Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Tak jsem dnes udělal třetí výměnu oleje v Exploreru za 10.000km celkem. Koupil jsem najednou tři pětilitrovky toho "co tam patří" Ford Formula 5W-30 A5 a pak tady změnil názor. Vždy zhruba po 3tkm šel s přidáním čističe ven, motor jsem tak alespoň čistil, najeto nyní 102.000km. Až dnes jsem si teprve všiml, proč těm olejům říkáte vodička. Studený olej když jsem přelíval do bandasky, tak to byla opravdu řidina. Předtím mi to bylo také divně řídké ale neřešil jsem to. Co teprve ty eko v 0W-20, 0W-16.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Olej s Ford normou
Jojo,kamarad do 1.6 TDCI taky furt 5w-30,ze to tam patri atd.Pak se nechal presvedcit na 5w-40 a jak byl prekvapeny,ze motor najednou bezi daleko potiseji
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Olej s Ford normou
Ten olej sam o sebe nie je zly ale... treba si uvedomit, ze najidealnejsie podmienky pre jeho pouzitie su jazdy, kde motor nedostava az taky zaber. Jazdy po meste + nieco mimo atd.
Vtedy plni svoju funkciu vdaka znizenej HTHS co sa tyka o chlp nizsej spoteby. Pri castych dialnicnych jazdach,do kopcov atd je lepsie pouzit A3/B3-4
Vtedy plni svoju funkciu vdaka znizenej HTHS co sa tyka o chlp nizsej spoteby. Pri castych dialnicnych jazdach,do kopcov atd je lepsie pouzit A3/B3-4
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Dobrý den, mám jeden dotaz
používám dlouhodobě Valvoline 5W-30 synpower A3 na svou atmosféru 1.6 focus II (2005)
jezdím krátké trasy hlavně město/okres a oleje neubývá , ale pokud mám cestu přes půlku republiky a auto nejede zrovna pomalu tak doma dolívám podle měrky po cestě tak deci oleje , letos mě to nedalo a koupil jsem Valvoline maxlife 5W-40 pomůžu si ? (auto má nalítáno skoro 200t km)
děkuji
používám dlouhodobě Valvoline 5W-30 synpower A3 na svou atmosféru 1.6 focus II (2005)
jezdím krátké trasy hlavně město/okres a oleje neubývá , ale pokud mám cestu přes půlku republiky a auto nejede zrovna pomalu tak doma dolívám podle měrky po cestě tak deci oleje , letos mě to nedalo a koupil jsem Valvoline maxlife 5W-40 pomůžu si ? (auto má nalítáno skoro 200t km)
děkuji
Re: Olej s Ford normou
Trochu asi ano ale hned se ani pejsek nevyčurá Za provozní teploty bude mírně viskóznější (hustší) a lépe dotěsní vůle. Takových 10tkm - což bych nechal i jako intervaly výměny.PavelM píše:....koupil jsem Valvoline maxlife 5W-40 pomůžu si ?
Dále jde o to, co už je opotřebené. MaxLife může trošku snížit spotřebu oleje uvolněním kroužků a změknutím ztvrdlých těsnění....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9954
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej s Ford normou
Hlavně dolívat olej po decce mi přijde zbytečné, kolik máš mezi ryskami - litr...? Dolil bych k horní a orientačně sledoval stav/úbytek a až by se hladinka blížila ke spodní rysce, dolil bych. Některé motory, ač je to zvláštní, spotřebovávají více/rychleji, je-li oleje v motoru hodně, s ubývajícím množstvím oleje jeho spotřeba klesá... Že při vyšším zatížení spotřeba oleje trochu stoupne, je celkem běžná věc. A jak píše Pitris - efekt Maxlifu se neprojeví hned a taky jde o to, PROČ a KUDY olej ubývá, tenhle olej je k regeneraci těsnění motoru. Jde-li přes pístní kroužky, ML tomu nepomůže.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej s Ford normou
Mal by pomoct. Pri kratsich trasach sa olej az tak neprehreje (nezredne) ako pri dlhsich preto ti chyba po nich to deci. 5W40 ma o nieco vyssiu viskozitu pri zahriati ako 5W30 tak uvidisPavelM píše:Dobrý den, mám jeden dotaz
používám dlouhodobě Valvoline 5W-30 synpower A3 na svou atmosféru 1.6 focus II (2005)
jezdím krátké trasy hlavně město/okres a oleje neubývá , ale pokud mám cestu přes půlku republiky a auto nejede zrovna pomalu tak doma dolívám podle měrky po cestě tak deci oleje , letos mě to nedalo a koupil jsem Valvoline maxlife 5W-40 pomůžu si ? (auto má nalítáno skoro 200t km)
děkuji
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
hmm. budu radeji predpokladat, ze to melo/chtelo byt napsane uprimne. Toz, se Vam to pak Vasnosti jenom, no jak to slusne rict..., "zdálo" ...tonny píše: ... toho "co tam patří" Ford Formula 5W-30 A5. Až dnes jsem si teprve všiml, proč těm olejům říkáte vodička. Studený olej když jsem přelíval do bandasky, tak to byla opravdu řidina.
Ona "ridkost" neni volnym okem rozeznatelna ani u zahrateho oleje, kdyz se vypousti z vany pri vymene.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Re: Olej s Ford normou
Zrovna minulý týden jsem vypouštěl olej z 1,0EB. Že tam z výroby byl 5W-20, to bylo patrné nejen při vypouštění, ale i během přelévání z vypouštěcí nádoby do transportní: on totiž už samotný trychtyr, resp. jeho ochota propouštět olej přes "úzké hrdlo", hodně napoví o viskozitě přelévaneho oleje.
Re: Olej s Ford normou
Tenhle jinak povedeny motor (Zetec SE z focusu 1.gen.) byva, zel, pri takovem najezdu ve vetsine pripadu v daleko horsim stavu - co do spotreby oleje. Vinou nevhodne naplne (A1/A5 jako "predpis" od fordu), na pouziti ktere rada majitelu trva, pretahovani intervalu vymen, a casto i tim, ze neohratemu motoru (a oleji) proste vic nalozi...; vzdyt vsude rikaji a pisou, ze se ma hned po nastartovani vyrazit a zahrivat se ma jizdou; atd. Uvadim to, ptze predpokladam, ze PavelM neni prvni majitel.PavelM píše: ... atmosféru 1.6 focus II (2005) jezdím krátké trasy hlavně město/okres a oleje neubývá , ale pokud mám cestu přes půlku republiky... tak doma dolívám podle měrky po cestě tak deci oleje
Takze kdyz spolkne jenom nejake to deci, tak je jeste celkem ok. Kdyby olej mizel pres gufera na ventilech, tak by to bylo poznat bez ohledu na delku jizdy a zatez; na 99% to bude o pistnich krouzcich.
Primarne je otazka, jestli "hustejsi" 5w40-ka snizi spotrebu oproti 5w30; ze je uvedeny zrovna MaxLife, je zrejme jen shoda okolnosti. Osobne bych (ted na leto-podzim) dal 10w40; u sebe jsem menil pred tydnem, jezdim tak jiz 3.rokem; Kdyby to neprineslo kyzeny vysledek, zkusil bych jeste 5w50 / 10w50.
MaxLife a jeho vliv na regeneraci tesneni bych rozhodne neprecenoval. Pokud vubec nejaky bude, tak v hoodne vzdalenem horizontu. Primarne je to furt mot.olej, co ma mazat a chladit. Na regeneraci tesneni, pist. krouzku, apod. jsou jine pripravky. Nebudu je tu uvadet, bo se jim tady hanlive prezdiva "zazracne" nebo dokonce "kozmicke" vodicky.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Re: Olej s Ford normou
Ehm. Nechci nejak zpochybnovat tady na foru bohate prezentovane "nadstandardni" schopnosti J3-ho. Nicmene, poznat z tepleho oleje vytekajiciho z vany, ze je to 5w20..., to pusobi temer nadprirozene. A ze by tam byl z vyroby prave (nejaky) 5w20 - to bych taky rozhodne netvrdil. Ford do svych EB leje, resp. "predepisuje" ruzne viskozity. Ale to neni podstatne...Jerry3 píše:Zrovna minulý týden jsem vypouštěl olej z 1,0EB. Že tam z výroby byl 5W-20, to bylo patrné nejen při vypouštění ...
... protoze rec byla o 5w30 A5 ve flasce s nalepkou Ford Formula F. Tenhle olej jsem sam pouzil pri 2-3 vymenach u svych vozu; mel jsem i A5 od millers (EE a XF), pozdej jsem presedlal na 5/10-w40.
Ano, kdyz tece olej pres trychtyr, a vedle sebe by takhle stali/tekli 5w30 A5 a 5w40 A3, tak by slo rict, ktery z nich je "ridsi"; ale to nebyla situace, kt. popisuje tonny. Pri "trychtyrovem" srovnani 2 studenych oleju o stejne viskozite (5w30), volnym okem prakticky nejde urcit, kt. je A5 a ktery A3.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Re: Olej s Ford normou
Colommbo píše:Hlavně dolívat olej po decce mi přijde zbytečné, kolik máš mezi ryskami - litr...?
Jenom pro info : objem naplne v te 1.6 je 4 litry; mezi ryskami je tak max 4-5 dcl. Ale jinak souhlas.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Re: Olej s Ford normou
Však taky bylo psáno že hned se ani pejsek nevyčurá, ale jeho vliv na těsnění je prokazatelný. On sice totiž olej má primárně mazat a chladit, ale dalšími jeho důležitými vlastnostmi je i regenerativní vliv na těsnění které časem tvrdnou, rozpouštění úsad vzniklých hlavně dlouhými výměnnými intervaly (byť třeba výrobcem motoru předepsanými; a nejen třeba kroužky zatuhlé v drážkách pístu) a udržování těch nečistot ve vznosu. A právě čistící detergenty a disperzanty a ochranné činidla na těsnění jsou u MaxLife obsaženy zřejmě ve vyšším procentu. Ale klidně si tady bišopa zmínit mohl - ano, Tobě funguje na (skoro) všechno, ale ne každý má chuť používat "zazracne" nebo dokonce "kozmicke" vodicky....rofek píše:MaxLife a jeho vliv na regeneraci tesneni bych rozhodne neprecenoval. Pokud vubec nejaky bude, tak v hoodne vzdalenem horizontu. Primarne je to furt mot.olej, co ma mazat a chladit. Na regeneraci tesneni, pist. krouzku, apod. jsou jine pripravky. Nebudu je tu uvadet, bo se jim tady hanlive prezdiva "zazracne" nebo dokonce "kozmicke" vodicky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Takze jeste jednou. PavelM se neptal, jestli si pomuze (prave) tim, ze nalije MaxLife, ale jestli mu pomuze prechod na 5w40 snizit/zastavit sptorebu oleje.Pitris píše: Však taky bylo psáno že hned se ani pejsek nevyčurá, ale jeho vliv na těsnění je prokazatelný.
O ucincich ML jsem psat pochybovacne nemusel, je to od temy. Ale kdyz jsi uz uvedl vetsi detail (zrejme pro me "vyskoleni"), tak bych si dovolil doplnit, ze obecne smes zakladu a aditiv muze jenom ve znacne omezene mire dosahnout efektu, kt. maji prave ony aditiva zabezpecit. Jednak proto, ze primarne maji pusobit proti nezadoucim vlivum, kt vznikaji za provozu a za dobu zivostnosti naplne, kt. je obsahuje. A taky proto, ze ony aditiva je pomerne obtizne skombinovat se zakladem tak, aby to nebylo na ukor jinych vlastnosti vysledne smesi.
Naproti tomu specialne formulovany pripravek, kt. nesupluje napln do niz je pridan co do mazani, chlazeni, proti oxidaci, atd., muze "jit po podstate" problemu za znacne kratsi cas a mnohem dusledneji.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Re: Olej s Ford normou
Ano. ony aditiva je při výrobě oleje poměrně obtížné zkombinovat se základem tak aby fungovaly, ale externí přidání něčeho jde lehce - to máš recht. Stačí to naklopit do nalívacího otvoru pro olej. Ale že se tím zkombinuje něco s něčím a může to být na úkor jiných vlastností výsledné směsi je už asi jedno, žerofek píše:....ze ony aditiva je pomerne obtizne skombinovat se zakladem tak, aby to nebylo na ukor jinych vlastnosti vysledne smesi.
Naproti tomu specialne formulovany pripravek, kt. nesupluje napln do niz je pridan co do mazani, chlazeni, proti oxidaci, atd., muze "jit po podstate" problemu za znacne kratsi cas a mnohem dusledneji.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF