Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Chlapi, díky za tipy! Nebudu to až tak řešit a zůstanu u A3/B3 i u takhle málo jetého motoru.
Nakonec jsem objednal Fuchs, přímo u dovozce 5L + 4 litrovky, abych měl na dvě výměny. Je cenově nejvýhodnější hned po Valvoline, pro který budu mít jiné využití. A olejový filtr tam půjde velký Mann W 719/27 připravený pro Focuse, jak jsem zjistil, je to stále kompatibilní, ten filtr je určený pro Focus 1, ale vejde se i do dvojky a vypadá to, že i do Fiesty. Focus totiž bohužel bude muset pryč z domu, 2 auta neuživím. Možná na něm ještě jednu výměnu udělám pro nového majitele, uvidím, ale hodnotu už mu to nijak nezvedne Nicméně v rodině je ještě trochu zanedbané atmosferické Suzuki SX4 1.5 73kw, takže dostane Valvoline Maxlife spíše to a bude to.
Nakonec jsem objednal Fuchs, přímo u dovozce 5L + 4 litrovky, abych měl na dvě výměny. Je cenově nejvýhodnější hned po Valvoline, pro který budu mít jiné využití. A olejový filtr tam půjde velký Mann W 719/27 připravený pro Focuse, jak jsem zjistil, je to stále kompatibilní, ten filtr je určený pro Focus 1, ale vejde se i do dvojky a vypadá to, že i do Fiesty. Focus totiž bohužel bude muset pryč z domu, 2 auta neuživím. Možná na něm ještě jednu výměnu udělám pro nového majitele, uvidím, ale hodnotu už mu to nijak nezvedne Nicméně v rodině je ještě trochu zanedbané atmosferické Suzuki SX4 1.5 73kw, takže dostane Valvoline Maxlife spíše to a bude to.
Re: Olej s Ford normou
tet jsem opět řešil motor Mondeo 2011 20.107 kw zas zapečené kroužky ježdeno na 5w30 F to znamená na castrol motor má najeto 160tis nestočené první majitel auto je z Německa se všemi doklady puvodu i stk po najetí 300km přes 1l sežrano po vyndání svíček na pístu karbon zkusil jsem nad píst nalít uvolňovač a ručně točil po čtiř aplikací jsem ještě koupil proplach motoru udělal výměnu na 5w40 po 1000km znova výměna 5w40 zatím najeto 2000km olej tam je jestli to bylo na hraně nevím.
Re: Olej s Ford normou
Když jsem měl před 10 lety auto zánovní a zajímal jsem se o to, tak 5W-30 formula ford byla nadávka...
Ale mělo to firemní normu
Ale mělo to firemní normu
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej s Ford normou
Jako on to neni zlý olej ten FF,ale zabudli napísať do tej sevisky + povedať autorizákom, že na dlhší interval výmeny a hlavne pri vyššom zaťažení bude lepšie použiť lepší/vhodnejší olej
Známy čo sa tiež trochu venuje autám dáva od novoti do Focusu 1.6 TDCi z cca 2008 5W30 Valvoline Synpower, mení po 8-10.000 a nemá problém ani s úbytkom oleja a ani tá zle vyrobená olejová vaňa Pežoťáckej jedna-šestky neni uňho žiadny problém
Známy čo sa tiež trochu venuje autám dáva od novoti do Focusu 1.6 TDCi z cca 2008 5W30 Valvoline Synpower, mení po 8-10.000 a nemá problém ani s úbytkom oleja a ani tá zle vyrobená olejová vaňa Pežoťáckej jedna-šestky neni uňho žiadny problém
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Já se naučil měnit olej odsávačkou z lídlu a nedám na to dopustit. Nevím, jak by to fungovalo u pežoťáckého HDI/TDCI s tou blbou vanou, jestli u něj by člověk prostrčil hadičku měrkou až úplně na dno té vany, tak by to bylo řešení. Na mém 1.6 benzínu tím vysaju úplně všechno... jako že po povolení šroubu mi už nevykápla ani kapka, takže minimálně vysaju stejně, ale možné i víc, než by šlo ven šroubem. A kamarád s O1 1.9TDI má stejnou zkušenost.
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej s Ford normou
Odsávání vrchem furt lepčí, než nechat olej v motoru moc dlouho či jej nedejpámbu neměnit vůbec. Ale já zas nedám dopustit na klasické vypouštění spodem.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej s Ford normou
Olejová vana "made in Peugeot" je kapitola sama pro sebe
A chápu že odsátí oleje vrchem je pohodlné a když se dá vrchem vyměnit i filtr, udělá (si) to i kravaťák v šolně
Osobně si ale myslím že když se to vypustí zespodu šroubem, spláchne to s sebou i nečistoty. A když je někdo jó pintlich a zvedne při tom postupně všechny kola, vyteče (skoro) všechno
A chápu že odsátí oleje vrchem je pohodlné a když se dá vrchem vyměnit i filtr, udělá (si) to i kravaťák v šolně
Osobně si ale myslím že když se to vypustí zespodu šroubem, spláchne to s sebou i nečistoty. A když je někdo jó pintlich a zvedne při tom postupně všechny kola, vyteče (skoro) všechno
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Souhlas. Výměna po/do 10 tkm (teda ne když ale někdo najede 2000 km za rok) je jedna z nejlepších věcí, co jde pro motor udělat. Jenom ale upřesním že mezi oleji Valvoline SynPower FE 5w30 a Valvoline SynPower 5w30 je diametrální rozdíl....jerome píše:....dáva od novoti do Focusu 1.6 TDCi z cca 2008 5W30 Valvoline Synpower, mení po 8-10.000 a nemá problém
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Pokud se to dělá včas, tak mezi vypuštěním spodem a odsátím oleje není až tak zásadní rozdíl, protože moderní oleje většinu nečistot umí rozpustit a udržet ve vznosu. Pokud je olej za zenitem, tak je více než rozumné vypustit ho pořádně. Takže já sice měním olej i filtr v servise, ale pokud je roční nájezd vyšší, tak v cca polovně předepsaného intervalu mám snahu většinu oleje odsát a nahradit ho novým.
Re: Olej s Ford normou
Dáva bez FEPitris píše:... Jenom ale upřesním že mezi oleji Valvoline SynPower FE 5w30 a Valvoline SynPower 5w30 je diametrální rozdíl....
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
To je ta o mnoho lepší varianta
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Ještě k těm lehkoběžný 0Wněco: Hodně záleží na průměru mazacích kanálků v motoru. Starší motory je měly s větším průměrem, aby se viskozní oleje snadno protlačily všude, kam měly. U nových motorů, což platí nejen pro Fordy, jsou mazací kanálky s mnohem menším průměrem. Ale nikdy bych nešel na nulovou viskozitu, ta opravdu nevytěsní lubrikační mezeru třecích dvojic. takže doporučuji 5Wněco, a to něco podle zátěže motoru - čím vyšší je zátěž, tím je třeba vyšší tepelná tolerance oleje. Proto třeba racing oleje 5W60 či 10W60.
Re: Olej s Ford normou
Tak xw60 je už na opravdu vysokou zátěž.
A si si vědom toho že 5w/něco při teplotě dejme tomu 20° bude "řidší" než 0w/něco když bude nula?
Jasně, v našich podmínkách je 0w zbytečná, ale i s ní bych byl klidný bo za studena bude "hustá" dost aby vytěsnila lubrikační mezeru třecích dvojic, a při provozní teplotě motoru do viskozity oleje promlouvá to druhé číslo oleje. Kromě toho i ta 10w60 bude za tepla "řidší" (a nevytěsnila by) než 0w30 při startu v mrazu, a často je i 0w40 "hustší" jak 5w30.
A možná i jinak. O tom jestli se mazací film mezi součástkami udrží opravdu ta 0w nerozhoduje, bo za tepla bude ad1) ona mezera menší, a ad2) olej podstatně "řidší".
A při startu ve velkém mrazu má 0w výhodu že natlakuje motor olejem za nejkratší dobu.
Třeba jen nerozumím jazyku Tvého kmene ale přijde mi to zcestné stejně jako když technik Fordu tvrdí že když je předepsán olej 5w30 A5/B5, tak tam nesmíš dát 5w40 A3/B3 že nebude fungovat časování ventilů.
A si si vědom toho že 5w/něco při teplotě dejme tomu 20° bude "řidší" než 0w/něco když bude nula?
Jasně, v našich podmínkách je 0w zbytečná, ale i s ní bych byl klidný bo za studena bude "hustá" dost aby vytěsnila lubrikační mezeru třecích dvojic, a při provozní teplotě motoru do viskozity oleje promlouvá to druhé číslo oleje. Kromě toho i ta 10w60 bude za tepla "řidší" (a nevytěsnila by) než 0w30 při startu v mrazu, a často je i 0w40 "hustší" jak 5w30.
A možná i jinak. O tom jestli se mazací film mezi součástkami udrží opravdu ta 0w nerozhoduje, bo za tepla bude ad1) ona mezera menší, a ad2) olej podstatně "řidší".
A při startu ve velkém mrazu má 0w výhodu že natlakuje motor olejem za nejkratší dobu.
Třeba jen nerozumím jazyku Tvého kmene ale přijde mi to zcestné stejně jako když technik Fordu tvrdí že když je předepsán olej 5w30 A5/B5, tak tam nesmíš dát 5w40 A3/B3 že nebude fungovat časování ventilů.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Petr:
Prosím o akých starších motoroch píšeš? Možno by to chcelo niečo konkrétne s konkrétnymi číslami...
Tu ide o aj o čerpadlo ktoré sú iné ako tie "staršie"...
Čo prosím myslíš nulová viskozita a vytesnenie trecích dvojíc ?
Ak máš na myslí oleje 0w tak sú aj 16 aj 50... a ak si myslíš že napr. 0w olej nevytesní medzeru medzi ložiskom a Kľukov napr. tak si na omyle ...
A ešte jedna vec... záťaž a záťaž je rozdiel...a vyššia záťaž v bežnom civilnom aute nevyžaduje tak veľký skok vo vyskozite ako sa tu bežne prezentuje.
Prosím o akých starších motoroch píšeš? Možno by to chcelo niečo konkrétne s konkrétnymi číslami...
Tu ide o aj o čerpadlo ktoré sú iné ako tie "staršie"...
Čo prosím myslíš nulová viskozita a vytesnenie trecích dvojíc ?
Ak máš na myslí oleje 0w tak sú aj 16 aj 50... a ak si myslíš že napr. 0w olej nevytesní medzeru medzi ložiskom a Kľukov napr. tak si na omyle ...
A ešte jedna vec... záťaž a záťaž je rozdiel...a vyššia záťaž v bežnom civilnom aute nevyžaduje tak veľký skok vo vyskozite ako sa tu bežne prezentuje.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Z jiného vlákna o úpravě špatně řešené olejové vany aby při vypouštění oleje vyteklo vše (resp. co nejvíc)....
Brodys píše: ↑pon říj 23, 2023 8:58 U focusu 1.6 TDCI se tahle chujovina dala poměrně snadno vyřešit vytažením toho vyvýšení směrem dolů. Dávám sem link pro inspiraci.
https://www.fordclub.eu/forum-tema/upra ... dci-119827
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF