cumil píše:Ale ale, pánové, evidentně vám docházejí argumenty. Nejsem ani to, ani ono. Jen si dokážu vybírat, čemu a komu věřím, zejména na webu, ostatně jako vy.
No a je to venku: čistý teoretik!
cumil píše:To že jste měl v oleji piliny svědčí o opravdu špatném technickém stavu stroje.
Po pouhých 6 tis. km? Že bych to reklamoval? Ale co vlastně? Vždyť s tím agregátem jsem spokojen, zvláště pak po výměně oleje.
cumil píše:Piliny v oleji (z motoru!) jsem ani u Felicie 1,6 neměl nikdy a lil jsem tam, co mi přišlo pod ruku.
Jenže šlo s největší pravděpodobností vždy o "normální" oleje.
cumil píše:Takže jste tomu motůrku asi dal nějak nepěkně zabrat.
Auto, které nevydrží mé zacházení, si nezaslouží, abych ho řídil. Jenže aby vydrželo, musí dostat, co si vyžaduje.
cumil píše:Až budete mít chvilku, přečtěte si toto:
http://www.oleje.cz/clanek/517. Na mně to dělá dojem, že olej 5W30 má vyšší viskozitu než 5W40 už po nějakých 4 tis. km. Mimoto, líbí se vám jak je ta křivka viskozity oleje 5W30 stabilní? Mně taky.
Četl jsem už dávno tomu, ovšem chápu to poněkud odlišně.
cumil píše:Takže závěr pro mně zní: i když komusi se z motoru po lehkoběžném oleji prášilo (kdoví co tam nalil)
Ale to by mělo být v mém případě adresováno výrobci. Kdo ví, co tam nalil...
cumil píše:já s tím nemám problém a zatím na něj najeto v klidu nějakých 22 tis. za tři roky. Jestli je to málo, omlouvám se víc jsem toho nestih a před tím Forda neměl.
To znamená tři výměny oleje během třech let a pouhých 22 tis. km. Pak nevím, co tu řešíme!
cumil píše:Zajímalo by mně, proč vám ta Fordí specifikace tak zalézá?
Protože prokazatelně kurví zatěžované motory.