origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Moderátor: Colommbo
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
tak pokial to budeme porovnávať z No Name olejmi , je určite špičkový..... Ravenol má širokú škálu produktov, ale to už v dnešnej dobe každá značka produkujúca oleje. Tipujem , že Sixta Ti odpíše aby si použil Origo ale zakázovať Ti nebude ani Shell, Castrol, Ravenol, atd. Pokial splnajú Tebou vybrané ešte aj normu tak by som sa nebál skusiť iné. Predpokladám že vela nejazdíš, skôr u Teba ten olej zostarne. To maš ako s motor olejmi - niektorý motoru sadne , niektorý nie.Ja som včera menil a ked Origo olej prevodovke sedí-ma 344 tisl.km, nemám dôvod skúšať iné značky- "skúpi, 2 krát kúpi...", aby som nakoniec skončil v predpísanom. V prevodovkách je nepísané pravidlo že s Origo olejmi sa vedla nestupa.
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Jojo, tohle beru. Ta škála je ohromná. Jsem zvědav, co napíše. Já bych tam ten origo asi rovnou dál, jenomže: od výroby mého auta uplynulo 20 let. Zatím se (údajně) 2x změnilo složení origo oleje, oficiálně nevím. Změnilo se minimálně označení oleje. Ve finále na něm není uvedena žádná specifikace. Že by s šmakoval jak 20 let staré převodovce, tak i nejnovějším modelům, je mi také divné. Tipuji, že to bude přesně nějaký noname olej, žádná extra kvalita, jen ve flašce VW. I ten Castrol je dražší. Nenajezdím moc, to je fakt, ale chci aby to makalo dobře a nebyly s tím problémy. Co ty víš, třeba tehdejší originál byl jiný, než to, co si dneska koupíš ve stříbrné flaše VW a nefungovalo by to tak dobře.
Uvidím, co Sixta a vrazim to tam.
Teď jsem porovnával ty vlastnosti Castrol vs Ravenol... Je lepší, když je v dané třídě viskozita za určité teploty větší nebo menší? Možná blbá otázka - nikdy jsem se tím nezabýval, takže fakt nevím.
Uvidím, co Sixta a vrazim to tam.
Teď jsem porovnával ty vlastnosti Castrol vs Ravenol... Je lepší, když je v dané třídě viskozita za určité teploty větší nebo menší? Možná blbá otázka - nikdy jsem se tím nezabýval, takže fakt nevím.
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Já jsem dřív tyhle věci řešil taky, ale pokud to odpovídá nějaké normě, neřeším.
Jezdil jsem origo 75W podle normy pro 02J,
pak dva roky Ravenol MTF-3 75W. Teď zase 75W-80, taky Ravenol, špajzka funguje i s kolečkem navíc a nic se neděje. Šlape jak má.
Olej v motoru to samé Ravenol RCS 5W-40, normy nemá.. a motor šlape jako hodinky.
Nesmí se to tolik řešit.
A díky klukům tady na fóru jsem vyzkoušel i jiné a a leckdy ve finále lepší kompomenty jiných výrobců.
Jezdil jsem origo 75W podle normy pro 02J,
pak dva roky Ravenol MTF-3 75W. Teď zase 75W-80, taky Ravenol, špajzka funguje i s kolečkem navíc a nic se neděje. Šlape jak má.
Olej v motoru to samé Ravenol RCS 5W-40, normy nemá.. a motor šlape jako hodinky.
Nesmí se to tolik řešit.
A díky klukům tady na fóru jsem vyzkoušel i jiné a a leckdy ve finále lepší kompomenty jiných výrobců.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Co máš prosím v DP pro 02J za olej?
Já mám pro 002: G50 SAE 75W-90 Syntetický.
Asi máš pravdu, něco na tom je
Já mám pro 002: G50 SAE 75W-90 Syntetický.
Asi máš pravdu, něco na tom je
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Čím vyšší, tím je olej viskóznější (hustší). I když u převoďáku je podstatnější viskozita při -40 °C než třeba ta při +100 °C.Ferdinand píše: Teď jsem porovnával ty vlastnosti Castrol vs Ravenol... Je lepší, když je v dané třídě viskozita za určité teploty větší nebo menší? Možná blbá otázka - nikdy jsem se tím nezabýval, takže fakt nevím.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Jojo, chápu, chápu. Myslel jsem to tak, jestli je lepší, když je ve své dané viskózní třídě větší nebo menší viskozita?
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
To samé, 75W-90.
Nicméně momentálně je podle ETKY předpis 75W - G060726A2. Tedy spíše typ náplně než předpis.
Ony ty dílenské příručky jsou z konce 90.let, případně začátku tisíciletí a v průběhu let se to mění.
Nicméně momentálně je podle ETKY předpis 75W - G060726A2. Tedy spíše typ náplně než předpis.
Ony ty dílenské příručky jsou z konce 90.let, případně začátku tisíciletí a v průběhu let se to mění.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Tak u nových převodovek to ještě chápu. Každopádně díky za info.
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
aky je rozdiel v Tvojom 20 ročnom prevedení a v mojom 16 ročnom....., no takmer žiadny. Do mojej prevodovky už ide 3-ti typ oleja, nakolko vyrobca počas tej doby zmenil označenie origo oleja-možno aj zloženie. podla VIN vyhodí pôvodné číslo a vedla v kolonke je uvedená náhrada. Starý sa už nepredáva, "variť sám si ho nebudem....", tak tam šlo , čo bolo v systéme.
až moc to prežívaš.....,byť to nejaká špeciál GETRIEBE , ktorej je potrebné dať špeci udržbu, bez ktorej by došlo k poškodeniu...., ale na Fabii ?? čo sa ich vála kade tade mrte a nikto to nechce..., bol som minule v jednom arealy a pod stromom tam stali opustené 2 Fabie, čiastočne rozobraté, poničené, ani bezdakom sa nechce s nimi zaoberať....., už to vyzerá , že len plníš dané forum .... - to je moja domnenka.
až moc to prežívaš.....,byť to nejaká špeciál GETRIEBE , ktorej je potrebné dať špeci udržbu, bez ktorej by došlo k poškodeniu...., ale na Fabii ?? čo sa ich vála kade tade mrte a nikto to nechce..., bol som minule v jednom arealy a pod stromom tam stali opustené 2 Fabie, čiastočne rozobraté, poničené, ani bezdakom sa nechce s nimi zaoberať....., už to vyzerá , že len plníš dané forum .... - to je moja domnenka.
- BigBang
- Příspěvky: 1869
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
To, že se v průběhu doby změní základovej olej, bych považoval za irelevantní, pokud jsou použita stejná nebo srovnatelná aditiva a výsledný olej má stejnou viskozitu a visk. index.
Předpis pro Ferdinandovu převodovku je dosti vágní. Abych pravdu řekl, tak takový předpis pro koncern. auto vidím poprvé. A něco mi říká, že to bude buď převodovka konstrukčně vycházející z Favorita, a nebo z nějakého starého VWčka. Buď jak buď, pokud vím, tak ani jedna z variant nebyla nějak háklivá na použitý olej.
Předpis pro Ferdinandovu převodovku je dosti vágní. Abych pravdu řekl, tak takový předpis pro koncern. auto vidím poprvé. A něco mi říká, že to bude buď převodovka konstrukčně vycházející z Favorita, a nebo z nějakého starého VWčka. Buď jak buď, pokud vím, tak ani jedna z variant nebyla nějak háklivá na použitý olej.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
No možná to řeším, ale jen si nechci odrovnat převodovku a řešit dále nějaké opravy a kdesi cosi. Značka mě nezajímá, jen aby to makalo a já měl od toho svátek.
Co se týče změny výroby převodovek v průběhu let, tak to vedlo ke změně složení origo oleje. Jiné synchrokroužky - základ ne syntetika, ale minerál - jiná aditivace. Pan Sixta o tom na webu píše červeným písmem. Asi to nebude jen tak. Vyčkám, co mi napíše a pak uvidím.
Jinak tady výstřižek z DP pro moji převodovku: https://i.ibb.co/5WsBV79/Screenshot-202 ... 4646-2.png
Co se týče změny výroby převodovek v průběhu let, tak to vedlo ke změně složení origo oleje. Jiné synchrokroužky - základ ne syntetika, ale minerál - jiná aditivace. Pan Sixta o tom na webu píše červeným písmem. Asi to nebude jen tak. Vyčkám, co mi napíše a pak uvidím.
Jinak tady výstřižek z DP pro moji převodovku: https://i.ibb.co/5WsBV79/Screenshot-202 ... 4646-2.png
- BigBang
- Příspěvky: 1869
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Silně pochybuju, že by VW nebo obecně kdokoliv změnil něco konstrukčně na převodovce a nechal jí stejné označení. Velký špatný. Proto bych neřešil základovej olej. Obecně má VW předepsanejch asi 5-6 různých olejů pro různé převodovky Špatně zvolenej olej poznáš hned, prostě to bude blbě řadit.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Měnily se synchrony bronz závitové, za molybdenové nebo co. Sixta to má na webu i s obrazkami. Označení oleje se snad také změnilo. Ale nevím, moudřejší budu, jakmile se ozve, rozseknuto to a bude vystaráno
Každopádně G060726A2 jde pak dost ztuha (z jiného auta).
Každopádně G060726A2 jde pak dost ztuha (z jiného auta).
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Tak se ozývám s rozuzlením.
Po rozpravě s panem Sixtou, když vytrhnu to důležité, tak jsem dal Castrol Syntrans Transaxle. Pro doplnění, tak pan Sixta mi ho doporučil sám od sebe a dle jeho slov je to jistě nejlepší volba ve vztahu k převodovce 002, kvůli kombinaci závitových a molybdenových synchronů. Potvrdil i to, že složení oleje VW se skutečně změnilo zásadně v aditivaci, protože právě ve VW přecházeli ze závitových na molybdenové synchrony - snad si to ještě
Převodovka maká na výbornou. Kvalty tam nejsou s žádným odporem - řadička sama docvakne do polohy. Není cítit ani tření a drhnutí, tak jako jsem se dočetl v jiném fóru u origo oleje. Takže za mě skvělý výsledek
Po rozpravě s panem Sixtou, když vytrhnu to důležité, tak jsem dal Castrol Syntrans Transaxle. Pro doplnění, tak pan Sixta mi ho doporučil sám od sebe a dle jeho slov je to jistě nejlepší volba ve vztahu k převodovce 002, kvůli kombinaci závitových a molybdenových synchronů. Potvrdil i to, že složení oleje VW se skutečně změnilo zásadně v aditivaci, protože právě ve VW přecházeli ze závitových na molybdenové synchrony - snad si to ještě
Převodovka maká na výbornou. Kvalty tam nejsou s žádným odporem - řadička sama docvakne do polohy. Není cítit ani tření a drhnutí, tak jako jsem se dočetl v jiném fóru u origo oleje. Takže za mě skvělý výsledek
Naposledy upravil(a) Ferdinand dne úte bře 23, 2021 18:31, celkem upraveno 1 x.
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Milujem rozuzlenia
Nie že by ma to nejako osobne zaujmalo , teda toto konkretne, ale vo vseobecnosti musím konštatovat, že 99% žiadatelov o radu na konci celeho príbehu si nechá výsledok pre seba a tak je celá rozprava k téme o ničom.
Takto to má správne vyzerat a pána kolegu Ferdinanda týmto silno chválim
Nie že by ma to nejako osobne zaujmalo , teda toto konkretne, ale vo vseobecnosti musím konštatovat, že 99% žiadatelov o radu na konci celeho príbehu si nechá výsledok pre seba a tak je celá rozprava k téme o ničom.
Takto to má správne vyzerat a pána kolegu Ferdinanda týmto silno chválim
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey