Tak to si musíš zjistit sám.
Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Není výhodnější zachovat původní sestavu chladičů olej :vzduch? Předpokládám, že voda pomůže rychleji prohřát olej.
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej s Ford normou
Viděl bych to podobně - nebude to v pravém slova smyslu chladič oleje, je to výměník voda/olej se dvěma funkcemi - rychleji se zahřívající chladící kapalina pomáhá zahřát olejovou náplň a při zvýšené teplotě oleje pak chladící kapalina jeho teplotu naopak snižuje...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej s Ford normou
Je tam termostat takže olej se ohřeje dostatečně rychle, přijde mi že je to dost podobný jako když to bylo v sérii. Ten vzduch výměník je poměrně velkej a bezproblému to zvládá uchladit i když je venku 30 stupňů.
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej s Ford normou
Pak je to klasický olejový chladič fungující prakticky pouze náporem při jízdě optimálním tempem, zatímco výměníkem voda/olej protéká chladící kapalina stále. Tvé pohnutky k výměně však chápu, prošel jsem si tím sám, když mi u předchozího V6 motoru začal z výměníku mezi hlavami válců prolínat olej do chladící kapaliny. Ne moc, ale vybíral jsem bláto z expanzky a výměník byl na výměnu.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej s Ford normou
Ano náporem je chlazení zásadně účinnější, nelze ale říct že při velikosti výměníku/chladiče který tam je by nedocházelo k ochlazování oleje i když auto stojí.
Přeci jen tam bude rozdíl teplot dejme tomu 100°C oleje v motoru a 50° teplota okolního vzduchu výměníku, teplotu výměníku si chci schválně změřit ale ještě jsem se k tomu nedostal.
Pořád tedy i bez náporu vzduchu dojde k tzv. přirozenému chlazení.
Přeci jen tam bude rozdíl teplot dejme tomu 100°C oleje v motoru a 50° teplota okolního vzduchu výměníku, teplotu výměníku si chci schválně změřit ale ještě jsem se k tomu nedostal.
Pořád tedy i bez náporu vzduchu dojde k tzv. přirozenému chlazení.
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej s Ford normou
Jasan, dokud to člověk neodsleduje a exaktně neodměří, pohybuje se pořád na úrovni úvah, dohadů a pomluv...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej s Ford normou
Klidne pouzij to co maj v USA, 5W20 WSS-M2C960-A1 , 5W30 WSS-M2C960-A1 ty maj vyssi HTHS viskozitu
Re: Olej s Ford normou
na tu normu WSS-M2C960-A1 kouknu
jeste jsem "objevil" EE PERFORMANCE ECO 5w30 kterej na WSS-M2C913-D ma HTHS 3.0 https://www.millersoils.cz/ee-performan ... 5w30?c=658
Yacco Lube F 5W-30 má také na WSS-M2C913-D HTHS 2.91 -https://www.yacco.com/upload/media/defa ... eadce2.pdf
RAVENOL FO SAE 5W-30 WSS-M2C913-D HTHS 3.08 https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-30
RAVENOL FDS SAE 5W-30 WSS-M2C913-D HTHS 3.0 https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-30
vubec ale netusim jestli rozdíl mezi hodnotami 2.91, 3.0 a 3.08 nějak extra řešit když normální viskozita je až od 3.5, jasně je to lepší než 2.6 u 5W20.
jeste jsem "objevil" EE PERFORMANCE ECO 5w30 kterej na WSS-M2C913-D ma HTHS 3.0 https://www.millersoils.cz/ee-performan ... 5w30?c=658
Yacco Lube F 5W-30 má také na WSS-M2C913-D HTHS 2.91 -https://www.yacco.com/upload/media/defa ... eadce2.pdf
RAVENOL FO SAE 5W-30 WSS-M2C913-D HTHS 3.08 https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-30
RAVENOL FDS SAE 5W-30 WSS-M2C913-D HTHS 3.0 https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-30
vubec ale netusim jestli rozdíl mezi hodnotami 2.91, 3.0 a 3.08 nějak extra řešit když normální viskozita je až od 3.5, jasně je to lepší než 2.6 u 5W20.
Re: Olej s Ford normou
trochu teoretických kecov...
HTHS je dôležitá hodnota, no veľmi braná zo široka.. nakoľko táto sa uplaňuje/prejavuje "v ochrane" (ak to tak zjednodušene mám vyjadriť) naozaj pri vysokom zaťažení v tvrdých podmienkach (teplota-tlak) medzi párovými dielmi.
Je nemenej podstatné čo tú hodnotu HTHS konkrétneho oleja vytvára (aký podiel na tom majú viskozitné modifikátory a aký samotné vlastnosti základového oleja).. Práve tie viskozitu a VI upravujúce modifikátory v tých tvrdých podmienkach pomerne ľahko deformujú a degradujú, čím lokálne následkom toho v danom zaťaženom mieste majú tendenciu znižovať aktuálnu dynamickú viskozitu a tým aj HTHS a tým logicky aj ochranu a môže to byť až dramaticky.. Úplne zlé je, ak je to zaťaženie tak vysoké a použité VI modifikátory sú tak "slabé" pre dané podmienky, že sú týmto poškodené nenávratne a nedokážu sa po stlačení/deformácii vrátiť nazad do pôvodneho tvaru , prípadne sú až roztrhané Takýchto viskozitne "nestabilných" olejov je na trhu mraky.
HTHS je dôležitá hodnota, no veľmi braná zo široka.. nakoľko táto sa uplaňuje/prejavuje "v ochrane" (ak to tak zjednodušene mám vyjadriť) naozaj pri vysokom zaťažení v tvrdých podmienkach (teplota-tlak) medzi párovými dielmi.
Je nemenej podstatné čo tú hodnotu HTHS konkrétneho oleja vytvára (aký podiel na tom majú viskozitné modifikátory a aký samotné vlastnosti základového oleja).. Práve tie viskozitu a VI upravujúce modifikátory v tých tvrdých podmienkach pomerne ľahko deformujú a degradujú, čím lokálne následkom toho v danom zaťaženom mieste majú tendenciu znižovať aktuálnu dynamickú viskozitu a tým aj HTHS a tým logicky aj ochranu a môže to byť až dramaticky.. Úplne zlé je, ak je to zaťaženie tak vysoké a použité VI modifikátory sú tak "slabé" pre dané podmienky, že sú týmto poškodené nenávratne a nedokážu sa po stlačení/deformácii vrátiť nazad do pôvodneho tvaru , prípadne sú až roztrhané Takýchto viskozitne "nestabilných" olejov je na trhu mraky.
Re: Olej s Ford normou
tak asi uz mam favorita Yacco LUBE GDI - SAE 5W30 - https://www.yacco.com/en/our-products/a ... e-5w30-318
jen sehnat do patku 5l
jen sehnat do patku 5l