Oleje Valar
Moderátor: Colommbo
Pri velke hadce o nejake ruske prisade o par temat jsem rikal vicemene svoje nazory. Ted reknu svou zkusenost.
Valar je jebka, kterou mi v servisu nalili jednou, po dvou tisicich jsem ji vylil a vratil se ke Castrolu.
Prestoze dle popisu splnovala vsechny viskozitni i API (10W-40, A3) specifikace meho motoru, tak po pouziti toho srace byly delsi dobu po nastartovani slyset hydrostely a po zahrati (dle budiku vice nez 90C) klesl tlak oleje na budiku o temer 1.5 Baru (nad 2500ot). Po naliti Magnatecu 10W-40 se vsechno vratilo do puvodniho stavu. Motor byl v poradku a nikdy jsem do nej nedal zadne zazracne prisady.
At si bali co chteji, ja mam pocit, ze bali nejake druhorade Paramo. Nazvy tomu napovidaji a kvalita jakbysmet.
Valar je jebka, kterou mi v servisu nalili jednou, po dvou tisicich jsem ji vylil a vratil se ke Castrolu.
Prestoze dle popisu splnovala vsechny viskozitni i API (10W-40, A3) specifikace meho motoru, tak po pouziti toho srace byly delsi dobu po nastartovani slyset hydrostely a po zahrati (dle budiku vice nez 90C) klesl tlak oleje na budiku o temer 1.5 Baru (nad 2500ot). Po naliti Magnatecu 10W-40 se vsechno vratilo do puvodniho stavu. Motor byl v poradku a nikdy jsem do nej nedal zadne zazracne prisady.
At si bali co chteji, ja mam pocit, ze bali nejake druhorade Paramo. Nazvy tomu napovidaji a kvalita jakbysmet.
Nachci být advokátem Valaru ale myslím, že tato zkušenost se zas nedá brát tak jednoznačně za přesvědčivou. Jste si jist co Vám tam opravdu nalili? Bylo to originální balení Valaru, které jste si přines osobně? Dělali Vám v servisu jen výměnu oleje? Říkáte jednou nalili...ale Valar se zas tak dlouho nevyrábí. Nemohla to být třeba souhra náhod za určitých provozních podmínek. To se může stát s každým olejem. A hlavně se mi nezdá, že by Vaše auto poléčil zrovna Castrol, který se vyrábí (mísí) vlastně úplně stejně jako Valar. Má pouze mezi motoristy jiný zvuk a jméno, díky jeho nejdelší tradici (ze všech cizích značek) na našem trhu.Marty píše: Valar je jebka, kterou mi v servisu nalili jednou, po dvou tisicich jsem ji vylil a vratil se ke Castrolu. ....
No nalili mi to tam podzim 2004. Souhra nahod to podle me nebyla, protoze ty lidi osobne znam a myslim, ze kdyz mi prodaji 5 litru nejake slivky za cenu Valaru, tak by si nepolepsili. Naopak by prisli o zakaznika, ktery tam jezdi na ruzne mechanicke prace. Kdyz jsem tam prijel, ze to chci vymenit, tak se divili, ale schvalne me pozvali do dilny a pred myma ocima tam zvrhli litrove Castroly. (+filtr samo)
Dle meho je Castrol zbytecne drahy, ale vim, ze Valar nechci a za tim si stojim.
Ze se zaklinaji ISO 9001 je irelevantni, protoze kdyz jsem si prosel pozadavky na tuto certifikaci, tak jde vlastne o pouhe image zvasty. Stejne jako ITIL, pripadne novy americky SOX.
Proste si sepisete procedury, vylepite plagatky se smernicemi firmy a par dalsich a pak prijde audit. Pokud nemate maslo na hlave, tak projdete. Repektive projdete, pokud neprijde nejaky nastvany "zapadoevropan", ktery nema naladu na to, aby postkomunisticti burani meli taky certifikaci.
Dle meho je Castrol zbytecne drahy, ale vim, ze Valar nechci a za tim si stojim.
Ze se zaklinaji ISO 9001 je irelevantni, protoze kdyz jsem si prosel pozadavky na tuto certifikaci, tak jde vlastne o pouhe image zvasty. Stejne jako ITIL, pripadne novy americky SOX.
Proste si sepisete procedury, vylepite plagatky se smernicemi firmy a par dalsich a pak prijde audit. Pokud nemate maslo na hlave, tak projdete. Repektive projdete, pokud neprijde nejaky nastvany "zapadoevropan", ktery nema naladu na to, aby postkomunisticti burani meli taky certifikaci.
valar
dobry den, cital som predchadzajuce prispevky o olejoch valar. na 5w40-tku som doteraz najazdil 80t km bez akychkolvek problemov (predtym LM, Valvoline, Shell). rocne najazdim cca 25-30 t km - ako normalny clovek... . auto (octavia 1,9 tdi 66 kw, r.v. 2005, naj. 178 tkm) pouzivam celorocne, hlavne na dlhsie trasy (100 km a viac), pricom olej si menim sam po 10-11 tkm. do servisu nechodim, pretoze zo zasady neverim moralke jeho majitelov a zamestnancov ano bajkam o starostlivosti pre vernych zakaznikov... .
PS: rozpravky o nekvalite valar-u su blabolmi. ak si niekto mysli, ze castrol-om, elf-om, shell-om a pod. si "polepsil", tak mu to nebudem vyvracat. iba pripominam, ze takyto clovek by si mal najskor precitat clanky od ing. cerneho, pozriet technicke listy predmetnych maziv a starat sa o auto tak ako treba... .
PS: rozpravky o nekvalite valar-u su blabolmi. ak si niekto mysli, ze castrol-om, elf-om, shell-om a pod. si "polepsil", tak mu to nebudem vyvracat. iba pripominam, ze takyto clovek by si mal najskor precitat clanky od ing. cerneho, pozriet technicke listy predmetnych maziv a starat sa o auto tak ako treba... .
Já s tím musím jen souhlasit.Např.Valar Egida XQ 15W-40 používám do motorů manipulační techniky a starých Felicií, Favoritů a "Škodovek" 105,120 atp., co s nimi dědouškové vyjíždí jen, když jim hoří garáž.Já sám jí mám ve starý Feldě 1,9 D a za tu cenu, vzhledem k tomu, že beru cca 1000 l za rok, se jedná o dost kvalitní olej.Díky Valaru jsem se dostal i k, na jiném vlákně zmiňovaném, Igolu.Několik laboratorních testů z různých průmyslových motorů dopadli výborně.Jen pro srovnání je na stejné úrovni , co jsem používal Mobil(Caterpillar) a Total Rubia 4400, ale cenově je podstatně níž.Ten Total se už asi nedělá.A co vím z jiných vozových parků ze čtyř firem tak používají právě Valar.Pak ještě beru hydrauliku řady HM a OTH-P a převodový olej do automatů VZV Valar Signum DII.Ty ceny jsou srandovní a kvalita víc než solidní.Když to shrnu tak se na Valar, osobně, dívám jako na TOP výrobce, ikdyž sám ve své Laguně na něj nejezdím, protože ten Igol mám taky za super cenu.A to mě prodejce od NOCCU nemusí ničím mazat, teda taď už ne, co mě přesvědčil.