Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
chinin
Příspěvky: 63
Registrován: sob bře 03, 2018 11:16

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od chinin »

Pitris píše:Já taky tu spotřebu nehlídám - jen počítám. A hlavně kvůli technickému stavu motoru bo se na (zvýšené) spotřebě dá ledacos poznat. A ba, nad 5-ti t.ot. je projev motoru :wink: :twisted: Ten VTEC má něco do sebe :wink:
Ano toto se o hondách říká 16ti ventil ,proměnlivé časování atd. celkově to prý ožívá až někde u vrchu což má prý vliv nejen na zrychl. z 0 na 100 , jako ještě podstatněji kolem 100 a dál ,takže se s tím dobře jezdí i předjíždí atd. Nevím ale zda tohle platí zrovna i v případě HR-V 1.5 .Obecně je tenhle crossover s (nevelkou kubaturou ) vnímán tedy v dnešní turbo éře za shnilotinu. Smířený s tím jsem to i kupoval ,na stranu druhou ale ten motor i občasné vytáčení alespoň opravdu vydrží a dožívá se i s ním vysokých nájezdů .Nejsa vyloženě závodník mi to snad bude stačit . Ale možná mě po zajetí ten kříženeček ještě překvapí ,nakonec papírový výkon oprotí bývalému vozítku je dvojnásobný. Kdo má tohle auto zajeto může poreferovat a porovnat ,tedy pokud to není zcela proti duchu daného tématu.
chinin
Příspěvky: 63
Registrován: sob bře 03, 2018 11:16

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od chinin »

Pitris píše:Už najeto 1500km, už se občas k těm 5-ti t.ot. na chvilku podívat můžeš - když bude prohřáto, a tak za 500km bych ten olej z fabriky vyměnil. Teď po zimě v poho i 5w. Pak +- za 8tkm a pak po těch 10-ti :wink:


Jojo ten původní po těch zhruba 2tis půjde :P ,to už mě nezrujnuje a když vím co to tam nalili - tak to má i s filtrem už předem spočítané. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od Pitris »

chinin píše:HR-V 1.5 .Obecně je tenhle crossover s (nevelkou kubaturou ) vnímán tedy v dnešní turbo éře za shnilotinu....
Jako "shnilotina" to může okolo 2t.ot. připadat tomu, kdo je zvyklý v těch otáčkách na nástup krouťáku u TDI-PD. Jenomže zatímco ty turbokamna za trojkou umřou, VTEC začne ožívat, a od těch 5-ti t.ot. je akcelerace srovnatelná s turbobenzinem stejného obsahu. A turbonafta se pak nechytá :twisted:
Honda je točák a tak se musí brát. Tam je "ve svým" :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
chinin
Příspěvky: 63
Registrován: sob bře 03, 2018 11:16

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od chinin »

Jo když - bo (až) se mi toto potvrdí budu max. happy. Jinak zatím spokojenost ,byť dosud jezdím skoro jak důchodce se120cítkou ,tak se mi to auto celkově líbí. Je hlavně uvnitř takové (knoflíky) nepřeplácané a když se vypnou diodové přechody barev (nebo jak to nazvat) tak je na to skoro i radost pohledět. :lol:
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od Libor »

Neboj,
ono se to "rozjezdí". U tohoto motoru to platí dvojnásob. Zaznamenal jsem to hlavně kolem 10.000 km a teď pozoruji, že se motor jestě malinko utišil. Jak píše Pitris, chce to otáčky, testeři s HR-V nad tím motorem ohrnují nos, ovšem zapomínají (namlsaní z turbomalorážek), že tohle je atmosfera se vším všudy. Tenhle model je navíc v otáčkách docela hlučný, takže testerům tím "odpor k otáčkám" jestě víc umocní.
Já to tu už psal v sekci odhlučnění. Auto jsem si navíc dodatečně odhlučnil, baví mě lítat v horním spektru otáček ještě víc (a rodina to tak, krom dění v okolním provozu) ani nepostřehne :-)
Takže abych to shrnul. Auto je dynamicky v pohodě. Ber tak, že je to crossover, určený primárně do města. Bez problémů však snese trasu k moři a rozhodně se při tom netrápí. Pružnost auta je lepší, než třeba u konkurenta Renault Kadjar 1.2 se stejným výkonem.
Dělal jsem si po zajetí i nějaká měření a videa a data výrobce auto dokonce podlézá (např. zrychlení z 0-100 km/h jde pod 10 sekund s přehedem). To jen na okraj.
Zde snad nebude odkaz na youtube vadit. Ať máš přehled. Něco ze zmiňovaných videí mám třeba tady (je tam toho víc)
https://youtu.be/9gzQ9ZOXaJA
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
chinin
Příspěvky: 63
Registrován: sob bře 03, 2018 11:16

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od chinin »

2-Libor
Díky za info které je hodně povzbuzující, popravdě já měl u předváděcího voz. (při jízdě) taky ten dojem ,že to docela šlape. Asi to tak bude ,až odjedu alespoň ty 2000 a vyměním oil tak to určitě už trošku proženu. Ten zvuk při razantnějším přišlápnutí plynu mi zatím nevadí ale píšou že u tohoto auta to není tipický zvuk Hondy ,páč to je má první H.... tak nemohu soudit. Každop. díkec :D ,jdu se kouknout na to vid. na youtube. Zdar všem.

Videjko krátké avšak výstižné :wink: :mrgreen:

ps. od těch 4 do 7tis. to prostě asi musí mazat.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od Libor »

chinin:
Nemáš zač ;-) Budeš spokojený. Podle dodavadních informací nemá L15B4 zatím žádné konstrukční vady, a to tuto řadu motorů montují do různých modelů Hond po celém světě. Doporučil bych tankovat pouze prémiové palivo, nebo obyčejné s VIFem. Přeci jen jde o přímovstřik, i když kombinovaný.
A je fajn, že se budeš zbavovat původního oleje, však jsou tady o tomto desítky stran. Za ty peníze se to urcitě vyplatí a na spotřebě PHM se to ve srovnání s 0W20 sotva projeví. Zase také ekonomické terno ty eko oleje nejsou.
Jinak, mám tam těch videí víc (i to, co dovolil provoz) :-)
Ať Ti auto slouží ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
chinin
Příspěvky: 63
Registrován: sob bře 03, 2018 11:16

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od chinin »

2-Libor

Jojo vím že jsou ty motory vynikající ,něco jsem si o tom početl takže koupě nebyla ani trochu náhodná. Jen jsem měl (z testů a recenzí) obavy z malého obsahu vůči váze a aero. odporu ,asi zbytečné. Všude slyším a čtu Japonec až nakonec a přitom ty nejlepší maloobj. motory se dělají kde. O tom palivu jsem taky už přemýšlel,ale popravdě přiznám se nevím co přesně znamená "prémiové palivo" :?: na mě to bude chtít polopatycky např.název ,počet oktanů -čerpačka SHELL. Doteď jsem palivo nikdy neřešil tak jsem zcela mimo ,mé staré přibližovadlo konzumovalo na doporučení Toyoty pouze 95-ku zda byla někde lepší či jinde horší jsem ani nevěděl. :oops:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od lengy60 »

chinin píše:2-Libor

Jojo vím že jsou ty motory vynikající ,něco jsem si o tom početl takže koupě nebyla ani trochu náhodná. Jen jsem měl (z testů a recenzí) obavy z malého obsahu vůči váze a aero. odporu ,asi zbytečné. Všude slyším a čtu Japonec až nakonec a přitom ty nejlepší maloobj. motory se dělají kde. O tom palivu jsem taky už přemýšlel,ale popravdě přiznám se nevím co přesně znamená "prémiové palivo" :?: na mě to bude chtít polopatycky např.název ,počet oktanů -čerpačka SHELL. Doteď jsem palivo nikdy neřešil tak jsem zcela mimo ,mé staré přibližovadlo konzumovalo na doporučení Toyoty pouze 95-ku zda byla někde lepší či jinde horší jsem ani nevěděl. :oops:
Nejlepší maloobjemové motory se dělají v Douvrinu,to se ví.Na co japonec potřebuje obsah 1.5 nám stačí 1.2 a jako bonus o 1/3 větší krouťák.:D Prémiové palivo = BA 100 s lepším aditivačním balíčkem nebo hausgemachte BA 98 ONO+2 panáky Wynn's za příznivější peníz.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od Pitris »

Á :) Pán z Ústí měl zase k večeři srandolín....:P
Míro, víš proč má Citroën vpředu ty dvě šipky :?: Aby věděl kudy za Hondou....:mrgreen:

Jinak chinin - benzin Ti stačí tankovat i N95 - my nepotřebujeme aby nám to jelo "stovkový beneli" jako ty galský dofukovaný turbobabetky, kterým se navíc stejská po čtvrtým válci :roll: :lol:
Ale v rámci udržení čistoty palivového systému je vhodné použít aditivované palivo, které zároveň i přimazává :wink: A třeba Benzina Efecta, Eurooil Optimal, OMV MaxxMotion, MOL, Shell V-Power. Ale fakt stačí "pětadevadesátka". Anebo i třeba ONO, ale tam bych doaditivovával, bo toto "jen" odpovídá normě. A třeba tímto:
http://www.oleje.cz/p/vif-super-benzin- ... -ml--18907
http://www.oleje.cz/p/wynn-s-supremium- ... -ml--17958
http://www.millersoils.cz/petrol-power-ecomax?c=102
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od Libor »

lengy60:
no, no, no. Turbo nám netřeba, a vibrace už vůbec ne, jak u některých "technicky vyspělých" tříválců :mrgreen: I když vám do vývoje motorů jednu dobu kecal Němec, stejně průser s THP nepopřeš :D To Soichirovy technicky vyladěné motory takovéto fatální problémy zatím nikdy neměly :wink:

chinin:
Fakt bych se toho nebál, tam skrytá zrada nečeká, je to globální motor a převodovka. Po hrubém záběhu, tj. někdy po 2.000 km, už to sem tam a krátkodobě prožeň k "červenému", neboj se toho.
Vezl jsem tři 100 kg chlapy delší trasu v docela svižném tempu a motor i s takovou vysokou "kysňou" šlapal jak měl, bez výhrad.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od lengy60 »

100 se tam nedává proto,aby to jelo a po 4 válci se mu nestýská.Proč taky,když lecjaký 4 válec zmasí kdy si vzpomene.:D A co se týče THP,nežijte ze vzpomínek.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od Pitris »

Víš Miro, s atmo dvoulitrem v o čtvrt tuny těžším Accordu Tě dráždit nebudu bo by si fakt potřeboval ty dvě šipky vpředu aby si věděl kde jsem :twisted: ale docela mě mrzí že jsem už dal pryč tu váhově jak Cactus zhruba stejnou 1.5-ku Civica, abys věděl jak dokázala mazat už v devadesátých letech hondí atmosféra 84kW v rodinným autě :wink: Měl bys docela problém se udržet, a na prd by Ti byl i o 1/3 větší krouťák.... A je spíš smutné, že 1.2T má výkon obdobný jak o 25 let starší 1.5-ka atmosféra.... Nemyslíš :?:

Jo a ohledně těch vzpomínek - proč si je (a třeba to první THP-čko) vůbec Citroën vyrobil :?: :evil: Honda na rozdíl od něj nikdy pod kapotou paskvil neměla :!: :twisted: A ani v naftě, ani s turbem....8)
Já tady netvrdil, že čtyřválec je něco extra - to by tam těch hrnků muselo být víc, ale v autě VŽDYCKY budou čtyři VÍC než tři :!: Jó - židle, ty ale v Rueil-Malmaison umí; a tam je tři nejlíp, bo to se nikdy při sezení houpat nebude :)

A už vůbec nechápu, proč si "hondí" Obrázek vlákno kontaminujeme kyselým citrónkem :?: :twisted: :mrgreen: a notabene navíc s bodlinama Obrázek
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od Libor »

lengy60:
do historie je právě důležité se občas vnést, poněvadž se jednak může opakovat a taky svědčí o tom, co automobilka dokázala (vyrobit, vyvinout, nebo zmastit) :D Ale neřeš mě, jen odlehčuji situaci :wink:

Pitris:
ono by Kaktusáka "zmastila" i 1.4iS se 66 kw v EJ (EK) 9, tomu pevně věřím. Tuna masy auta s točivým motorem je stále tuna auta s točivým motorem. Navíc více prvkový závěs vpředu i vzadu, takže v zatáčkách motokára. Jasně, dvacet prvků na obou nápravách může vypadat hrůzostrašně, co se servisu týče, ale vím, že tohle řešení vydrželo spousty kilometrů bez nutných oprav. Takže i kdybychom byli féroví a postavili vedle sebe Xsaru 1.4i a Civic 1.4iS, tak vítěz v tomto duelu je jasný.

Starým "japoncům" vytýkám jen jedno, a to je slabší antikorozní ochrana a další menší mínus je cena specifických náhradních dílů. V tom by citronci mohli být snad lepší :mrgreen:
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Příspěvek od Pitris »

Libor píše:ono by Kaktusáka "zmastila" i 1.4iS se 66 kw....
S tím jsme jeli ve čtyřech lidech a se stanem do Chorvatska. Nebyl problém dostat tachometr na 180, ale na akceleraci do v-max. si myslím že by ta o dvě deci a jeden hrnek slabší - ale oturbená bodlina se 110-ti kobylkama měla trochu navrch.

Jo, ta antikoro ochrana bývala horší....:( Pravda.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět