Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Moderátor: Colommbo
Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Zdarec palec,
obracím se na Vás opět s prosbou o radu na olej do Volvo 2.4T rok výroby 2000, označení motoru B5244T3 147kW. Podle příručky by tam měl být SJ, SJ/CF, SJ/Energy conserving. Což by mělo být teda A3/B4 podle evropských...
Auto má najeto cca 280k km. Co tam bylo předtím nevím, jak často se měnil taky nevím, teď jsem tam nalil na přejezd 300km nějakej A3/B4 co měl známej v garáži. Páč starej olej měl najeto nevím kolik a auto 3 roky stálo... Měl by tam prej být Mobil 3000, ale nikdo mi to 100% neřekne.
Viskozita 0W30 a toho bych se asi držel, případně 5W30. Sice je to turbobenzín s relativně velkým výkonem, ale nemám v plánu s ním tahat karavan a nebo ho držet furt v červeným. A hlavně se s ním budou jezdit převážně krátké trasy.
Tak jsem se chtěl zeptat na nějakou radu co tam nalít.
Líbíl se mi Valvoline MaxLife 5W-30 se kterým mám dobrou zkušenost v Oplu, kde snížil kouřivost, ale tady tohle auto vypadá, že olej nežere. / mám s ním najeto jen 500km /
Případně olej Ravenol SSO 0W-30, což sice není 100% syntetika, ale to mě asi nesere.
Nebo aktuálně třeba levný Elf Evolution 900 FT 0W-30, kterej tam nechám 2 až 3 zkrácené výměny a uvidím, jestli to olej žere a nebo ne.
Díky kluci.
obracím se na Vás opět s prosbou o radu na olej do Volvo 2.4T rok výroby 2000, označení motoru B5244T3 147kW. Podle příručky by tam měl být SJ, SJ/CF, SJ/Energy conserving. Což by mělo být teda A3/B4 podle evropských...
Auto má najeto cca 280k km. Co tam bylo předtím nevím, jak často se měnil taky nevím, teď jsem tam nalil na přejezd 300km nějakej A3/B4 co měl známej v garáži. Páč starej olej měl najeto nevím kolik a auto 3 roky stálo... Měl by tam prej být Mobil 3000, ale nikdo mi to 100% neřekne.
Viskozita 0W30 a toho bych se asi držel, případně 5W30. Sice je to turbobenzín s relativně velkým výkonem, ale nemám v plánu s ním tahat karavan a nebo ho držet furt v červeným. A hlavně se s ním budou jezdit převážně krátké trasy.
Tak jsem se chtěl zeptat na nějakou radu co tam nalít.
Líbíl se mi Valvoline MaxLife 5W-30 se kterým mám dobrou zkušenost v Oplu, kde snížil kouřivost, ale tady tohle auto vypadá, že olej nežere. / mám s ním najeto jen 500km /
Případně olej Ravenol SSO 0W-30, což sice není 100% syntetika, ale to mě asi nesere.
Nebo aktuálně třeba levný Elf Evolution 900 FT 0W-30, kterej tam nechám 2 až 3 zkrácené výměny a uvidím, jestli to olej žere a nebo ne.
Díky kluci.
Re: Olej pro B5244T3
Ten elf nepoznam, ake dva vyssie spomenute su oba velmi fajn.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej pro B5244T3
No tak zrovna tohle je jeden z hodně dobrých plně syntetických olejů na PAO bázipython.p píše: Případně olej Ravenol SSO 0W-30, což sice není 100% syntetika, ale to mě asi nesere.
Ten Valvoline naopak zcela určitě plně syntetický (v původním smyslu těchto slov) opravdu není - je na HC bázi. (Což lze poznat z technického listu pro německý trh.)
Jedinou potenciální nevýhodou Ravenol SSO je, že nemá nijak extra velké čístící schopnosti právě kvůli té čistě PAO bázi.
U motorů s turbem bych se držel olejů u kterých je uvedena relativně nízká odparnost (Noack) nebo mají relativně vysoký flash point, což je důvod proč dlouhodobě nejezdit na ten Vlavoline.
Na 2 až 3 zkrácené výměny bych tam strčil Shell Helix Ultra a pak buď ten Ravenol SSO 0w-30 nebo Mobil 1 ESP 5w-30.
Re: Olej pro B5244T3
Upřímně do Ravenolu jsem se zamotal, páč jsem žil v domnění, že VMO je plně syntetický, to sice je fakt, ale VMP je 100% syntetický. Z toho by se jeden fakt posral. Ten leju teď do své Volvo D5.
Shell Helix jsem měl a nebyl jsem z něj úplně na větvy, už po 7k km jsem začal motor více slyšet. Po výměně dobrý a pod dalších cca 7k km to stejný. Tak jsem pak přešel na jiný.
Nebyl by tam jinej "čistící" olej.
Shell Helix jsem měl a nebyl jsem z něj úplně na větvy, už po 7k km jsem začal motor více slyšet. Po výměně dobrý a pod dalších cca 7k km to stejný. Tak jsem pak přešel na jiný.
Nebyl by tam jinej "čistící" olej.
Re: Olej pro B5244T3
Pokdu se nemýlím, tak u Ravenolu, pokud to má zlatou flašku, tak to patří k TOP řadám a nemá moc smysl dumat nad tím z čeho umíchali základový olej, protože ona plná syntetika čistě na PAO základě má kromě výhod i svoje nevýhody.
Ono těch 7000 km je zhruba vzdálenost, kdy má olej najeto cca 150 až 200 motohodin a to bývá okamžik, kdy toho mnohý olej začíná mít pomalu dost. Shell HU má výborný poměr cena/výkon.
Ono těch 7000 km je zhruba vzdálenost, kdy má olej najeto cca 150 až 200 motohodin a to bývá okamžik, kdy toho mnohý olej začíná mít pomalu dost. Shell HU má výborný poměr cena/výkon.
Re: Olej pro B5244T3
Tak teď mám v D5 ten Ravenol VMO, mám 10k km a je stále šepot květin.
Re: Olej pro B5244T3
A to je přesně to co jsem už pár krát napsal. Konkrétně v mém motoru je momentálně olej který najel "jen" 6kkm ale průměrná rychlost je jen 37-38 km/h což děla cca 160-170 motohodin. Skoro všechno městská jízda. To se ještě nedávno považovalo za těžké podmínky ( 5 kkm ) což každopádně u "normálních" řidičů jsou aj v dnešní době a ten můj olej za pár dní bude samozřejmě vyměněny.Shi píše:
Ono těch 7000 km je zhruba vzdálenost, kdy má olej najeto cca 150 až 200 motohodin a to bývá okamžik, kdy toho mnohý olej začíná mít pomalu dost.
Jerome má servisní knížku z "normální" doby a těch 5 kkm může potvrdit.
Žádný LL VW style kdepak.
V dnešní době výměna oleje ( špičkové kvality ) s filtrem vyjde jak 20-25 litru benzinu s kterým najedete pár km. Zanedbatelné.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Olej pro B5244T3
Jojo, neřeším to. Ale právě přemýšlím, jestli ten Shell a nebo Elf + aditiva.
Re: Olej pro B5244T3
A co třeba kolegou Shi v jiném vlákně zmíněný Ravenol SVE 5w30?python.p píše:Nebyl by tam jinej "čistící" olej.
Anebo (sice dražší, ale TOP se základem PAO a polyolester) Ravenol SSL 0w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Taková ta čistící aditiva, co jsou v motoru pár desítek minut, mi jako jediná smysl dávají.
Jakákoliv dodatečná aditivace oleje mi jinak přijde jako naprostá loterie, co se týče výsledku.
(Já bych taky použil na očistu Ravenol SVE, nicméně z těch tří autorem uvedených vych si vybral na čištění motoru s turbem ten Shell.)
Jakákoliv dodatečná aditivace oleje mi jinak přijde jako naprostá loterie, co se týče výsledku.
(Já bych taky použil na očistu Ravenol SVE, nicméně z těch tří autorem uvedených vych si vybral na čištění motoru s turbem ten Shell.)
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Z těch tří vybraných Shell. kterej jsem si nevybral. Ale beru v potaz.
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
A ten SSL je taky "čistící"? Jde o to, že aktuálně jej umím 5l za 1100... takže ty 300kč oproti SVE nejsou rozhodující.
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Ano, Ravenol SSL bude také čistit, rozhodně podstatně víc než Ravenol SSO nebo výše uvedený Elf.
Jestli bude víc čistit SVE nebo SSL říct fakt neumím, každopádně je SSL jeden z hodně dobrých olejů v 0w-40.
Jestli bude víc čistit SVE nebo SSL říct fakt neumím, každopádně je SSL jeden z hodně dobrých olejů v 0w-40.
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Sorry, neudržel jsem myšlenku, ale závěr platí. Z těch tří ani jeden. Shell HU byl v podobné cenové hladině jako ten Elf nebo Valvoline a Shell HU je bez produktová řada za rozumnou cenu, která nemá žádné velké slabiny.python.p píše:Z těch tří vybraných Shell. kterej jsem si nevybral. Ale beru v potaz.
SSO čistit moc nebude, ten pouze udržuje motor čistý, Elf bude čistit jen o něco málo lépe než SSO a Valvoline, který by čistit měl, má na můj vkus moc vysokou odparnost na to, abych ho s klidným svědomím doporučil někomu do motoru s turbem (do atmosferického jsem ho však kolegovi s klidem doporučil).
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Tak vezmu ten SVE, ten by měl čistit nejvíce ne?