Optimal Diesel nafta od Eurooilu
Moderátor: Colommbo
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
On stačí selský rozum-základová nafta je plus minus stejná, ale Maxx má nižší mazivost, tedy zcela logicky bude HVO "míň mazat" než FAME, přítomný u ostatních naft.
Ve Finsku, kde myslím s HVO začali, se jak jsem teď dohledal, používá do čistého HVO, prodávaného na pumpách Neste Oil mazivostní přísada v množství, jako se přidává do arktické nafty.
Ve Finsku, kde myslím s HVO začali, se jak jsem teď dohledal, používá do čistého HVO, prodávaného na pumpách Neste Oil mazivostní přísada v množství, jako se přidává do arktické nafty.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
Zdravim, já jsem sice benzinojezdec, ale dcera jezdí už pár let v Peugeotu - má starou 306 tku 1.9 D
a bere jedině u Euro oilu protože u nich na vesnici jiná pumpa není.... a v pohodě nikdy !! neměla s naftou od nich tam žádnej problém co vim... Asi to bude v pohodě nafta.
a bere jedině u Euro oilu protože u nich na vesnici jiná pumpa není.... a v pohodě nikdy !! neměla s naftou od nich tam žádnej problém co vim... Asi to bude v pohodě nafta.
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
Jan Nowak » http://ulozto.cz/xFFp8sny/test-nafty-pdf
Sice citace odjinud ale je to o MEŘO Před čtyřmi roky:rousini píše:Dnes jsem projel Tábor, na pumpách pusto. Na výjezdu je ONO, fronta jak sfiňa...
Možná si tam teď v zimě nechám ukázat dodák a když to bude řepa negativ, tak sosnu
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
Ja bych se ty repky zas tak nebal... viz fotky http://www.oleje.cz/forum/nafta-bez-bio ... 5-345.html
Za to v Eurooilu to kvetlo
Za to v Eurooilu to kvetlo
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
—> Mr. Nowak: Než začnu něco tvrdit o mazivosti nafty Maxx-Motion, prostudoval bych si běžně dostupné materiály. Já budu citovat občasník Diesel, testy provedené laboratořemi SGS, ale k podobným zjištěním došli i jinde. Zde mimo jiné porovnávali mazivost nafty bez biosložek a srovnávali je s naftou Benzina Top-Q, která té biosložky obsahuje docela dost. Kromě shora uvedených tu byly ještě Shell V-Power Shell Nitro+, Shell V-Power Diesel (nabraná v SRN) a Aral Ultimate (rovněž SRN). Mazivost “Maxxe” byla nejhorší, doslova mizerná a hraniční ve vztahu k normě ČSN EN 590 a s naftou od Benziny to už vůbec nebylo možno srovnávat - ta měla samozřejmě mazivost výrazně vyšší. Dále cituji: “Výsledky skutečně ukázaly, že mazivost nafty s MEŘO je lepší, než bez něj. Výsledek české i německé prémiové nafty Shell ukazuje na ošetření mazivostními aditivy, kdežto OMV Maxx… a Aral dosahují hraničních hodnot, které bývaly obvyklé u standartních, tedy nijak neošetřených naft v dobách před biosložkami. A jelikož od prémiových naft si většinou slibujeme maximální ochranu vstřikovacího systému, měly by zmíněné firmy komponent za pár haléřů do svých naft doplnit.” Konec citátu. A ještě moje malé doporučení. Zajdi si někdy do některého diesel servisu, ať Ti ukáží již odepsaný vstřikovač, který delší dobu pracoval s naftou s nízkou mazivostí. Potom určitě pochopíš, o co tady ve skutečnosti jde těm, co mají svoje vstřikovače (myslím ty ve svojích autech ) opravdu rádi. Hóóódně dlouho jsem si tu nečetl, ale tohle mi prostě nedalo. Vše NEJ v Novém roce 2015.
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
To má v tom testu kterej sem mu upnul a dal odkaz, škoda že tam není mazivost OD od EO.
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
Na jiném vlákně....
....rousini píše:3.1. OptimalDiesel 29,90Kč (se slevou 29,50) ...jsem vzal po okraj... ale nafta pění, z pistole po vytažení šla pěna jak z jaru na nádobí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
Optimal Diesel v zimním období 2014/15 je aditivován pouze natolik, aby vyhověl platné legislativě, (včetně vlastností zimní nafty). Je tu tedy rozdíl od zimy 2013/14, kdy byl aditivován nadstandartně. Podobně třeba jeko Benzina, ale i většina tuzemských distributorů nafty, používá Čepro pro aditivaci produkty firmy Lang Chemie, Rakousko, což je právě výrobce VIFu. Takže pokud natankujete na většině tuzemských čerpaček, tak tam ten VIF, nebo nějaký jeho derivát již stejně je. Z toho lze s trochou fantazie dovodit: 1) Nejednalo se o přídavek Jaru v Optimal Dieselu, pouze o následek toho, co je uvedeno shora. V podstatě pouze základním způsobem aditivovaná nafta prostě pění. Ale kdo ví, možná že na benzínce čistili nádrže Jarem. 2) Optimal Diesel vždy aditivuji VIFem. Vylepším mazivost, cetanové číslo atd... Vzhledem k tomu, že Čepro používá na aditivaci .... viz shora, nehrozí, že se mi aditiva "pohádají". Při jejich nadbytku pouze "vyhodím" peníze, protože třeba zvýšit dále cetanové číslo nad 61 se mi prostě již asi nepodaří a motor by to údajně již dále neuměl využít . To se však nemusí týkat třeba nafty Maxx Motion, která je jaksi "dělaná" odlišně a VIF, nebo jiné aditivum bych do ní v žádném případě nepřidával. A protože nevím, jak zvýšit její jinak nízkou mazivost, tak ji prostě nekupuji a ještě ušetřím. 3) Pokud není informace o tom, že VIF "zanáší" DPF (FAP) pouhý blábol (a já si myslím, že je), potom třeba zákaznící, kteří tankují u Benziny Vervu zanáší a zanáší.... Verva je totiž aditivy typu VIF doslova "napěchovaná". Navíc obsahuje dost té biosrágory, jak je tady zvykem říkat. Vervu, ale i některé další nafty na trhu bych já osobně již ničím dalším neaditivoval.
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
Zdravim pánové - šlo by tedy stručně odpovědět: je tedy Optimal Diesel od EO dobrá nebo nedobrá nafta?
Jak jsem tuhle napsal - naše dcera u EO tankuje už leta a jezdí denně. A ten její francouzkej chrochták chrochtá v pohodě...
Jak jsem tuhle napsal - naše dcera u EO tankuje už leta a jezdí denně. A ten její francouzkej chrochták chrochtá v pohodě...
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
NOP píše:1) Nejednalo se o přídavek Jaru v Optimal Dieselu, pouze o následek toho, co je uvedeno shora. V podstatě pouze základním způsobem aditivovaná nafta prostě pění. Ale kdo ví, možná že na benzínce čistili nádrže Jarem...
JAK spisovně spíše JAKO je příslovce a značí PŘÍMĚR. Přirovnání JE BLBÝ JAKO TÁGO málokdo interpretuje záměnou dotyčného s tyčkou na šťouchání kulečníku...rousini píše:3.1. OptimalDiesel 29,90Kč (se slevou 29,50) ...jsem vzal po okraj... ale nafta pění, z pistole po vytažení šla pěna JAK z jaru na nádobí.
Takže pro ty co si musí poposednou opakuji, že jsem chtěl vyjádřit pochybnost o přítomnosti aditiv nebo jejich saturaci.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
Budu stručný. S tím Jarem jsem pouze dále využil Tvého přirovnání. Pokud jsi to pochopil jinak, je mi to (tě) líto. Jo, a přirovnání "Je blbý jako tágo..." interpretuji jako urážku toho tága. To aby jsi měl zase o čem psát.
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
Není nad to, když se lidi poznávají na dálku...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
Podle vyjádření specialisty z OMW ani případné "domazání" ViFem MaxxMotionu nevadí :NOP píše:Optimal Diesel v zimním období 2014/15 je aditivován pouze natolik, aby vyhověl platné legislativě, (včetně vlastností zimní nafty). Je tu tedy rozdíl od zimy 2013/14, kdy byl aditivován nadstandartně. Podobně třeba jeko Benzina, ale i většina tuzemských distributorů nafty, používá Čepro pro aditivaci produkty firmy Lang Chemie, Rakousko, což je právě výrobce VIFu. Takže pokud natankujete na většině tuzemských čerpaček, tak tam ten VIF, nebo nějaký jeho derivát již stejně je. Z toho lze s trochou fantazie dovodit: 1) Nejednalo se o přídavek Jaru v Optimal Dieselu, pouze o následek toho, co je uvedeno shora. V podstatě pouze základním způsobem aditivovaná nafta prostě pění. Ale kdo ví, možná že na benzínce čistili nádrže Jarem. 2) Optimal Diesel vždy aditivuji VIFem. Vylepším mazivost, cetanové číslo atd... Vzhledem k tomu, že Čepro používá na aditivaci .... viz shora, nehrozí, že se mi aditiva "pohádají". Při jejich nadbytku pouze "vyhodím" peníze, protože třeba zvýšit dále cetanové číslo nad 61 se mi prostě již asi nepodaří a motor by to údajně již dále neuměl využít . To se však nemusí týkat třeba nafty Maxx Motion, která je jaksi "dělaná" odlišně a VIF, nebo jiné aditivum bych do ní v žádném případě nepřidával. A protože nevím, jak zvýšit její jinak nízkou mazivost, tak ji prostě nekupuji a ještě ušetřím. 3) Pokud není informace o tom, že VIF "zanáší" DPF (FAP) pouhý blábol (a já si myslím, že je), potom třeba zákaznící, kteří tankují u Benziny Vervu zanáší a zanáší.... Verva je totiž aditivy typu VIF doslova "napěchovaná". Navíc obsahuje dost té biosrágory, jak je tady zvykem říkat. Vervu, ale i některé další nafty na trhu bych já osobně již ničím dalším neaditivoval.
"Nicméně, neslučitelnost přípravku VIF s touto naftou kvůli jinému výrobnímu postupu je nesmysl, stejně tak jako zmínka o vytváření popílku spalováním nafty s VIF. VIF je multifunkční aditiv a kromě složky zlepšující mazivost obsahuje ještě cca dalších 6 -7 složek různých aditiv."
Zde přikládám original odpověď od specialisty na paliva z OMV:
Mazivost motorových naft je normou ČSN EN 590 stanovena na max. 460 µm. Tento údaj je velikost otěrové stopy, kterou vytváří vibrující kulička na standardizovaném kovovém povrchu v prostředí zkoušené nafty. Nafta má tedy tím lepší mazivost, čím je otěrová stopa menší, čili čím je údaj v µm nižší. Mazivost nafty OMV MaxxMotion diesel je dodavatelskou specifikací stanovena dokonce na max 400 µm, tedy přísněji než říká výše zmíněná norma. Kontrolními měřeními bylo zjištěno, že v praxi bývá mazivost OMV MaxxMotion diesel ještě hluboce pod 400µm. Jedinou nám známou výjimkou je sporný výsledek 462 µm, uvedený v testu Světa motorů. Žádné podobné hodnoty u této prémiové nafty jsme zatím nezjistili a není nám tedy známo , ve kterých testech mazivost vyšla nad 450 µm.
Nafta OMV MaxxMotion diesel je komplexně aditivovaná nafta a její další doaditivace, např. přípravkem VIF, nemá smysl. Mohlo by tím dojít k předávkování aditiv a výsledek se může projevit snížením jejich účinků. Nicméně, neslučitelnost přípravku VIF s touto naftou kvůli jinému výrobnímu postupu je nesmysl, stejně tak jako zmínka o vytváření popílku spalováním nafty s VIF. VIF je multifunkční aditiv a kromě složky zlepšující mazivost obsahuje ještě cca dalších 6 -7 složek různých aditiv.
Ze shora uvedeného tedy plyne, že mazivost motorové nafty OMV MaxxMotion diesel je zcela vyhovující i pro vozidla s motory common rail a DPF a není třeba ji dále zlepšovat. A to i v případě, že by tento parametr přesáhl hodnotu 450 µm ale nepřesáhl 460 µm. Každá, i běžná motorová nafta musí odpovídat limitu 460 µm a pro vozidla s motory common rail přece není předepsaná nafta s lepší mazivostí než je tento limit. I když samozřejmě platí, že čím lepší je mazivost, tím lépe, zejména pro moderní motory s nízkými rozměrovými tolerancemi v naftou mazaných částech.
Mazivost zlepšují např. methylestery mastných kyselin, tzv. MEŘO, které se přidávají do motorových naft jako povinná biosložka. Dá se říci, že dobrá mazivost je prakticky jedinou výhodou MEŘO, které jinak mají celou řadu nevýhod. Pokud mermomocí chcete mazivost nafty, která neobsahuje MEŘO jakožto biosložku, ještě zlepšit, je možné do nádrže s naftou (i do MaxxMotion diesel) přidat cca 0,5 – 1 % obj. 100%ního MEŘO. Prodává se u některých čerpacích stanic pod různými názvy, jako např. biodiesel, bionafta, bionafta B 100 a pod. Ke stejnému účelu může posloužit i velmi malé množství (0,1 – 0,2% obj.) rafinovaného rostlinného oleje. Samotná mazivostní přísada jako aditiv se obvykle samostatně neprodává.
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
Tohle tu ale od nikoho nikde nečtu, nebo sem slepej? VIF bych do Maxe taky nikdy nedával ale ani do jiného prémiového paliva, to už je na diagnózu. Taky přidám výňatek z OMV který dostal Sniper_2003: oficiální vyjádření od OMV: " Motorová nafta MaxxMotion diesel je již plně aditivovaná z výroby. Nemá tudíž žádný smysl ji dodatečně ještě aditivovat neboť předávkování některých typů aditiv, přítomných m.j. i v produktech VIF, může vést k oslabení až k eliminaci jejich účinků."Návštěvník píše:"Nicméně, neslučitelnost přípravku VIF s touto naftou kvůli jinému výrobnímu postupu je nesmysl
Nevím jak věrohodný test je ve SM ale když sem tankoval Maxe (jak v ČR tak A) tak se motor projevoval stejně jako když mi někdo naservíruje sóju Stejně hrubý projev sem pak zažil ještě s naftou od Turmöl.
Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu
Rousini, nic ve zlém. To je a já to beru jenom jako takové "pošťuchování". Pokud se vzájemně někam neposíláme, tak je to snad dobrý, ne?
A jinak, osobně více věřím testům, které provedly laboratoře SGS, které zde kdysi kdesi sám Návštěvník označil za nejvyšší autoritu u nás, než když si cosi testuje přímo výrobce. Přece si "Maxxe M." nepohaní, že ano. A přidávat MEŘO do nafty? Vždyť přítomnost toho řepkového sajrajtu v jiných naftách je důvod, proč alespoň já osobně tankuji již téměř dva roky (od cca února 2013) výhradně Optimal Diesel. A mazivost nafty je alespoň pro mne další hodně důležitý parametr. Proto VIF v poměru 2:1000. Uznávám, že Maxx je vyjímečná nafta především z pohledu vysokého cetan. čísla a zimních vlastností, ale také si to nechají dobře zaplatit. A potom je tu ta "sporná" mazivost. Jinak Návštěvníku díky za vyjádření OMV, pro mne osobně se, alespoň mezi řádky "potvrdila" dávno "tušená" věc, a to že i OMV bude aditivovat za pomocí produtků firmy Lang Chemie, také Rakousko. Přece nebudou vozit aditiva někde ze Zanzibaru, že ano. Ale kdo ví, to nám asi nikdo neřekne.
A jinak, osobně více věřím testům, které provedly laboratoře SGS, které zde kdysi kdesi sám Návštěvník označil za nejvyšší autoritu u nás, než když si cosi testuje přímo výrobce. Přece si "Maxxe M." nepohaní, že ano. A přidávat MEŘO do nafty? Vždyť přítomnost toho řepkového sajrajtu v jiných naftách je důvod, proč alespoň já osobně tankuji již téměř dva roky (od cca února 2013) výhradně Optimal Diesel. A mazivost nafty je alespoň pro mne další hodně důležitý parametr. Proto VIF v poměru 2:1000. Uznávám, že Maxx je vyjímečná nafta především z pohledu vysokého cetan. čísla a zimních vlastností, ale také si to nechají dobře zaplatit. A potom je tu ta "sporná" mazivost. Jinak Návštěvníku díky za vyjádření OMV, pro mne osobně se, alespoň mezi řádky "potvrdila" dávno "tušená" věc, a to že i OMV bude aditivovat za pomocí produtků firmy Lang Chemie, také Rakousko. Přece nebudou vozit aditiva někde ze Zanzibaru, že ano. Ale kdo ví, to nám asi nikdo neřekne.