Olej pro krátké trasy - Nissan Micra

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

FF píše:
Anonymous píše:Tedy ještě jednou opakuji: API SM do daného vozu a zejména pro krátké trasy rozhodně ne!
Teda ešte raz opakujem: SAE 5W-40, API SM a zároveň ACEA A3 do daného vozu a najmä pre krátke trasy - rozhodne ano!
Čím je mléko více odtučněné, tím vyšší je jeho přidaná hodnota a tím pádem je i dražší - tedy přinejmenším na českém trhu. Ať žije pochopení souvislostí! :lol:

Ivonko, olejům API SM se vyhni obloukem, jelikož neobsahují právě ta aditiva, která motor tvého autí zvláště při krátkých pojížďkách po městě nejvíce potřebuje. A pokud bys už trvala na tom, že budeš za každou cenu jezdit na to "nejodtučněnější" mléko (pardon, olej v API SM), nezapoměň pro jistotu zkrátit jeho výměnnou lhůtu o dalších 20%.
FF

Příspěvek od FF »

Dajte sem - odporcovia API SM - nejaké linky na články, ktoré dokazujú, že to API SM je na tom tak zle!
Aleš

Příspěvek od Aleš »

Ano, také bych si rád přečetl proč je na tom API SM tak zle.. Zrovna jsem ho chtěl použít do Octavie RS.. konkrétně Castrol EDGE 0W-40.. který právě API SM má.. Mám také spoustu startů a krátkých jízd. Díky za názory.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Aleš

Příspěvek od Aleš »

Díky za odkaz, ale moc jsem si z toho neodnesl.. Odpověď na otázku proč je API SM špatnej olej.. A mimochodem nevíte někdo jak je na tom tedy olej Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30 ? Je taky nový moderní olej ale normu API se na něm nedočtem.. pouze VW 504 00 a 507 00. Počítám ale že taky bude o něco ochuzen.. I když nevěřím že jsou to oleje špatné..
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...príliš nizka hodnota TBN a vynechanie niektorých aditív oproti olejom SL

...tak či tak moj nazor je taky že SM sa nehodí na kratke jazdy po meste a časte studene štarty...

...uvidíme časom,zatial by som sa olejom SM vyhol kym sa situacia nezlepší a nedaval by som ho tam kde ho priamo nepovoluje vyrobca vozidla...

...až ho aj napriek tomu chce niekto používať,odporučam skratiť
interval vymeny o 1/3
Aleš

Příspěvek od Aleš »

Do jakého vozu by jste olej s normou API SM a viskozitou OW-40 doporučili? Měl jsem za to že bude právě pro krátké trasy výborný. Samozřejmě za předpokladu že nebude měněn jako LongLife ale po 10 000 maximálně 15 000km. Jde mi konkrétně o motor 2.0 TFSI 147 KW. Jinak se omlouvám že jsem s tím vstoupil do tohoto tématu s těmito dotazy. Ale tak trochu se řeší stejná věc..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ten olej SM samozřejmě použít lze, ale v žádném případě není vhodné jezdit na maximální výměnnou lhůtu, a při provozování auta pouze po městě (a v zimě) je potřeba ten interval ještě zkrátit (třeba až na polovinu), protože tyto oleje právě kvůli tomu, že plní normu SM, obsahují méně aditiv než oleje SJ a SL, které se "umí vypořádat" déle s těmito ztíženými jízdními podmínkami. Už se to tu probíralo, a něco o tom je i tady: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju5 (hlavně poslední odstavec)
Ivonka píše:Děkuji moc všem za odpovědi. Pročítám toto fórum od včerejška a někdy se opravdu pobavím :D
Takže Q8 Formula Excel 5W/40 do mojí Berušky (Micry) můžu nalít bez problémů.
Děkuji moc za rady..... a samozřejmě zůstávám tomuto fóru věrná .... ikdyž bohužel nikomu neporadím. :oops:
Ta Q8 5w40 je dobře použitelná - byť má onu API SM, ale při popsaném způsobu používání auta jako "městského vozítka" bych doporučil v létě na ten olej tak 10tkm, a v zimě max. 7 až 8tkm. A měnit - jak už bylo napsáno výše - s olejem i FILTR.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Aleš píše:Do jakého vozu by jste olej s normou API SM a viskozitou OW-40 doporučili? Měl jsem za to že bude právě pro krátké trasy výborný. Samozřejmě za předpokladu že nebude měněn jako LongLife ale po 10 000 maximálně 15 000km. Jde mi konkrétně o motor 2.0 TFSI 147 KW. Jinak se omlouvám že jsem s tím vstoupil do tohoto tématu s těmito dotazy. Ale tak trochu se řeší stejná věc..
Klidně ho použij, ale, jak bylo už napsáno, těch 10tkm po městě v zimě je opravdu maximum, v létě, a nebo při dlouhých jízdách, v žádném případě nepřetahuj těch 15tisíc (a i to je dost) - tedy pokud Ti záleží na motoru.....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Jinak; tam, kde výrobce motoru POŽADUJE olej API SM, tak je NUTNO ho samozřejmě použít (třeba kvůli plnění EURO emisních norem - protože systémy, které se starají o "čistotu"výfukových splodin, takový olej POTŘEBUJÍ pro svou správnou a dlouhodobou funkci - ale tam je motor na tyhle oleje přizpůsoben - třeba kvalitou spalování, která má na životnost oleje dost podstatný vliv; a je to jedna z věcí, podle které určuje výrobce motoru výměnný interval oleje - proto se u různých aut liší).
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Olej SM má větší oxidační stabilitu neř starší kategorie.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Olej SM má větší oxidační stabilitu neř starší kategorie.
jenomže to není všechno.....(z hlediska "výdrže oleje")
ÚPLNÝ IDIOT

Příspěvek od ÚPLNÝ IDIOT »

Je nebezpečný pro starší motory s plochým vrškem zdvihátek. Snížený zinek a fosfor se u některých motorů projevuje hodně brzo. :lol: :lol: :lol:
FF

Příspěvek od FF »

...mne sa ten humbuk okolo API SM nezdá!

Príklad: mám predpísaný do motora olej plniaci normu VW502.00:
-kúpim jeden olej SAE 5W-40, API SL, VW502.00
-kúpim druhý olej SAE 5W-40, API SM, VW502.00

...ktorý z nich nespíňa požiadavky môjho staršieho motora?!

P. S.: Neviem o tom, že by samotný API vydal nejaké prehlásenie, že prestáva platiť abecedná hierarchia!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

FF píše:Príklad: mám predpísaný do motora olej plniaci normu VW502.00:
-kúpim jeden olej SAE 5W-40, API SL, VW502.00
-kúpim druhý olej SAE 5W-40, API SM, VW502.00
...ktorý z nich nespíňa požiadavky môjho staršieho motora?!
Ale vždyť je můžeš použít oba. Jde o to, že oleje API SM je vhodné měnit dříve, než SL (právě kvůli tomu SM - abecední hierarchie platí; ten olej je lepší než SL, ale právě z hlediska emisí, a plnění EURO norem; se studenými starty a krátkými jízdami se déle umí vypořádat oleje SJ a SL, protože oleje SM mají méně právě těchto aditiv - právě kvůli emisním normám, které musí motor plnit.
Mám zato, že ing. Černý to píše jasně - dovolím si ho citovat:
:arrow: Potřebné to bude zejména pro novou generaci motorových olejů, tzv. low SAPS, které se v roce 2005 objevily na trhu. O nich již byla na stránkách AutoEXPERTU několikrát zmínka, proto si jen připomeňme, že jde o motorové oleje se sníženým obsahem popelovin, fosforu a síry pro generaci motorů splňující emisní limity Euro 4. Tyto oleje musí mít snížen obsah všech aditiv, které tvoří popel, tedy i detergentů, protože obsahují kov. To může mít důsledky ve zhoršených detergentních účincích a nutnosti zkrácení výměnných intervalů low SAPS olejů. U těchto olejů je třeba dodržovat výměnné intervaly předepsané výrobcem motoru a dané hodnoty považovat opravdu za maximální. :arrow:
Odpovědět