olek do skoda octavia 1.9tdi, rv 2000

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

alfi166silver píše:CastrolMagnatec hodně fachmanů nehodnotí dobře,ale Edge je určitě velmi dobrý.Jinak Castrol Edge nebo Mobil Synt ve viskozitě 5W-40 budou zřejmě rovnocené.Chybu v té hlučnosti bych spíš hledal v použité naftě a přechodem na zimní naftu.Soused má nového Tourana a někdy dělá kravál jak starej Zetor a někdy ne,záleží u jaký pumpy natankuje.
doteraz tankujem stale na tej istej slovnaft benzinke
zajtra skusim natankovat na OVM vylepsenu naftu a troska dam octavke zabrat nech sa aj precisti trocha
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

problem vyrieseny

netankujem uz na slovnafte ale na OMV - natankoval som premium diesel, a este som ani nevyjazdil celu nadrz a motor je tichsi a vobec nedymi.
predtym ked som zoslapol plyn na podlahu a na 4rke som to potiahol na 130 tak dymilo jak sproste...teraz? nic a ak nieco tak minimum dymu.
takze pre mna jasna vola OMV (shell nepomohol vobec)
Peta

Příspěvek od Peta »

Anonymous píše:problem vyrieseny

netankujem uz na slovnafte ale na OMV - natankoval som premium diesel, a este som ani nevyjazdil celu nadrz a motor je tichsi a vobec nedymi.
predtym ked som zoslapol plyn na podlahu a na 4rke som to potiahol na 130 tak dymilo jak sproste...teraz? nic a ak nieco tak minimum dymu.
takze pre mna jasna vola OMV (shell nepomohol vobec)
Chudák motor, takhle netrápim ani benzinovou Hondu se 180 kobylama
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27499
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Peta píše:
Anonymous píše:problem vyrieseny

netankujem uz na slovnafte ale na OMV - natankoval som premium diesel, a este som ani nevyjazdil celu nadrz a motor je tichsi a vobec nedymi.
predtym ked som zoslapol plyn na podlahu a na 4rke som to potiahol na 130 tak dymilo jak sproste...teraz? nic a ak nieco tak minimum dymu.
takze pre mna jasna vola OMV (shell nepomohol vobec)
Chudák motor, takhle netrápim ani benzinovou Hondu se 180 kobylama
A myslíš "trápit" naftou od Slovnaftu, nebo 130 na čtyřku? :lol: :lol: :lol:
:( jinak, co vím od kolegů, tak - prosím, ať se Slováci nezlobí - kdo vzal palivo u Slovnaftu, tak nadával..... :(
anonymní

Příspěvek od anonymní »

koukněte na testy nafty já od té doby jezdím na TopQ od Benziny a jsem v poho, párkrát jsen zkusil i jejich Vervu a je to na výkonu skutečně znát :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Peta píše:
Anonymous píše:problem vyrieseny

netankujem uz na slovnafte ale na OMV - natankoval som premium diesel, a este som ani nevyjazdil celu nadrz a motor je tichsi a vobec nedymi.
predtym ked som zoslapol plyn na podlahu a na 4rke som to potiahol na 130 tak dymilo jak sproste...teraz? nic a ak nieco tak minimum dymu.
takze pre mna jasna vola OMV (shell nepomohol vobec)
Chudák motor, takhle netrápim ani benzinovou Hondu se 180 kobylama
na 4rke 130, tomu davam len raz za cas, nech sa precisti motor..inak to je tak 3500-3700 otacok a cervene zacinaju na 4700
takze to je celkom v norme. vacsinou jazdim na oktavke tak 2500-2700 otacok aby turbo bolo v pohode.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

takze ostavam pri Mobile,len zmenim naftu

len taka otazka je lepsi olej napr: Mobil Syst S 5W/40 alebo nejaky co je priamo len pre diesle napr: Castrol EDGE Turbo Diesel 5W/40 (1 l)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27499
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

V současné době jsou téměř všechny mot. oleje jak pro benzin, tak pro naftu (např. API SL/CF, ACEA A3/B3, a i ten Castrol má - byť je přímo v názvu "diesel", specifikaci pro zážehové motory).
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Omyl! V cizině se prodávají oleje výhradně pro dieselové motory, na kterých ACEA nebo API specifikaci pro benzíny ani nenajdete. Naopak jsem nikdy neviděl olej do benzínové motoru, který by současně neměl uvedenu odpovídající normu pro diesely.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

takze ak davam mobil synt urceny aj pre diesle aj pre benzin je to uplne ok, ak splna specifikaciu?:)
ale asi hej, len sa chcem uistit
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Omyl! V cizině se prodávají oleje výhradně pro dieselové motory, na kterých ACEA nebo API specifikaci pro benzíny ani nenajdete. Naopak jsem nikdy neviděl olej do benzínové motoru, který by současně neměl uvedenu odpovídající normu pro diesely.
Omyl,tady jich pár je:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-4L
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-2L
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-50-2L
a jedna "perla" :lol: :lol: :lol: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... OL-Arol-2T :D
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

Anonymous píše:
Anonymous píše:Omyl! V cizině se prodávají oleje výhradně pro dieselové motory, na kterých ACEA nebo API specifikaci pro benzíny ani nenajdete. Naopak jsem nikdy neviděl olej do benzínové motoru, který by současně neměl uvedenu odpovídající normu pro diesely.
Omyl,tady jich pár je:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-4L
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-2L
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-50-2L
a jedna "perla" :lol: :lol: :lol: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... OL-Arol-2T :D
...len ma tak napadlo či Agip a Selenia nebude to isté,len iny obal...
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

Je velmi pravděpodobné,že Selenia od Agipu nakupovala komponenty,ale jestli komplet oleje,to je rovina dohadů.Dnes Selenia patří malayskému Petronasu(sponzor v F1 BMW-Sauber),takže tězko říct jestli ještě Italové mezi sebou "šmelí"...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27499
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:
Anonymous píše:Omyl! V cizině se prodávají oleje výhradně pro dieselové motory, na kterých ACEA nebo API specifikaci pro benzíny ani nenajdete. Naopak jsem nikdy neviděl olej do benzínové motoru, který by současně neměl uvedenu odpovídající normu pro diesely.
Omyl,tady jich pár je:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-4L
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-2L
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-50-2L
a jedna "perla" :lol: :lol: :lol: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... OL-Arol-2T :D
Ta "perla" je fakt "perla", ale bavíme se o olejích pro auta :lol: :lol: :lol:
Je fakt, že ty Selenie jsou (zřejmě) jen pro benziňáky - ale "nadupaný", ale ten Agip je možno docela dobře použít i v dieselu, (ale asi ne v těch nejnovějších),neboť splňuje specifikaci CCMC G5 PD2 - což je:

Klasifikace CCMC
Jako reakce evropských výrobců automobilů na ne zcela vyhovující klasifikaci API pro evropské typy motorů vzniklo v roce 1972 Sdružení konstruktérů automobilů - CCMC, které rozdělilo motorové oleje do tří skupin - oleje pro zážehové motory (označené písmenem "G" = Gasoline), oleje pro vznětové motory (označené "D" = Diesel) a oleje pro vznětové motory osobních automobilů (označené "PD" = Passenger Diesel). Výkonový stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru číslem (od "1" výše ). Čím je toto číslo vyšší, tím kvalitnější je olej. Klasifikace CCMC byla v roce 1996 nahrazena klasifikací ACEA.

Klasifikace CCMC používala následující výkonnostní třídy:
G4
(od r. 1989)
oleje se zvýšenou oxidační stabilitou a ochranou proti opotřebení a sníženou tvorbou kalů
G5
(od r. 1989)
oleje splňující přísnější požadavky na úsporu paliva, tzv. "energy conserving" oleje, s dále vylepšenými vlastnostmi oproti G4

D4
(od r. 1989)
oleje se zlepšenou kontrolou viskozity, se zvýšenou ochranou proti opotřebení vačky a vyšší čistotou pístu
D5
(od r. 1989)
jako D4, ale splňuje přísnější požadavky a umožňuje prodloužení Ihůty výměny olejové náplně

PD2
(od r. 1989)
odráží vyšší požadavky na čistotu pístu v "turbodieselových" motorech osobních automobilů

Jen trochu nechápu poznámku, že neznáte olej JEN pro benzinové motory, bez odpovídající naftové specifikace, a vzápětí nabídnete hned dva - právě ty Selenie, i když ve viskozitě 10w60 Agip pro naftu je, a Selenia není, takže asi úplně stejné nebudou.
A zároveň se trochu omlouvám za svůj příspěvek, kde jsem napsal, že "v současné době jsou téměř všechny mot. oleje jak pro benzin, tak pro naftu" - není to tak zcela pravda, pár jich je buď jen pro benzin, nebo jen pro naftu. I když ! - já napsal vlastně "téměř všechny"
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To jsem nepsal (nenabízel) já, ale ten druhý anonym. Já vím...
Odpovědět