Olej pro mercedes w203
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pro mercedes w203
Jirko pretahuj (nech se) ale olej nee.
Twe, chtel jsem Ti poradit systém prvniho oleje, abys mel pocit vyplachnuti po predchozim majiteli. Ne tak peclive, jako ja, to je zbytecny.
A radit s druhem oleje mi prijde, zbytecne. Najdi si co se Ti vzhedem ke kase, intervalu a způsobu pouzivani libi a smytec. Ja vyznavam časté rychlovymeny po par tkm.
Obycejne oleje, neb zadny muj motor nezdimam na doraz. Jak Nn tak Vmax.
Pouze vyjmecne, je li to krátkodobě nutne.
Twe, chtel jsem Ti poradit systém prvniho oleje, abys mel pocit vyplachnuti po predchozim majiteli. Ne tak peclive, jako ja, to je zbytecny.
A radit s druhem oleje mi prijde, zbytecne. Najdi si co se Ti vzhedem ke kase, intervalu a způsobu pouzivani libi a smytec. Ja vyznavam časté rychlovymeny po par tkm.
Obycejne oleje, neb zadny muj motor nezdimam na doraz. Jak Nn tak Vmax.
Pouze vyjmecne, je li to krátkodobě nutne.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pro mercedes w203
Já ti rozumím, Peťo, a vím, žes to se mnou myslel dobře. Pocit vypláchnutí po předchozím majiteli, se domnívám, fakt netřeba, olej je pěkně čistý a když kouknu pod plnící víčko, "dalo by se tam jíst"...
Spíš mi šlo o to, jestli zkusit (to by však musela být dlouhodobá záležitost, aby to mělo ten správnej oučinek) ten MaxLife - nevím o nikom odsud, kdo by jej používal - nebo zůstat u "klasiky". A protože je to přecjen trochu delší motor (s dlouhou hlavou a vanou), myslím, že padesátkou by se nic nezkazilo. A s ohledem na dobu produkce auta mě napadl třeba právě ten "tvůj" Elf...
Oleje nepřejíždím, na to nemám žaludek, rychlovýměny však taky nebudou na pořadu dne, bo k filtru je sice přístup dobrej shora, vana s výpustným šroubem je ale ještě pod (nad) krytem motoru (musí se nejdřív sundat), rampu nemám a plazit se pod auto na zahradě jak na cvičáku, z toho už jsem nějak vyrost...
Takže jednou za čas pěkně u kamoša v dílně na sloupovým zvedáku i s kafem a pokecem o autech a životě obecně. Jak to mám rád.
Spíš mi šlo o to, jestli zkusit (to by však musela být dlouhodobá záležitost, aby to mělo ten správnej oučinek) ten MaxLife - nevím o nikom odsud, kdo by jej používal - nebo zůstat u "klasiky". A protože je to přecjen trochu delší motor (s dlouhou hlavou a vanou), myslím, že padesátkou by se nic nezkazilo. A s ohledem na dobu produkce auta mě napadl třeba právě ten "tvůj" Elf...
Oleje nepřejíždím, na to nemám žaludek, rychlovýměny však taky nebudou na pořadu dne, bo k filtru je sice přístup dobrej shora, vana s výpustným šroubem je ale ještě pod (nad) krytem motoru (musí se nejdřív sundat), rampu nemám a plazit se pod auto na zahradě jak na cvičáku, z toho už jsem nějak vyrost...
Takže jednou za čas pěkně u kamoša v dílně na sloupovým zvedáku i s kafem a pokecem o autech a životě obecně. Jak to mám rád.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pro mercedes w203
Jirko, přestože pořád propaguji MO EE, tak právě MaxLife pořád používám u dalších aut, dokonce i v automatu a přídavné převodovce. VV má dobrý oleje, minimálně jim věřím s jejich tvrzením v popisu. U Avensise 2.0 D4-D jsem z něj přešel na Shel Helix Ultra (obojí 5W-40) a ten se mi zdá o kousek lepší v projevu a čistí také skvěle. Takže je to jen o osobních sympatiích vůči značkám.
U starších ročníků aut se mi zdá, že jim lépe chutnají oleje API SL, jak jsi na tom byl s Omčou?
U starších ročníků aut se mi zdá, že jim lépe chutnají oleje API SL, jak jsi na tom byl s Omčou?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pro mercedes w203
Dík, Toníku! Jezdil jsem Mo1 Peak Life 5w50 API SN, pak dlouho Sunoco Sportivo 5W50 SH, zkusil jsem i Sunoco Racing 10W60 SG (?) a tu Galaxii 5W50. Žádné extra rozdíly mezi oleji jsem nevnímal...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pro mercedes w203
Ony ty starý ještě poctivý motůrky nejsou vybíravý, navíc s rozumným obsahem a počtem hrnků . Vyber nyní první, pak zkus další a uvidíš, jestli poznáš nebo nepoznáš rozdíl, když tak minimální. U MaxLife budeš mít dobrý pocit z regenerace těsnění, což je také +.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pro mercedes w203
Právě to mě na něm láká. Motór se sice zdá být v dobrém stavu, ale olejové plus to rozhodně je. Akorát to chce lít jej déle(dlouho)době, aby to bylo k čemu.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pro mercedes w203
Používáním "regeneračního" aditiva, naleptáním - oživením gumových těsnění dříve než ztvrdnou, je určitě přínosem pro jejich životnost. Máš zkušenost s gufírky ventilů z Omči, tak to prostě láká. Pokud bude s MaxLife projev motoru dobrý, není problém u něj pár výměn zůstat, jen bych alespoň první výměnu udělal kolem 5000km a další po 8000km, aby aditiva byla účinnější a kolovalo tam co nejméně nečistot.
Doporučil bych při výměně použít nenásilný čistič https://www.millersoils.cz/engine-flush, je funkční a šetrný (nevadí zbytky v náplni), uvidíš pak, jestli v motoru není něco usazeno a pokud bude-li i tak olej poměrně čistý, bude to známka dřívější dokonalé péče.
Doporučil bych při výměně použít nenásilný čistič https://www.millersoils.cz/engine-flush, je funkční a šetrný (nevadí zbytky v náplni), uvidíš pak, jestli v motoru není něco usazeno a pokud bude-li i tak olej poměrně čistý, bude to známka dřívější dokonalé péče.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pro mercedes w203
Vyřešeno. U dufy.cz jsem objednal sedm litrůch Jarkem doporučovaného Ravenol(u) HVT 5W50 a filtr a krátce na to elektronicky zaplatil, aby mi zhruba po hodině volala paní a moc se omlouvala, že tento olej je, bohužel, ve všech baleních nedostupný... Tož včil mudruj, když už je to rozjeté, ten (taky doporučený) Mob1 FS 5W50 sice v nabídce mají, ale s označením FS X1 Rally Formula, o renovačních aditivech už ani slovo, jenom že "...je zvláště vhodný pro vysoké rychlosti a náročné podmínky spojené s jízdou stylem „brzda – plyn“. Ať už v provozu nebo při závodech, vždy poskytuje mimořádnou kvalitu a výborné mazací vlastnosti..." A takový já fakt nejsu! Tož nakonec jsem vybral a objednal hen ten Valvoline MaxLife 5W40, jak jsem uvažoval úplně na začátku...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pro mercedes w203
Zákazník míní, dodavatel mění...
Re: Olej pro mercedes w203
Na Dufy
Na MaxLife
Na MaxLife
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pro mercedes w203
...a přiměje zákazníka nevymejšlet blbostě a držet se původních záměrů. Von ten VV nebude špatnej.Jerry3 píše:Zákazník míní, dodavatel mění...
Řada motorových olejů Maxlife je speciálně navržena, aby splňovala potřeby motorů, které mají najeto hodně kilometrů. Pomocí speciálních přísad, jako jsou těsnící a čistící prostředky, motorové oleje Maxlife revitalizují kritické části motoru a dopomáhají tak hladkému chodu motoru po dlouhou dobu. Olej Maxlife byl v časopise Lubricants World zvolen produktem roku a byl schválen přední evropskou nezávislou schvalovací organizací TÜV Nord. Oleje Maxlife jsou ideálním produktem pro údržbu díky vlastnostem, které zpomalují proces opotřebení a zvyšují výkon a životnost motorů s vysokým proběhem. Snižují unikání oleje - jedinečné přísady zlepšují pružnost těsnění a snižují tak unikání oleje, jeho spotřebu a vytváření usazenin. Nižší spotřeba oleje - moderní přísady minimalizují spotřebu a odpařování oleje. Vyšší ochrana před opotřebením - unikátní přísady na ochranu před třením a opotřebením chrání před potenciálním opotřebením a poruchami. Snížení oxidace - speciální detergenty a další přísady chrání před vytvářením škodlivých vrstev a usazenin, které zahušťují olej.
SAE 5W-40 ACEA A3/B4 API SN/CF
Firemní normy MB 229.1, VW 502.00/505.00, RN 0700/0710
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pro mercedes w203
Ahoj, rad bych vyuzil take vlakna o Mercedesu. Benzinovy atmosfericky sestivalec M272, najeto tusim 115 tis, intervaly vymeny vyrazne kratsi nez predepsane, olej vubec nezere. Auto je nicmene pouzivano v 80-90% pripadu na velmi kratke trasy, rekneme 4 km, denno denne, v zime v lete. Zbytek pak jsou mnohaset km cesty.
Je potreba tem kratkym cestam nejak prizpusobit vyber oleje?
Ted je tam Mobil 3000 X1 5W-40, napln je 8l.
Je potreba tem kratkym cestam nejak prizpusobit vyber oleje?
Ted je tam Mobil 3000 X1 5W-40, napln je 8l.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pro mercedes w203
Ahoj! Podle objemu náplně tipuju na V6 třiapůlku a podle nájezdu tak akorát zajetou... A aspoň dle mého skromného soudu sis na svou otázku odpověděl prakticky sám - ano, výběr oleje je dobré přizpůsobit režimu jízd, avšak viskozitní klasifikací zmiňovaného oleje je to vyřešeno. Kdybys měl extra zájem, jsou i lepčí oleje, ale i tento zvládne vše, co je potřeba. Hlavně dodržet systém rozumných (tedy krátkých, cca 10tis.km) intervalů výměny. Je to to nejlepčí a nejjednodušší, co můžeš pro motor (u)dělat a při uvedeném režimu obzvlášť. MB norma 229.3 je pro oleje s prodlouženými intervaly výměny, což je nesmysl.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pro mercedes w203
Ta SAE 5w40 se dá, a dál pak hledej olej ACEA A3 (ne C3). A může mít i normu MB 229.3 (nebo 5), ale hlavní je měnit včas. Ten Mobil 3000 X1 je standard, ale můžeš i třeba Shell Helix Ultra, Valvoline SynPower, Yacco VX 1000, Elf Excellium NF nebo Eni i-Sint....
Jen pokud by si často startoval ve větším mrazu, můžeš i 0w40.
Edit: Colommbo mě předjel
Jen pokud by si často startoval ve větším mrazu, můžeš i 0w40.
Edit: Colommbo mě předjel
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro mercedes w203
Nene, je to “jen” trilitrColommbo píše:Ahoj! Podle objemu náplně tipuju na V6 třiapůlku a podle nájezdu tak akorát zajetou...
No jo, ale jak? Tot oc mi bezi, hledam vsemozne po netu, ale moc toho nenachazim.Colommbo píše:výběr oleje je dobré přizpůsobit režimu jízd
Colommbo píše:Kdybys měl extra zájem, jsou i lepčí oleje
Ano ano, zajem mam. Kdyz me Medved tak hycka pri jizde, tak at jej na oplatku take hyckam. Kdybyste mi umeli dat treba dva tipy na to nej, co mu dat? I vzhledem k tem kratkym cestam?Pitris píše:Shell Helix Ultra, Valvoline SynPower, Yacco VX 1000, Elf Excellium NF nebo Eni i-Sint....