Olej Renault Clio 3 RS
Moderátor: Colommbo
Olej Renault Clio 3 RS
Dobrý den. Od února vlastním vůz Renault Clio 3 RS. Jedná se o atmosférický 2.0 motor s výkonem 145 kW a nepřímým vstřikem. Hledám motorový olej s dobrým poměrem cena výkon. Po koupi jsem udělal vyměnu a použil jsem Ravenol RUP 5w 40 který jsem používal v mém předchozím autě a nějaký mě zbýval. Na něj mám momentálně najeto cca 3 tis km a chtěl bych provést opět výměnu, ale přemýšlím že bych zkusil nějaký jiný,klidně i levnější s tím že bych výměny dělal častěji,s tím nemám problém. Styl jízdy je smíšený,není vyloučeno že se podívám na nějaký okruh,ale spíš jen okrajově. Přemýšlím o ELF EVOLUTION 900 NF 5W40. Je to správná volba a poskytne bezpečnou ochranu motoru i při opravdu sportovní jízdě? Výměny bych dělal klidně co 3 tisíce km. Děkuji za rady.
Re: Olej Renault Clio 3 RS
Ještě poctivej a točivej silnej motor
Kombinace Elf 5w40 a výměna co 3 tkm by asi šla, a ten Elf by to zřejmě umazal, ale na opravdu sportovní jízdu jsou ne o moc dražší, a přitom vhodnější oleje: mrknul bych TŘEBA na Yacco Galaxie RS nebo Mobil1 FS v 0w40, anebo v 5w40 Ravenol VST, Yacco Galaxie nebo Shell Helix Ultra.
Po 3 tkm výměna OK, ale dá se do 5-ti tkm - anebo po okruhu (kde dostane na "prdel" ).
Kombinace Elf 5w40 a výměna co 3 tkm by asi šla, a ten Elf by to zřejmě umazal, ale na opravdu sportovní jízdu jsou ne o moc dražší, a přitom vhodnější oleje: mrknul bych TŘEBA na Yacco Galaxie RS nebo Mobil1 FS v 0w40, anebo v 5w40 Ravenol VST, Yacco Galaxie nebo Shell Helix Ultra.
Po 3 tkm výměna OK, ale dá se do 5-ti tkm - anebo po okruhu (kde dostane na "prdel" ).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Renault Clio 3 RS
Pri tomto štýle jázd spomínaný motor premaže v pohode ktorýkoľvek s vyššie spomínaných olejov A výmena po 3.000km je v tomto prípade ozaj luxusMartin46 píše:Styl jízdy je smíšený,není vyloučeno že se podívám na nějaký okruh,ale spíš jen okrajově. Děkuji za rady.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej Renault Clio 3 RS
Dík za rady. Kouknu na Yacco nebo bych možná zkusil ten Shell Helix ultra,koukal jsem že ho má obchod kde beru díly za dobrou cenu.
Re: Olej Renault Clio 3 RS
vypada to jak dvojce vst, ale v acea c3.Martin46 píše: Ravenol RUP 5w 40
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Olej Renault Clio 3 RS
Já bych řekl že "plnotučný" dvojče RUPu je RCS.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Renault Clio 3 RS
Co říkáte na Elf Evolution 900 5W-50 s výměnou po těch 3 tisících. Je za dobrou cenu.
Re: Olej Renault Clio 3 RS
Cena je rozhodně víc než dobrá a tlouštka filmu bude jistě dostačující i v "zápřahu",jen to API SG/CD to nějak trochu kazí,čekal bych aspoň SL/SM
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Re: Olej Renault Clio 3 RS
nadbytočná sae...pri tvojom zvolenom intervale je až až tá 40-tka...kľudne ten elf alebo shell či total...vyber to lacnejšie a jazdi bez obáv
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej Renault Clio 3 RS
A já bych řekl že pokud lze API "jen" SG, tak se dá....Mirec 29 píše:nadbytočná sae...
Jo, 40-ka to udrží a ten Shell Helix Ultra není o moc dražší, ale při "pile" na okruhu by ta 50-ka zas až tak od věci nebyla.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Renault Clio 3 RS
ale v prvom príspevku sa hovorí o jazde na okruhe len okrajovo takže asi nič pravidelné ak vôbec...je treba myslieť na zvyšný čas užívania...čiže ako bude auto najčastejšie jazdiť a nie či sa náhodou niekedy ak vôbec pozriem na okruh...a ak by motyka strelila tak to v pohode dá aj sae 40...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej Renault Clio 3 RS
Áno. Ak by motyka strelila tak to v pohode dá aj sae 40. Ja len (na)písal že sa ta 50-ka dá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Renault Clio 3 RS
Auto se podívá na okruh max 2x do roka,jinak zbytek jízd je všehochuť. Od cesty do práce,na nákup až k pravidelným vyjížďkám na okresce kde využívám výkon co to jde. Zvažuji buď ten Elf 5w 50,popřípadě v této SAE ještě Mobil 1 nebo Valvoline VR1. V SAE ten Shell Helix ultra 5w 40.
Re: Olej Renault Clio 3 RS
Je to na tebe...len mysli nie len na okruh ale aj na tie každodenné krátke jazdy...jazdy v zime...a aj na to šantenie na okreskách ( v rámci zdravého rozumu ) kedy si myslím že tá sae 40 je predsa len vhodnejšia...je to môj názor... netvrdím že 50 nie je použiteľná len mi príde že sa motor bude o čosi viac (zbytočne) trápiť najme v zime a pri každej krátkej jazde (nie len v zime)
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej Renault Clio 3 RS
Jasný,to chápu že je třeba brát v potaz všechen druh jízd. Asi to nakonec vyhraje ten Shell a bude.