Přesně tohle vede k mylnému přesvědčení, že tam ty ventily nejsou vůbec. A tak se příslušné O-kroužky nikdy nemění, přestože se mají měnit při každé výměně filtrační vložky!Escort píše: Všechny vypadají víceméně stejně, žádný ventil v nich není prostě je to jen a jen vložka.
olejové filtry Mann a jiné
Moderátor: Colommbo
Nevím ale v té vložce si myslím že opravdu ventil není. Já sám to ještě neměnil tak asi bude v tělese filtru které se nemění, ale nikdy by mne nenapadlo pokud bych sám měnil, (k čemuž se chystám) O-kroužky nevyměnit. Na co by mi bylo kdybych je nevyměnil? K filtru přiložené jsou a osobně pokud je cokoliv přiloženo automaticky měním. Pro srandu králíkům to tam asi není. Jinak tam kde kupuji oleje a filtry mají do mého auta filtry zn. Bosch, Alco a Mahle. Zatím jsem jednou vzal Bosch pak jsem sehnal ve výprodeji 2 ks originálních GM (1 ještě mám) a až zase budu kupovat tak asi zkusím Mahle. V tématu je Mahle považováno za tu lepší sortu tak ho asi vemu.
1. Ty O-kroužky samozřejmě nejsou "součástí" vložky, ale "střev" plastového krytu a jeho střední "tyčky".
2. Někteří dodavatelé filtračních vložek ty kroužky automaticky přibalují k nové vložce, jinde (např. u Škody) je třeba si je koupit zvlášť a cenově jsou pěkně "osolené".
3. Výměna těch kroužků (kromě velkého, těsnícího vnější těleso plastového pouzdra filtru) rozhodně není snadnou záležitostí, přičemž navíc hrozí poškození choulostivých a neustálým pobytem v horkém oleji navíc zkřehlých plastových dílů.
Výsledkem je paradoxní situace, kdy se snaha "ušetřit" na materiálu a ekologické zátěži zcela minula účinkem, nemluvě a dalším, dříve vcelku nepoznaném zdroji potenciálních technických problémů
2. Někteří dodavatelé filtračních vložek ty kroužky automaticky přibalují k nové vložce, jinde (např. u Škody) je třeba si je koupit zvlášť a cenově jsou pěkně "osolené".
3. Výměna těch kroužků (kromě velkého, těsnícího vnější těleso plastového pouzdra filtru) rozhodně není snadnou záležitostí, přičemž navíc hrozí poškození choulostivých a neustálým pobytem v horkém oleji navíc zkřehlých plastových dílů.
Výsledkem je paradoxní situace, kdy se snaha "ušetřit" na materiálu a ekologické zátěži zcela minula účinkem, nemluvě a dalším, dříve vcelku nepoznaném zdroji potenciálních technických problémů
Takže Bosch (170Kč) v krásné žluté krabičce. Obsahuje jeden filtr a těsnění pouze jedno pod šroubovatelné víčko, AQ filtr (120Kč) měl ještě k tomu i těsnění pod výpustný šroub a další těsnění na trn. Ale oba se lišilí v tom, že AQ měl zvrchu i zespoda plastovou placku, Bosch tam má lisovaný papír.
Nemohu tedy říct, že jsem spokojený, nicméně ten Boschák vypadá robustněji.
Nemohu tedy říct, že jsem spokojený, nicméně ten Boschák vypadá robustněji.