Ano toto se o hondách říká 16ti ventil ,proměnlivé časování atd. celkově to prý ožívá až někde u vrchu což má prý vliv nejen na zrychl. z 0 na 100 , jako ještě podstatněji kolem 100 a dál ,takže se s tím dobře jezdí i předjíždí atd. Nevím ale zda tohle platí zrovna i v případě HR-V 1.5 .Obecně je tenhle crossover s (nevelkou kubaturou ) vnímán tedy v dnešní turbo éře za shnilotinu. Smířený s tím jsem to i kupoval ,na stranu druhou ale ten motor i občasné vytáčení alespoň opravdu vydrží a dožívá se i s ním vysokých nájezdů .Nejsa vyloženě závodník mi to snad bude stačit . Ale možná mě po zajetí ten kříženeček ještě překvapí ,nakonec papírový výkon oprotí bývalému vozítku je dvojnásobný. Kdo má tohle auto zajeto může poreferovat a porovnat ,tedy pokud to není zcela proti duchu daného tématu.Pitris píše:Já taky tu spotřebu nehlídám - jen počítám. A hlavně kvůli technickému stavu motoru bo se na (zvýšené) spotřebě dá ledacos poznat. A ba, nad 5-ti t.ot. je projev motoru Ten VTEC má něco do sebe
Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Moderátor: Colommbo
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Pitris píše:Už najeto 1500km, už se občas k těm 5-ti t.ot. na chvilku podívat můžeš - když bude prohřáto, a tak za 500km bych ten olej z fabriky vyměnil. Teď po zimě v poho i 5w. Pak +- za 8tkm a pak po těch 10-ti
Jojo ten původní po těch zhruba 2tis půjde ,to už mě nezrujnuje a když vím co to tam nalili - tak to má i s filtrem už předem spočítané.
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Jako "shnilotina" to může okolo 2t.ot. připadat tomu, kdo je zvyklý v těch otáčkách na nástup krouťáku u TDI-PD. Jenomže zatímco ty turbokamna za trojkou umřou, VTEC začne ožívat, a od těch 5-ti t.ot. je akcelerace srovnatelná s turbobenzinem stejného obsahu. A turbonafta se pak nechytáchinin píše:HR-V 1.5 .Obecně je tenhle crossover s (nevelkou kubaturou ) vnímán tedy v dnešní turbo éře za shnilotinu....
Honda je točák a tak se musí brát. Tam je "ve svým"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Jo když - bo (až) se mi toto potvrdí budu max. happy. Jinak zatím spokojenost ,byť dosud jezdím skoro jak důchodce se120cítkou ,tak se mi to auto celkově líbí. Je hlavně uvnitř takové (knoflíky) nepřeplácané a když se vypnou diodové přechody barev (nebo jak to nazvat) tak je na to skoro i radost pohledět.
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Neboj,
ono se to "rozjezdí". U tohoto motoru to platí dvojnásob. Zaznamenal jsem to hlavně kolem 10.000 km a teď pozoruji, že se motor jestě malinko utišil. Jak píše Pitris, chce to otáčky, testeři s HR-V nad tím motorem ohrnují nos, ovšem zapomínají (namlsaní z turbomalorážek), že tohle je atmosfera se vším všudy. Tenhle model je navíc v otáčkách docela hlučný, takže testerům tím "odpor k otáčkám" jestě víc umocní.
Já to tu už psal v sekci odhlučnění. Auto jsem si navíc dodatečně odhlučnil, baví mě lítat v horním spektru otáček ještě víc (a rodina to tak, krom dění v okolním provozu) ani nepostřehne
Takže abych to shrnul. Auto je dynamicky v pohodě. Ber tak, že je to crossover, určený primárně do města. Bez problémů však snese trasu k moři a rozhodně se při tom netrápí. Pružnost auta je lepší, než třeba u konkurenta Renault Kadjar 1.2 se stejným výkonem.
Dělal jsem si po zajetí i nějaká měření a videa a data výrobce auto dokonce podlézá (např. zrychlení z 0-100 km/h jde pod 10 sekund s přehedem). To jen na okraj.
Zde snad nebude odkaz na youtube vadit. Ať máš přehled. Něco ze zmiňovaných videí mám třeba tady (je tam toho víc)
https://youtu.be/9gzQ9ZOXaJA
ono se to "rozjezdí". U tohoto motoru to platí dvojnásob. Zaznamenal jsem to hlavně kolem 10.000 km a teď pozoruji, že se motor jestě malinko utišil. Jak píše Pitris, chce to otáčky, testeři s HR-V nad tím motorem ohrnují nos, ovšem zapomínají (namlsaní z turbomalorážek), že tohle je atmosfera se vším všudy. Tenhle model je navíc v otáčkách docela hlučný, takže testerům tím "odpor k otáčkám" jestě víc umocní.
Já to tu už psal v sekci odhlučnění. Auto jsem si navíc dodatečně odhlučnil, baví mě lítat v horním spektru otáček ještě víc (a rodina to tak, krom dění v okolním provozu) ani nepostřehne
Takže abych to shrnul. Auto je dynamicky v pohodě. Ber tak, že je to crossover, určený primárně do města. Bez problémů však snese trasu k moři a rozhodně se při tom netrápí. Pružnost auta je lepší, než třeba u konkurenta Renault Kadjar 1.2 se stejným výkonem.
Dělal jsem si po zajetí i nějaká měření a videa a data výrobce auto dokonce podlézá (např. zrychlení z 0-100 km/h jde pod 10 sekund s přehedem). To jen na okraj.
Zde snad nebude odkaz na youtube vadit. Ať máš přehled. Něco ze zmiňovaných videí mám třeba tady (je tam toho víc)
https://youtu.be/9gzQ9ZOXaJA
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
2-Libor
Díky za info které je hodně povzbuzující, popravdě já měl u předváděcího voz. (při jízdě) taky ten dojem ,že to docela šlape. Asi to tak bude ,až odjedu alespoň ty 2000 a vyměním oil tak to určitě už trošku proženu. Ten zvuk při razantnějším přišlápnutí plynu mi zatím nevadí ale píšou že u tohoto auta to není tipický zvuk Hondy ,páč to je má první H.... tak nemohu soudit. Každop. díkec ,jdu se kouknout na to vid. na youtube. Zdar všem.
Videjko krátké avšak výstižné
ps. od těch 4 do 7tis. to prostě asi musí mazat.
Díky za info které je hodně povzbuzující, popravdě já měl u předváděcího voz. (při jízdě) taky ten dojem ,že to docela šlape. Asi to tak bude ,až odjedu alespoň ty 2000 a vyměním oil tak to určitě už trošku proženu. Ten zvuk při razantnějším přišlápnutí plynu mi zatím nevadí ale píšou že u tohoto auta to není tipický zvuk Hondy ,páč to je má první H.... tak nemohu soudit. Každop. díkec ,jdu se kouknout na to vid. na youtube. Zdar všem.
Videjko krátké avšak výstižné
ps. od těch 4 do 7tis. to prostě asi musí mazat.
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
chinin:
Nemáš zač Budeš spokojený. Podle dodavadních informací nemá L15B4 zatím žádné konstrukční vady, a to tuto řadu motorů montují do různých modelů Hond po celém světě. Doporučil bych tankovat pouze prémiové palivo, nebo obyčejné s VIFem. Přeci jen jde o přímovstřik, i když kombinovaný.
A je fajn, že se budeš zbavovat původního oleje, však jsou tady o tomto desítky stran. Za ty peníze se to urcitě vyplatí a na spotřebě PHM se to ve srovnání s 0W20 sotva projeví. Zase také ekonomické terno ty eko oleje nejsou.
Jinak, mám tam těch videí víc (i to, co dovolil provoz)
Ať Ti auto slouží
Nemáš zač Budeš spokojený. Podle dodavadních informací nemá L15B4 zatím žádné konstrukční vady, a to tuto řadu motorů montují do různých modelů Hond po celém světě. Doporučil bych tankovat pouze prémiové palivo, nebo obyčejné s VIFem. Přeci jen jde o přímovstřik, i když kombinovaný.
A je fajn, že se budeš zbavovat původního oleje, však jsou tady o tomto desítky stran. Za ty peníze se to urcitě vyplatí a na spotřebě PHM se to ve srovnání s 0W20 sotva projeví. Zase také ekonomické terno ty eko oleje nejsou.
Jinak, mám tam těch videí víc (i to, co dovolil provoz)
Ať Ti auto slouží
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
2-Libor
Jojo vím že jsou ty motory vynikající ,něco jsem si o tom početl takže koupě nebyla ani trochu náhodná. Jen jsem měl (z testů a recenzí) obavy z malého obsahu vůči váze a aero. odporu ,asi zbytečné. Všude slyším a čtu Japonec až nakonec a přitom ty nejlepší maloobj. motory se dělají kde. O tom palivu jsem taky už přemýšlel,ale popravdě přiznám se nevím co přesně znamená "prémiové palivo" na mě to bude chtít polopatycky např.název ,počet oktanů -čerpačka SHELL. Doteď jsem palivo nikdy neřešil tak jsem zcela mimo ,mé staré přibližovadlo konzumovalo na doporučení Toyoty pouze 95-ku zda byla někde lepší či jinde horší jsem ani nevěděl.
Jojo vím že jsou ty motory vynikající ,něco jsem si o tom početl takže koupě nebyla ani trochu náhodná. Jen jsem měl (z testů a recenzí) obavy z malého obsahu vůči váze a aero. odporu ,asi zbytečné. Všude slyším a čtu Japonec až nakonec a přitom ty nejlepší maloobj. motory se dělají kde. O tom palivu jsem taky už přemýšlel,ale popravdě přiznám se nevím co přesně znamená "prémiové palivo" na mě to bude chtít polopatycky např.název ,počet oktanů -čerpačka SHELL. Doteď jsem palivo nikdy neřešil tak jsem zcela mimo ,mé staré přibližovadlo konzumovalo na doporučení Toyoty pouze 95-ku zda byla někde lepší či jinde horší jsem ani nevěděl.
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Nejlepší maloobjemové motory se dělají v Douvrinu,to se ví.Na co japonec potřebuje obsah 1.5 nám stačí 1.2 a jako bonus o 1/3 větší krouťák. Prémiové palivo = BA 100 s lepším aditivačním balíčkem nebo hausgemachte BA 98 ONO+2 panáky Wynn's za příznivější peníz.chinin píše:2-Libor
Jojo vím že jsou ty motory vynikající ,něco jsem si o tom početl takže koupě nebyla ani trochu náhodná. Jen jsem měl (z testů a recenzí) obavy z malého obsahu vůči váze a aero. odporu ,asi zbytečné. Všude slyším a čtu Japonec až nakonec a přitom ty nejlepší maloobj. motory se dělají kde. O tom palivu jsem taky už přemýšlel,ale popravdě přiznám se nevím co přesně znamená "prémiové palivo" na mě to bude chtít polopatycky např.název ,počet oktanů -čerpačka SHELL. Doteď jsem palivo nikdy neřešil tak jsem zcela mimo ,mé staré přibližovadlo konzumovalo na doporučení Toyoty pouze 95-ku zda byla někde lepší či jinde horší jsem ani nevěděl.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Á Pán z Ústí měl zase k večeři srandolín....
Míro, víš proč má Citroën vpředu ty dvě šipky Aby věděl kudy za Hondou....
Jinak chinin - benzin Ti stačí tankovat i N95 - my nepotřebujeme aby nám to jelo "stovkový beneli" jako ty galský dofukovaný turbobabetky, kterým se navíc stejská po čtvrtým válci
Ale v rámci udržení čistoty palivového systému je vhodné použít aditivované palivo, které zároveň i přimazává A třeba Benzina Efecta, Eurooil Optimal, OMV MaxxMotion, MOL, Shell V-Power. Ale fakt stačí "pětadevadesátka". Anebo i třeba ONO, ale tam bych doaditivovával, bo toto "jen" odpovídá normě. A třeba tímto:
http://www.oleje.cz/p/vif-super-benzin- ... -ml--18907
http://www.oleje.cz/p/wynn-s-supremium- ... -ml--17958
http://www.millersoils.cz/petrol-power-ecomax?c=102
Míro, víš proč má Citroën vpředu ty dvě šipky Aby věděl kudy za Hondou....
Jinak chinin - benzin Ti stačí tankovat i N95 - my nepotřebujeme aby nám to jelo "stovkový beneli" jako ty galský dofukovaný turbobabetky, kterým se navíc stejská po čtvrtým válci
Ale v rámci udržení čistoty palivového systému je vhodné použít aditivované palivo, které zároveň i přimazává A třeba Benzina Efecta, Eurooil Optimal, OMV MaxxMotion, MOL, Shell V-Power. Ale fakt stačí "pětadevadesátka". Anebo i třeba ONO, ale tam bych doaditivovával, bo toto "jen" odpovídá normě. A třeba tímto:
http://www.oleje.cz/p/vif-super-benzin- ... -ml--18907
http://www.oleje.cz/p/wynn-s-supremium- ... -ml--17958
http://www.millersoils.cz/petrol-power-ecomax?c=102
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
lengy60:
no, no, no. Turbo nám netřeba, a vibrace už vůbec ne, jak u některých "technicky vyspělých" tříválců I když vám do vývoje motorů jednu dobu kecal Němec, stejně průser s THP nepopřeš To Soichirovy technicky vyladěné motory takovéto fatální problémy zatím nikdy neměly
chinin:
Fakt bych se toho nebál, tam skrytá zrada nečeká, je to globální motor a převodovka. Po hrubém záběhu, tj. někdy po 2.000 km, už to sem tam a krátkodobě prožeň k "červenému", neboj se toho.
Vezl jsem tři 100 kg chlapy delší trasu v docela svižném tempu a motor i s takovou vysokou "kysňou" šlapal jak měl, bez výhrad.
no, no, no. Turbo nám netřeba, a vibrace už vůbec ne, jak u některých "technicky vyspělých" tříválců I když vám do vývoje motorů jednu dobu kecal Němec, stejně průser s THP nepopřeš To Soichirovy technicky vyladěné motory takovéto fatální problémy zatím nikdy neměly
chinin:
Fakt bych se toho nebál, tam skrytá zrada nečeká, je to globální motor a převodovka. Po hrubém záběhu, tj. někdy po 2.000 km, už to sem tam a krátkodobě prožeň k "červenému", neboj se toho.
Vezl jsem tři 100 kg chlapy delší trasu v docela svižném tempu a motor i s takovou vysokou "kysňou" šlapal jak měl, bez výhrad.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
100 se tam nedává proto,aby to jelo a po 4 válci se mu nestýská.Proč taky,když lecjaký 4 válec zmasí kdy si vzpomene. A co se týče THP,nežijte ze vzpomínek.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Víš Miro, s atmo dvoulitrem v o čtvrt tuny těžším Accordu Tě dráždit nebudu bo by si fakt potřeboval ty dvě šipky vpředu aby si věděl kde jsem ale docela mě mrzí že jsem už dal pryč tu váhově jak Cactus zhruba stejnou 1.5-ku Civica, abys věděl jak dokázala mazat už v devadesátých letech hondí atmosféra 84kW v rodinným autě Měl bys docela problém se udržet, a na prd by Ti byl i o 1/3 větší krouťák.... A je spíš smutné, že 1.2T má výkon obdobný jak o 25 let starší 1.5-ka atmosféra.... Nemyslíš
Jo a ohledně těch vzpomínek - proč si je (a třeba to první THP-čko) vůbec Citroën vyrobil Honda na rozdíl od něj nikdy pod kapotou paskvil neměla A ani v naftě, ani s turbem....
Já tady netvrdil, že čtyřválec je něco extra - to by tam těch hrnků muselo být víc, ale v autě VŽDYCKY budou čtyři VÍC než tři Jó - židle, ty ale v Rueil-Malmaison umí; a tam je tři nejlíp, bo to se nikdy při sezení houpat nebude
A už vůbec nechápu, proč si "hondí" vlákno kontaminujeme kyselým citrónkem a notabene navíc s bodlinama
Jo a ohledně těch vzpomínek - proč si je (a třeba to první THP-čko) vůbec Citroën vyrobil Honda na rozdíl od něj nikdy pod kapotou paskvil neměla A ani v naftě, ani s turbem....
Já tady netvrdil, že čtyřválec je něco extra - to by tam těch hrnků muselo být víc, ale v autě VŽDYCKY budou čtyři VÍC než tři Jó - židle, ty ale v Rueil-Malmaison umí; a tam je tři nejlíp, bo to se nikdy při sezení houpat nebude
A už vůbec nechápu, proč si "hondí" vlákno kontaminujeme kyselým citrónkem a notabene navíc s bodlinama
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
lengy60:
do historie je právě důležité se občas vnést, poněvadž se jednak může opakovat a taky svědčí o tom, co automobilka dokázala (vyrobit, vyvinout, nebo zmastit) Ale neřeš mě, jen odlehčuji situaci
Pitris:
ono by Kaktusáka "zmastila" i 1.4iS se 66 kw v EJ (EK) 9, tomu pevně věřím. Tuna masy auta s točivým motorem je stále tuna auta s točivým motorem. Navíc více prvkový závěs vpředu i vzadu, takže v zatáčkách motokára. Jasně, dvacet prvků na obou nápravách může vypadat hrůzostrašně, co se servisu týče, ale vím, že tohle řešení vydrželo spousty kilometrů bez nutných oprav. Takže i kdybychom byli féroví a postavili vedle sebe Xsaru 1.4i a Civic 1.4iS, tak vítěz v tomto duelu je jasný.
Starým "japoncům" vytýkám jen jedno, a to je slabší antikorozní ochrana a další menší mínus je cena specifických náhradních dílů. V tom by citronci mohli být snad lepší
do historie je právě důležité se občas vnést, poněvadž se jednak může opakovat a taky svědčí o tom, co automobilka dokázala (vyrobit, vyvinout, nebo zmastit) Ale neřeš mě, jen odlehčuji situaci
Pitris:
ono by Kaktusáka "zmastila" i 1.4iS se 66 kw v EJ (EK) 9, tomu pevně věřím. Tuna masy auta s točivým motorem je stále tuna auta s točivým motorem. Navíc více prvkový závěs vpředu i vzadu, takže v zatáčkách motokára. Jasně, dvacet prvků na obou nápravách může vypadat hrůzostrašně, co se servisu týče, ale vím, že tohle řešení vydrželo spousty kilometrů bez nutných oprav. Takže i kdybychom byli féroví a postavili vedle sebe Xsaru 1.4i a Civic 1.4iS, tak vítěz v tomto duelu je jasný.
Starým "japoncům" vytýkám jen jedno, a to je slabší antikorozní ochrana a další menší mínus je cena specifických náhradních dílů. V tom by citronci mohli být snad lepší
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
S tím jsme jeli ve čtyřech lidech a se stanem do Chorvatska. Nebyl problém dostat tachometr na 180, ale na akceleraci do v-max. si myslím že by ta o dvě deci a jeden hrnek slabší - ale oturbená bodlina se 110-ti kobylkama měla trochu navrch.Libor píše:ono by Kaktusáka "zmastila" i 1.4iS se 66 kw....
Jo, ta antikoro ochrana bývala horší.... Pravda.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF