Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

C5 jsou 0w20 a jinak Céčka jsoz pro filtry pevných častic. C2 snížená HTHS, C3 normální HTHS.
Ale nové uz i ten DXG má saps 0,8 %, což uz spadá do C2 ale pri výměně do 10 tkm to nevadí....
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř led 31, 2024 13:03, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tomik
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 31, 2024 8:47

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Tomik »

Aha, díky. A ty oleje s Céčkem mají nějaké zápory, když v autě filtr pevných částic nemám?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Byls rychlejší než jsem to tam dopsal, ale při výměně do 10 tkm to nevadí.... Je tam míň aditiv a nižší TBN.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tomik
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 31, 2024 8:47

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Tomik »

Rozumím. No jde mi o to, jestli má cenu přecházet na modernější olej DXG nebo ten Mobil1 ESP LV anebo dál lít ten Synpower (tam teda teď nějak ošidili složení, už nesplňuje spec. GM ), Helix Ultra nebo HCL. Výměnné intervaly bych neměnil.
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Dobre si daval.
Niekedy nie je dobre priliš veci meniť. Ja napriklad mam aj manzelku stale tu istu... :D
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Nejlepší olej je jeho včasná výměna. A to děláš. Honda nemá žádné spešl požadavky a povolen je i A5 i A3 (C2/C3). Oleje Ravenol (nebo třeba Yacco, Amsoil SS, Mobil1 či Millers) patří mezi špičku, Valvoline, Shell, Repsol, Motul, Petro-Canada nebo třeba Trident jsou "zlatý střed" a například Q8, Total, Elf, Petronas, Mobil, Gulf či Fuchs patří mezi levnější ale i tak dost dobré oleje.

PS. A do převodovky (předpokládám manuál) bych pak doporučil Ravenol MTF-2 nebo Yacco BVX 500 X 75w80 a chladící kapalina je třeba tady origo 👍
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

to "C" neznamená tak celkom že olej má menej aditív.. proste daná formulácia oleja obsahuje menej popolových aditív (áno TBN býva celkovo nižšie, ale tu je podstatné aj TAN a to ako rýchlo rastie TAN vo vzťahu k poklesu TBN.. aj v tomto prípade vhodné skrátenie intervalu to rieši dokonalo). v týchto formuláciach sú použité iné prvky, resp. nahradzjú popolové aditíva v nejakom pomere (pre zníženie celkového SAPS) inými menej popol tvoriacimi aditívami resp. bezpopolovými (napr. taký BÓR.. ktorý je dokonca efektívnejší v ochrane kovových povrchov pri medznom trení v motore ako ZDDP, zároveň je to zatial najúčinnejšie vysokotlaké aditívum a pritom aj znižujúce trenie.. :idea: .. ale používané sú aj iné prvky a ich ako vzájomné synergické efekty, tak naviac aj rôznymi druhmi základových olejov..)
Takže ja si dovoľujem len zdôrazniť, že "C" neznamená absolútne žiadne automaticky zhoršené napr. ochranné či čistiace vlastnosti oleja.. To platilo v dobe keď táto "C"-čková norma ACEA prišla na svet a bezpopolové technológie boli v úplnom začiatku a dosianutie Mid, resp. Low SAPS bolo dosiahnuteľné len za cenu značného stiahnutia hlavne ZDDP no bez adekvátnej náhrady.

P.S mimochodom mnou spomenutý M1 ESP LV obsahuje 350ppm Bóru.. čo sú prakticky najvyššie hodnoty medzi olejmi.
Je to len moje odporúčanie, nie pretláčanie. Je kvantum ďalších olejov, ktoré svoju pracú v tvojom motore urobia výborne a to ako v triede ACEA A3 tak aj A5+C2... Najviac dobroty v motore urobí, tak či onak optimálne nastavený interval výmien oleja povolenej špecifikácie
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Do prevodovky myslim je tu MTF 3.
Bud original alebo od ravenolu. A na rozdiel od inych " celizivotnych " Honda tu ma dany interval. Presne si nespomeniem kolko , ale prekvapivo relativne malo. Na druhej strane servisny manual povoluje v pripade nedostupnosti MTF 3 pouzit dokonca bezny motorovy 10w40. Ale tam je este krateny interval, resp.sa to povazuje za " nudzove" riesenie .
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Tuším 60 000km, ne?
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Evropa " normalne podmienky" 120tkm/ 8rokov
Evropa " sťažené podmienky" 60tkm/ 4roky
Mimo Evropu " normalne podmienky" 60tkm / nie je uvedene
Mimo Evropu " sťažene podmienky" 30tkm/ nie je uvedene
A este je tam pre Australiu a Novy Zeland tiez 60tkm a 30tkm.
Ako vidno mame sa ako králi :D
Vsade vozia japonci podradne vraky , ktore vyzaduju udrzbu , len k nam do Evropy ide " top bezudrzbova kvalitka " :lol:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

jarson1 píše: stř led 31, 2024 16:13 Vsade vozia japonci podradne vraky , ktore vyzaduju udrzbu , len k nam do Evropy ide " top bezudrzbova kvalitka " :lol:
Ano. To si napsal přesně. Čím delší interval výměny tím lepší auto. Jen jsme ve špatném vlákně, protože toto je myšlení "made in VW" ☹️
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tomik
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 31, 2024 8:47

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Tomik »

Díky chlapi za reakce. Převodový olej měním kazdých 40 tkm orig. Honda MTF3. Ten olej musím promyslet, jestli zůstat u "plnotučné" klasiky 5W-30, A3, API SL nebo zkusit moderní nízkoviskozní olej jako třeba ten Mobil1 ESP. Ještě jsem uvažoval o SSO 0w-30 A3, API SN. Bude to určitě kvalita, ale momentálně není v akci. A po 7tkm by šel ven stejně jako téměř o polovinu levnější Synpower.
Tomik
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 31, 2024 8:47

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Tomik »

Co říkáte na Valvoline Synpower FE 5w-30?
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1

Co znamená v reálu ta třída A7/B7? Má taky moderní API SP. Překvapilo mě vysoké TBN. Klasický Synpower 5W-30 zůstal pořád A3/B3, API SL.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Bohužel žádný Bór, žádný Molybdan a ani wolfram. Valvoline má co tu padlo dřív dobrý základ, zde ale nebude zrovna valná aditivace. Ale takhle, na těch 7tkm i toto bude zaručeně fungovat, půjde to ale i líp
Jestli tedy mluvíš o tomto
Obrázek
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od abc »

PJ on mysli to co napsal :arrow: Valvo SynPower FE 5w30 :D

1) Viskozita při 100 stupních - 9,88. Olej plně vyhovuje požadavkům SAE J300 a může být nazýván „třicítkou“.
Viskozita při 40 stupních - 54,58. Ekonomický olej, jak má ACEA A5 být.
2) Viskozitní index je 169. V oleji není mnoho polymerního zahušťovadla.
3) Bod tuhnutí -42 stupňů. Je dobrý pro 5W-30 při hydrokrakování, do -30 nebo dokonce -32 s ním můžete bezpečně nastartovat motor, ale není nutné jít níž, pro nižší teploty je lepší použít 0W. Dynamická viskozita CCS při -30 °C je 3721 mPas. To znamená, že v zimě bude olej při zahřívání hospodárný a při studených startech bude motor docela snadný.
4) Bod vzplanutí 222 °C. Je průměrná. Od hydrokrakování na nízkoviskózní bázi neočekávejte vysoký záblesk, ale pro běžné provozní podmínky je dostačující. NOACK 11,7 %, průměr pro takové oleje. Olej se záměrně nespálí.
5) Základní číslo je 12,5 mg KOH/g. Velmi vysoko. Hovoří o velmi velké zásobě detergent-neutralizačních vlastností. Číslo kyselosti 2,01 mg KOH/g. Normální výsledek. Existuje prostor pro růst, protože alkalické hladiny klesají.
6) Síranový popel 1,06 %. Velmi nízké číslo na plnou popelnici.
7) Síry je velmi málo, 0,191 %, což svědčí o čistotě základových olejů a nejmodernějším balení aditiv.
8) Olej obsahuje přísady proti opotřebení na bázi fosforu a zinku, detergentní přísady na bázi vápníku a hořčíku, molybden pro snížení tření a bor pro udržení částic nečistot v suspenzi.

Mo- 86
Bor-112
Mg-981
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Odpovědět