Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1761
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

o mesiac dostane shinkansen na leto: https://www.redlineoil.com/0w30-motor-oil (mám za to, že do horúčav a vyššieho zaťažovania poskytne viac tej rezervy v ochrane (polyolester + PAO, vyssi MO a Bor, optimum ZDDP, vysoký prirodzený VI a minimum zahusťovadiel VII - tým pádom vysoká odolnosť olejového filmu voči strihu pod tlakom ako na ložiskách, tak aj na valcoch, NOACK 6 - bezkonkurenčná hodnota s viacerými kladmi)

edit.. upravený odkaz
Naposledy upravil(a) kornel dne čtv bře 14, 2024 16:09, celkem upraveno 2 x.
tomxass
Příspěvky: 328
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od tomxass »

Schválne koľko stojí taky olej?
Ja keď som pozeral 5W-30 Euro Series tak 24€/0,95l :D t.j. 120€ necelých 5l co mi treba
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Colommbo »

kornel: Odkaz se mi nedaří otevřít... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od bjukemen »

vyzera to byt kvalitka, z kade ten olej objednas?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1761
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

mám v merku 5-tich predajcov (UK,ESP, F, CZ..) Najskor ale ešte chcem preveriť aké výrobné šarže majú skladom, resp. či to budú objednávať od výrobcu na dovoz.. Nakoľko nechcem žiadnu uloženku a taktiež nechcem staršiu formuláciu tohto Redline, ale aktualizovanú poslednú receptúru, ktorá bola pozmenená pre API SP požiadavky (paradoxne v tomto prípade chcem od RedLine túto najnovšiu 2021/22 upravenú receptúru).
Podľa info oproti starej receptúre bol zlepšený základový olej (estery + PAO ostalo s nejakými zmenami, + v novej formulácii ešte znížili použitie viskozitných modifikátorov a posilnili tým prirodzene viacstupnove viskozitné vlastnosti samotného oleja a tým aj HTHS) a zároveň modernejší protioterový balíček reflektujúci aj LSPI a vysokoteplotné vklady na piestoch - údajne síce v menšom množstve no efektívnejšia zlúčenina Molybdénu a celkovo nový synergickejší AW/FM komplet so stále solídnym ZDDP a modernejším detergent/disperzant kompletom (podľa odborných článkov čo som o tom prelúskal by mal mimo potláčania možnosti vznikov LSPI, menej narúšať schopnosť ZDDP a ostatných AW/FM prvkov vytvárať tribovrstvy. Príliš veľa Vápnika bolo v starých formuláciach vyvažované vysokými množstvami Zddp, čo prináša ale iné negatíva.

Zvažujem ešte aj MO CFS NT+ 0w30.. Viem o konkrétnom CTR FK8, ktorý je s týmto olejom dlhodobo prevádzkovaný (aj okruhy). V 2.0TSi som s CFS NT/NT+ nabehal cez 200tis.km bez akéhokoľvek problému, motor čistý, turbo zdravé.. Napriek nejakým kuvičím hlasom, že údajne vyššie množstvá MoDTC1, MoDTC2 môžu pri vysokých teplotách na turbe vytvárať úsady na ložiskách.. Nič také sa s turbom v mojom prípade neudialo ani po takej porcii km a tých výkonných aj bežných áut fungujúcich s touto radou olejov, ako aj Motul 300V a pod. sú desiatky tisíce po celom svete.
(samotné Idemitsu sype do OEM Honda Type 2.0 oleja - MoDTC1 v množstve 600-650ppm.. takže asi to taký problém nebude)
Naposledy upravil(a) kornel dne pon bře 18, 2024 18:39, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1761
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

som teda zvedavý ako bude sedieť CFS NT 0w30 v CT-R.. v prípade konkrétne mojej aplikácie, by to mala byť po zvážení všetkých aspektov najoptimálnejšia voľba.. + k MO CFS NT olejom mám plnú dôveru (jednak osobná skúsenosť a samozrejme aj nespočet ďalších užívateľov po celej EU a UK v civilných aj trackdays aj polo-závodných a závodných aplikáciach na rôznych mašinách).

Redline by bol tiež fajn, ale distribúcia a dostupnosť aktuálnych receptúr sa ukázal byť ako problém.. dávať objednávať pár litrov aktuálnej formulácie oleja spoza oceánu mi príde volovina, ak sú dostupné "domáce" minimálne rovnako kvalitné možnosti.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Tak jak třeba oleje Idemitsu. Sehnat se dají (tady ale ne), a když by je člověk objednal z druhé polokoule 🌏 tak doprava bude dražší než ten olej :roll: :P
Já měl asi kliku i s tím převoďákem Honda Genuine - ten šel snad "jen" z Holandska, ale i tak. Půlgalon byl za 660, ale platil jsem 1100,-
Ale vypadá to že se to vyplatilo. Ty kvalty tam nahoře jdou podstatně líp :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1761
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

ja som vedel že budeš spokojný.. honda prevoďaky pasujú presne k štýlu ktorý vyznávaš :lol: :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Tak snad (to) vydrží :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Shi »

kornel píše: pát bře 15, 2024 14:05 samotné Idemitsu sype do OEM Honda Type 2.0 oleja - MoDTC1 v množstve 600-650ppm.. takže asi to taký problém nebude
Mám pocit, že tyhle oleje obecně mají větší problém projít zkouškou TEOST33C o které se tuší, že je možná až příliš náročná, co se týče úsad, nicméně je to zkouška pro turbomotory. To je taky rozdíl mezi oleji, které plní "jen" API SP a nebo plní i API SP RC, které tuto zkoušku zahrnuje.

U atmésféry je to jedno, ale do motoru s turbem bych radši šel po olejích, které ten TEOST33C zvládnou bez ohledu na to, že ten test je přehnaný.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1761
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

jj,týmto smerom som o tom uvažoval... no dávam to do kontrastu napr. aj s mojim 2.0TSI (chipnutý od nejakých 40tis.km) ktorý behal prakticky od nova až do slušne cez 200tis.km s MO CFS NT 5w-40, kde toho Mo je nasypaného ešte viac.. Turbo absolútne bez problémov do takmer 300tis.km (tiché, čisté, bez únikov). Minulý rok som ho dal len repasovať z dôvodu mechanicky už rozkvedlanej regulácie a tiež úniku vzduchu cez prírubu, inak ložiská aj lopatky ok.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Nezničitelný turbo má atmosféra :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1761
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

vymenil som dnes olej aj v CT-R (po 3500km).. zatiaľ ešte ostávam s výborným M1 ESP LV 0w-30 (ktorý motoru sedí) + nedalo mi to a priprcol som do neho aj 130ml LM Molygen Motor Protect (z 500ml plnej dávky). Dodalo to prakticky len čistú organo-wolframovú zlúčeninu (v takom malom množstve nulová nepostrehnuteľná zmena v koncentrácii iných prvkov, ale zároveň vzhľadom na vysokú koncentráciu samotneho organo-wolframu v produkte, to dodalo aj s takýmto malý objemom ca 350ppm "W").
Účinná zlúčenina v produkte :arrow: testovaný a plne certifikovaný olejárskymi spoločnosťami používaný Vanlube W-324 od Vanderbilt Chemicals (vysoko účinná vysokotlaká anti-wear prísada - najmä pri vysokom zaťažení a teplote v podmienkach kedy samotný olej začína mať medzi párovymi plochami problémy, taktiež je to velmi účinný antioxidant, antikorozivne vlastnosti a zároveň pôsobí sekundárne aj ako solídny reduktor trenia ak sa vytvorí a zapracuje po určitej dobe tribofilm.. To všetko pri minimálnom príspevku ku vkladom na piestoch a krúžkoch.. nemá žiadne antagonistické reakcie s používanými prvkami v olejoch v rámci aditívnych kompozícii a naopak pôsobí veľmi dobre synergicky so ZDDP a aj Molybdénom).
P.S týmto nejdem nikoho lanáriť/nahovárať na tento produkt :lol: len opísať moj motív a pohnútky v tomto :idea:
Naposledy upravil(a) kornel dne ned bře 24, 2024 8:34, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

I ty jeden markeťáku 🤣🤣
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1761
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

fakt... :P noo ale zas netvrdím, že prejdem s dizlom 140 km na čistý benzín :lol: :lol:
Odpovědět