olej starline

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
g.lubomir

Příspěvek od g.lubomir »

A dost vybočilo kdo co my chce tak na SZ
Pkod

Příspěvek od Pkod »

Zajimave pocteni...
Toto nebo podobne tema se tu resilo uz mnohokrat a ja mam porad stejny nazor, "zname firmy" take.
Predne bych rad upozornil uzivatele 1616 a dalsi na jednu starsi kauzu s oleji starline, ktera se probirala i zde na foru. Jednalo se o sudovy olej nevyhovujicich parametru. Zrejme doslo k chybe pri baleni nebo znaceni a do sudu se dostal jiny produkt. Pokud chcete vice informaci, hledejte na tomto foru ci internetu prispevky uzivatele "Zadek524" nebo ho primo kontaktujte.

Oleje Straline, Tesco a jine se tu resily jiz mnohokrat. Argumentace obou stran je stale stejna. Pokusim se tedy vicemene o predem ztraceny nazorovy tah.

Tedy k tematu...
Pokud olej plni normu/pozadavky vyrobce motoru, je plne vyhovujici pro pouziti v danem motoru. Na rezervach uz v zasade nesejde. A mam pocit, ze prave platnost (opravnenost) norem na obalech nebyla zpochybnena. Konecne by lzive a snadno prokazatelne chybne oznaceni oleju mohlo znamenat pro prodejce a vyrobce likvidaci - nikdo si toto nedovoli. V dnesni dobe je navic velice drahe a neefektivni vyrabet "nestandartni" produkty a oleje Starline jsou jiste prebalene oleje masove produkce a odpovidajicich parametru.

Ty hlouposti, ktere sem nekdo uvedl v prvnim prispevku jsou leda k smichu a nestalo za to, ani na ne hned reagovat (komentoval nekdo jiny hned ve 3. a 4. pr. a ve shode s mym nazorem). Absolutni ztrata mazani hrozi leda pri nerespektovani SAE resp. pozadavku motoru na viskozitu oleje ci pricinach mimo olej samotny.
Podobne nesmyslne je tvrzeni "luk.zah". Ihned po vymene oleje neni mozne pri radovem dodrzeni pozadavku na olej dojit k podobnym zaverum. Spise fungovala autosugesce.
Hydraulicke vymezovace ventilovych vuli jsou, jak jiz jejich nazev napovida, zalozene na principech hydrauliky a zakony hydrostatiky funguji nezavisle na "kvalite" oleje". Vliv, v tomto pripade jiste zanedbatelny, ma zase jen viskozita oleje. "Kvalita" oleje ve smyslu aditiv se muze projevit az pri dlouhodobem sledovani.
Spise by se pisatel mel zamerit na stav motoru nebo typ pouziteho olejoveho filtru.

V zasade se nejenom v tomto tematu shodnu spise s nazory uzivatelu "Jezevcik" nebo "1616". Vychazeji z faktu a ne z JPP ci marketingovych strategii prodejcu. U uzivatelu "Pitris" a "Alfi166silver" sice chapu pohnutky, ale postradam vecnou argumentaci, pricemz je zjevne ovlivneni marketingem. Na technickem foru bych cekal vice technickych argumentu a snahu dobrat se obecne platneho zaveru, nejen dokazat si "svoji pravdu".
Osobni napadani a vyhruzky uz jsou tu jen pro chudaky a cast se jich take hned projevila.

Zajimalo by me, kolik z dlouhodobych uzivatelu tohoto fora s vysokou cetnosti prispevku ("chytrych" rad) ma odborne vzdelani v oboru, nebo alespon venovalo nejaky cas studiu byt jen zakladni literatury. Asi by to bylo zajimave zjisteni. Praxi se tu chlubi totiz temer kazdy, ale prave v teto problematice jsou prakticke znalosti bez teoretickych velice zavadejici (dlouhodobe vlivy, vzajemne ovlivnovani faktoru...).

Kazdy navstevnik internetovych nemoderovanych diskuzi by si mel uvedomit, ze naprosta vetsina prispevku byva od "exhibicionistu" a ma minimalni relevanci. Ono i dobre minena rada zalozena na chybnych predpokladech muze byt skodliva.
luk.zah

Příspěvek od luk.zah »

Pkod píše: Podobne nesmyslne je tvrzeni "luk.zah". Ihned po vymene oleje neni mozne pri radovem dodrzeni pozadavku na olej dojit k podobnym zaverum. Spise fungovala autosugesce.
Hydraulicke vymezovace ventilovych vuli jsou, jak jiz jejich nazev napovida, zalozene na principech hydrauliky a zakony hydrostatiky funguji nezavisle na "kvalite" oleje". Vliv, v tomto pripade jiste zanedbatelny, ma zase jen viskozita oleje. "Kvalita" oleje ve smyslu aditiv se muze projevit az pri dlouhodobem sledovani.
Spise by se pisatel mel zamerit na stav motoru nebo typ pouziteho olejoveho filtru.
Byl bych nanejvíše šťastný, kdybyste nenapadal moji zkušenost a moje tvrzení smyšlenkami typu že jsme v motoru použili oleje s nevhodným SAE. Stačilo si pořádně přečíst VŠECHNY mé příspěvky zde CELÉ a zjistil byste, že jsme se při výměně plně drželi pokynů výrobce. Do motoru se před tím (Mogul) i po Starline (Valvoline) dávali oleje stejných (výrobcem schválených) norema dokonce i stejné viskozity - tak i ten Straline.

Dále bych uvítal, abyste si svoje tvrzení o mých subjektivních pocitech z chodu motoru nechal pro sebe, jelikož JÁ jsem s tím autem (mimo jiné) jezdil a ne VY! Hlasité cvakání hydroštelů nebo kovové drnčení při vyšších otáčkách NENÍ subjektivní pocit - je to realita, a to dokonce prokazatelná, pokud se tak motor choval jen na Starline (na Mogul ani na Valvoline NE!).

Pak bych Vás velice rád uvedl z technického omylu, který tu uvádíte jako argument nesmyslnosti mého tvrzení. Hydroštely jsou hydraulická zvedátka a jako HYDRAULICKÁ jsou přímo závislá nejen na viskozitě oleje, ale i na jeho složení, resp. kvalitě.

Takže já tvrdím následující - problémy se Starline nezačaly okamžitě po výměně (to jste napsal VY a ne já - jak to VY můžete vědět?!?!). Problémy začaly až po ujetí cca. 1000 km na Starline, a to takové, jaké jsem popsal. Další fakt je, že po výměně Starline za Valvoline (stejné SAE, stejné normy) problémy postupně ustávaly a po 500 ujetých km ustaly úplně.

Problémy s NAŠIMI motory nám tudíž dle mého názoru, který je podložený výše uvedenými fakty, způsobil Starline a jestli Vy tvrdíte, že ne, tak bych rád věděl, kdo z mých zaměstnanců jste, že jste těmy auty jezdil a spolupracoval se mnou na odstranění potíží s motory....

Toť vše!
luk.zah

Příspěvek od luk.zah »

P.S. Motory obou vozů jsou v pořádku a olejové filtry jsou byly a budou Purflux :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Moje poznámka k hydroštelům: Chce-li je někdo rychle odrovnat, nechť použije olej neodpovídající předpisu výrobce nebo prostě "jen" nekvalitní olej. Právě na funkci hydroštelů se to totiž projeví během překvapivě kátké doby. A kdo se v nich někdy hrabal, velmi dobře chápe, proč tomu tak je.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nové oleje mohou příslušné normy plnit, ale u nejlevnějších olejů nikdo nemůže vědět v jakém bude stavu třeba po 5 000 km ježdění na krátké vzdálenosti. Z praxe ovšem vím, že většina motorů, která byla od začátku provozována na kvalitní oleje neměla téměř žádnou spotřebu oleje i po ujetí hodně kilometrů na rozdíl od těch, kde byl používán ten nejlevnější olej. Sem tam se ale nějaká výjimka najde, a to hlavně v případě, že se jezdí pouze dlouhé trasy a motor má téměř pořád provozní teplotu.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Hm, Vase zkusenosti opravdu nemam. Precetl jsem jeste jednou vsechny Vase prispevky k tematu a informace o casove posloupnosti opravdu uvedena neni - chybne jsem predpokladal/spatne pochopil. Zrejme se Vas to velice dotklo a proto se omlouvam.
Kazdopadne problem zustava. Jakpak si tedy vysvetlujete ty problemy? Ja tvrdim ze mohou byt zpusobene neodpovidajici viskozitou. Potom by ale bylo logicke vysvetleni - olej Starline pouzity ve Vasem motoru nemel spravnou (deklarovanou) viskozitu v dusledku pouzivani. Tomu by napovidalo i to "blato".
Zkousel jste olej reklamovat? Kdy byl olej kupovany? Jak byl stary?
Podobny problem (nizky tlak v olejovem okruhu, vysoka viskozita oleje) mel totiz i mnou zminovany uzivatel. Tehdy byl zaver "spatne oznaceny sud".
Pkod1

Příspěvek od Pkod1 »

Posledni prispevek jsem psal ja, system ho vsak zaradil jako anonymni.
Pkod
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

btw. dělal někdo rozbory oleje v originál obalu tj. nového a použitého z motoru? To by mnohé vysvětlilo. Stačí třeba viskozitu při 40 a 100°C, TBN což zvládne pratkicky každá slušná tribotechnická laboratoř.
luk.zah

Příspěvek od luk.zah »

Pkod1 píše:Posledni prispevek jsem psal ja, system ho vsak zaradil jako anonymni.
Pkod
Aha-tak to se též omlouvám. S tou viskozitou jsem si to špatně vyložil.
No, myslím si, že by to byla velká náhoda, že byly v obalech jiné náplně (jiné viskozní třídy), protože 1. balení oleje jsme koupily v Autokelly v Liberci a 2. asi měsíc na to v Praze. Oba 2 oleje byly koupeny v roce 2008 a podle obalů i vyrobeny v roce 2008, takže staré nebyly a deklarovaná viskozita byla 5W40, což jsme u daných aut používali i od jiných výrobců a problémy nebyly. API a ACEA jsme samozřejmě dodrželi tak, jak je výrobce na oba vozy předepisuje.

Osobně si neumím vysvětlit, čím to mohlo být způsobené konkrétně - jakou vadu má Starline. Napadá mě třeba, že by viskozita při 100 stupních mohla být hraniční hodnota normy SAE 40 a tudíž byl na motoru podstatně tenčí mazací film než ten, který motor potřeboval, respektive na jaký byl zvyklý. U těch hydroštelů ale nevím, protože pochybuji, že i kdyby ta 5 byla hraničící hodnota norma SAE 5W, tak by byla při studeném motoru stejně viskozní jako ´´lepší´´ SAW 15W - to je hloupost.
Také je třeba možné, že si ten Starline moc ´´nesedl´´ s tím zbytkem Mogulu, na který ta auta celou dobu jezdila a nebo prostě v Straline něco chybělo nebo toho tam bylo prostě méně, než motor potřeboval - nějaké aditivum, funkční složka nebo tak něco - ale to jsou pouze moje teorie, kterou nedokážu fundovaně prokázat.

Olej jsme nereklamovali - ten potenciální boj jsme předem vzdali. Na druhou stranu nám žádné škody v motoru nenapáchal, a tak ani nebyla potřeba. Pídili jsme se po původu potíží s motory a nezjistili žádné mechanické ani jiné závady. Nakonec nám v servisu na asi 4. návštěvě doporučili změnit značku oleje- to jsme zkusili, dali tam Valvoline, který byl úplně ´´stejný´´ dle specifikací jako Starline a problémy zmizely.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pkod píše:V zasade se nejenom v tomto tematu shodnu spise s nazory uzivatelu "Jezevcik" nebo "1616". Vychazeji z faktu a ne z JPP ci marketingovych strategii prodejcu. U uzivatelu "Pitris" a "Alfi166silver" sice chapu pohnutky, ale postradam vecnou argumentaci, pricemz je zjevne ovlivneni marketingem. Na technickem foru bych cekal vice technickych argumentu a snahu dobrat se obecne platneho zaveru, nejen dokazat si "svoji pravdu".
Nechápu, co je špatného na použití oleje se zimní viskozitní třídou 0w nebo 5w (pokud se nebudeme bavit o veteránech) při častých studených startech, a krátkých jízdách po městě. Dejme tomu, že to "zvládne" i olej 15w40. Ale proč motoru neulehčit nastartování, a neprodloužit jeho životnost použitím oleje, který je schopen ten motor dřív a lépe ochránit v době, než dosáhne provozní teploty. A to musíš uznat i Ty, že to olej 5w40 zvládne "líp", než 15w40. A jestli testům renomovaných laboratoří, výrobců olejů, stovkám článků o tom napsaných, a výsledkům měření automobilek, když předepisují vhodnou viskozitní třídu oleje (proč asi normy třeba VW 502.00, 503.00, 505.01, 506.01, GM-LL-A,B-025, Ford WSS-M2C jsou oleje 0w/xy nebo 5w/xy) říkáš marketingová strategie a JPP, je Tvoje věc, ale nevím, jaké chceš jiné technické a věcné argumenty. Má snad někdo zároveň s olejem po startu projít motor se stopkami, aby změřil rychlost zaolejování, a Ty měl důkaz? :lol: :lol: :lol: Obávám se, že nikoho nenajdeš :lol: :lol: :lol: , takže nezbývá, než věřit, že v těch laboratořích nejsou blbci. A krom toho to mají tisíce řidičů (a motorů) ověřeno vlastní zkušeností.....

Ale to už jsme zase někde jinde, toto je vlákno o olejích Starline - a pokud mě "udělají" to, co třeba luk.zah-ovi, (a podobnou zkušenost mám), tak se jim podruhé zdaleka vyhnu, a nebudu pátrat, jestli to náhodou nebyla jenom náhoda, nebo chyba při přebalu - proč to vůbec přebalují - a koupím olej solidní firmy
Pkod

Příspěvek od Pkod »

Pitris píše: Nechápu, co je špatného na použití oleje se zimní viskozitní třídou...
Tohle tema sem moc nepatri (a ani jsem na tuto problematiku nenarazel). Ale ANO, 5Wxx je pro motor z obecneho pohledu "lepsi" nez 15Wxx (vetsi viskozni index). Jenze jde take o pomer prinos/vydaj. A prave subjektivni vnimani tohoto pomeru je silene ovlivneno marketingem. Ve stejnem duchu jako prodejci se tu vyjadrujete i vy (Ty). Mnozi ctenari tak chybne dovozuji, ze bez oleje alespon 5Wxx se neda dneska jezdit. Pritom realny prinos pri pouziti techto viskoznich trid muze byt temer nulovy za nenulove naklady navic.
Normy Forda bych sem zrovna vubec netahal - tam byl dominantni ekonomicky zajem prodejce. Normy podle VW uz technicke opodstaneni v podstate maji.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pkod píše:Mnozi ctenari tak chybne dovozuji, ze bez oleje alespon 5Wxx se neda dneska jezdit.
To nikdo nikdy netvrdil. I když moderní motory olej s "nízkým zimním číslem" potřebují, tak i pro ty starší jsou přínosem. A proto je budu doporučovat, a používat.
craken

Příspěvek od craken »

to Pkod: aky ekonomicky zaujem zo strany Forda si mal na mysli?
Pkod1

Příspěvek od Pkod1 »

Pitris píše: To nikdo nikdy netvrdil. I když moderní motory olej s "nízkým zimním číslem" potřebují, tak i pro ty starší jsou přínosem. A proto je budu doporučovat, a používat.
A to jsou prave ty bludy. Potrebuji? K cemu v nasem klimatu? Hned odpovim... Aby byl vetsi zisk!
Technicke opodstatneni v drtive vetsine pripadu neni.
Odpovědět