Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

Pitris píše:
Mirec 29 píše:Tiež som pochopil že sa jedná o moderné motory od mb avšak podľa mňa si z toho môžu vybrať aj majitelia tých STARŠÍCH pretože v zásade sa nič nemení povedal by som :wink:
Tak tak. Nula wé dvacítku a naše hodiny do každé správné rodiny :wink:
Takže chlapci.... Vylít všechny zásoby 5w40, 5w50, 10w40 a boha jeho snad někdo nemá i 10w60 nebo 15w40, a hybaj do prvního kšeftu pro 0w20 C5 :)

Mirec ty si fakt jestě větší * než jsme doufali :( Povedal by som....
Absolútne si nepochopil alebo to píšeš zámerne čo je ešte smutnejšie....ale zase iné som od teba ani nečakal :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

kater píše:Mirec,na teba sa už nedá ani reagovať,už pár príspevkov vyššie som ti písal o pevnosti olejového filmu v závislosti na na letnom čísle SAE a nie hrúbke.A chalan nech ide na konzultáciu s tribológom výrobcom ložísk, čo som pár krát absolvoval a trochu zmení názor na riedke oleje.
Zase žiadne odpoveď na otázku...kto vie prečo :wink:
Inak znova... pevnosť filmu nezávisí od letného čísla sae ale hrúbka ide ruka v ruke s letným číslom... sú to však dve rozdielne veci.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Colommbo »

Vidíš to, já si naopak myslím, že použití oleje s příliš nízkou viskozitou (jinak taky řečeno nevhodného) může za jistých okolností zapříčinit trhání olejového filmu a tedy jeho pevnost významně ovlivňuje...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1764
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

vzájomné uloženie a presnosť pohybujúcich sa dielov motora (pri plne zahriatom motore a prevádzkových teplotách) môže byť navrhnuté tak, že proste viskóznejši a horšie čerpatelny olej bude znamenať (pri vysokej záťaži) vyššie riziko a za určitých podmienok dokonca môže aj spôsobovať trhanie olejového filmu, kedže nebude selsky povedané "stíhať sa pretláčať"... V takýchto prípadoch proste viskoznejsi olej neznamena pevnejši film.. tu takéto rovnítko neplati.
+ do toho zabezpečenie spravných prietokov oleja na miestach ktoré sú ochladzované len prostredníctvom prúdenia oleja, tak je tiež logické, že vyššia viskozita to proste (odvod tepla) zhorší :idea:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Colommbo »

Souhlasím s jednou poznámkou (již jsem tu ostatně už zmiňoval) - bavíme se stále o "moderních" motorech sestavených (s vysokou pravděpodobností) s minimálními vůlemi a (opět s velkou pravděpodobností) na hraně funkčnosti. Další věcí už Jerrym i mnou zmiňovanou je to, že výrobci takových motorů, aby splnili současné velmi přísné emisní limity, jsou při testaci nuceni použít oleje, jež v reálném provozu nemusí být pro motor (zejména z hlediska výdrže) to pravé ořechové. Nemají však jinou možnost, než takové oleje i pro běžný provoz doporučit/předepsat. Kacířsky se tedy domnívám, že až na opravdové výjimky není nutno se takovýchto předpisů držet jak hovno košile... :)
Takže znovu zdůrazňuji - zevšeobecňovat informace z jednoho zveřejněného videa (odhlédnouc od osoby podavatele a jeho erudice) týkajícího se prakticky výhradně "moderních" osmiválcových motorů MB se může ukázat jako jízda po hodně namrzlé silnici, Bacha na to... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

Nehľadajte prosím za všetkým ekológiu...Japonci jazdia na sae 20 už od 90tich rokov...mi (Európa) sme inde...
Prosím neberte má za slovo ako poniektorí že je to treba liať do každého motora :roll:
Na čo som narážal ja ohľadom starších motorov? Ruku na srdce... koľkí ste jazdili napr. na sae 30 bez akýchkoľvek problémov a aj tak ste prešli na sae 40 či dokonca 50 len preto pretože som to používal u predošlého vozidla z istých dôvodov ( a uspokojukete sa tichým prejavom motora ) ...alebo koľkí z vás používajú vyššiu sae len " pre istotu" ...stále sa bavíme o Tom istom len v iných číslach...
A len občas sa nájde niekto ako nedávno jeden užívateľ čo prešiel z sae 50 na Shell hu ktorý je na spodnej hranici sae 40 a je spokojný.. mnohým by prospelo niečo podobné.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Brodys
Příspěvky: 166
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Brodys »

Chápu, že jsou dva základní tábory olejářů,ale za mě moc a až nesmyslně tlačíš lidi na spodní hranici, protože jsi se v tom sám našel. Kdo má pravdu ukáže teprve čas, to se tady prostě nerozhodne. Kdyby jsme se ve zdravotnictví drželi názoru, že minimum stačí, zřejmě by jsme dost lidí zadřeli:-) Proto sám za sebe zastávám názor, jak ty říkáš, Na jistotu......
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

Prosím objasni mi na konkrétnom prípade kde a koho tlačím na spodnú hranicu :idea:
som proti používaniu nadmernej viskozity ktorá či niekto tomu verí alebo nie nemá v drvivej vačšine prípadov opodstatnenie...niekto na to príde sám niekto nie. "Na istotu" ak nemám žiadny problém je podskočenie o jednu triedu nie dve tri pretože...neviem čo
Ak sa chceš baviť o zdravotníctve tak keby sa ľudia držali toho čo je napísané na krabičke od cigariet napr. mali by sme podstatne menej úmrtí...alkohol detto...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Colommbo »

Mirec 29: Já dokážu pochopit, že jsi z nějakých důvodů zahořel pro nízkoviskózní oleje, jsou to tvoje názory, tvoje přesvědčení. Nevím však, je-li úplně normální, snažit se vždy a za každou cenu přesvědčit všechny okolo o své pravdě a vyjadřovat se téměř ke všemu, co se tu napíše. Nemíváš někdy pocit, že o tvé názory nikdo nestojí...? Možná to budeš vysvětlovat tak, že na diskusním fóru si může psát kdo chce, co chce, ale rozumný člověk by, aspoň po mém soudu, měl znát určitou míru a hlavně mít jistou sebereflexi a ponechat místo i jiným pro jejich názory a někdy i pro jejich chyby. Mám pocit, že se za každou cenu snažíš mít poslední slovo, mít prostě "navrch", což já sám nepovažuju za dobré a správné. Takovým lidem se i docela těžko žije a pokud se jako "pan chytrý" prosazuješ i v obyčejném životě, nechtěl bych s tebou mít dvojdomek. :)
P.S. Tvoje poznámka ke kouření a alkoholu mluví za vše, pro mě tedy určitě...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

Prečo sme zase skĺzli na nízkoviskózne oleje :?:
debata sa aspoň doteraz niesla v duchu oného videa kde sa popisuje rozdiel medzi menej a viac viskóznymi olejmi...
ak som pre niečo "zahorel" tak len pre odpor mnohých k niečomu čomu nerozumejú...a čím viac budú niečo zatracovať tým viac budem nie presviedčať ale argumentovať že sa mýlia respektíve poukazovať na druhú stranu mince...
A áno súhlasím že si tu ľudia píšu čo chcú...typu že mi niekto niečo potvrdil ale nepoviem ako...nejde povedať A bez toho aby som povedal B.
na takéto veci reagujem v drvivej vačšine ak ste si nevšimli :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Colommbo »

Mirec 29 píše:Prečo sme zase skĺzli na nízkoviskózne oleje :?:
Protože ty tu prakticky nic jiného neprosazuješ...
Mirec 29 píše:...ak som pre niečo "zahorel" tak len pre odpor mnohých k niečomu čomu nerozumejú...a čím viac budú niečo zatracovať tým viac budem nie presviedčať ale argumentovať že sa mýlia respektíve poukazovať na druhú stranu mince...

A tohle je právě to, o čem jsem psal - snaha přesvědčovat ostatní o SVÉ pravdě, o níž (a vlastně ani o sobě) nepochybují, a mít vždy a všude poslední slovo. Což bylo vlastně i mé poslední (snad, doufám, věřím) slovo ke tvé osobě tu na fóru... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

Netočme sa okolo mojej osoby ale držme sa témy :wink: mimochodom ja som nepísal o nízkoviskóznych olejoch ale chápem ak si to niekto ihneď spojí s čímkoľvek čo napíšem :D
opakujem že sa pojednáva (lo) o viac a menej visko olejoch a výhodách v moderných motoroch :wink:
čím viac sa budú poniektorí snažiť presviedčať o ich pravde tým viac sa budem ja snažiť "presviedčať" o mojej pravde...chápete ? čím viac budú poniektorí rýpať do istej skupiny olejov a ľudí tým viac ja budem poukazovať na ich výhody...toť vsio :wink: dúfam že sa chápeme.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Brodys
Příspěvky: 166
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Brodys »

Chytrého trkni, hloupého.....jen jsem ti chtěl přátelsky říct, že to fakt trochu přeháníš. Rád si zde čtu různé názory, proto je život tak fajn. Ale když pak přijde pan pravda a všem okolo se snaží rozdupat jejich kyblíčky, není už to zábava, nýbrž rozmach jednoho fracka, kterému musí dát všichni za pravdu. A to sem píši jako pokorný čerpatel místních informací a štve mě to, jelikož ty začneš štěkat i na mě, že nepřesvědčuješ. Závěrem, prosím nekaž tohle fórum trolením, tvůj názor je víceméně jasný z předchozích 20 příspěvků. Zároveň se omlouvám adminům za spam. A nemyslím to Mirec29 zle, to mi věř.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

Prepáč ako som na teba "zaštekal" tým že som chcel konkrétny prípad kedy niekoho ťahám na hranu ako si napísal...nedal si mi...
rozdiel je doporučiť olej na spodnej hranici a rozdiel poukázať na fakt nadbytočnej sae. v podstate to bolo odprezentované ( ako tak ) vo videu vyššie.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Shi »

Mirec 29 píše:Japonci jazdia na sae 20 už od 90tich rokov...mi (Európa) sme inde...

...alebo koľkí z vás používajú vyššiu sae len " pre istotu" ...
Moje zkušenost:
Honda, motor R18Z4, olej 0w-20, s nájezdem 7000 km olej v letních vedrech přestal zvládat vysoké dálniční tempo. Tohle se mi s 0w-30 A3 nestalo a to ani v případě oleje Total QE 9000 0w-30, který považuji za podprůměrný .
Odpovědět