Ta "perla" je fakt "perla", ale bavíme se o olejích pro auta
Je fakt, že ty Selenie jsou (zřejmě) jen pro benziňáky - ale "nadupaný", ale ten Agip je možno docela dobře použít i v dieselu, (ale asi ne v těch nejnovějších),neboť splňuje specifikaci CCMC G5 PD2 - což je:
Klasifikace CCMC
Jako reakce evropských výrobců automobilů na ne zcela vyhovující klasifikaci API pro evropské typy motorů vzniklo v roce 1972 Sdružení konstruktérů automobilů - CCMC, které rozdělilo motorové oleje do tří skupin - oleje pro zážehové motory (označené písmenem "G" = Gasoline), oleje pro vznětové motory (označené "D" = Diesel) a oleje pro vznětové motory osobních automobilů (označené "PD" = Passenger Diesel). Výkonový stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru číslem (od "1" výše ). Čím je toto číslo vyšší, tím kvalitnější je olej. Klasifikace CCMC byla v roce 1996 nahrazena klasifikací ACEA.
Klasifikace CCMC používala následující výkonnostní třídy:
G4
(od r. 1989)
oleje se zvýšenou oxidační stabilitou a ochranou proti opotřebení a sníženou tvorbou kalů
G5
(od r. 1989)
oleje splňující přísnější požadavky na úsporu paliva, tzv. "energy conserving" oleje, s dále vylepšenými vlastnostmi oproti G4
D4
(od r. 1989)
oleje se zlepšenou kontrolou viskozity, se zvýšenou ochranou proti opotřebení vačky a vyšší čistotou pístu
D5
(od r. 1989)
jako D4, ale splňuje přísnější požadavky a umožňuje prodloužení Ihůty výměny olejové náplně
PD2
(od r. 1989)
odráží vyšší požadavky na čistotu pístu v "turbodieselových" motorech osobních automobilů
Jen trochu nechápu poznámku, že neznáte olej JEN pro benzinové motory, bez odpovídající naftové specifikace, a vzápětí nabídnete hned dva - právě ty Selenie, i když ve viskozitě 10w60 Agip pro naftu je, a Selenia není, takže asi úplně stejné nebudou.
A zároveň se trochu omlouvám za svůj příspěvek, kde jsem napsal, že "v současné době jsou téměř všechny mot. oleje jak pro benzin, tak pro naftu" - není to tak zcela pravda, pár jich je buď jen pro benzin, nebo jen pro naftu. I když ! - já napsal vlastně "
téměř všechny"