Olej pro Octavia 1.4 TSI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
Mate niekto skusenosti s Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)? Aka je tam alkalicka rezerva?
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
Proč tam chceš cpát olej pro DPF, když nemusíš
Hodnotu TBN jsem nenašel, ale je to C3 - bude nižší a tipuji tak někde okolo sedmi....
Dej tam 0w40 nebo 5w40 s VW502.00 a ACEA A3 a měň po max. 10-ti tkm. Moc lepšího pro ty motory udělat nemůžeš. Anebo si tam nalej co sám uznáš za vhodné.... (Ten Mobil1 0w40 má TBN 11,8mg KOH/g)
Hodnotu TBN jsem nenašel, ale je to C3 - bude nižší a tipuji tak někde okolo sedmi....
Dej tam 0w40 nebo 5w40 s VW502.00 a ACEA A3 a měň po max. 10-ti tkm. Moc lepšího pro ty motory udělat nemůžeš. Anebo si tam nalej co sám uznáš za vhodné.... (Ten Mobil1 0w40 má TBN 11,8mg KOH/g)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
Pokračování tady: http://www.oleje.cz/forum/zabeh-motoru-t6177.htmlMirda85 píše:Možná hloupý dotaz, spíše úvaha, ale jaký použít olej (jak kvalitní) na zajíždění syrového motoru?
Současná LL 5W30tka z výroby půjde ven ve 3t km, ale co dát pak?
Dát nějaký průměrný olej nebo se nebát už použít i olej na bázi PAO či s 3esterů?
Jinak by to byl olej s normou VW502.00, ACEA A3
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
Pánové, mám klasické olejové dilema (snad už pomalu rozhodovací paralýzu). Švagr projevil zájem o výměnu oleje na jeho Octavii II 1.4 TSi, která má aktuálně najeto cca 270 tis km. Neví, co mu tam v autorizáku nalévali, ale dohledal jsem štítek s 5W-30, a zároveň, jelikož mu to trošku baští, doléval i Mogul 5W-40, který koupil někde v supermarketu.
Rozhoduji se mezi:
Valvoline Synpower 5W-30 a
Valvoline Synpower 5W-40.
Oba jsou VW 502.00 (-> výměny budou MAX do 15 tis km / 1 rok). Asi vezmu 5W-40, mohla by pomoci s, jím popisovanou, spotřebou oleje, ale zároveň bohužel někdy jezdí krátké trasy (klasika do kšeftu pro nákup), někdy však i dlouhé. Rozhodli byste se stejně?
Velmi si to auto pochvaluje, a tak bych nerad způsobil nějakou eventuální závadu.Zejména, když je to doteď celkem držák.
Rozhoduji se mezi:
Valvoline Synpower 5W-30 a
Valvoline Synpower 5W-40.
Oba jsou VW 502.00 (-> výměny budou MAX do 15 tis km / 1 rok). Asi vezmu 5W-40, mohla by pomoci s, jím popisovanou, spotřebou oleje, ale zároveň bohužel někdy jezdí krátké trasy (klasika do kšeftu pro nákup), někdy však i dlouhé. Rozhodli byste se stejně?
Velmi si to auto pochvaluje, a tak bych nerad způsobil nějakou eventuální závadu.Zejména, když je to doteď celkem držák.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
Jestli s normou VW 502 5w30 nebo 5w40 je celkem jedno (já bych se u toho nájezdu km taky asi přiklonil k 5w40), a pokud Valvoline, co tak MaxLife? (Olej pro již jeté motory)
Ale i ten SynPower se dá. Je to dobrý olej....
Ale i ten SynPower se dá. Je to dobrý olej....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
zmysluplne by bolo hlavne zistiť príčinu toho prečo to už viac bašti olej a samozrejme koľko toho oleja vlastne zbaští... To by vedelo lepšie nasmerovať k co možno najvhodnejšiemu výberu SAE resp. oleja... totiž ak by bola príčina napr. slabá neefektívna činnosť zatuhlych krúžkov karbónom, tak zvyšovať SAE oleja by som nevidel ako vhodné riešenie, resp. tam by už muselo nastúpiť nejaké komplexnejšie riešenie.
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
Díky, pánové, za odpovědi. Pro jistotu jsem ho znovu vyzpovídal a možná to s tou spotřebou líčím přehnaně - dolévá prý 0,5-1 l na 15 tis km a spíš jezdí kratší trasy. Možná nakonec šáhu po 5W-30. Jakmile mám dělat olej autu, které u mě ještě nikdy nebylo, jsou se mnou takové drahoty no
Ad Maxlife, já ho třeba do svého auta dávám, dá se říct i preventivně, ale o něm bych rozhodl asi až v rámci další výměny, až to auto budu mít trošku pod kontrolou a budu vědět, jak moc mu to žere. Kdysi jsme tu vedli debaty ohledně koňské dávky molybdenu v Maxlifu a jeho účinku na hydroštosy (které ve svém japoncovi přirozeně nemám, ale on ano).
Ad Maxlife, já ho třeba do svého auta dávám, dá se říct i preventivně, ale o něm bych rozhodl asi až v rámci další výměny, až to auto budu mít trošku pod kontrolou a budu vědět, jak moc mu to žere. Kdysi jsme tu vedli debaty ohledně koňské dávky molybdenu v Maxlifu a jeho účinku na hydroštosy (které ve svém japoncovi přirozeně nemám, ale on ano).
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
Litr na 15 tkm je v pohodě. Klidně 5w30 A3.Vector píše:dolévá prý 0,5-1 l na 15 tis km a spíš jezdí kratší trasy. Možná nakonec šáhu po 5W-30.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
Chlapi, po roce zase dotaz k tématu. Do nahoře zmíněné Octavie jsem loni nalil Valvoline MaxLife 5W30, letos se chystám zase. Trošku jsem četl o problematice LSPI a váhám, jestli bych k tomu, tímto dost aditivovaným olejem, nepomohl. Mám se toho bát a raději se poohlídnout po nějakém iném, nebo to jsou zbytečné obavy? Prozatím si motor ale s Maxlifem ale rozuměl ...
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
A jezdí se s tím "na klobouka" anebo se ten co sedí za volantem nebojí to po zahřátí občas poslat k 5000 otáček? Tyhle motory ale na LSPI zas tak háklivé nejsou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
Dává tomu celkem za uši. Teď jsme s tím jeli celé Rakousko přes 150 km/h (a motor k mému údivu bral pod 7 l/100km). Ani nevím, jaký jiný olej bych vybral - na LSPI cílí API SN+ a SP a ILSAC GF 6, a to jsou oleje úplně mimo VW normy. Asi se to opravdu u těchto TSi nijak neřešilo.
Na Oilclubu jde v rozboru vidět hodně hořčíku (na úkor vápníku, který LSPI způsobuje), takže si myslím, že by to mohl být i celkem vhodný olej.
Na Oilclubu jde v rozboru vidět hodně hořčíku (na úkor vápníku, který LSPI způsobuje), takže si myslím, že by to mohl být i celkem vhodný olej.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
pomer Ca a Mg je v tomto oleji pre mňa až prekvapujúco silno anti-LSPI (no neviem či to bol zámer kuchára oleja, ale tak to je).. zároveň je prítomné aj pomerne slušné množstvo Molybdénu (ten je sám o sebe tiež nezanedbateľný reduktor LSPI)..
Nebál by som sa tohto oleja v tomto motore určite. Naviac nepočul som že by tieto TSi boli zvlášť na tento jav citlivé.. v rodine máme Yeti-ho 1.4TSI 90tis.km na Full Saps motorsport CFS NT+ 5w-40 a funguje skvele..
Proti LSPI je základ nedávať "WOT" do podlahy pod 3000ot. na vyšších prevodových stupňoch (5,6 pr. stupeň určite, a ja osobne by som to nerobil ešte ani na 4-rke).
Nebál by som sa tohto oleja v tomto motore určite. Naviac nepočul som že by tieto TSi boli zvlášť na tento jav citlivé.. v rodine máme Yeti-ho 1.4TSI 90tis.km na Full Saps motorsport CFS NT+ 5w-40 a funguje skvele..
Proti LSPI je základ nedávať "WOT" do podlahy pod 3000ot. na vyšších prevodových stupňoch (5,6 pr. stupeň určite, a ja osobne by som to nerobil ešte ani na 4-rke).
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
Tak klidně nechej MaxLife. A třeba i 5w40. Jak píše kornel, je to dobrý olej A jinak API SN či SP ano ale na ILSAC GF 6 (a jiné se sníženou HTHS viskozitou) pozor Ty NE
Měnit oil po 10 tkm a bude dobře (v) motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
OK díky chlapi za odpovědi
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN