Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2270
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od tonny »

Tak jsem dnes udělal třetí výměnu oleje v Exploreru za 10.000km celkem. Koupil jsem najednou tři pětilitrovky toho "co tam patří" Ford Formula 5W-30 A5 a pak tady změnil názor. Vždy zhruba po 3tkm šel s přidáním čističe ven, motor jsem tak alespoň čistil, najeto nyní 102.000km. Až dnes jsem si teprve všiml, proč těm olejům říkáte vodička. Studený olej když jsem přelíval do bandasky, tak to byla opravdu řidina. Předtím mi to bylo také divně řídké ale neřešil jsem to. Co teprve ty eko v 0W-20, 0W-16.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od NOVON »

Jojo,kamarad do 1.6 TDCI taky furt 5w-30,ze to tam patri atd.Pak se nechal presvedcit na 5w-40 a jak byl prekvapeny,ze motor najednou bezi daleko potiseji :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5791
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

Ten olej sam o sebe nie je zly ale... treba si uvedomit, ze najidealnejsie podmienky pre jeho pouzitie su jazdy, kde motor nedostava az taky zaber. Jazdy po meste + nieco mimo atd.
Vtedy plni svoju funkciu vdaka znizenej HTHS co sa tyka o chlp nizsej spoteby. Pri castych dialnicnych jazdach,do kopcov atd je lepsie pouzit A3/B3-4 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
PavelM
Příspěvky: 4
Registrován: stř kvě 03, 2017 22:17

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od PavelM »

Dobrý den, mám jeden dotaz
používám dlouhodobě Valvoline 5W-30 synpower A3 na svou atmosféru 1.6 focus II (2005)
jezdím krátké trasy hlavně město/okres a oleje neubývá , ale pokud mám cestu přes půlku republiky a auto nejede zrovna pomalu tak doma dolívám podle měrky po cestě tak deci oleje , letos mě to nedalo a koupil jsem Valvoline maxlife 5W-40 pomůžu si ? (auto má nalítáno skoro 200t km)
děkuji
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27528
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

PavelM píše:....koupil jsem Valvoline maxlife 5W-40 pomůžu si ?
Trochu asi ano ale hned se ani pejsek nevyčurá :) Za provozní teploty bude mírně viskóznější (hustší) a lépe dotěsní vůle. Takových 10tkm - což bych nechal i jako intervaly výměny.
Dále jde o to, co už je opotřebené. MaxLife může trošku snížit spotřebu oleje uvolněním kroužků a změknutím ztvrdlých těsnění....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9954
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Colommbo »

Hlavně dolívat olej po decce mi přijde zbytečné, kolik máš mezi ryskami - litr...? Dolil bych k horní a orientačně sledoval stav/úbytek a až by se hladinka blížila ke spodní rysce, dolil bych. Některé motory, ač je to zvláštní, spotřebovávají více/rychleji, je-li oleje v motoru hodně, s ubývajícím množstvím oleje jeho spotřeba klesá... :? Že při vyšším zatížení spotřeba oleje trochu stoupne, je celkem běžná věc. A jak píše Pitris - efekt Maxlifu se neprojeví hned a taky jde o to, PROČ a KUDY olej ubývá, tenhle olej je k regeneraci těsnění motoru. Jde-li přes pístní kroužky, ML tomu nepomůže.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5791
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

PavelM píše:Dobrý den, mám jeden dotaz
používám dlouhodobě Valvoline 5W-30 synpower A3 na svou atmosféru 1.6 focus II (2005)
jezdím krátké trasy hlavně město/okres a oleje neubývá , ale pokud mám cestu přes půlku republiky a auto nejede zrovna pomalu tak doma dolívám podle měrky po cestě tak deci oleje , letos mě to nedalo a koupil jsem Valvoline maxlife 5W-40 pomůžu si ? (auto má nalítáno skoro 200t km)
děkuji
Mal by pomoct. Pri kratsich trasach sa olej az tak neprehreje (nezredne) ako pri dlhsich preto ti chyba po nich to deci. 5W40 ma o nieco vyssiu viskozitu pri zahriati ako 5W30 tak uvidis :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rofek »

tonny píše: ... toho "co tam patří" Ford Formula 5W-30 A5. Až dnes jsem si teprve všiml, proč těm olejům říkáte vodička. Studený olej když jsem přelíval do bandasky, tak to byla opravdu řidina.
hmm. budu radeji predpokladat, ze to melo/chtelo byt napsane uprimne. Toz, se Vam to pak Vasnosti jenom, no jak to slusne rict..., "zdálo" ...
Ona "ridkost" neni volnym okem rozeznatelna ani u zahrateho oleje, kdyz se vypousti z vany pri vymene.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Jerry3 »

Zrovna minulý týden jsem vypouštěl olej z 1,0EB. Že tam z výroby byl 5W-20, to bylo patrné nejen při vypouštění, ale i během přelévání z vypouštěcí nádoby do transportní: on totiž už samotný trychtyr, resp. jeho ochota propouštět olej přes "úzké hrdlo", hodně napoví o viskozitě přelévaneho oleje. :idea:
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rofek »

PavelM píše: ... atmosféru 1.6 focus II (2005) jezdím krátké trasy hlavně město/okres a oleje neubývá , ale pokud mám cestu přes půlku republiky... tak doma dolívám podle měrky po cestě tak deci oleje
Tenhle jinak povedeny motor (Zetec SE z focusu 1.gen.) byva, zel, pri takovem najezdu ve vetsine pripadu v daleko horsim stavu - co do spotreby oleje. Vinou nevhodne naplne (A1/A5 jako "predpis" od fordu), na pouziti ktere rada majitelu trva, pretahovani intervalu vymen, a casto i tim, ze neohratemu motoru (a oleji) proste vic nalozi...; vzdyt vsude rikaji a pisou, ze se ma hned po nastartovani vyrazit a zahrivat se ma jizdou; atd. Uvadim to, ptze predpokladam, ze PavelM neni prvni majitel.
Takze kdyz spolkne jenom nejake to deci, tak je jeste celkem ok. Kdyby olej mizel pres gufera na ventilech, tak by to bylo poznat bez ohledu na delku jizdy a zatez; na 99% to bude o pistnich krouzcich.
Primarne je otazka, jestli "hustejsi" 5w40-ka snizi spotrebu oproti 5w30; ze je uvedeny zrovna MaxLife, je zrejme jen shoda okolnosti. Osobne bych (ted na leto-podzim) dal 10w40; u sebe jsem menil pred tydnem, jezdim tak jiz 3.rokem; Kdyby to neprineslo kyzeny vysledek, zkusil bych jeste 5w50 / 10w50.

MaxLife a jeho vliv na regeneraci tesneni bych rozhodne neprecenoval. Pokud vubec nejaky bude, tak v hoodne vzdalenem horizontu. Primarne je to furt mot.olej, co ma mazat a chladit. Na regeneraci tesneni, pist. krouzku, apod. jsou jine pripravky. Nebudu je tu uvadet, bo se jim tady hanlive prezdiva "zazracne" nebo dokonce "kozmicke" vodicky.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rofek »

Jerry3 píše:Zrovna minulý týden jsem vypouštěl olej z 1,0EB. Že tam z výroby byl 5W-20, to bylo patrné nejen při vypouštění ...
Ehm. Nechci nejak zpochybnovat tady na foru bohate prezentovane "nadstandardni" schopnosti J3-ho. Nicmene, poznat z tepleho oleje vytekajiciho z vany, ze je to 5w20..., to pusobi temer nadprirozene. A ze by tam byl z vyroby prave (nejaky) 5w20 - to bych taky rozhodne netvrdil. Ford do svych EB leje, resp. "predepisuje" ruzne viskozity. Ale to neni podstatne...

... protoze rec byla o 5w30 A5 ve flasce s nalepkou Ford Formula F. Tenhle olej jsem sam pouzil pri 2-3 vymenach u svych vozu; mel jsem i A5 od millers (EE a XF), pozdej jsem presedlal na 5/10-w40.
Ano, kdyz tece olej pres trychtyr, a vedle sebe by takhle stali/tekli 5w30 A5 a 5w40 A3, tak by slo rict, ktery z nich je "ridsi"; ale to nebyla situace, kt. popisuje tonny. Pri "trychtyrovem" srovnani 2 studenych oleju o stejne viskozite (5w30), volnym okem prakticky nejde urcit, kt. je A5 a ktery A3.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rofek »

Colommbo píše:Hlavně dolívat olej po decce mi přijde zbytečné, kolik máš mezi ryskami - litr...?


Jenom pro info : objem naplne v te 1.6 je 4 litry; mezi ryskami je tak max 4-5 dcl. Ale jinak souhlas.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27528
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

rofek píše:MaxLife a jeho vliv na regeneraci tesneni bych rozhodne neprecenoval. Pokud vubec nejaky bude, tak v hoodne vzdalenem horizontu. Primarne je to furt mot.olej, co ma mazat a chladit. Na regeneraci tesneni, pist. krouzku, apod. jsou jine pripravky. Nebudu je tu uvadet, bo se jim tady hanlive prezdiva "zazracne" nebo dokonce "kozmicke" vodicky.
Však taky bylo psáno že hned se ani pejsek nevyčurá, ale jeho vliv na těsnění je prokazatelný. On sice totiž olej má primárně mazat a chladit, ale dalšími jeho důležitými vlastnostmi je i regenerativní vliv na těsnění které časem tvrdnou, rozpouštění úsad vzniklých hlavně dlouhými výměnnými intervaly (byť třeba výrobcem motoru předepsanými; a nejen třeba kroužky zatuhlé v drážkách pístu) a udržování těch nečistot ve vznosu. A právě čistící detergenty a disperzanty a ochranné činidla na těsnění jsou u MaxLife obsaženy zřejmě ve vyšším procentu. Ale klidně si tady bišopa zmínit mohl - ano, Tobě funguje na (skoro) všechno, ale ne každý má chuť používat "zazracne" nebo dokonce "kozmicke" vodicky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rofek »

Pitris píše: Však taky bylo psáno že hned se ani pejsek nevyčurá, ale jeho vliv na těsnění je prokazatelný.
Takze jeste jednou. PavelM se neptal, jestli si pomuze (prave) tim, ze nalije MaxLife, ale jestli mu pomuze prechod na 5w40 snizit/zastavit sptorebu oleje.

O ucincich ML jsem psat pochybovacne nemusel, je to od temy. Ale kdyz jsi uz uvedl vetsi detail (zrejme pro me "vyskoleni"), tak bych si dovolil doplnit, ze obecne smes zakladu a aditiv muze jenom ve znacne omezene mire dosahnout efektu, kt. maji prave ony aditiva zabezpecit. Jednak proto, ze primarne maji pusobit proti nezadoucim vlivum, kt vznikaji za provozu a za dobu zivostnosti naplne, kt. je obsahuje. A taky proto, ze ony aditiva je pomerne obtizne skombinovat se zakladem tak, aby to nebylo na ukor jinych vlastnosti vysledne smesi.
Naproti tomu specialne formulovany pripravek, kt. nesupluje napln do niz je pridan co do mazani, chlazeni, proti oxidaci, atd., muze "jit po podstate" problemu za znacne kratsi cas a mnohem dusledneji.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27528
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

rofek píše:....ze ony aditiva je pomerne obtizne skombinovat se zakladem tak, aby to nebylo na ukor jinych vlastnosti vysledne smesi.
Naproti tomu specialne formulovany pripravek, kt. nesupluje napln do niz je pridan co do mazani, chlazeni, proti oxidaci, atd., muze "jit po podstate" problemu za znacne kratsi cas a mnohem dusledneji.
Ano. ony aditiva je při výrobě oleje poměrně obtížné zkombinovat se základem tak aby fungovaly, ale externí přidání něčeho jde lehce - to máš recht. Stačí to naklopit do nalívacího otvoru pro olej. Ale že se tím zkombinuje něco s něčím a může to být na úkor jiných vlastností výsledné směsi je už asi jedno, že :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět