Páni, o čom polemizujeme?
Vymena oleja je už taká vec štábnej kultúry pri nakupe " nového" auta. A aj ostatne veci - filtre , sviecky, kvapaliny....fajnšmekri este podvozok a antokoroziu a co ja viem kam sa da zajst...podla chuti kazdeho sudruha. Ale olej je zaklad.
Aspon tak to v slušných kruhoch chodí. To nie je predsa ziadna paranoja.
Vymenim si, viem si nastavit spolahlive intervaly, zistim hned pripadne problemy a mozem ich vcas riešiť. Skor ako sa mi z problemov nafukne hlava a splaskne penazenka .
A myslim , ze kazdy rozumny clovek s tym uz pri nakupe pocita. To je to najmenej co mozem pre buducnost svojej investicie urobit.
Olej pre 1.5 MIVEC 205kkm
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pre 1.5 MIVEC 205kkm
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej pre 1.5 MIVEC 205kkm
Asi starnem,alebo je to o tom,že v tejto republike už nikto nikomu nedôveruje Keď som kúpil Toyotu a debatoval som s pánkom ktorý ju predával, mal som z neho celkovo dobrý pocit a nemal som mu dôvod neveriť či a kedy bol olej menený. Dokonca som potiahol interval na štítkovo stanovených 15.000km
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej pre 1.5 MIVEC 205kkm
U nás to nebolo o (ne)dôvere. Autá nutnosť, obaja denne (ja zčasti na týždňovky) do práce - posledným štyrom po kúpe výmena nie len oleja - aj rozvodov, filtrov atd.
Re: Olej pre 1.5 MIVEC 205kkm
Tak zase iné je kúpiť Taliana v JéTéDé-čku a iné benzínového Japonca s reťazou bacha na to
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej pre 1.5 MIVEC 205kkm
Olej ide samozrejme von, o tom som polemizovať neprišiel Okrem toho, za 4 dni vlastnícta som s ním najazdil 600km, v mestských zápchach aj po diaľniciach, a to auto sa tvári, že v ňom je potenciál, tak dúfam že mu to vydrží
Ale o výmene by som nepochyboval, pán tvrdil že to predáva kvôli prírastku v rodine a to auto presne tak vyzerá - v poslednej dobe viditeľne vymenených množstvo dielov, čerstvá TK/EK, o auto bolo postarané a zrazu bum, treba combi aj som mal na jazyku otázku, či to neponúkol nikomu z rodiny, ale pred prepisom by som mu mohol dať "vnuknutie" a rozmyslel by si predaj, a po prepise by taká otázka vyzerala ako prachsprostá provokácia
Ale aby som ho iba nevychvaľoval, tak zo spodu svoj samurajský pôvod nezaprie a ak sa osvedčí, tak na jar začnem so sanáciou
Mno, A3 či A5 .... mne vŕta v hlave, že Fuchsi s viskozitou 5W-30 som našiel jedine v triedach C2/C3
Ale o výmene by som nepochyboval, pán tvrdil že to predáva kvôli prírastku v rodine a to auto presne tak vyzerá - v poslednej dobe viditeľne vymenených množstvo dielov, čerstvá TK/EK, o auto bolo postarané a zrazu bum, treba combi aj som mal na jazyku otázku, či to neponúkol nikomu z rodiny, ale pred prepisom by som mu mohol dať "vnuknutie" a rozmyslel by si predaj, a po prepise by taká otázka vyzerala ako prachsprostá provokácia
Ale aby som ho iba nevychvaľoval, tak zo spodu svoj samurajský pôvod nezaprie a ak sa osvedčí, tak na jar začnem so sanáciou
Mitsubishi Lancer 1.5 MIVEC 80kW
Re: Olej pre 1.5 MIVEC 205kkm
Uz si zamilovany
5w30 su sice coraz castejsie s "C..." lebo uz vsetko nove co lezie z tovarní uz par rokov ma filtre pevnych castic. A to C je kvoli tomu.
A3 aj A5 su ale v 5w30 stale vseobecne dostupne. Dokonca ravenol ma 0w30 v A3.
A myslim, ze tu islo hlavne o HTHS kde 3 znamena " normalnu" a 5 znizenu. Z tohoto pohladu sú si A3 a C3 rovne. Lenze to C ma prave kvoli filtrom castic v motoroch znizeny popol aby ich zbytocne nezanasal a teda je preto inak aditivovany. V principe ak filter castic nemas tak C neries a hladaj A. Ak ale mas olej s C , tiez sa nic nestane, len A by bol vhodnejsi.
5w30 su sice coraz castejsie s "C..." lebo uz vsetko nove co lezie z tovarní uz par rokov ma filtre pevnych castic. A to C je kvoli tomu.
A3 aj A5 su ale v 5w30 stale vseobecne dostupne. Dokonca ravenol ma 0w30 v A3.
A myslim, ze tu islo hlavne o HTHS kde 3 znamena " normalnu" a 5 znizenu. Z tohoto pohladu sú si A3 a C3 rovne. Lenze to C ma prave kvoli filtrom castic v motoroch znizeny popol aby ich zbytocne nezanasal a teda je preto inak aditivovany. V principe ak filter castic nemas tak C neries a hladaj A. Ak ale mas olej s C , tiez sa nic nestane, len A by bol vhodnejsi.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej pre 1.5 MIVEC 205kkm
Tak jak píše jarson. Jde o HTHS kde C3 a C4 je ekvivalent A3, a C2 a C1 je jak A5. Když je C2/C3 dohromady tak taky A3.
A pro úplnost - A3 jsou oleje s normální HTHS viskozitou nad 3,5 mPa.s, a ty A5 mají HTHS sníženou 2,9 - 3,5 mPa.s. Pro olej se sníženou HTHS jsou prioritou emise proto(že) je "řidší", kdežto olej s normální HTHS zvládne vyšší zatížení a mj. i lépe dotěsní již jetý motor.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF