Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Martin0912 »

Pitris píše:
Martin0912 píše:Ford Focus Turnier III,1.6tdci, 85kw, s DPF, 12/2011, najeto 157tkm. Mám ho rok,najedu cca 10tkm ročně....
Ty Fordem předepsané/doporučené oleje B1/B5 913-C jsou hlavně a především pro úsporu paliva a nižší emise (několik mililitrů a pár miligramů). Pro krátké popojíždění se dají protože ten olej teplem tolik nezřídne, ale pro léto a delší jízdy (event. jízdy pod zatížením nebo jetější motory) je nevhodný. Má sníženou viskozitu HTHS. Pro lepší ochranu motoru a kvalitnější mazání jsou (hlavně při těch delších jízdách) vhodnější oleje s normální HTHS viskozitou. Olej 5w40 (a pro DPF) ACEA C3 - který ale jde dobře i pro ty pojížďky.
Doporučím třeba Sunoco Xenon 5w40 nebo Yacco VX1000 FAP, nebo od Millerse XF Longlife 5w40, EE Longlife 5w40 čí Trident Longlife 5w40; dále např. Mogul Extreme PD 5w40 nebo Valvoline All Climate Diesel 5w40 či Shell Helix HX7 ECT 5w40 - a ten interval výměny 10tkm / 1rok je :wink:
Ahoj všem,

omlouvám se, že jsem nedal zpětnou vazbu. Na poslední chvíli jsem totiž změnil objednávku zpět na
"vodičku"- ( https://maziva.heureka.cz/millers-oils- ... 5w-30-5-l/ ) :( , zvyklalo mě pár lidí a taky jsem na rozumné řešení asi zkrátka potřeboval dospět. Auto má teď najeto cca 172tkm, olej jsem za celý rok( 11tkm ) vůbec nedolíval, což tedy vůbec nechápu ,v tohle nájezdu asi dolívají všichni a hodně ne? Ve 160tkm proveden výplach olejové vany s https://aditiva.heureka.cz/millers-oils ... sh-250-ml/ + následný výplach obyč. 5w30. Bylo to úplně černé, ani následný proplach olejem nebyl moc lepší.
A teď k věci- chystám se na další výměnu ( mám asi 8tkm) , teď už dám na vás a jdu do té 5w40, kvůli DPF -Acea C3, asi zůstanu u těch Millerů, který byste prosím doporučili z těchto ? A Acea C3- 10,12 nebo to nemám řešit ?

- https://maziva.heureka.cz/millers-oils- ... e/#section
- https://maziva.heureka.cz/millers-oils- ... 5w-40-5-l/



Nebo jaký jiný, měním 1 x ročně, tak už chci autu dopřát.

Jo a měl bych udělat zase výplach vany čističem, nebo jenom čistým olejem? A případně kterým?
Díky, Martin
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Příteli sorry. Sice si frajer :wink: že si to sem takto napsal, ale když máš svou hlavu a těch několik "pár lidí", tak dělej jak sám uznáš za vhodné. Tady si rady už dostal.... Čistič za mě už ne.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Martin0912 »

Nevadí, chápu tvojí reakci, zasloužený nášup :wink: . Oni mi totiž někteří mechanici říkali, že když to vůbec nežere olej, ať to zatím neměním, ale z hlediska ochrany motoru jsem měl stejně poslechnout vás.

Stejně děkuji za všechny rady 8) .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Podívej. Když chceš zůstat u "milera", tak máš s C3 a 5w40 tři možnosti....
TOP - EE
Střed - XF
Standard - Trident Longlife
Všechny jsou C3-10 (snad 12) a všechny si svou práci odvedou. Záleží kolik chceš investovat. EE nabídne (dnes moderní) nanosložku....
Jinak ale abych byl úplný - ten olej se sníženou HTHS se u Forda použít dá, ale je to JEN kvůli ekologii, a dá se při krátkých jízdách. Když delší nebo vyšší zatížení motoru, je VHODNĚJŠÍ normální HTHS :!: :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Martin0912 »

Tak jestli je ta nanosložka taky opravdu k něčemu platná, tak klidně. Ale pokud jsou stejně kvalitní oleje za nižší cenu, tak samozřejmě vezmu něco jiného. Jen je mi ta značka sympatická, nic víc. Tenkrát jsi mi radil - " Doporučím třeba Sunoco Xenon 5w40 nebo Yacco VX1000 FAP, nebo od Millerse XF Longlife 5w40, EE Longlife 5w40 čí Trident Longlife 5w40; dále např. Mogul Extreme PD 5w40 nebo Valvoline All Climate Diesel 5w40 či Shell Helix HX7 ECT 5w40 ".

Pokud bys vybral nejlepší z nich, který by to byl?

EDIT: Jenže mě právě vychází výměna 1x ročně (11tkm), jezdím většinou ve městě- časté starty- do 15km/ jízda, ale 2x ročně Slovensko, 1x Chorvatsko apod. Město/dálnice -70/30%
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Martin0912 píše:....mě právě vychází výměna 1x ročně (11tkm), jezdím většinou ve městě- časté starty- do 15km/ jízda, ale 2x ročně Slovensko, 1x Chorvatsko apod. Město/dálnice -70/30%
Tady je výměna po roce akorát :wink: Millers je v pohodě, EE je gut oil, ale já bych vzal asi Yacco VX1000 FAP a za zbytek peněz pozval maminu na večeři....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Martin0912 »

Dobře, vyměním to už možná příští měsíc, tak dám pak vědět jaký je rozdíl. Ten proplach můžu udělat i s 5w30 když mi zbyla, nebo to musí být s tou 5w40 c3?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Proti proplachu motoru "jen" olejem nic nemám. Tou 5w30 úplně klidně. Jen jestli nemá C2/C3 tak raději ne déle jak 300 km. Jestli C2/C3 má, vylít tak do 3 tkm....
A pokud by si to takto propláchl, tak se dá i ten čistič (kdyby si chtěl), bo ten z motoru nevyteče všechen, a tím "proplachovým" olejem by si ho "spláchl". Ale chce to měnit každý oil i s filtrem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od tonny »

Pokud tou vodičkou na proplach myslíš objednaný https://maziva.heureka.cz/millers-oils- ... 5w-30-5-l/, tak bych ho tam klidně nechal celý interval a příště třeba tu 5W-40. A proplach od Millerse dle jejich vyjádření neškodí kontaminací (více na jejích stránkách v otázky a odpovědi).
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Martin0912 »

Pitris píše:Proti proplachu motoru "jen" olejem nic nemám. Tou 5w30 úplně klidně. Jen jestli nemá C2/C3 tak raději ne déle jak 300 km. Jestli C2/C3 má, vylít tak do 3 tkm....
A pokud by si to takto propláchl, tak se dá i ten čistič (kdyby si chtěl), bo ten z motoru nevyteče všechen, a tím "proplachovým" olejem by si ho "spláchl". Ale chce to měnit každý oil i s filtrem.
Ta 5w30 není C2/C3, je to ta co odkazuje Tonny - https://maziva.heureka.cz/millers-oils- ... 5w-30-5-l/ No tak jsem to původně myslel, že bych dal

1.nový filtr+ výplach 20 minut na volnoběh ( mám 1,5l) té samé 5w30 +zbytek do nádrže obyč 5w30
2.nový filtr+ 5w40 C3

Takhle by to šlo? Navíc si budu olej poprvé měnit sám. Filtry koupím asi Mann, Bosch nebo Mahle, jak doporučujete v jiném vlákně.

Tonny: "Pokud tou vodičkou na proplach myslíš objednaný https://maziva.heureka.cz/millers-oils- ... 5w-30-5-l/, tak bych ho tam klidně nechal celý interval a příště třeba tu 5W-40".

Ano to je on, ale není objednaný, už ho mám od jara v nádrži, aktuálně 8tkm. V zimě pojedu na hory + Slovensko, takže 2 dlouhé cesty..navíc je už úplně černý.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Martin0912 píše:1.nový filtr+ výplach 20 minut na volnoběh ( mám 1,5l) té samé 5w30 +zbytek do nádrže obyč 5w30
2.nový filtr+ 5w40 C3
Jde to. A pokud tam ten MO EE 5w30 Eco máš po předešlém použití čističe 8 tkm, můžeš to brát jako (frajerský) proplach :wink: A dej 5w40 C3.
A to že je olej po několika tisících km černý je v pořádku. Funguje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Martin0912 »

Ano, proplach s čističem MO ve starém MO oleji tomu předcházel. Pak jen vypláchnutí zbytku čističe s obyč. olejem a nakonec stávající (už 8tkm) ta 5w30. Aha, dobře, já myslel, že úplná černota je už na škodu.

Moc děkuji, dám pak echo jak to šlape 8) .
DirtyKing
Příspěvky: 44
Registrován: pon pro 24, 2018 9:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od DirtyKing »

Ahoj všem,

mám Ford Focus 2 s motorem 1.6 74kW. Od novoty do 140tkm se měnil předepsaný olej v intervalu 20tkm a od doby co ho mám já (140-185tkm) měním olej po 10tkm za rovněž předepsaný 5W-30 s Acea A5/B5. Motor už má menší spotřebu oleje a za interval 10tkm spálí zhruba 0,5 - 0,7l oleje. Se zájmem jsem pročetl toto fórum a zjistil tak, že onen předepsaný olej A5/B5 asi nebude pro motor to pravé. Pro další výměnu jsem tedy již zakoupil olej s "plnotučnou" HTHS viskozitou a to Ravenol 5W-40 se specifikací A3/B4. Převažují u mě delší trasy, tedy přes týden dojíždím do práce od pondělí do pátku tedy každý den 2x 10km a o víkendu vždy najedu po výletech 250-600km. Drtivá většina kilometrů je teda najeta po dálkách (dálnice, okresky ...). Po přečtení zdejších diskusí tedy předpokládám, že 5W-40 A3/B4 bude pro motor to pravé. Jenže na specializovaných Ford fórech je zase uvedeno, že motor je přímo konstruován na olej se sníženou HTHS viskozitou a že pokud tam bude olej s větším mazacím filmem, tak nemusí všude protéct a může někde v motoru docházet k příděru. Tyto motory trpí na přidřené pístní čepy, kdy se čep přidře vlivem nedostatečného mazání kvůli zacpanému olejovému kanálku. Je tam i uváděno, že olej se standardní HTHS viskozitou tam tím kanálkem nedokáže tolik protékat a tudíž, že použitím oleje se standardní HTHS viskozitou může dojít k tomuto problému. No a já z toho mám hlavu jak pátrací balón. Je mi jasné, že olej A5/B5 je tam zejména kvůli ekologii. Ale naopak zase motor na tento olej musí být konstruován, nebo ne? Jak to tedy je? A nemůže být motor kvůli tomu hlučnější, když se tam dá olej, kvůli kterému bude v motoru vznikat větší tření? Někteří totiž uvadějí, že po přechodu na A3 olej došlo k znatelnému zvýšení hluku motoru. Jak to tedy vlastně je?

Děkuji moc za vysvětlení a krásné Vánoce! :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Jerry3 »

Vysvětlení přesahuje rámec mé vánoční trpělivosti. A tak snad jen napíšu, že je výhradně na tobě, čemu/komu chceš věřit. A rovnou ti poskytnu klíč k pochopení. Co třeba fyzika, logika a kritické myšlení?
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rosso »

A já myslel, že toto se týká pouze koncerňáků .. :twisted:
Odpovědět