit taky, a pokud uz to nekdo zkousel, tim lip. Kdyby to radilo blbe, tak bych original dal potom, a mas aspon proplachnutou prevodovku. Osobne bych asi dal original rovnou. Na to odkud mechanicky 002 pochazi by asi dokazal odpovedet pan Sixta. Taky jsem mu kdysi psal, a ochotne mi poradil. Mozna uz to ma napsane nekde primo na webu. K MQ200 prevodovkam toho ma na webu mraky.
Jinak (asi ano). Mam oktavku uz skoro 10 let od nove a co s prevodovkovym resim uz pres 6 let a vzdycky z toho mam hlavu jak balon. Vzdycky, kdyz na neco relevantniho narazim v diskuzich, tak si to pisu do poznamek - a ta ma dneska nekolik A4.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
- BigBang
- Příspěvky: 1863
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Jediný, co jsem k FNK našel, je G005000 75w-90. Podle mě bude ten Castrol v pohodě. Jinak existuje přímo olej G005000 a v kelly maj litr za 840 Kč
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Já jsem vyčetl info, VW laborovalo v určité době jak se syntetickým, tak i minerálním olejem. Přičemž se to mělo odehrát tak, že původně byl mineralní, na konci produkce Felicií a v období Fabií 1 syntetický a teď od toho G060726A2 už je snad zase minerální. V tom vidím zádrhel. V DP k převodovce 002 píši, že se má použít syntetický olej.
Jak je to vlastně s normou API GL-4+. Vyčetl jsem, že to "plus" je jen marketingová sranda, ale ofiko je to prostě GL-4. Tušíte, jestli je to tak?
Jinak jsem pořídil originál i Castrol (jeden použiji, druhý pak pošlu dopryč), otevřel, zkoumal a skutečně se tak jeví (VW trochu jako olej na smažení), oproti tomu Castrol má vyloženě chemický pach i barvu. Vím, že je to nesměrodatné, ale co jiného vykoumat doma
Přesně. To mám stejně. Když by aspoň neměnilo čísla a výrobní proces. Pak bych si klidně připlatil za origoš, ale takhle, když nevím, jestli tam nenalívám řepkový olej z Penny, tak mít klidné svědomí nebudu. Rád bych, aby převodovka sloužila
Ještě o té 002 pohledám info a uvidím. Mně se děje to, že za studena musím hodně citlivě, jinak drhne dvojka. Po zahřátí jde jak z praku.
No jestli sem zavítá někdo, kdo má v převodovce MPI Castrol nebo VW, tak vítám jakékoliv poznatky a zkušenosti.
Jinak děkuji za reakce, už to nějak vyhodnocuji
Jak je to vlastně s normou API GL-4+. Vyčetl jsem, že to "plus" je jen marketingová sranda, ale ofiko je to prostě GL-4. Tušíte, jestli je to tak?
Jinak jsem pořídil originál i Castrol (jeden použiji, druhý pak pošlu dopryč), otevřel, zkoumal a skutečně se tak jeví (VW trochu jako olej na smažení), oproti tomu Castrol má vyloženě chemický pach i barvu. Vím, že je to nesměrodatné, ale co jiného vykoumat doma
Přesně. To mám stejně. Když by aspoň neměnilo čísla a výrobní proces. Pak bych si klidně připlatil za origoš, ale takhle, když nevím, jestli tam nenalívám řepkový olej z Penny, tak mít klidné svědomí nebudu. Rád bych, aby převodovka sloužila
Ještě o té 002 pohledám info a uvidím. Mně se děje to, že za studena musím hodně citlivě, jinak drhne dvojka. Po zahřátí jde jak z praku.
No jestli sem zavítá někdo, kdo má v převodovce MPI Castrol nebo VW, tak vítám jakékoliv poznatky a zkušenosti.
Jinak děkuji za reakce, už to nějak vyhodnocuji
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
vela neorigo olejov su "gl4/5". najst cistu 4 je problem. asi nasli aditiva co dokazu vydrzat gl5 zataz, ale nezeru farebne kovy ako stara gl5.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Který třeba je čistě GL4?
Přijde mi divné, že to ale s tím Castrolem řadí lépe, než s originálem a jde to celkem dost znát. Na tom Castrolu nepíší GL4, ale GL4+ a z toho jsem už úplně v koncích. Na druhé straně zase uvádějí, že je to GL4 a je lepší, než konkurence, kvůli aditivům (trochu pohádky asi) a údajně splňuje normu 501.50, to tam vyloženě píší.
Náhodou zkušenost do MPI s olejem Shell Spirax S4 G 75W-90 někdo prosím nemáte?
Přijde mi divné, že to ale s tím Castrolem řadí lépe, než s originálem a jde to celkem dost znát. Na tom Castrolu nepíší GL4, ale GL4+ a z toho jsem už úplně v koncích. Na druhé straně zase uvádějí, že je to GL4 a je lepší, než konkurence, kvůli aditivům (trochu pohádky asi) a údajně splňuje normu 501.50, to tam vyloženě píší.
Náhodou zkušenost do MPI s olejem Shell Spirax S4 G 75W-90 někdo prosím nemáte?
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Jinak, nepřijde vám, že jeden z těchto olejů je fake? https://i.ibb.co/0G8F04X/IMG-20210320-023607.jpg
Všimněte si hlavně spodní bílé části etikety. Údaje se leckdy různí. Ta láhev, kde není český popisek mi přijde jako fake.
Všimněte si hlavně spodní bílé části etikety. Údaje se leckdy různí. Ta láhev, kde není český popisek mi přijde jako fake.
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
I vršek láhve je jiný. To je z jedné dodávky? Vypadají alespoň na světle kapaliny stejně?
Zatím jsem s jejich převoďáky neměl nikdy problém.
Zatím jsem s jejich převoďáky neměl nikdy problém.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Upřímně, než řešit fake olej, vzal bych třebas zde oblíbený Ravenol, ověřil a měl klid.
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Obsah byl stejný podle odéru i vzhledu, tak snad jen jiná distribuce.
Ravenol slyším poprvé. To je to právě ono. Hromada olejů a každý říká něco jiného.
Ravenol slyším poprvé. To je to právě ono. Hromada olejů a každý říká něco jiného.
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
u mna včera vymenený popri oleji v motore aj olej v prevodovke GQQ - OCT. 2 BJB. vymena po 80 tis. km, použitý origo. dnes rano mraz a prevodovka na moje prekvapenie radila za studena lepšie ako so starým, tiež origo - bol dosť tmavy- tmavo hnedý.a to ma už za sebou 343 tis. km. upozornenie- potrebné ukon urobiť ako je predpísané lebo inak v prevodovke ostava 3-4 dcl. Tak po naliatí 2 litrov tam su cca 2,3- 2,4 litre.