Pitris píše: ↑úte dub 09, 2024 12:46
Jde o starty v zimě protože když je auto v garáži tak motor nebude ráno tak promrzlý a nemusí v něm být olej 0w nebo 5w/něco....
Krom toho by olej 10w40 měl být viskozitně lehce stabilnější z hlediska "zřídnutí" oleje v jetém motoru (nejen) průnikem paliva když je tam olej kilometrově dlouho.
Ale Shell Helix Ultra 5w40 je hodně dobrý olej za hodně dobrý peníze
Aha, no, úplně garážové podmínky to nejsou, je to průjezd, auto size nezamrzne ale vzduch je pořád víceméně stejně studený. Domácí auta dost trpí na přeparkovávání, když jiné nebo něco nadměrnějšího potřebuje na dvorek. Záhul pro motor i baterku to startovat a hned vypnout.. Ovšem to jsou součástky a pro tu kastli není v těchto podmínkách nic lepšího. A navíc neumyté auto v zimě nedegraduje tak rychle, jak kdyby dojelo se zmrzlou slanou břečkou do tepla.
Chvilku jsem se pozastavil nad cenovým rozdílem 4l a 5l - Pět litrů za 1019, čtyři litry za 634 korun.
12 litrů po čtyřech vyjde na 1902 a 10 litrů po pěti vyjde na 2040 korun.
.. Teď koukám, přes stejný popisek vč. norem, obrázky jsou rozdílné - 4l píše FSMO, API SN/CF, A3/B4 a 5l je
RACING API SN, a3,b3,b4
Tak snad to ten koktejl požvýká, já myslím že joo.