Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Shi »

kornel píše: stř bře 20, 2024 18:30 jj,týmto smerom som o tom uvažoval... no dávam to do kontrastu napr. aj s mojim 2.0TSI (chipnutý od nejakých 40tis.km) ktorý behal prakticky od nova až do slušne cez 200tis.km s MO CFS NT 5w-40, kde toho Mo je nasypaného ešte viac.. Turbo absolútne bez problémov do takmer 300tis.km (tiché, čisté, bez únikov). Minulý rok som ho dal len repasovať z dôvodu mechanicky už rozkvedlanej regulácie a tiež úniku vzduchu cez prírubu, inak ložiská aj lopatky ok.
Z toho co jsem pochopil, tak řešení s hromadou molybdenu dělá problémy když má základový olej vysokou odparnost a malé čistící schopnosti, takže zjevně je možné to udělat správně, ale nebude to úplně jednoduché. Navíc zdrojem problému je vypnutý motor s nedochlazeným turbem.
Člověk s turobomotorem proto nesmí při výběru oleje hledět hlavně na cenu, ale musí trochu víc přemýšlet jak při výběru oleje, tak při zastavování po ostřejší jízdě - pokud auto nemá vyřešeno dochlazování nějak blbuvzdorně.
Pitris píše: sob bře 23, 2024 19:21 Nezničitelný turbo má atmosféra
Toho se zatím taky držím, ale je to rok od roku těžší.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Já po čtyřech letech a po cca 50 tkm vyměnil v motoru chladicí kapalinu. A dal jsem znovu origo Honda. 5 litrů vyteklo, 5 se tam vešlo, a bez jakéhokoliv vercajku :wink: Jen něco na tu starou :P ....kapalinu :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět