Tu hraniční mazivost naměřili v testu...Jan Nowak píše:Max nemá hraniční mazivost. Prostě ani nemůže mít. Proč? Obsahuje biosložku, a ta mazivost chtě/nechtě zvyšuje. Hraniční mazivost může mít jen surová nafta (třeba Optimal). Zrovna Maxe bych VIFem nedoaditivovával... Může dojít ke kolizi aditiv a naftu si tak paradoxně zhoršíš (byť to na projevu motoru nepoznáš třeba hned).
Jo to zní logicky...Jan Nowak píše:Jinak kontrolní otázka, soudruzi: Proč se všem zdá, že na Maxe jim jede motor lépe / kultivovaněji / hladčeji? Protože Max má díky HVO cetanové číslo 61. To je celé.
A tohle zase zní nelogicky, trochu si odporuješ... Finální závěr je zde uznávaný jako rozumná varianta.Jan Nowak píše:Aragon: Tak zrovna Optimal Diesel a Max Motion jsou zcela nesrovnatelné nafty. Optimal je obyčejná, surová, neaditivovaná nafta. Max je aditivovaná prémiovka s obsahem biosložky (= není čistá, byť biosložka je HVO).
Nechci znevažovat Maxe. Má vysoké cetanové číslo, v zimě je aditivován na nezámrznost do -40, je plně aditivován (mazání, čištění, ...). Když ale koupíš obyč naftu a naaditivuješ třeba zimním VIFem, tak máš skoro to samé (rozdíl: nezámrznost jen do cca. -25/-30, cetanové číslo 57/58), jen motor se kvůli cetanovému číslu zdá hrubší / méně kultivovaný, což však (alespoň pro mě) vyváží nižší provozní náklady.
Jak je na tom letos zimní Optimal? Má nějaká aditiva nebo ta nezámrznost je dosažena jen petrákem?