Olej PSA dle B71 2312
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej PSA dle B71 2312
Ahojte! Vlastně bych se nebál ani oplího (GM) oleje 5W30 Dexos1 2. gen. zhusta doporučovaného a servisy používaného právě do "moderních" oplích přímovstřikových motorů jako prevence LSPI. https://www.doopla.cz/dily/motorovy-ole ... -2413.html
Avšak, jak správně poznamenal kolega kater, olej není všemocný...
Avšak, jak správně poznamenal kolega kater, olej není všemocný...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej PSA dle B71 2312
Všemocný nie je ale ak má prispieť určitým podielom k pokoju na duši tak prečo nie inak práve tento gm dexos 1 gen. 2 je poškuľujem po ňom aj ja nie však kôli lspi... nie že by nebol nápomocný pri tomto probléme práve naopak smelo doň...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej PSA dle B71 2312
Tak asi ho vyskúšam, keďže Opel používa tu isté motory od PSA, čiže 1.2 puretech. Hlavne vyzerá cenou zaujímavo, len 25€ za 5l. https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... -5l-10869/ Inak vymením ho po 7500km, tak uvidím či sa osvedči
Re: Olej PSA dle B71 2312
to je signal ze to zarasta bordelom, treba skusit pravidelne vif a aj zamysliet sa preco sa to zasiera. (jazdny styl)luki52 píše:
Pýtal som sa preto, lebo môj motor trpí LSPI a čaká ma výmena olej.
api sp jedine na lspi, ale to s psa normami je utopia.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Olej PSA dle B71 2312
Skúsim to zhrnúť. Auto mám od nova, vynechávanie motora, čiže LSPI trpí od nová. Servis uvádza dôvod benzín, mám tankovať 100. Servis to v záruke neopravil, len dal nový soft. Na 130 tis.km som bol na BG dekarbonizaciu. Nedávno na 144 tis. som dal nové sviečky NGK, teraz pôjde nový olej a plus BG dekarbo Kit po 15 tis.km. A VIF používam od nova a pravidelne.
Re: Olej PSA dle B71 2312
V návodu k obsluze je předepsán benzín OČ 100 nebo 95?luki52 píše:Skúsim to zhrnúť. Auto mám od nova, vynechávanie motora, čiže LSPI trpí od nová. Servis uvádza dôvod benzín, mám tankovať 100. Servis to v záruke neopravil, len dal nový soft. ....
Re: Olej PSA dle B71 2312
Na oleji mám najazdené 7500km, za chvíľku idem ho vymeniť. Za to obdobie trhnutie motorom nespravilo ani raz, som milo prekvapený. Takže tento olej ide znova.
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej PSA dle B71 2312
luki52: Ahoj! Vzhledem k doporučení servisu ohledně paliva jsi neodpověděl na kolegovu otázku...
bio píše:V návodu k obsluze je předepsán benzín OČ 100 nebo 95?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej PSA dle B71 2312
Auto mám vyrobené v roku 2015 kde platilo že môžem tankovať 95. Pri odovzdávanie auta 18.02.2016 mi len tak medzi rečou spomenul predajca, že odporúčajú tankovať 98 a vyššie, čo mám aj v TP. Ten problém mi trvá od nova, nikdy ho nevedeli odstrániť v rámci záruky, kde dali nové sviečky a nový software a nepomohlo ani tankovanie 100ky. Ale v poslednej dobe bola skôr moja chyba, dal som kúsok iný olej. Ale teraz som vážne prekvapený, že s týmto olejom nespravilo ani raz za 7500km a sviečky mám NGK, doteraz som mal stále Bosch.
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej PSA dle B71 2312
Díky! Údaj v TP + doporučení prodejce = výšeoktanové/prémiové palivo dodržovat, stejně tak olej (Dexos1 2.gen.) A co se zapalovacích svíček týče, pomyslné stupně vítězů jsou obsazeny následovně:
bronzová medaile - prakticky všichni výrobci
stříbrná medaile - NGK
zlatá medaile - Denso a nejlépe iridiové
Není to z mé hlavy, nýbrž od člověka znalého, jemuž navíc nemám důvod nevěřit.
bronzová medaile - prakticky všichni výrobci
stříbrná medaile - NGK
zlatá medaile - Denso a nejlépe iridiové
Není to z mé hlavy, nýbrž od člověka znalého, jemuž navíc nemám důvod nevěřit.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej PSA dle B71 2312
Sice je diskuze poněkud staršího data, nicméně se podělím o zkušenost s provozem tohoto (1.2 turbo 81kW) motoru. BA 98 jsem natankoval pouze jedinkrát, jinak jsem tankoval BA 95 a to výhradně u TANK ONO a vždy přidával 2 panáky Wynn´s. Olej na zimu předepsanou břečku made by Citroen 0W-30, v dubnu potom Millers Oils 5W-40 NT. Co se svíček týče, tak "omylem" jsem dal do motoru Iridia NGK, jinak z výroby tam byly platiny Bosch a stejné se tam měli i dát při výměně. Píši omylem, protože nejdříve mě v servisu překecali, abych svíčky vyměnil a následně se ukázalo, že je nemají skladem. Takže jsem na svou odpovědnost nechal do motoru dát ty iridiové NGK, které jsou určené pro 1.2 atmo 60kW .Auto jsem prodával s najetými 75.000 km bez jakýchkoliv závad, v 70.000 km byla provedena kontrola rozvodového řemene s konstatováním, že řemen je jako nový, ale u vás se není čemu divit. Zda dobrá kondice byla zapříčiněna častou výměnou oleje (břečka cca 5.000 km v zimě) a (Millers přes léto cca 10.000km), pravidelnou aditivací nebo mým stylem jízdy netuším. Jinak dcerka má C3 1.2 atmo 60 kW, najeto cca 20.000 km, řídí se mm doporučením a nemá problém. Jinak co se týče té doporučené BA 98, tak jsem to psal zde několikrát. Na zahraničním fóru se k tomu kdysi vyjádřil člověk, který byl přímo od zdroje a ten jasně pravil, že motor byl konstruován na BA 95 a 98 je nesmysl. Ostatně tato doporučení byla v počátku pouze pro země bývalého východního bloku(mimo Polska) ,údajně k vůli nekvalitnímu palivu v těchto zemích. Pak se řešily intervaly výměny oleje, které byly zkrácené z nějakých 25.000 na 20 respektive na 15.000 km a také se mluvilo o vadných řemenech od dodavatele. Ten byl vyměněn a problémy se měly objevovat spíše sporadicky u lidí, co se řídili rádcem řazení a přejížděli intervaly výměny oleje. Oni jsou bohužel stále lidi, kteří si myslí, že když jezdí s autem kolem komína, tak ten olej tam vydrží věčně , bo motor přece nezatěžují.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej PSA dle B71 2312
A co rozvody, když MO 5W40 neplní normu PSA. Řemen rozpuštěn?
Tedy pokud se jedná o tříválec od Peugeotu, který má rozvodový řemen v olejové lázni.
Tedy pokud se jedná o tříválec od Peugeotu, který má rozvodový řemen v olejové lázni.
Re: Olej PSA dle B71 2312
Vždyť jsem to psal kontrola řemene v 70.000 km a jako nový. A ano, je to stejný motor, co se dává do Peugeotu, Oplu....
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej PSA dle B71 2312
Omlouvám se, v mobilu jsem to přehlédl.
Nicméně to potvrzuje snad asi to, že olej jiný, než s normou 2312, nerozpouští řemen.
Nicméně to potvrzuje snad asi to, že olej jiný, než s normou 2312, nerozpouští řemen.
Re: Olej PSA dle B71 2312
Millers Oils zjevně ne.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW